Wat een week........ - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Wat een week........ - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Wat een week........

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

22 Mei 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Wat een week…. Het hield afgelopen week namelijk nog niet op bij de wensdag van mij. Op donderdag ben ik weer naar school geweest. We hebben ’s morgens wel uitgeslapen, dus we waren iets later op school. Meike en mama brachten Lieke en mij naar school en in beide kleuterklassen kregen we ruimschoots de tijd om onze belevenissen van woensdag te vertellen. Mama had al vlug een boekje samengesteld, zodat we het nodige konden laten zien. Het was heel leuk om te zien hoe enthousiast iedereen reageerde op mijn wensdag. Het heeft mij dan ook echt goed gedaan en zoals jullie hebben kunnen lezen heeft iedereen er van genoten.
Op vrijdag stond de volgende verrassing alweer te wachten. Ik was nog niet bijgekomen van de wensdag en we gingen er weer een dagje op uit. Zoals zo vaak in de afgelopen twee jaar komt 1 ding nooit alleen. Dat is in de positieve, maar helaas ook in de negatieve gevallen zo gebleken. Uitstapjes hebben we vaker dicht bij elkaar gehad en dan weer een hele poos niets. Zo ook deze week, want op vrijdag was het weer Dolledingendag. Misschien kennen jullie dat nog wel van vorig jaar. Dit wordt georganiseerd door de Stichting Kinder Oncologische Vakantiekampen en is voor kankerpatiëntjes van 3 tot 10 jaar. Dat is even helemaal los in een leuk pretpark. Samen met mijn ouders en zusjes. Mijn begeleiders uit mijn eigen ziekenhuizen gaan ook gezellig mee.
Vorig jaar zijn we naar het Dolfinarium geweest. Helaas zat ik toen in een Dexaperiode en was het voor mij niet zo’n groot succes. Dit jaar gingen we naar Koningin Juliantoren in Apeldoorn en dit jaar was het dan ook een groot succes. ’s Morgens gingen we naar het Eindhoven ziekenhuis en vandaar met de bus naar Apeldoorn. Vanuit het Eindhoven ziekenhuis gingen er ook ander gezinnen, dokter Marijke en PM-er Suzan mee. In Apeldoorn ben ik ook nog allemaal bekende uit Nijmegen tegengekomen. Normaal lopen die in witte kleren, maar nu hadden ze ook zo’n mooi oranje-shirt aan. Kei gezellig natuurlijk om ook eens met die mensen samen te zijn als het om minder serieuze zaken gaat. Daarnaast kom je dan ook weer lotgenootjes tegen die je al een lange tijd niet gezien hebt. Zo kwamen we ook de jongen tegen die 4 dagen eerder dan mij met de behandeling is gestart. Hij heeft een rustig verloop van de behandeling gehad en heeft niet voor complicaties in het ziekenhuis gelegen. Dan kom je elkaar dus ook niet tegen, maar nu hebben we dan toch even kunnen bijkletsen. Ik ga niet vertellen wat we allemaal gedaan hebben in dat pretpark. Wel kan ik zeggen dat we ons wederom goed vermaakt hebben en dat alles goed verzorgd was.
Op zaterdag zijn we ’s morgens weer naar Eindhoven geweest. Dit keer om naar het afzwemmen van Rens te gaan kijken. Rens ging op voor zijn C-diploma en dat heeft hij ook gehaald. Kei knap van die neef van mij. Daarna zijn we nog even naar de familie Prinsen geweest en toen vlug naar huis, want papa moest nog op de fiets naar het koffieadres, die in de middag gepland stond. Hij op de fiets en Meike, mama en ik, nadat Meike en ik geslapen hadden, met de auto. Dit keer bracht de rit ons naar Swolgen. Met Jaey en Ryan hebben we eerst fijn gespeeld, want Valerie lag nog lekker te slapen. Na een tijdje mocht ik Valerie wakker maken en heb ik met haar ook nog fijn gespeeld. Papa en mama hebben ondertussen fijn gekletst met Willeke en Richard en papa vond het heel leuk dat hij Vera ook nog even gezien heeft.
Toen we thuiskwamen was het tijd voor een BBQ. Samen met de familie Prinsen en Sanders hebben we de dag goed afgesloten. Het eerste vlees stond al op tafel toen papa ook thuis kwam. We hebben heel fijn gespeeld met zijn alle en Bart en Stef hebben een hut in onze tuin gemaakt. Ook ging de bel nog en er stond iemand met een hele mooie bos bloemen en een beer aan de deur. Toen we op het kaartje keken vonden we dit helemaal geweldig. Het is natuurlijk altijd leuk om bloemen en een beertje te krijgen, maar dit was wel heel speciaal. We hadden dit namelijk gekregen van mensen uit Canada. Op het kaartje stond dat ze vaak aan mij/ons dachten en ze wensen ons nog heel veel sterkte. Natuurlijk doet het ons goed om zelfs te horen dat mensen aan de andere kant van de oceaan zo met ons meeleven.
Vandaag hebben we het rustig aan gedaan. Dat wil zeggen, de kinderen. Papa en mama zijn druk bezig geweest in de tuin. Wij hebben daar wel wat bij geholpen, maar ook vooral gerust. Bijgekomen van deze inspannende week met de vele indrukken. Aan het einde van de dag zijn we nog even naar de verjaardag(en) van Tom en Stef geweest. Daarna eten en lekker naar bed. Ik merk zelf wel dat zo’n week toch wel het nodige van mij vraagt, maar ik had deze week zeker niet willen missen. Al deze leuke dingen doen mij en mijn gezin natuurlijk wel goed. In het Nijmegen ziekenhuis hangt echter een spreuk die ondanks alle leuke dingen de werkelijkheid weergeeft.

Een gezond kind heeft duizend wensen, een ziek kind maar 1.

Groetjes Janske

• 23 Mei 2011 - 07:57

DORRY:

HOI JANSKE EN FAM.
    JEETJE MINA BLIJVEN JULLIE LEUKEN DINGEN DOEN?
    WIJ ZIJN EERDER NAAR HUIS GEKOMEN OMDAT BIJ HEIDI EEN LEIDING GESPRONGEN WAS OP ZOLDER EN HET BEHOORLIJK BLANK STOND, MAAR WIJ HIOEFDEN NIKS MEER TE DOEN ,ZELFS SEM EN SAMIJN HOEFDEN NIET BIJ ONS TE SLAPEN.
    JANSKE LIEKE EN MEIKE ZIJN JULLIE NOG NIET BEK AF VAN AL DAT ROND DRAAIEN IN KEI VEEL SPEELTOESTELLEN????????????????
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY.

• 23 Mei 2011 - 08:14

Willeke:

Hallo Familie,

Wat een gezellig week heb je toch gehad. Wij vonden het ook kei leuk dat jullie bij ons zijn geweest, voor herhaling vatbaar. En aan de foto kunnen we zien dat jullie allemaal genoten hebben.

groetjes en tot gauw Willeke en de rest van de Familie!!

• 23 Mei 2011 - 08:29

Frank En Heidi:

Hallo Super Janske

So So wat een week heb je gehad.
    Wat een leuke dingen daar in Apeldoorn.
    Maar goed dat je het helemaal mee hebt kunnen meemaken.
    En dan nu weer naar school en het "normale" leven.
    Maar wel lekker na genieten

Groetjes uit Leende

• 23 Mei 2011 - 09:02

Leanne:

Wauw!
    Jou wensdag was natuurlijk helemaal super, maar het houdt niet op..
    Was het gezellig in Apeldoorn? Zo te zien aan de foto's wel.
    En dan ook nog gezellig gebbqt en op visite geweest..
    Heb je vanacht goed geslapen en fijn gedroomd van al die leuke dingen?
    Tot morgen!
    Groetjes Leanne

En Rens, bij deze gefeliciteerd met je C-diploma! Wat knap zeg. Goed gedaan!

• 23 Mei 2011 - 12:01

Judith, Ron, Wout, ?:

Dag lief gezin,

Het kan niet op, op weg naar die ene wens...!
    Heerlijk om die snoeten op de foto's te zien glimmen.
    Rens; knap hoor! Proficiat!
    Ook de jarigen gefeliciteerd!

Zet 'm op!

• 23 Mei 2011 - 12:10

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Nou,nou, het houd niet op bij jullie.
    Al die leuke uitstapjes.
    Eerst je wensdag en dan nog een Dolle-dingen-dag erachteraan.
    En dan ook nog zo'n gezellig weekend met bezoekjes, verjaardagen en een lekkere bbq.
    Ik hoop dat jullie nog wel genoeg energie hebben om weer gewoon naar school te gaan.
    Maar ik denk van wel, zo'n weekje vreet energie maar geeft ook veel energie terug.
    Heerlijk dat jullie het zo fijn gehad hebben.
    Geniet van elkaar en het mooie weer.

Hou vol en zet 'm op
    Dikke kus van ons. xxxxxxxxxxxxxxxxx

• 23 Mei 2011 - 20:15

Opa Ijsje Oma Tumtum:

Alweer in een vliegtuig ....jonge jonge jonge ...jullie worden vast en zeker piloot of stuwardes.
    En ook weer in de trein , en in de bus
    En zagen wij het goed , hebben de vissen blub en blop post gekregen , wie heeft die gestuurd als wij dat mogen weten?
    Vandaag weer begonnen met het "rustige leven" al is die voor jou echt niet rustig Janske.
    Morgen weer naar Eindhoven ziekenhuis hebben we van Papa gehoord ,omdat je woensdag je eerste kinderfeestje gaat bezoeken. Veel succes morgen .
    En papa en mama nog gefeliciteerd met jullie trouwdag , dit jaar geen bloemen mee gebracht (Oma was ziek en Opa hartst..... vergeten ,,,maar (oude) opgeruimd (in de tuin)

• 23 Mei 2011 - 20:45

Janny:

Hallo Super Janske en Familie,

Wat hebben jullie genoten zeg de afgelopen week, teveel om op te noemen, heerlijk om te zien, en nu weer naar school en naar Eindhoven, geniet van de mooie bloemen die van ver gekomen zijn, erg fijn dat er zo aan jullie gedacht wordt.

Heel veel groetjes van de Fam.Vrienten