Naar de paardjes kijken - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Naar de paardjes kijken - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Naar de paardjes kijken

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

20 Maart 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Gisteren, toen ik ging slapen, had ik een groot probleem. Papa en mama gingen naar een verjaardag en dus kwam zuster Els oppassen. Dit vinden wij altijd kei leuk, maar ik had er gisteren wel moeite mee. Ik ging papa en mama heel erg missen. Papa en mama hadden al uitgelegd dat ik er niets van zou merken, want ik lag al in bed en als ik ging slapen, dan zouden papa en mama gewoon weer thuis in hun eigen bed liggen als ik ’s morgens wakker zou worden. Maar ja, dan moet je wel eerst gaan slapen en daar zat mijn probleem. Papa is nog een tijdje bij mij komen liggen en ik heb hem heel stevig vastgehouden. Toch kwam het moment dat ze gingen vertrekken en ik was helemaal overstuur. Gelukkig heb ik dan nog een grote zus en die stelde voor dat zij bij mij in bed kwam liggen. Dan mocht ik haar vasthouden en dan konden papa en mama gewoon gaan. Dat vond ik wel een goed idee en zo kwam Lieke dus keurig bij mij in bed liggen. Meike is in Lieke’s bed gaan liggen, zodat ze ook heel dicht bij ons sliep. Dat was dus een prima oplossing van die grote zus van mij.
Vanmorgen hebben we rustig aan gedaan en Meike en ik zijn al weer vroeg terug naar bed gegaan. We gingen vandaag namelijk ook nog naar de open dag van ome Hans, tante Hariette en Imke. Rond twee uur werden we weer wakker gemaakt en konden we vertrekken naar Arcen. Daar aangekomen bleek wel dat het heel druk was. Het was super goed weer en voor veel mensen de ideale dag om de paardjes van de familie v.d. Berg te komen bezichtigen.
Natuurlijk is daar ruimte genoeg om te spelen en de trampoline was wederom favoriet. Er waren ook veel kindjes, dus we hebben ons heerlijk kunnen uitleven. Daarnaast hebben ze ook nog een heel klein lief paardje die Eman heet. Hij is al heel oud en heel rustig, dus dat was voor mij wel heel fijn. Samen met Sietske en haar vriendinnetjes heb ik Eman geborsteld en mooi gemaakt. Dat was heel leuk om te doen.
Ook hier waren natuurlijk weer de cd/boekjes ‘Super Janske’ te verkrijgen. Mocht iemand nu een keer een braderie of een open dag of wat dan ook hebben en je denkt dat je daar wel wat boekjes kunt verkopen, dan kun je natuurlijk altijd even contact opnemen met de Super Janske Club of rechtstreeks met mij, Lieke, Meike, papa of mama. Dan zorgen wij ervoor dat je boekjes krijgt voor te verkopen, dus zegt het voort, zegt het voort.
Na afloop van de open dag hadden we nog een verrassing, want we gingen eten bij de McDonalds. Dat was wel heel leuk om te doen en ook tante Angela, Sietske en haar vriendinnetjes kwamen daar eten. Dat was natuurlijk gezellige boel met 8 dames en papa. Het zal wel niet lang meer duren en dan loopt papa ook in een rokje of jurkje rond. Al zal dat laatste nog wel meevallen, want we moesten wel op tijd naar huis, want Studio Sport begon en dat wilde papa dan weer heel graag zien. En wij moesten natuurlijk ook naar bed, want morgen mag ik weer naar school.

Groetjes Janske

• 21 Maart 2011 - 07:08

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Wat heb je toch een lieve zus.
    En wat een mooi weer dit weekend. Fijn he lekker weer buiten zijn.
    Tante Hariette en Ome Hans hebben echt geboft met dit mooie weer.
    Veel plezier op school en zorgen dat je zo'n mooi rapport blijft houden de komende ......jaren ;-)

Groetje uit Leende

• 21 Maart 2011 - 07:12

DORRY:

HOI JANSKE FAM EN DE HELE KUDDE.
    JANSKE JIJ KUNT JOU ZUS WEL INLIJSTEN ,WAT EEN SCHAT.
    EN VERDER EEN PAARDJE MOOI GEMAAKT MET HEEL VEEL KINDEREN BEZIG GEWEEST ,NOG EENS UIT ETEN BOFKONT DAT JIJ BENT.
    VANDAAG BEGINT DE LENTE FIJN IS DAT.
    DE VUT LOOPT WAT ANDERS ALS GEBRUIKELIJK.
    ER WAREN PROBLEMEN OP HET WERK ,DUS VROEGEN ZE OF COR KON KOMEN, DUS HIJ IS WEER NAAR HET WERK DAARNA NA HET CREMATORIUM VOOR DE VROUW VAN EEN VRIEND VAN COR.
    EN DAN IS DE MORGEN WEER OM.
    JANSKE GA JIJ WEER NAAR SCHOOL???????????????
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 21 Maart 2011 - 08:45

Leanne:

Wat een mooie foto, wat lief dat jou zussen zo lief voor je zijn.
    Hebben jullie lekker geslapen? Vast wel.
    Geniet nog maar fijn van het mooie weer, want ik zie het zonnetje nu ook alweer lekker schijnen.
    Even duimen dat het nog een paar dagen duurt, dan kunnen we woensdag ook fijn buiten spelen.
    Tot snel!
    Groetjes, Leanne

• 21 Maart 2011 - 09:52

Willeke:

Hallo Super Janske,

Wat gezellig zo met je zus in bed, eigenlijk een 2 persoon bed heb je wel meer plek en dan kun je er nu met zijn 3en in!!! Wel lief hoor!! En ben je gisteren niet bij Tedje in Arcen geweest?? Was wel lekker ijsjes weer toch!! En hoe zit het mett Papa zijn fiesten komt ie al bijna na Limburg??
    Weer veel plezier op school. Hou je goed.

Groetjes Willeke

• 21 Maart 2011 - 10:21

De Stapvriendjes:

Hey Lieve Janske en fam.

Wij hebben enige tijd niets van ons laten horen, maar wij houden jullie echt wel in de gaten hi hi.
    Maar onze mama's hebben het druk met heel veel dingen op hun werk of zijn nog herstellende.

Maar nu even wat andere praat. Wij hebben het wel altijd erover dat wij concurrentie hebben aan al die knappe jongens om jou heen. Maar nu is het zo, dat wij tegenwoordig ook voort bij de meisjes op onze school in het oog springen. (Wij denken dat het komt omdat wij zoveel sporten om indruk op jou te maken.) Wij zijn dus ook erg benieuwd of jij daar nu ook gevoelig voor bent?

Lieve janske, we zullen proberen om weer wat vaker een berichtje achter te laten.

Dikke kus van de stpvriendjes uit de Engelse Tuin (andere kant van Heeze)

• 21 Maart 2011 - 12:48

Tante Angela:

Hoi Janske,

Wat heb jij toch Super zussen en wat is de foto mooi, een om heeeeeeel goed te bewaren!!!
    Het was gisteren erg gezellig bij tante Hariette, ome Hans en Imke en daarna nog gezellig gegeten en vooral de vriendinnetjes van Sietske vonden het erg grappig dat jij met elk frietje naar jou papa toe kwam om te laten blazen. Daar hadden ze het later in de auto nog over. Ze vonden het ook knap van jou dat jij zo goed meespeeld, maar ook aangeeft wat je niet kan. Zoals met meerdere kinderen op de trampoline, je wacht dan gewoon tot iedereen even iets anders doet en gaat dan vrolijk in je eentje op de trampoline en dat gaat je dan weer heel goed af. Knap hoor!

Geniet van het mooie weer en tot snel.

Groetjes tante Angela

• 21 Maart 2011 - 19:49

Oma Hanny En Frans:

Hallo Janske,

Wat fijn dat je zo'n gezellige dag hebt gehad gisteren.
    Daar wordt een meisje als jij wel moe van.
    Lief hoor dat die grote zus van je zo lief voor je is.
    De foto spreekt boekdelen.

Dikke knuffel.

• 21 Maart 2011 - 20:15

Annick:

Lieve Jankse.

Het einde begint langzamerhand in beeld te komen! Er zijn niet veel 4 jarigen in Nederland die kunnen zeggen dat ze zo ontzettend veel hebben mee gemaakt als jij. Nu onthoud je normaal niet erg veel van die eerste levensjaren, dus is het maar goed dat je ouders alle gebeurtenissen zo goed hebben opgeschreven... dan kun jij over 10 jaar nog vertellen waarom jouw bijnaam Super Janske is!
    Ik vind het geweldig dat jij en Lieke allebei zo'n mooi rapport hebben! Als je zo doorgaat wordt je straks echt nog minster president...
    Voor nu: slaap lekker, zodat je morgen weer fit bent voor school. (Net als alle andere meisjes van 4).

Liefs,

Annick

• 22 Maart 2011 - 22:13

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Wat snoezig zoals jullie samen liggen te slapen.
    Je hebt je prima vermaakt tussen de paardjes, lees ik.
    En dan ook nog eten bij Mcdonalds.
    Jou weekend kan niet meer stuk.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxxxxxxx