Mijn eigen principes - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Mijn eigen principes - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Mijn eigen principes

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

04 Februari 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vandaag heb ik thuis laten zien dat ik ook zo mijn eigen principes heb. Vanaf dat ik vorige week Dexa heb gehad, heb ik niet meer de hele nacht in mijn eigen bed geslapen. Ook niet toen ik zo lekker lag ingepakt. Dat hebben jullie op de foto kunnen zien. Toen had ik het al vroeg op de avond veel te warm en toen mama de beer had weggehaald had ik het een uurtje later weer veel te koud. Het mooie is gewoon dat papa en mama’s bed altijd op de juiste temperatuur is. Daar heb ik namelijk twee kacheltjes langs me liggen en als ik het koud heb ga ik gewoon dichter bij 1 van de kacheltjes liggen. Als ik het dan weer te warm heb, dan ga ik gewoon precies tussen hun inliggen.
Vannacht had ik dat niet nodig, want ik heb gewoon keurig in mijn eigen bed geslapen. Rond half zeven werden mijn zusjes wakker en gingen naar papa en mama’s kamer en kropen daar nog even in bed. Even later werd ik ook wakker en begon vanuit mijn eigen bed te praten met de andere kamer. Het eerste wat ik vertelde was dat ik weer een sticker verdiend heb. Daar was iedereen het mee eens. Daarna vroegen ze of ik ook nog even bij hun in bed kwam liggen. Toen vroeg ik hoe laat het was en toen ik hoorde dat het nog geen zeven uur was, gaf ik aan dat ik dan ook gewoon in mijn eigen bed bleef liggen. Tien minuten later ben ik weer gaan roepen. Ik was benieuwd of het al zeven uur was, maar het was tien voor zeven. Ik werd nog een keer uitgenodigd om bij papa en mama en mijn zusjes in bed te komen liggen, maar wederom zag ik dat niet zitten. Tja, ik heb ook zo mijn principes. Als je een sticker wilt verdienen, dan moet je ook gewoon in je eigen bed blijven. Er werd mij verteld dat ik toch echt wel een sticker zou krijgen, maar principes zijn principes en ik bleef in mijn eigen bed. Iets na zevenen stond iedereen op, behalve ik. Mama kwam bij mij kijken en ik was weer in slaap gevallen. Toen ik hoorde dat het zeven uur was geweest stond ik toch maar vlug op, want ik wilde natuurlijk weer graag naar school. De sticker heb ik dus dubbel en dwars verdient, nu ben ik alleen vergeten om hem vandaag op te plakken. Kijken of het vannacht weer lukt, dan mag ik morgen misschien wel twee stickers plakken.
Na school was ik weer ontzettend moe. Ik ben ook direct na het eten op de bank gaan slapen, want om drie uur had ik nog een speelafspraakje met Pleun. Rond drie uur maakte mama mij dan ook wakker, maar dat was nog niet zo makkelijk. Pas toen mama vertelde dat ze Pleun ging afbellen omdat ik te moe was, was ik zo wakker en had mijn kleren aan en stond klaar om te gaan. Het was dan ook leuk spelen daar, want ook ons nieuwe buurmeisje Naomi was daar aan het spelen. Naomi ging iets eerder naar huis en toen mama mij ging halen, kwam zij net thuis. Ze nodigde Lieke meteen uit om te komen spelen en dat wilde Lieke maar al te graag. Toen mama mij had gehaald zijn wij ook nog even wat gaan drinken en spelen bij de buren.
Na al dat spelen was ik natuurlijk wel weer moe. Ik heb nog wel wat gegeten, maar zelfs de frikandel kreeg ik niet meer op. Ik ben dan ook weer vlug naar bed gegaan om heerlijk te slapen en vast te dromen over zondag. Ik moet zeggen dat ik het inmiddels wel heel spannend vind en daar hebben mijn zusjes en papa en mama ook last van. Ach, dat is alleen maar goed. Dit is weer eens positieve spanning en dat is iets wat wij al bijna vergeten waren hoe dat voelde. Op de site van het Eindhovens Dagblad staat al een interview met mij. Dat kunnen jullie lezen via de volgende link:

(bovenstaande in zijn geheel even kopieren en plakken)
Nog twee nachtjes slapen en dan is het zover. Helaas kan Saskia Halfmouw, zij heeft de tekeningen gemaakt, niet komen. Dat vindt ze zelf natuurlijk ook ontzettend jammer, maar ze had vandaag nog wel kadootjes gestuurd voor mij en mijn zusjes. Het zijn voorleesboekjes waar zij zelf de tekeningen voor heeft gemaakt. Kei lief dus van haar en bij deze wil ik haar dan nogmaals van harte bedanken voor alles. Ook voor haar hebben we nog een verrassing, maar daar kan ik nu nog niets over zeggen.

Groetjes Janske

• 04 Februari 2011 - 23:17

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Heel goed Janske, in je eigen bed blijven tot het tijd is om op te staan.
    Dan weet je zeker dat je die sticker ook echt verdiend hebt.
    Wel heel knap van jou hoor, die principes.
    Wat veel leuke boekjes hebben jullie gekregen.
    Ik kan niet wachten tot de krant op de deurmat valt, het eerste wat ik ga zoeken is het interview met jou.
    En dan zondag je cd en boek.
    Het word een spannend weekend, dus rust morgen maar goed uit, zodat je zondag op en top fit bent.
    fijn weekend allemaal.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxx

• 05 Februari 2011 - 07:47

DORRY:

HOI BOFKONTJES.
    ALS IK AL DIE BOEKJES ZIE WORD IK JALOERS.
    IK BEN DOL OP BOEKEN VOOR MIJ ZELF MAAR OOK KINDERBOEKEN.
    EN DAN DIE TWEE KAPPERS JANSKE ZE HEBBEN HET IN HUN VINGERS, MAAR DAT IS MET ALLES ZO.
    IK HEB DE KRANT NOG NIET GELEZEN HUMMEL.
    WAT EEN FEEST ZAL DAT ZONDAG ZIJN , IK KOM NIET OMDAT IK TOCH NIKS KAN HOREN ,EN ME DAN HELEMAAL DOOD ONGELUKKIG VOEL, MAAR IK KAN DE FOTO'S ZIEN ,EN EEN BOEKJE EN C.DTJE KOPEN DAAR GAAT HET TOCH OM.
    JANSKE KEI KNAP DAT JIJ IN JOU BED BENT GEBLEVEN , EN DAT SPELEN GOED HOOR.
    MORGEN ALLEMAAL EEN KNOER FIJNE DAG EN GENIET ER VAN EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 05 Februari 2011 - 10:08

Jasmijn,Danny,Fleur:

Hey Janske en fam.

Janske wat goed dat jij zelf besloot om lekker in je eigen bedje te blijven tot het tijd was om op te staan. Zeker als je dan toch aangeboden wordt om lekker bij je ouders en zusjes in bed te mogen kruipen.

Wij willen graag komen morgen maar het is misschien beter om niet te doen. Fleur is flink verkouden geweest.. Ook ik (Jasmijn) loop nu wat te snotteren. Ik wil natuurlijk niet op mijn geweten hebben dat wij jouw aansteken?...

Wij wensen jullie morgen een hele fijne dag toe.

Ga zo door meis.

xxx

• 05 Februari 2011 - 11:33

Ellen:

Hee Super Janske!

Haha wat grappig dat jij je eigen principes zo serieus neemt! Wel heel knap van je, eigenlijk zou dat stiekem al 2 stickers waard moeten zijn... vind je ook niet? Ik heb je stukje in het ED al gelezen, heel leuk! En gelukkig blijf jij niet lang bang voor nieuwe gezichten ;)
    Ik zie dat je al weer helemaal klaar bent voor de grote dag morgen, mede dankzij kapper papa en kapster mama! Ik heb er in ieder geval ook heel veel zin in, ik ben echt heel benieuwd!

Ik zou zeggen doe lekker rustig aan vandaag, geniet van die mooie voorleesboekjes en dan zien we je morgen!

Veel liefs

• 05 Februari 2011 - 12:59

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Wat een goed verhaal in de krant.
    En de foto van de hele familie die een spelletje doet is keileuk.
    Ben zeer benieuwd naar morgen.
    Tot dan.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxx

• 05 Februari 2011 - 14:37

DORRY:

HOI JANSKE EN DE HELE KUDDE.
    IK HEB EEN VRAAGJE?
    FERRIE OF JOKE ZOUDEN JULLIE EEN BOEKJE EN C.D. WILLEN KOPEN?
    JE KUNT HET BIJ ANK AFGEVEN, MAAR ALS JULLIE WILLEN KUNNEN JULLIE HET OOK BIJ MIJ AFGEVEN ,NATUURLIJK MET ZIJN ALLEN DORRY.
    NOGMAALS LAAT ALLES OVER JULLIE HEENKOMEN ,EN GENIET VAN IEDERE MINUUT,EN SCHRIJF A.U.B. EEN GROOT VERSLAG HUMMEL, DAN KAN IK MIJ EEN IDEE VORMEN B.V.D.

• 05 Februari 2011 - 15:42

Annick:

Lieve Janske,

Ik wens jou morgen een super fijne dag! Een echte beroemdheid ben je; een cd, een boek, een interview met foto in de krant en op internet, en bovendien bijna een miljoen bezoekjes aan jouw dagboek!!! Je laat het hele land zien wie Super Janske is!
    Deze snotteraar blijft morgen ook maar binnen... maar waar zijn de meesterwerkjes te bestellen?

• 05 Februari 2011 - 16:10

Cor En Diny.:

Hallo Super Janske en familie.

Wel makkelijk om de kapper{ster} in huis te hebben, even zeggen ik wil dat mijn haren weer netjes zijn en huppekee dan is dat zo gedaan { en het kost geen centjes mooi meegenomen toch}

Janske wat ben jij een kanjer om te wachten tot het 7 uur is, dan weet je ook zeker dat jij een sticker krijgt dat verdien jij dan ook dubbel en dwars.
    Vanavond maar lekker weer in je eigen bedje slapen dan is jou sticker kaart vlug vol. { vol houden het meiske}.
    Voor jullie zal het spannend zijn wat het morgen {Zondag 6 Februari} allemaal staat te gebeuren.
    Probeer maar goed uitgerust te zijn dan kunnen jullie er morgen allemaal tegenaan.
    Wij zien elkaar morgen wel voor straks slaap lekker allemaal en de lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny van Zesgehuchten. Voor jullie een hele dikke pakkert en het gaat jullie goed. XXX. Houdoe he!!!!!!!!!!!!.

• 05 Februari 2011 - 19:20

Opa Ijsje Oma Tumtum:

Zo...dat was een verrassing vanmiddag die Ome Tan en Tante Angela brachten voor Super Janske

slaap je al , droom er maar lekker van.

trusten allemaal

• 05 Februari 2011 - 19:28

Fam Van Gaal:

Hey Super Janske

Hopelijk kun je vannacht een beetje slapen voor die spannende dag van morgen.
    Wat een mooie foto zeg in de ED. Wij keken vanmiddag wel even onze ogen uit toen we zagen hoelang je kanjer ketting al is.

Renske heeft tegen iedereen gezegd dat ze bij Lieke heeft gespeeld met met nog een oma heeft gekleurd. We zullen nog eens een afspraak maken en dan wel als jij wakker bent.
    Speciaal voor Opa ijsje het was Gijs van Gaal vanmiddag en niet Patrick;-)
    Tot morgen

X Renske Bram Gijs en Nicole

• 06 Februari 2011 - 21:10

Bart & Arianne:

Super hoe jullie alles hadden georganiseerd vandaag Ferry, Joke, Toine & Angela! Petje af... Het was een indrukwekkende, bewogen en prachtige middag. Wat fijn dat Janske zo genoot, en dat ze fit genoeg was om alles helemaal mee te maken. De boekjes zien er trouwens schitterend uit, nog mooier dan ik verwacht had. Mochten jullie ons nog eens nodig hebben dan zullen we er zijn. We vonden het een eer om aan het Super Janske project mee te werken.