De stempel OKE - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu De stempel OKE - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

De stempel OKE

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

02 Februari 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Hiep, hiep, hoera. Ik heb vandaag een OKE stempel gekregen van de oncoloog. Ik zit zeker niet in een dip en heb voldoende weerstand om zelf aanwezig te zijn komende zondag. Natuurlijk moet ik altijd uit blijven kijken voor infectieziektes maar voor alleen een snotneus hoef ik nu niet bang te zijn. Ik kan dan ook niet wachten tot zondag en vraag steeds maar weer aan papa en mama hoeveel nachtjes ik nog moet slapen. Verder begreep ik dat de super janske club nog volop bezig is met de voorbereidingen maar dat ze er allemaal heel veel zin in hebben. Al hun harde werken heeft er al voor gezorgd dat mijn verhaal vorige week in de trompetter heeft gestaan. Ook viel vandaag de Parel binnen waarin ook aandacht wordt gevraagd voor de boek en CD presentatie van komende zondag.
In het ziekenhuis was het vandaag gezellig met de cliniclowns. Ze hadden rare dingen gegeten waardoor hun buiken geluid maakte. Zo zei de buik van sproet piep als je er op drukte. Ze had namelijk piepers gegeten. Haar schouder zei steeds ma ma. Dit kwam door de mayonaise die ze bij de piepers had gedaan. Ook hebben ze gekeken of mijn buik geluid maakte. Daarbij maakte Gigi het geluid van Koekoe, van alle koekjes, en dacht Sproet dat het echt mijn buik was. Uiteindelijk heb ik Spoet dus maar uitgelegd dat niet mijn buik maar Gigi voor het geluid zorgde. Van de oncoloog heb ik weer de volledige hoeveelheid chemo Kaspers gekregen en mag thuis de dosering van de 6MP (zijn ook chemo Kaspers) ook wat omhoog. Verder hebben we het met de oncoloog gehad over dat ik er steeds meer begin uit te zien als een echte leukemie patiënt. Ik heb bolle wangen een dikke buik, slechte haren en ben onverzadigbaar als het gaat over het eten van lekkere dingen. Toen ik vandaag dan ook op de weegschaal ging in het ziekenhuis zei deze dat ik inmiddels 18 kilo weeg. Een prima gewicht voor iemand van mijn leeftijd alleen komt de lengte niet overeen.
Eenmaal thuis had Lieke een vriendinnetje te spelen. De rest van de middag vloog dan ook voorbij. Na het eten mocht ik weer mee naar de showgroep. Een kwartier voor tijd mochten papa, mama en Meike komen kijken naar mijn danskunsten. Dit omdat ik met de carnaval niet op mag treden en ze me verder nergens in actie kunnen zien. Als afsluiter van de dansles heb ik de verrassing gekregen van Leanne en Laurie. Mijn eigen showgroep outfit. Het is een hele mooie blauwe jurk en een legging die de kleur heeft van goud. Mocht de omschrijving niet duidelijk zijn dan kun je even terugkijken naar de foto’s van afgelopen zondag. Daar zie je Lieke met een zelfde jurk aan. We hebben afgesproken dat ik komende woensdag me de jurk aan mag dansen. Buiten zondag dus nog iets om echt naar uit te kijken.
Voor nu, slaap lekker. Ik lig inmiddels stevig en warm ingepakt te slapen in mijn eigen bed.

Groetjes Janske

• 02 Februari 2011 - 20:16

Laurie:

Hoi Janske,

Ik ben heel erg benieuwd naar hoe de jurk je staat!!
    We zullen het volgende week zien, ik ben benieuwd!!

x Laurie

• 02 Februari 2011 - 20:26

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Wat een goed bericht. Zondag er zelf ook bij zijn. Zo hoort het natuurlijk ook. Het zou wel heel jammer zijn als de hoofdrolspeelster er zelf niet bij is.

En dan een mooi dans-outfit. tjonge tjonge wat een bofbips ben je. :-)

En wat doen ze nu aan deat lekker buikje en die bolle wangen van je?
    Ik zelf vind het er wel gezond uitzien. Maar ik heb niet geleerd voor oncoloog.

Groetjes uit Leende

• 02 Februari 2011 - 20:28

Leontien:

Wat goed zeg ook een dansoutfit!
    En ook nog een ok stempel voor zondag! Rust maar goed uit in je mooie bedje dat je volgende week net zo mooi als je zus kan dansen!

• 02 Februari 2011 - 20:33

Opa Ijsje Oma Tumtum:

Droom maar lekker over je mooie outfit en dat je danst springt lacht en volop geniet.

• 02 Februari 2011 - 21:10

Tante Angela:

Hoi Super Janske,

Als ik dat bedje van jou zie dan denk ik dat je vanacht een sticker gaat verdienen, en volgens mij is je stickerrijtje dan vol dus.........
    Ik vind het een echte oooooooh foto.
    Wat leuk altijd weer met die gekke cliniclowns.
    Dat dansen gaat jou wel goed af en zeker volgende week met die mooie jurk natuurlijk.
    Wat hebben Leanne en Meike er een kliederboel van gemaakt, nou weet ik waarom Leanne dat kadootje (vingerverf) aan Meike had gegeven met haar verjaardag; ze vindt het zelf gewoon heeeeeel leuk om te doen. (is natuurlijk ook zo)

Slaap lekker!

Knufjes van tante Angela

• 02 Februari 2011 - 21:14

36461:

page viewers nog en dan hebben we de
    1 MILJOEN

• 02 Februari 2011 - 21:20

Oma Hanny En Frans:

Lieve Janske,

Wat fijn dat er zo'n goede berichten zijn.
    We komen binnenkort wel even naar jouw outfit kijken hoor.

Slaap lekker!

• 02 Februari 2011 - 21:43

Janny,:

Hallo Super Janske en Familie,

Woh......... wat lig jij lekker te slapen zeg, heerlijk........................, gezellig en lekker warm met die knuffel op je buik.

Je hebt veel plezier met de clinic clowns, leuk om te zien.

Wij hebben ook de artikelen gelezen in de Parel en Trompetter, fijn dat je groen licht hebt gekregen van je arts. Dat wordt genieten zondag.

Heel veel groetjes van de Fam.Vrienten

• 02 Februari 2011 - 23:17

H & H & I:

Hoi SUPER Janske,

Wat heerlijk dat je de stempel OK hebt gekregen en er bij bent zondag. Want zonder jou is het natuurlijk nog niet half zo leuk ! Heel veel plezier en alvast een hele fijn dag gewenst.

Heel lief van de dansgroep dat jij ook zo'n mooie dansoutfit hebt gekregen.

Vandaag hebben we nog heerlijk nagenoten van de zeer succesvolle dag van gisteren. Iedereen bedankt voor de felicitaties. Het was geweldig.
    En natuurlijk drinken we er hier nog ene, tweeje, drieje op !!

Slaap lekker en een hele dikke knuffel en kusjes van ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 02 Februari 2011 - 23:28

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Wow wat fijn dat je 'n oke van je oncoloog hebt gekregen.
    En zondag gelukkig het stralende middelpunt bij de hooizolder.
    Maak je volgende week een mooie foto als je aan het dansen bent in je mooie jurk ?
    Ik wil zo ook wel gaan slapen, zo lekker warm ingepakt met zo'n grote knuffel.
    Blijf je vanacht wel in je eigen bedje slapen?
    Ik zou er niet meer uit willen als ik zo heerlijk ingekapseld lag.
    En die bolle wangetjes en die stekelhaartjes staan je goed, dus ik zou me er niet zo druk om maken, het heeft wel wat schattigs.
    Voor nu lekker slapen, voor morgen weer veel plezier op school.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxx

• 03 Februari 2011 - 05:33

DORRY:

HOI HUMMEL EN ALLE MENSEN.
    WAT EEN GOEDE BERICHTEN, EN DAN EEN O.K. STEMPEL GEWELDIG .
    IK VIND DE FOTO'S MOOI
    HOE JIJ IN BED LIGT LIJKT HET WEL OF JIJ EEN WINTERSLAAP GAAT HOUDEN MEIS.ZO VEILIG EN KNUS
    WAT VIND IK DIE CLINICLOWNS GEWELDIGE MENSEN , ZE BRENGEN ALTIJD PLEZIER MEE.
    HOE JIJ OP DIE ENE FOTO NAAR HUN ZIT TE KIJKEN LIJK JIJ WEL EEN JURILID ZO PIENTER KIJK JIJ DAAR NAAR TOE.
    DUS ZONDAG JANSKE IN DE HOOFDROL ,DAT IS HEFTIG MEID.
    HOU HET ZO VOL KLEINTJE EN DE SCHOW STELEN DEED JE TOCH AL JOU ZUSJES OOK .
    ALS IKHET ZO LEES ,DAN ZIJN DIE AANVALLEN VAN VEEL ETEN OOK NIET GOED?
    EN DAT JOU HAARTJES PLIUSJES ZIJN OOK NIET, MAAR ALS JE MET EEN BABDOEKJEMET OLIE OVER JOU KAPSEL WRIJFT KUNNEN ZE MINDER DROOG WORDEN ,EN HET REUKT KEI LEKKER ZWITZAL VIND IK IK GEBRUIK OOK NOG DIKWIJLS ZWITZAL SPUL.
    MAAR LAATST HAD OF PAKTE IK DE VERKEERDE FLES ,BODY LOTION OP MIJN KOPJE INPLAATS VAN SCHAMPOO,NIET NADOEN EEN ZOOITJE, IK VIND DIE HAAR LOTION OOK HEERLIJK ZO 'N LEKKERE BABYGEUR DIE JE DE HELE DAG WEL WIL REUKEN, EN DAN KOMEN DIE BABY 'S WEER IN BEELD.
    PROBEER DIE DOEKJES MAAR EENS FILMSTER.EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 03 Februari 2011 - 05:41

DORRY:

IK WAS VERGETEN TE ONDERTEKENEN JANSKE BIJ DEZE
    KLAZIEN UIT ZWALK, DE PLAATSNAAM WEET IK NIET MEER ,MAAR HET WAS ZOIETS ,NU MEDE KLAZIENEN HEBBEN JULLIE TIPS VOOR DROGE PLUIHAREN, GEEN OLIJFOLIE DAAR HEB IK OOK ERVAARING MEE WERKT WEL MAAR HET UITSPOELEN GAAT MOEILIJK.
    EIEREN HET GEEL DAN HEB IK OOK GEBRUIKT ,MAAR IK SPOELDE HET TE WARM UIT DUS ALLEMAAL STUKJES EIGEEL IN MIJN HAREN, JA BIJ MIJ LOOPT HET MEESTAL ANDERS ALS IK BEDOEL

• 03 Februari 2011 - 09:01

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Wat goed dat jij ook een OKE-stempel hebt gekregen.
    Dat wordt een feest zondag als jij er zelf ook bij kan zijn, ik ben heel benieuwd.

En wat lig jij lekker ingepakt en toegedekt te slapen.
    Dat is een lekker warm plekje en je ligt niet alleen met zo'n warme knuffel op je buik.
    Ik hoop dat je lekker en warm hebt geslapen.

De cliniclowns zijn geweldig en vrolijken je altijd weer op.
    Deze truc met geluidjes vind ik helemaal te gek.

Ik ben ook heel benieuwd naar een foto als jij volgende week in je nieuwe outfit gaat dansen.
    Veel plezier op school vandaag.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 03 Februari 2011 - 14:57

Judith & Ron, Wout,?:

Dag schone slaapster,

Wat ziet dat er heerlijk warm uit in dat bedje van jou. Om te knuffelen!
    Geweldig dat je erbij kunt zijn zondag. Hier moeten we dat nog even afwachten want onze Wout is aan het spugen geslagen en ja, dat is de snotneus voorbij... We laten het nog wel weten of het gaat lukken.

Even een baby-update; gisteren bij de verloskundige geweest, samen met Wout.
    Een hele belevenis voor hem! (voor mams ook, hoor)
    Alles gaat goed, het hartje klonk prima!
    Wout wilde nadat de verloskundige de baby had gevoeld, dit ook proberen en pakte 1 van die andere twee bulten van een vrouw ( de grote mensen snappen dit denk ik wel) vast en riep dol enthousiast; ik voel 'm! Lachen geblazen dus!

Zet 'm op!!

• 03 Februari 2011 - 16:41

Cor En Diny.:

Het is echt spannend voor zondag 6 Februari 2011.
    Heb al wat kriebels in jou buik? nou wij wel al een beetje.

Janske, nog een paar nachtjes slapen en dan is het zover.
    Als je naar bed gaat probeer dan maar om heel vlug in slaap te komen des te eerder is het Zondag.
    Wat zit Meike lekker te kliederen met de vingerverf dat is toch fijn om zo te mogen verven.
    Lieve familie Beks laten wij hopen dat het zo blijft en er geen rare dingen meer gebeuren dat zou toch wel erg jammer zijn, maarja jullie hebben het zelf ook niet in de hand.
    Wij duimen dat alles goed zal gaan. Nou tot ziens en het allerbeste allemaal .
    Lieve groetjes en het gaat jullie goed.
    Voor straks slaap lekker allemaal. Houdoe he.

• 03 Februari 2011 - 20:10

Goofie:

Haai JaNsKe,

Wat een mooie berichten allemaal. Wat super dat je er zelf bij kunt zijn zondag. Fijn hoor, dan kan ik je weer in het "echt" zien. Het is alweer bijna 3 maanden geleden dat ik je zag op de superopkikkerdag. Die jurk staat je vast pr8tig. En wat lig jij gezellig in bed zo!!! Ik denk niet dat je buik geluid kan maken met die beer op je buik!! Heb je lekker geslapen vannacht?? Ik lees het zo wel, want ik denk dat er zo alweer een nieuwreisverslag van je tevoorschijn komt!! Je slaapt vast al heel lekker. ToT ZONDAG :):):)

Gxxfie