Spelletjesochtend - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Spelletjesochtend - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Spelletjesochtend

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

03 Januari 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Even een mededeling van huishoudelijk aard. Dit naar aanleiding van de vraag van Leontien ten aanzien van ons postadres. Als je naar de Super Janske Club (www.superjanske.nl) gaat en je gaat dan naar het kopje contact. Dan krijg je een contactformulier te zien. Als je op deze manier even contact opneemt met de Super Janske Club, dan zullen zij ervoor zorgen dat je de juiste gegevens krijgt. Het is sowieso belangrijk om af en toe op de Super Janske Club te kijken, want binnenkort komt er iets heel speciaals vanuit die Club. Ik ben benieuwd….
Daarnaast had ik ook nog een vraagje aan Judith, Ron en Wout, want ik weet nog niet wanneer het broertje of zusje van Wout verwacht wordt. Ook ben ik wel benieuwd hoe het momenteel met de zwangerschap verloopt. Ik hoop dat het een beetje goed gaat en dat Judith met de feestdagen nog lekker heeft kunnen mee eten. Waarschijnlijk gaan Judith en ik dit jaar een heel eind samen naar de top. Daar wacht ons beide iets moois, een nieuw leven.
Zo, nu weer terug naar de orde van de dag. Nadat we gisteren rond half elf toch echt allemaal gingen slapen, is de nacht goed verlopen. Mama moest er vanmorgen op tijd uit, want ze ging werken. Vanaf vandaag gaat ze telkens vier uur werken. Dit nu twee keer in de week. Wij hebben nog even doorgeslapen en we waren net beneden toen Karin er ook weer was. We hebben op ons gemakje ontbeten en we waren klaar om te beginnen met onze spelletjesochtend. Toen ging de telefoon. Het was Pleun en ze vroeg of ik wilde afspreken. Dat wilde ik wel, maar omdat Rens bij ons was wilde ik wel bij ons afspreken. Ook vonden we het wel gezellig als Janske mee zou komen. Zo gezegd, zo gedaan. We hebben nog even gewacht en toen ze er waren zijn we begonnen. Rens, Janske, Pleun, Lieke en ik waren de spelers. Meike was het publiek en ondertussen ook de entertainer en papa mocht de bank zijn. Het leek ons niet verstandig om hem mee te laten spelen, want als hij zou verliezen, zou hij er de hele dag van balen.
We zijn begonnen met Monopoly. Nadat we dat een poosje gespeeld hadden en bijna alle straten verkocht waren was het tijd voor een ander spelletje. Dat was Rummikub. Het was heel gezellig, maar als het gezellig is, gaat de tijd snel. De mama van Janske en Pleun kwam hun weer ophalen en wij gingen eten. Op dit moment heb ik het middagdutje nog steeds nodig, dus ben ik na het eten maar even in bed gaan liggen en heb heerlijk geslapen.
Na het slapen was het dan zover. De ijsbaan is bijna gesmolten en dat geeft ons weer de gelegenheid om fatsoenlijk rondjes te fietsen. Dit met de gave fiets die we van Sinterklaas hebben gekregen. Al die tijd stond die fiets ons verlangend aan te kijken en vandaag konden we dan toch echt onze rondjes maken.
Rens mocht lekker lang bij ons blijven en pas na het avondeten hebben we hem naar huis gebracht. Daar hebben we ome Tan voor morgen een hele fijne dag gewenst. Ome Tan is morgen namelijk jarig en hij wordt iets met een 0 en een 4. Ik weet niet wat hij dan bedoeld, maar jullie vast wel. Het grote feest volgt nog, dus morgen viert hij het klein. Ik zou het zelf wel heel leuk vinden als jullie hem in grote getale via deze site willen feliciteren, want dat is iets wat hij echt verdient. Ik zal de aftrap geven:

Dag lieve ome Tan, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Je wordt net zo oud als ik nu ben, alleen heb jij een 0 extra. En ik kan je zeggen, het is een geweldige leeftijd. Over geweldig gesproken. Ik wil ook even zeggen dat jij geweldig bent, zoals jij voor mij en ons gezin klaar staat. Ik ben dan ook heel trots dat jij mijn peetoom bent. Ik ga er wel vanuit dat je morgen een sticker op je voorhoofd plakt! En anders op je grote feest.

Dikke kus van Janske.
Natuurlijk ook gefeliciteerd namens papa, mama, Lieke en Meike.

Groetjes Janske

• 03 Januari 2011 - 22:07

Opa Ijsje Oma Tumtum:

Janske wij denken net zo over jou Ome Tan (onze schoonzoon) als jij.
    Daarom een 3 wervig hoera hoera hoera ( want 40 keer is telang)

En Toine , normaal zeiden we staat de bokma al koud , maar wat er bij jou altijd allemaal koud staat is niet te filmen.

GEFELICITEERD !

• 03 Januari 2011 - 22:22

Marian En Maarten:

Lieve Jankse,

Wat weer een verhalen. Jullie hebben nog lekker vakantie terwijl wij alweer druk bezig zijn.
    Op deze pasfoto kan je goed zien dat je al 4 bent. Je kijkt "verstandig"de wereld in. Maar minstens zo leuk is het om te lezen dat je ook lekkere ondeugende dingen doet.

Bij deze willen wij natuurlijk ook Ome Tan van harte feliciteren. Geweldig om zo'n peetoom te hebben!

En is Mamma weer helemaal opgeknapt? Vast wel als ze weer is gaan werken. Zet hem op, Mamma!

Geniet van je laatste dag voor de draak weer langs komt. En veel sterkte voor de komende dagen. Dan kan je maandag weer naar school.

Dikke kus voor jullie alle 5

• 03 Januari 2011 - 22:50

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Wat gezellig zo'n spelletjesochtend, en nog gezelliger met vriendinnetjes erbij.
    Je kijkt wel wijs de wereld in op je pasfoto.
    En vanmiddag weer eens gefietst in de tuin in plaats van geschaatst.
    Dat zal voorlopig fietsen worden, wat de dooi zet goed door.

Ome Tan , wat zie ik nu, 40 jaar, dat is niet erg hoor.
    Met 40 begint het leven pas.
    Van harte proficiat, maak er een mooie dag van.
    En alvast veel plezier op je grote feest.

Janske geniet nog van een dexa-vrije dag morgen.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxx

• 04 Januari 2011 - 08:17

DORRY:

HOI JANSKE EN ALLE MENSEN.
    WAT EEN MOOIE VETTE GAVE PASFOTO EN DE ANDERE ZIJN OOK MOOI.
    OME TAN HARTELIJK GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG ,IK WENS JE EEN KEI FIJN FEEST EN EEN GEWELDIG NIEUW LEVENSJAAR.

NOU HUMMEL DAT WAS EEN GOEDE DAG SPELEN EN LEUKE DINGEN DOEN.
    IK HOOP DAT DEXA ZIJN GEMAK MORGEN HOUDT DAT ZOU FIJN ZIJN .
    JOKE ERG GOED DAT JIJ EEN PAAR UUR GAAT WERKEN.
    FERRIE KAN GEWELDIG OPLETTEN DUS DAT IS WEL GOED ZO.
    JANSKE IK HEB GISTEREN DE KUNSTKALENDER IN MIJN BEZIT GEKREGEN.
    EN JOU GEWELDIG KUNSTWERK STAAT OP MIJN GEBOORTE MAAND TOEVAL DAT GELOOF IK NIET ,WAT EEN AANWINST DIE KALENDER GEWELDIG GRIETJE.
    NOG EEN FIJNE DAG ALLEMAAL EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 04 Januari 2011 - 08:54

Tante Angela:

Hoi Super Janske,

Rens vond het Super leuk bij jullie met het logeren en het beviel hem goed om met 5 meiden te spelen.
    Wat een Super mooie pasfoto!
    Ook ik ben erg benieuwd wat er nog gaat komen!
    Wat leuk dat je ome Tan zo in het zonnetje zet!
    Dat hebben wij vanochtend ook al gedaan met een heerlijk ontbijt op bed en de nodige kado's.
    Maar ook op jou site wil ik hem nog even SUPER van harte feliciteren met zijn verjaardag (leuk dat jullie nu even veel jaar zijn).

Groetjes tante Angela

• 04 Januari 2011 - 08:56

Leanne:

Twan, Gefeliciteerd met je verjaardag!
    Maak er een mooie dag van samen..
    Hieperdepiep.. HOERA!

• 04 Januari 2011 - 09:05

SiEtSkE:

leuk dat rens bij jullie heel lang was gebleven.ik vond het leuk dat je nog even was gebleven.ik wens mijn papa nog een fijne dag en maar hopen dat hij gaat winnen met bowlen.

xxx van: sietske

• 04 Januari 2011 - 09:27

Judith & Ron, Wout,?:

Hallo Janske,

Daar heb je helemaal gelijk in; nieuw leven rond dezelfde tijd; dat is toch geweldig.
    We zijn uitgerekend rond 22 juli, als dit kindje net zo eigenwijs is als zijn / haar grote broer dan kunnen we er nog twee weken bij optellen....echt dicht bij elkaar dus!

Vandaag de Dexa, we duimen voor jullie allemaal! Wat ben je een snoepje op je pasfoto, genieten!

Je vroeg nog hoe de zwangerschap verloopt. Tsja, zou willen dat ik iets van mijn kacheltje van binnen aan jou zou kunnen geven. Jij hebt het koud, ik heb het warm..
    Verder ben ik vooral moe en slaap veel (als dat kan). Misselijk bij vlagen maar dat valt reuze mee.
    Niet echt dingen om over te klagen dus!
    De 28e is er nog een echo gemaakt en alles zag er goed uit; wonderlijk weer om die beentjes en armpjes te zien trappelen. Volgens de verloskundige heeft hummel het daar prima naar zijn / haar zin!
    We houden je op de hoogte!

Dan nog iets heel belangrijks:
    Ome Tan; Van harte gefeliciteerd met je 04e verjaardag! We wensen je zowel vandaag als bij het grote feest veel plezier toe en uiteraard alle goeds voor dit levensjaar!
    Opa Ijsje gaf aan dat er bij jou altijd veel koud staat, geniet daar maar lekker van!
    Wij willen nu dan ook nog maar even zeggen dat je op ons als een heel warme, lieve en mega-betrokken peetoom overkomt.

Zet 'm op!

• 04 Januari 2011 - 12:26

Janny:

Hallo Super Janske en familie,

Allereerst Janske van Harte Gelfeliciteerd met de verjaardag van je peetoom, Tan ook namens ons allen van Harte Gefeliciteerd met je 40e verjaardag, maak er een mooie dag van en geniet.

Janske wat staan er weer prachtige foto's op je site, om van te genieten, je pasfoto is ook super (net als jij).

Heel veel sterkte met de dexa morgen en ik hoop dat je het warm kunt houden, want die kou is niks.

Oma Tum Tum beterschap,

Heel veel groetjes Fam.Vrienten

• 04 Januari 2011 - 13:06

Krisna Reinders:

Hoi Janske,

Allereerst "Wat een mooie foto" van jou! Het aftellen is langzaam aan begonnen. Hoop dat voor jullie 2011 een heel stuk beter dan in 2009 en 2010 afgesloten gaat worden. Je bent een toppertje en jou familie ook!

En voor ome Tan: HIEPER DE PIEP HOERA, HOERA, er is er één jarig en dat is OME TAN!! Dat er nog vele mooie, gezonde jaren bij mogen komen. Een hele fijne dag gewenst!

Liefs Krisna

• 04 Januari 2011 - 13:21

Leontien:

Hoi !

Bedankt voor jullie reactie. Om de en of andere redenkan ik het contactformulier niet versturen.
    Kunnen jullie het mailadres van de superjanske club mailen? Dit kan naar bol@area30.nl.
    Heel erg bedankt.

Morgen weer veel sterkte janske met de dexa en voor je mama succes in het catharina!
    Groeten leontien

• 04 Januari 2011 - 17:19

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Wat fijn dat Rens het naar zijn zin heeft gehad met het logeerpartijtje.
    En allemaal oud en nieuw goed doorgekomen?
    Moge het voor iedereen een geweldig goed jaar worden!

En voor Ome Tan:
    Van harte geleficiteerd met deze mijlpaal! En je bent niet alleen een geweldige (peet)oom maar ook als superbuurman ben je geweldig, samen met Angela, Bart, Sietske en Rens.
    Daar heb ik het geweldig mee getroffen. Kan niet beter! Een heel goed nieuw levensjaar gewenst.

Janske, voor morgen weer veel succes en als we iets moeten regelen voor dat Dexa-beestje, laat het even weten. In de kou zetten, koude douche geven, warm vuurtje stoken, uit wandelen sturen, met z'n kopje in 't zand steken of lekker lang laten slapen, het kan allemaal.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 04 Januari 2011 - 18:39

Ome Tan:

Dank u, dank u, dank u wel allemaal.

Wat een hartverwarmende woorden en felicitaties, ik werd er gewoon een beetje stil van.

We zijn net terug van een gezellig middagje met het gezin en opa Broer. Zelf dacht ik nu eindelijk een keer te kunnen winnen met bowlen met 2 half geblesseerde (Opa en Angela) en een paar kinderen als tegenstander. Helaas, daar waar Angela haar best deed niet zo goed te gooien ging Sietske als een speer en versloeg ons allemaal met 93 punten. Maar vantevoren wel zeggen ; Ik hoop dat jij gaat winnen, Pap ! Sietske heeft na haar pannekoek daarom als enige geen toetje gehad, dan moet je papa maar laten winnen.

Verder kan ik aan alle 30-plusser melden dat 40 worden geen pijn doet behalve als mensen zeggen dat ze je veel ouder schatten, AUW dat doet wel pijn.

Maar goed vanaf vandaag heb toch recht op mijn midlife-crisis dus daar ga lekker van genieten.

Groetjes

en nogmaals iedereen KEI-bedankt voor de lieve woorden

Ome Tan

• 04 Januari 2011 - 18:55

Super Janske Club:

We hebben even getest of het contactformulier op de site nog goed werkt, maar ons lukt het wel, dus iedereen kan als het goed is weer contact opnemen via de site : www.superjanske.nl.
    Mochten er echter nog problemen zijn laat het ons dan even weten.

Groeten de Super Janske Club

• 04 Januari 2011 - 19:07

SiEtSkE:

Ik heb dan papa de eerste ronde niet laten winnen ,maar de tweede ronde heeft hij met drie punten gewonnen, maar toch bij elkaar heb ik gewonnen .Ik kon het niet inhouden de eerste ging zo goed. Maar papa was de eerste in de tweede ronde die een strike gooide toen mama ook maar.

• 10 Januari 2011 - 15:18

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Tja we zijn een paar daagjes weggeweest.
    Dus nu (super peet)Ome Tan nog van harte gefeliciteerd met je 4 (0) e verjaardag.

Groetjes uit Leende