Lieve, lieve mensen - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Lieve, lieve mensen - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Lieve, lieve mensen

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

22 November 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve, lieve mensen,

Wat zijn jullie kanjers. Er is afgelopen week veel gebeurd. Vorige week heb ik in mijn verhaal over de hulptroepen aangegeven dat we het als gezin zwaar hebben. Wat zeg ik, dat we het loodzwaar hebben. De (re)acties die we daarop gekregen hebben zijn geweldig. We hebben dit alles echt gevoeld als een hele warme deken. Na dit verhaal kwam al heel vlug het trieste bericht dat Alex is overleden. Dit sloeg en slaat natuurlijk weer in als een bom. Ook op dit bericht hebben wij, maar ook de familie Blijham weer veel lieve reacties gehad. Morgen is het afscheid van Alex. Het zal een zware en moeilijke dag worden voor Aimee en de familie Blijham. Papa en mama zullen hen gaan steunen op deze moeilijke dag, al zal dat voor papa en mama ook niet makkelijk zijn.
En dan heb ik gisteren ook nog een keer een beroep op jullie gedaan. Dit om op papa's ambitie te stemmen. Hij wil proberen om andere gezinnen, die te maken krijgen met kinderkanker, te ondersteunen op sociaaleconomisch vlak. Ook hier hebben jullie massaal op gereageerd en er wordt volop gestemd. Er kan gestemd worden tot 5 december, dus blijf familie, vrienden, collega's, eigenlijk gewoon iedereen aanmoedigen om een stem op papa uit te brengen.
Al deze steun naar aanleiding van deze drie berichten, het is gewoon fantastisch. Het geeft ons toch weer kracht, want het zijn voor ons toch wel donkere dagen. Gelukkig vinden we afleiding in de vorm van Sinterklaas en daarna komen de lampjes weer voor de kerst, dus dan hopen wij dat we ook weer het licht gaan zien. Dat gaat vast wel lukken met al jullie steun.
Nu zal ik jullie onderhand eens bijkletsen over hoe het met mij gaat, want daar horen jullie door alle berichten niet veel meer van. Eigenlijk kan ik wel zeggen dat het met mij goed gaat. Slapen doe ik standaard bij papa en mama in bed. Eind vorige week riep ik papa nog om mijn kussen te komen dragen, want dat vond ik toch echt wel te veel werk. Nu ben ik nog wat slimmer geworden. Ik zeg dan tegen mama dat ik net zo goed meteen in hun bed kan gaan liggen. Dat scheelt mij toch weer een keer wakker worden. Helaas trapt mama daar niet in en heeft ze toch nog echt de hoop dat ik een nacht in mijn eigen bed blijf liggen. Nu heb ik vorige week woensdag wel iets vreemds gehoord, want het lijkt erop dat ze, om dit probleem op te lossen, toch advies willen gaan vragen bij de kinderpsycholoog in Nijmegen. Ze denken dat het niet alleen een slaapprobleem is, maar ook een vorm van veiligheid. Het doel is dan dat ik voortaan in mijn eigen bed blijf slapen. Op zich maakt dat voor mij niets uit, maar ik ben dan zo bang dat papa het 's nachts koud gaat krijgen. Ik lig 's nachts altijd lekker tegen hem aan, met een arm en een been over hem heen geslagen. Misschien moet ik dat mama gaan leren, zodat ik met een gerust hart in mijn eigen bed kan slapen.
Gisteren zijn we bij Evelien en baby Kevin gaan ontbijten. Het was super gezellig daar. Eerst lekker eten en daarna spelen. Eerst binnen en daarna buiten. Ook papa en mama vonden het heerlijk, want nu hadden zij eens de kans om lekker bij te buurten met Claudia en Willem Jan.
's Middags hadden wij open huis. Ome Renier, Rens, Bart en ome Tan kwamen op bezoek. Ik heb heerlijk gespeeld met mijn grote neven en heb ook nog eens gehoord dat Bart een super rapport had. Ik ben natuurlijk wel heel trots op zo'n slimme grote neef. Daar ga ik nog veel van leren.
Laat in de middag belde opa IJsje en oma Tumtum nog op. Terwijl opa langs de kachel lag te slapen is Sinterklaas of een zwarte Piet geweest en die had voor alle kleinkinderen een kadootje neergelegd. Nou ja, daar wilden we nog wel even voor de kou in. Dat was ook niet voor niets, want er lag ook nog een chocolaatje en een manderijn voor iedereen.
Vandaag heb ik weer les gehad van juf Marijke. Lieke zat bij mij in de klas, want vanmorgen is ze niet naar school geweest. Omdat ze haar juf en haar klasgenootjes toch wel heel erg mist, is ze vanmiddag wel naar school gegaan. Het ging wel, maar het hield niet over. Ze is dan ook niet mee gaan buitenspelen, maar ze kwam wel heel gelukkig thuis, omdat ze weer naar school was geweest en weer takenbord had. Hopenlijk zet deze lijn bij Lieke zich voort en kan ze morgen gewoon twee keer naar school. Ik ga morgen genieten van een dagje bij tante Angela. Ik ga daar flink plezier maken, want woensdag start de Dexa weer, maar daar hoef ik nu nog helemaal niet aan te denken.

Groetjes Janske

• 22 November 2010 - 22:54

Tante Angela:

Hoi Lieve Super Janske,

Wat een leuke foto's.
    3 Lieve meiden die zo'n gekke bekken kunnen trekken is wel heel lachwekkend.
    Fijn dat het met Lieke wat beter gaat.
    Ik kijk ook erg uit naar morgen want ik wil heel graag veel plezier met jou maken, maar dat gaat natuurlijk alleen als we goed geslapen hebben, dus.......
    Welterusten lieve schat,
    tot morgen.

Dikke knufkus van tante Angela

• 23 November 2010 - 07:50

Judith & Ron, Wout:

Hallo Janske,

Fijn hoor, dat jullie het allemaal als zo warm ervaren, is vast ook de bedoeling van iedereen. In de donkere dagen kunnen de kleine lichtjes in de ogen van de 3 meiden ook vast wat licht brengen!

Janske, wat ben je goed in kapsels; iedere foto weer een ander model erin; super!

Vandaag vieren we hier feest: Wout is 3 jaar! We wensen jou en tante Angela ook een hele fijne dag!

Zet 'm op!

• 23 November 2010 - 07:52

Judith & Ron, Wout:

Nog vergeten;

Fam. Blijham en alle anderen die Alex lief hebben en afscheid moeten nemen; vandaag alle sterkte.

• 23 November 2010 - 09:12

Cor En Diny.:

Hoi Super Janske.

Zo zeg wat kunnen jij en Lieke gekke bekke trekke, Meike kijkt wel een beetje raar naar die twee zusjes van haar "ze denkt natuurlijk wat zijn dat voor gekke meisjes"

Janske, heel veel plezier bij de familie Prinsen want morgen {Woensdag 24 November} ga je weer de Dexa krijgen en dat is voor jou niet fijn maar zet 'm op meiske en laat zien wie Janske Beks uit Heeze is heel veel succes morgen en hou vol he!!!!!!!.
    Je bent wel een slimmerik om vast in het bed van Papa en Mama te kruipen, maar je moet proberen om ook een hele nacht in je eigen bed te slapen ik weet zeker als jij dat probeerd weet ik zeker dat Papa en Mama heel trots op jou zijn.

Ferry, Joke en de meiskes het allerbeste en hou vol allemaal.
    De lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny en voor jullie een hele dikke pakkert.XXXXX. Houdoe he.

• 23 November 2010 - 09:47

H & H & I:

Hoi SUPER Janske,

Heel veel plezier bij tante Angela vandaag en papa en mama heel veel sterkte. Ook voor de rest van de familie Blijham.

Wout van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er een gezellige en leuke dag van !!

Groetjes ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 23 November 2010 - 13:32

Ellen:

Hallo Super Janske!

Wauwie, kippenvel van dat eerste stukje! En wat een geweldig leuke foto's! die van jou en papa is wel echt heel erg lief hoor, 2 vriendjes ;)

En, kon Lieke weer lekker naar school vandaag? Jij zult nog wel lekker plezier aan het maken zijn! Geniet er maar van dan!

Veel liefs

• 23 November 2010 - 15:09

Asmara:

Lieve allemaal,

Joke en ferry heel veel sterke vandaag. Janske heel veel plezier bij tante angela. Wat een mooie foto's, die samen met papa is heel mooi. (echte vrienden)

Veel liefs en tot later.
    Asmara

• 23 November 2010 - 16:27

Janny:

Hallo Super Janske en Familie,

Wat een schitterende foto,s geweldig, jullie staan er erg mooi op, gezellig aan het verven en tekenen voor de Sint en Piet, lekker taart eten en dan samen met je vriendje.

Ik hoop dat het met papa en mama en de verdere familie goed gegaan is vandaag, zak wel weer een zware dag geweest zijn, wij leven met jullie mee.

Janske wij wensen je heel veel sterkte voor morgen (en ook je zusjes en papa en mama).

Blijf er in geloven, dat maakt je sterk,
    heel veel liefs en groetjes van ons,

Fam.Vrienten

• 23 November 2010 - 21:28

Duisters/Peperkamp:

Hey Lieve Janske,

Wat fijn dat de vele reacties aanvoelen als een warme deken.
    Wij vonden het afgelopen zaterdag erg gezellig met je papa en mama.
    Ze zijn erg goed in colonisten van Catan.....al hebben wij ze natuurlijk wel laten winnen. Je mama mailden namelijk dat je papa niet goed tegen zijn verlies kan. Dus alle mensen moeten echt gaan stemmen!!
    Natuurlijk willen we nog een keer revanche nemen op je papa en mama. Dus vraag maar of ze het leuk vinden om dat nog een keer vaker te doen.
    Ben jij en je zusje ook zo goed in het spelen van spelletjes? Dan gaan wij namelijk de stpavriendjes dit ook leren...je weet maar nooit waar het goed voor is. En dan blijven ze kans bij je maken.

Heel veel succes met de dexa week!!!

Dikke kus van de stapvriendjes en hun papa's en mama's.