Doorleven met kinderkanker - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Doorleven met kinderkanker - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Doorleven met kinderkanker

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

21 November 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Wat gebeurd er met je gezin als je te horen krijgt dat je kind kanker heeft. De wereld staat stil en alles komt in het teken van je kind te staan. Echter, de wereld om je heen draait door. Na het zien van het pasfoto filmpje zul je begrijpen dat er nog maar weinig zaken belangrijk zijn. Een behandeling van een kind met kanker en dan met name Leukemie duurt lang, 2 jaar. Dat is te lang om alles stil te laten staan. De wetgeving is daar niet op gemaakt, maar ook je omgeving heeft het moeilijk om je zo lang te blijven steunen.
Er zijn meerdere stichtingen die proberen je toch de positieve kant van het leven te laten zien. Even buiten het ziekenhuis en denken aan andere zaken. Er is echter zoveel meer waar aan gedacht moet worden. Dit komt op ouders af en daar is weinig hulp in te krijgen. Je hebt daar ook geen opleiding of iets dergelijks voor gehad. Je moet thuis medicijnen geven, de juiste zorgverzekering afsluiten, sondevoeding regelen en bestellen, PGB-aanvraag, PGB-administratie, belastingaangiftes, WMO, informeren van je omgeving, planning van de overige kinderen, je werk enz, enz.
Bij dit alles kunnen deze ouders veel hulp gebruiken. Profesionele hulp wel te verstaan. Iemand die weet hoe het is om in deze situatie te leven en iemand die structuur kan aanbrengen in deze situatie.
Zorgen dat de sociaal-economische kant goed wordt afgedicht, zodat na de behandeling niet ineens andere, zoals financiele, problemen het gezin alnog de kop kosten. Daar wil ik voor zorgen!!

Met bovenstaande tekst en mijn pasfotofilmpje, heeft papa zich ingeschreven voor de Unique Ambition Challenge. Ambities hebben is 1. Ambities waarmaken, dat is de kunst. Unique wil iemand graag bewegen, daarom organiseren zij dit jaar de Unique Ambition Challenge. Unique biedt de kans om € 50.000,= te winnen om deze ambitie te realiseren.

Hiervoor heeft papa jullie hulp nodig. Het is weer heel simpel. Stem op zijn ambitie, zodat hij de mogelijheid krijgt deze ambitie via een persoonlijke presentatie toe te lichten. Stuur dit bericht ook door naar vrienden en familie, zodat papa zoveel mogelijk stemmen krijgt.

Stemmen kan via de volgende link:

Ik reken op jullie!!

Alvast bedankt.

Groetjes Janske

• 21 November 2010 - 20:57

Wilma Van De Vin:

Ik wil je heel erg graag steunen, dat weet je ook wel.

Moet ik dus wel twitteren, op facebook, Linked in of wat Ilse zo graag wil: op hyves. En dat heb ik dus niet. Komt het dan toch zo ver dat ik tegen Ilse zeg: "Ga maar op Hyves?" Misschien wel. Ze is ook al 10! (2 weken en 2 dagen wel te verstaan) En iedereen zit op hyves!

Heel veel succes. Inderdaad, er komt veel te veel op je af. En deze prijs winnen, maakt dingen ook makkelijker. Financieel gezien dan. Maar de support; die hopen wij jullie zo al te kunnen geven!

Heel veel succes met je ambities.

Groetjes,

Wilma van de Vin

• 21 November 2010 - 21:08

Janske Beks:

Als Ilse toch lid wordt van Hyves, ik ben ook op Hyves te vinden.

superjanske.hyves.nl

Kunnen we meteen hyves vriendinnen worden.

• 21 November 2010 - 21:23

H & H & I:

Hoi Super Janske,

Natuurlijk hebben wij ook gestemd voor het idee van jou super papa !!

Heel goed idee om dit soort zaken voor mensen te regelen. Er komt zoveel meer bij kijken dan menigeen vooraf verwacht. SUPER en wij hopen dat papa zijn presentatie mag geven en ook nog de prijs wint. Wij weten zeker dat papa er dan iets heel goeds van gaat maken waar veel andere mensen veel ondersteuning aan ondervinden.

Het was echt weer toppie afgelopen vrijdag :)

Helaas is Imke nu ook verkouden, maar dat mag de pret niet drukken.

Dikke knuffels en kusjes ome Hans, tante Hariètte en Imke xxx

• 21 November 2010 - 21:58

Tante Angela:

Stemmen is gebeurt, heel veel succes!

groetjes tante Angela

• 21 November 2010 - 22:26

Nicole Van Gaal:

Hey Super Janske

Ook vandaag weer een stem op jullie uitgebracht. En natuurlijk de link doorgestuurd......
    Hopelijk zijn er heel veel mensen die op papa stemmen en zorgen dat jullie naar de top gaan.
    Ook wensen we je weer een fijne week en we hebben genoten van de afgelopen foto's.

X Nicole

• 21 November 2010 - 22:47

Ome Renier:

Ik heb gestemd... 3x zelfs want blijkbaar kun je via elke netwerk (hyves, linked-in, facebook of twitter) een keer stemmen!!

Groeten,
    Renier

• 21 November 2010 - 23:00

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Wat goed van jou papa.
    Natuurlijk gaan wij stemmen, maar ik moet even op Remco wachten, want ik ben een echte digibeet [of zoiets]
    Dus dat gaat morgen gebeuren.
    Heel veel succes.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxxxxx

• 21 November 2010 - 23:05

Opa Ijsje:

Helaas ik heb ze alle 4 niet

• 22 November 2010 - 07:22

Oma Hanny En Frans:

Ook wij hebben gisterenavond gestemd en ook wij hebben dit een aantal keer gedaan.
    Hopelijk is het goed gegaan, maar we hebben daar wel onze twijfels over.

Liefs en veel succes!

• 22 November 2010 - 12:40

Anne Soetens:

Hey Janske en Ferry,

Ik heb ook 2x gestemd én natuurlijk de mail doorgestuurd, want ook al zit ik in Spanje, gelukkig doet internet het overal!

Beterschap voor Lieke!

X Anne

p.s. Ik hoop dat deze reactie wel te zien is, want een paar andere reacties kwamen niet op de site...

• 22 November 2010 - 12:57

Judith & Ron, Wout:

Doen we!

Zet 'm op!

• 22 November 2010 - 21:13

Nikki En Jannie:

hey super janske!

zodat er zo veel mogelijk mensen gaan stemmen heb ik het doorgestuurd via hyves en facebook !

we gaan er voor!

dikke kus vanuit joepie

• 22 November 2010 - 22:35

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Wij hebben via Remco gestemd op hyves en facebook.
    Veel succes.

Voelt Lieke zich al weer wat beter?
    Helpen de drankjes?

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxxxxxxxxx

• 23 November 2010 - 10:40

Bas En Sanne:

Natuurlijk hebben wij ook gestemd!!!

• 23 November 2010 - 13:29

Ellen:

Hallo Super Janske!

Ook ik heb al een aantal x m'n stem uitgebracht!

Succes!

Veel liefs