Papa fietst als een krant - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Papa fietst als een krant - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Papa fietst als een krant

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

29 Oktober 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Met mij gaat alles goed. Ik heb vandaag een flinke boswandeling gemaakt, maar daar vertel ik jullie een andere keer over, als ik jullie vertel wat ik allemaal gedaan heb tijdens de herfstvakantie. Nog even terugkomen op de vraag van Dorry. Als ik in een dip zit, dan wil dat inderdaad zeggen dat mijn weerstandcellen onder de 0,5 zitten en ik dus zeer weinig weerstand heb om virussen en bacterien buiten de deur te houden. Hierdoor moet dus iedereen weer extra allert zijn.
Nu even iets heel anders, want hij is begonnen. Met hij bedoel ik in deze papa. De eerste kilometers heeft hij gemaakt. Omdat papa in het bezit is van helemaal niets op fietsgebied is Jorg zo aardig geweest om papa toch maar eens te laten wennen. Vorige week zaterdag heeft hij de fiets van Jorg mogen ophalen, zodat hij deze week heeft kunnen fietsen. Nou, ik kan jullie zeggen: "Papa fietst als een krant!". Het is in ieder geval letterlijk, want papa heeft van Jorg ook een fietstenue meegekregen. Een heel toepasselijk fietstenue, want het is van het Eindhovens Dagblad en het shirt ziet er dan ook uit als een krant. Of hij ook figuurlijk fietst als krant, laat ik maar even in het midden. Ik ben in ieder geval nu al trots op hem, want bijna dagelijks trekt hij er op uit om een stukje te gaan fietsen. In het begin van de week nog met korte broek, maar dat was toch wel koud aan de benen. Inmiddels heeft hij van Geertje een lange broek gekregen en dichte handschoenen, zodat zijn vingers ook lekker warm blijven. Daarvoor had hij al van opa IJsje wielrenhandschoenen gekregen. Vandaag zijn we een helm voor hem gaan kopen en wij mochten de kleur bepalen. Het is een hele mooie rode geworden. Daarnaast heeft papa een afspraak gemaakt om zich op te laten meten, zodat hij straks op zoek kan naar een fiets met de juiste afmetingen. Bij deze wil ik in ieder geval iedereen alvast bedanken voor de eerste kilometers die hij heeft kunnen maken. Ook kan ik alvast verklappen dat er een nieuw tenue zit aan te komen en misschien fietst hij dan wel rond als een ei.

Groetjes Janske

• 29 Oktober 2010 - 20:35

Lisette Kursten:

Hoi Janske en de rest.
    Wat ziet jullie pa er knap uit met zijn fiets kleren.Ik ben super benieuwd naar zijn rode fietshelm.
    Het is ook goed om te lezen dat het met jou ook weer een beetje beter gaat. En ik vind het ook knap dat je gewoon door gaat met spelen tijdens het bloed prikken.je bent echt een super Janske. Groetjes Van Lisette en de rest van de familie.

• 30 Oktober 2010 - 05:58

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Wat ziet jou Papa er stoer uit in zijn mooie fietstenue. Maar een korte broek ......?
    Gelukkig is het de komende dagen nog mooi weer.

Gelukkig heb jij toch nog kunnen genieten van de vakantie.

Hou je taai kleine guit en familie en een fijn weekend.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 30 Oktober 2010 - 07:36

HOIALLEMAAL
    JANSKE BEDANKT VOOR DE UITLEG IK BEN WEER HELEMAAL BIJ.
    FERRIE WIL JIJ DE SCHOW GAAN STELEN?JOKE WAT EEN VENT HEB JIJ NAAR DIE KRANT ZAL GEKEKEN WORDEN.
    IK HOOP NIET GELEZEN WANT DAN GAAT HIJ VEEL TE SLOOM.
    HET GAAT REDELIJK MET JOU HUMMEL, MAAR IK HOOR NIKS MEER VAN HET ETEN?LUKT DAT EEN BEETJE?
    EN IS JOU POEP NOG ALBINO?
    VERDER EEN HELE FIJNE ZONDAG VOOR JULLIE ALLEMAAL EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE EEN SUPORTSTER VAN DE KRANT

• 30 Oktober 2010 - 18:43

Judith & Ron, Wout:

Hallo Janske,

Wat een fijn verhaal weer, gisteren en vandaag. Ondanks alle poespas is het genieten.
    Papa fietst vast gauw als een email ipv een krant!

Ook wij willen jouw opa en oma nog even van harte feliciteren. Wat een mijlpaal!

Een dikke knuffel voor iedereen.

Zet 'm op!

• 30 Oktober 2010 - 21:15

Janny:

Hallo Super Janske en Familie,

Ook allereerst van ons nog de Hartelijke Felicitaties voor opa en oma, en dan Ferry stoer dat je het aandurft om te gaan trainen, het is een hele onderneming.

Fijn dat het goed gaat Janske, als je weer eens naar het bos gaat moet je eens een spiegeltje meenemen en onder de paddenstoel houden, kan je zo de onderkant (sporen) van de paddenstoel zien, is erg leuk kan ik je vertellen.

De herfstvakantie zit er weer bijna op, wij weer aan het werk, je zusjes naar school en jij Janske krijgt weer prive les, het gaat je (jullie) goed,

Heel veel groetjes van de Fam.Vrienten

• 31 Oktober 2010 - 07:36

Fam Prinsen:

Hoi Super Janske,

Wij konden gisteren onze lach toch niet helemaal inhouden toen papa met de wielrenfiets en in wielrenkleren met mooie rode helm bij opa en oma kwam. We moesten even kijken voor we zagen dat het jou papa was, maar het ziet er wel heel profecioneel uit.
    En zoals Judith al zei zal die krant snel een e-mail worden jou papa kennende.
    En wat was jij weer super blij toen wij Bart bij jullie op kwamen halen en Sietske jou een zakje parprika chips gaf (van opa en oma).

Ondanks het druilerige weer, een hele fijne zondag.

Groetjes uit Valkenswaard!

p.s. Sietske heeft de mooie puzzelbal al af en die hebben we hoog weggezet.

• 31 Oktober 2010 - 08:00

Willy En Jeanet:

Nou Nou ziet er prachtig uit in je outfit papa,:)
    Maar als het slecht weer is kun je ook gaan spinnen ( Fietsen) in een sportschool .
    Dat is best pittig heb ik gehoord maar zo bouw je wel been en bilspieren op. Janske fijn om te horen dat het nu goed gaat met je,
    We komen binnenkort een kijkje nemen.Nou zet hem op allemaal .

Groetjes Willy en Jeanet

• 31 Oktober 2010 - 08:27

DORRY:

HOI JANSKE EN DE HELE KUDDE.
    IS DE KRANT AL TRAINEN?
    HET IS WEL NAT BUITEN MAAR DAAR WORDT HIJ HARD VAN.
    JAMMER DAT DE VAKANTIE OM IS, JOU ZUSJES WEER NAAR SCHOOL, JIJ WEER LES, EN IS MAMA NOG AAN HET WERK?EN HOE GAAT DAT?ALS HET ZO IS.
    ZIJN DE GALBULTEN VAN MEIKE WEG??????????????
    EEN FIJNE ZONDAG ,OOK AL IS HET NATMAAR WIJ HEBBEN ALLEMAAL EEN DAK BOVEN ONS HOOFD, DUS GEEN GEZEUR EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 31 Oktober 2010 - 11:00

HOI MENSEN.
    IK KOM NET TERUG VAN EEN RONDE BELS LIJNTJE.
    NERGENS GEEN FERRIE WAAR TE NEMEN.
    JEANET EN WILLY IK HEB DOOR JULLIE WEER EEN WOORD DAT IK NIET KENDE BIJ MIJN KENNIS TOE KUNNEN VOEGEN N.L. SPINNEN, IK KEN DAT WOORD ALLEEN VOOR DIE ENGE DIEREN.
    MAAR FERRIE WIL JIJ KOSTEN BESPAREN DAN HOEF JIJ NIET NAAR EEN SPORTSCHOOL, MAAR REN JIJ ZO'N 50 KEER PER DAG DE TRAP OP EN AF.
    FIETSKLEDING HOEFT NIET MAAR WEL EEN HELM,DIE OEFENING DEED JOOP SOETENMELK OOK,JOU SPIEREN WORDEN DAAR SUPER VAN DORRY

• 31 Oktober 2010 - 11:01

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Wow Ferry, dat ziet er goed uit op die fiets.
    Weer eens wat anders dan voetballen.
    Heb je al spieren ontdekt waarvan je niet wist dat je ze had? haha
    Gaan "spinnen"op de sportschool is wel een goede manier om conditie op te doen.
    Maar je hebt nog even tijd. Succes.
    Wat fijn Janske dat je toch nog lekker hebt genoten van de herfstvakantie.
    Ben benieuwd wat je allemaal nog hebt gedaan.
    Ondanks de regen nog een fijne zondag met z'n allen.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxxx

• 31 Oktober 2010 - 19:29

Cor En Diny.:

Hoi super Janske.

Fijn om te horen dat het wat beter met jou gaat.Je kan er ook geen touw aan vastknopen, want zo schrijf je dat het goed met je gaat en met je zusjes lekker de hele dag buiten bent geweest, en een dag later moet je naar het ziekenhuis om bloed te laten prikken omdat Papa en Mama zien de je niet goed in je vel zit.

Janske, je weet dat je nog een lange weg te gaan hebt om op het puntje van die hoge berg te kommen en af en toe een beetje naar beneden zal schuiven, probeer aan elke grassprietje dat je dan tegen komt vast te houden.
    Dan weten wij zeker dat je top zal halen, wij blijven voor jou duimen en de kaarsjes branden regelmatig bij het Maria beeld in de kerk.

Ferry, als je gaat fietsen in jou stoere wielrenners kleding moet je niet proberen om te lezen wat op jou shirt staat want dan denk ik dat je met blauwe plekken thuis zal komen verder heel veel succes en zet 'm op.

Lieke, Janske en Meike jullie mogen best trots zijn op Papa en tegen iedereen vertellen waarvoor Papa aan het fietsen is om zo centjes bij elkaar te krijgen voor het KWF.

Morgen {1 November} is de Herfstvakantie voorbij dan beginnen de scholen weer dus ook voor jou Janske.
    Heel veel lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny en het allerbeste allemaal. Houdoe he.

• 31 Oktober 2010 - 19:49

Opa Ijsje:

Soms lees je wat en dan schiet je in de lach en nu ook weer met een uitspraak van Dorry

IS DE KRANT AL TRAINEN

die houden we erin