Met zijn alle naar Eindhoven - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Met zijn alle naar Eindhoven - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Met zijn alle naar Eindhoven

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

28 Oktober 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Eerst even kort over de dag van gisteren. Gisteren was het namelijk 27 oktober en inmiddels weet ik dat dat een zeer geliefde datum is om te trouwen. Dat vonden opa IJsje en oma Tumtum 43 jaar geleden ook en zo kwam het dat wij gisteren ook nog een klein feestje hadden. Opa en oma, ook nog maar eens op deze manier, van harte gefeliciteerd!! Natuurlijk ook de felicitaties voor al die andere mensen die op 27 oktober getrouwd zijn.
Helaas kregen we gisteren ook het bericht binnen dat Dorry ziek in bed ligt en voor haar was het gisteren (en vandaag?) dan ook niet zo'n leuke dag. Dorry, heel veel beterschap en ik hoop dat je weer vlug bent opgeknapt, zodat je samen met de hond weer vlug naar buiten kunt.
Voor mij was het gisteren ook een rare dag. Bijna medicijnvrij. Geen chemo en geen antibiotica. Wel kreeg ik de slaapmedicatie. Vandaag mocht ik dus naar Eindhoven om te kijken wat het resultaat was van deze medicijnarme dag. Ik vond het wel leuk dat ik vandaag naar het ziekenhuis mocht, want nu konden mijn zusjes mee naar het ziekenhuis. Voor mij is het fijn om mijn zusjes erbij te hebben en mijn zusjes vonden het heel leuk om weer eens te zien hoe het er in het ziekenhuis aan toe gaat. Kennismaken met de zusters, de PM-er en de dokter. Samen bloed wegschieten en samen drinken halen. Ik heb ze alles laten zien. Jullie begrijpen uit het verhaal al dat ik me weer stukken beter voel als dinsdag. De dokter was dan ook blij verrast om mij zo aan te treffen.
Wat ik ook mee had genomen naar het ziekenhuis, was mijn kralenketting. Ik heb hem in de kamer opgehangen, zodat iedereen kon zien hoe lang de ketting al is. In Eindhoven hadden ze deze alleen aan het begin gezien en ze waren heel nieuwsgierig hoe lang hij nu al was geworden. Ze waren echt onder de indruk en iedereen wilde weten welke kraal voor welke gebeurtenis was. Natuurlijk kon ik dat iedereen perfect vertellen. Nu kon ik ook echt eens in de praktijk zien dat de kralenketting inderdaad het verhaal van al mijn behandelingen verteld. Helemaal super dus.
Er moesten ook nog belangrijke zaken gedaan worden in het ziekenhuis en dat begon bij de vingerprik. Daarna is het wachten op de uitslag en iedereen was benieuwd. Mama had de oncoloog in Nijmegen gisteren nog gesproken en ze was er niet helemaal gerust op dat mijn bloedwaardes zich hersteld zouden hebben en we dus voorzichtig moesten blijven met de chemo. Gedeeltelijk had ze gelijk. De leukocyten waren harder gestegen dan verwacht en ook ben ik weer uit de dip. Dat betekende in ieder geval dat de chemo herstart mocht worden. De MTX via het infuus kreeg ik voor de helft, de chemo thuis gaat weer naar de 100% dosering. Het lijkt erop dat mijn beenmerg nog niet moe is, nu het zo'n snel herstel liet zien.
Het tweede wat dus gedaan moest worden was het aanprikken van de lijn en het geven van de chemo. Mijn zusjes zaten vooraan bij het aanprikken, dus ik heb heel stoer gedaan en helemaal geen kick gegeven. Ik lag er rustig bij en maakte her en der wat grapjes. Vol bewondering keken mijn zusjes toe. De dokter liet zien dat ze nu bloed uit het lijntje kon halen en daarna konden de Chinese Chemo Kaspers erin. Dat zijn de gele, dus die kun je ook mooi volgen via het lijntje. Daarna kon de lijn er weer af en konden wij naar huis. Natuurlijk niet voordat ik de nieuwe kraaltjes voor de ketting had gescoord.

Groetjes Janske

• 28 Oktober 2010 - 21:52

Joli Claes:

HA janske en familie

Zo, die kralenketting is al lang.
    Ik kan me voorstellen dat ze in Eindhoven erg onder de indruk waren.
    Wat fijn dat het weer een stuk beter gaat met jou.
    Geniet nog maar even van de vakantie.
    Veel plezier nog.

Hou vol en zet 'm op.

Opa en oma, van harte proficiat met jullie trouwdag.

Dorry, van harte beterschap.

Dikke kus van ons.xxxxxxx

• 29 Oktober 2010 - 04:21

DORRY:

HOI STOERE MEID.
    ALLEREERST BEDANKT VOOR DE BETERSCHAP WENSEN DIE SOMMIGE MAILDE, DAAR WORD IK WARM VAN, JE WEET WEL VAN BINNEN.
    VANDAAG GAAT HET EEN STUK BETER,DUS GA IK ER WEER VOOR.
    JANSKE EEN DIP IS DAT BIJ JOU MINDER WEERSTAND?
    OMDAT EEN DIP BIJ MIJ IS DAT ALLES TE VEEL IS DUS GEEN ZIN .
    WAT EEN JOEKEL VAN EEN KETTING.
    EN VOOR DE REST WERKT ALLES REDELIJK GOED ZOALS IK HET LEES. OPA IJSJE EN OMA TUM TUM HARTELIJK GEFELICITEERD MET 43 JAAR HUWELIJK KNOER LANG,DAT BLIJFT WEL GOEDGAAN HOOR.
    GENIET MAAR LEKKER VAN DE VAKANTIE,EN OOK VAN HET HUWELIJK BEDOEL IK.
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOFIVE DORRY

• 29 Oktober 2010 - 07:04

Tante Angela:

Hoi Super Janske,

Dat heb je weer goed gedaan gisteren samen met je zusjes en tjé wat is die ketting lang zeg, als hij bij jullie hangt in bogen lijkt hij toch minder lang.
    Spelen tijdens de vingerprik dat is wel heeeeeeeel erg stoer!
    Fijne dag vandaag!

groetjes tante Angela en de rest van de Prinsen.

p.s. Dorry beterschap!

• 29 Oktober 2010 - 07:52

DORRY:

HOI HUMMEL EN ALLE MENSEN.
    IK KWAK ER NOG MAAR EEN MAIL TEGEN AAN WANT IK BEN NET MET PACO WEZEN RIJDEN, EN TOEN ZAG IK 2EEKHOONS 3REIGERS EEN ZWERM KOEIEN HA HA .
    EN EEN HELE KUDDE VOGELS HA HA GAAF HE'
    JANSKE IK BEDACHT OOK ONDERWEG, ALS IK VAN DE BETERSCHAP WENSEN AL ZO WARM VAN BINNEN WORD, IK BEDOEL WAT ZOIETS AL KAN BETEKENEN, DAN MOET HET VOOR JULLIE ALS IK MIJN EIGEN GEVOELENS NAGA, EEN ENORME HOUVAST EN STEUN ZIJN, DAT MAIL JIJ OOK STEEDS , DAT WOU IK EVEN KWIJT MENSEN DORRY

• 29 Oktober 2010 - 08:40

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Kijk zo laat je weer zien wat een Kanjer je bent.
    Gewoon doorspelen en er ondanks alles ook nog en leuke dag van maken.

O ja Opa en Oma proficiat en
    Dorry Beterschap.

Groetjes uit Leende

• 29 Oktober 2010 - 09:23

Gerda:

Hey miss Super Janske fideranske,

Fijn dat het weer beter met je gaat en de dip weer zo goed als weg is.
    Wat een lange lange lange ketting heb jij al.

Vandaag wordt het lekker weer dus ook fijn spelen op deze laatste vakantiedag.

Dorry, van harte beterschap!
    Opa en Oma van harte gefeliciteerd met al 43 jaar!

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 29 Oktober 2010 - 10:41

Opa Ijsje Oma Tumtum:

Dank jullie allemaal wel voor de felicitaties.

• 29 Oktober 2010 - 11:35

Nikki En Jannie:

Hee Janske

Leuk om weer eens een foto te zien met je ketting.
    Die is echt al heel lang !
    goed weekend samen
    groetjes

• 29 Oktober 2010 - 11:55

H & H & I:

Hoi SUPER Janske,

Het was weer heel fijn om jou de 27ste weer een stuk actiever te zien dat een dag daarvoor.

Ook fijn dat jullie nu met zijn alle naar het ziekenhuis konden, dat geeft toch de nodige afleiding en kun jij laten zien wat voor kanjer jij bent !

En die ketting is idd een hele lange slinger.
    Maar dat vonden wij bij jou thuis al.

Dorry van harte beterschap, maar gelukkig ben je er al weer op uit geweest.

Dikke knuffels en kusjes ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 29 Oktober 2010 - 13:14

Inge:

Hoi Janske,

Tjee, wat een slinger aan kralen. Hopelijk is het een stevig touwtje.
    Daar kan je een olifant mee versieren.
    Jij bent ook zo sterk als een olifant. Dus dat symboliseerd misschien wel iets.

Natuurlijk iets om trots op te zijn, dat je zo'n mooie ketting bij elkaar hebt gekregen. Maar als ik eerlijk ben dan hoop ik dat hij niet veel langer meer gaat worden. Dat betekend namelijk dat je niet veel vervelende dingen hoeft te ondergaan.
    Misschien kun je een symbool ontwerpen, dat bijv. "genezing" voor jou symboliseerd. Voor jou als kunstenaar is dat best te doen. Dan kunnen we dat laten maken en dan hangen we die als een sierlijk zilver kettingkje om je mooie nekje. Goed ideetje?

Lieve Janske, klein chipsmonstertje, kusjes aan je zusjes en een extra knuffel voor jou.
    Toedeloe, dapper ding.

Veel liefs Inge.

• 29 Oktober 2010 - 18:36

Opa Ijsje Oma Tumtum:

Nou Janske het was inderdaad leuk de 27ste dat jullie er zoals gewoonlijk allemaal waren.
    Met 15en in "het Schuurke".
    En die mooie bloemen die wij gekregen hebben van jullie allemaal. fijn hoor
    toen:
    Eerst lekker spelen met je 2 neven en 4 nichtjes
    buiten en binnen.
    en daarna smullen van het eten wat Oma gemaakt had.

Vooral de bekende Wortelstamp zoals Oma die maakt met piccalelie erover heen mmmmmmmm.
    en .... deze keer niet Pattazzie maar keeljestamp, ook mmmmmmm

met worst en platterib.
    en dan dat Mona toetje er achteraan ,met slagroom.
    nou nou wat hebben jullie gesmuld , en tot slot natuurlijk:

wat later op de avond
    nog wat PRAPIKA CHIPS.

Nou en in Eindhoven viel het allemaal weer mee .

Heb ik nog een vraagje.
    Die slinger van jou mag ik (opa) die lenen als Oma Jarig is , dan kan ik met 1 slinger hele hele schuurke versieren, zo super lang is ie al.

houdoe hé