Meedansen met de SweetCandy - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Meedansen met de SweetCandy - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Meedansen met de SweetCandy

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

20 Oktober 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Om te beginnen met Dorry haar vraag. Papa wil wel maar hij heeft nog een paar problemen die hij eerst op moet lossen. Zo heeft hij nog geen kromme fiets om op te fietsen. Verder zijn er nog geen kleren maar die zullen volgende week komen maar het belangrijkste, hij moet zich eerst van de huisdokter medisch laten keuren voordat hij echt aan de slag mag. Maar ik zal nog wel melden wanneer hij zover is om op je aanbod in te gaan.
Voor mij was het weer een dagje Eindhoven ziekenhuis. Na een hele rustige ochtend en een kopje koffie (voor papa en mama) en ranja (voor mij) was het rond kwart voor twaalf tijd om te vertrekken. In Eindhoven aangekomen was de eerste persoon die ik tegen kwam op de afdeling de cliniclown Gigi. Na haar smakelijk drinken gewenst te hebben ben ik mijn eigen kamer op gaan zoeken. Daar staat genoeg speelgoed om je mee te vermaken totdat er gewerkt moet worden. Mijn werken bestaat uit mijn vinger warm maken voor de vingerprik en het zwenken van het buisje bloed als het vol zit. Daarnaast ben ik mijn werkzaamheden aan het uitbereiden met het wegschieten van het bloed naar het lab en nieuwe prikpennen halen. Deze laatste zaken doe ik dan onder begeleiding van de echte zuster. Ikzelf denk dat ik dit in de toekomst ook wel zelf kan al heb ik het idee dat niet iedereen het daar mee eens is. Na nog wat gespeeld te hebben was het bloed bekend. Conclusie: ik doe het te goed. Mijn bloedwaardes zijn aan de hoge kant wat dan weer als gevolg heeft dat ik meer chemo kaspers krijg. Verder hebben we nog even naar het gewicht gekeken om te zien of ik genoeg eet. Vol trots kan ik vertellen dat ik dit prima doe. Om ook na het wegen goed op gewicht te blijven zijn we, nadat we klaar waren, in het ziekenhuis restaurant blijven eten. Leuk hievan is dat je dan weer je eigen dokter tegen komt. Ik kon dus direct vertellen wat ik had gegeten die middag en ze vond het helemaal super.
Omdat papa en mama aan het eind van de middag nog even weg moesten mocht ik samen met mijn zusjes bij opa Ijsje en oma Tumtum blijven eten. Daarna was het voor Lieke tijd om naar de showgroep te gaan om te oefenen met dansen voor de carnaval. Vandaag mocht ook ik mee. Spannend, maar samen met Lieke durf ik alles aan. Natuurlijk is Leanne de dansjuf daar, waardoor ik me direct helemaal op mijn gemak voelde. Na een beetje meegedanst te hebben voelde ik toch wel dat ik moe was. Maar alleen al het kijken naar de dans zonder papa en mama erbij vond ik heel bijzonder.

Groetjes Janske

• 20 Oktober 2010 - 20:04

Christel:

hoi janske en familie
    leuk zeg dat je mee hebt mogen dansen met sweet candy.
    zal wel spannent en vermoeient zijn geweest.
    als je het maar leuk hebt gehad bij het dansen en daarna bij opa ijsje en oma tumtum za; een gezellige boel zijn geweest.

nou groetjes christel

• 20 Oktober 2010 - 20:57

Tante Angela:

Hoi Super Janske,

Je had weer praatjes genoeg vanmiddag bij opa en oma en vertelde vol trots dat je mee naar het dansen mocht en hoe jou dansschoenen eruit zien en dat je eerst Meike's schoenen had gepakt maar dat mama naar de maat had gekeken en andere had gepakt. Meike mocht niet mee naar het dansen zei je want die doet altijd heel boos zei jij. Daar moesten oma, opa en ik weer heel hard om lachen.
    We vroegen dan ook of jij ook wel eens boos bent maar dat was niet zo zei jij. Hahaha je bent een happemakertje.
    Zo te zien is het eten en dansen zeer goed verlopen, dus droom maar fijn en slaap lekker!

Dikke knuffel van tante Angela

• 20 Oktober 2010 - 21:15

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Dat is weer eens wat anders, als in het ziekenhuis blijkt dat je het te goed doet.
    Ik ben blij dat je weer zo vrolijk bent.
    Je hebt een drukke dag gehad vandaag, dus je zult nu wel lekker slapen.
    Nu nog zorgen dat je snachts in je eigen bedje blijft slapen.
    Maar dat komt ook wel weer goed.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxxx

• 20 Oktober 2010 - 22:52

Opa Ijsje:

Nou Janske
    Zoals je weet is Opa nog al gek op de brabantse taal , toen wij gingen eten zei Opa dan ook.
    Lieke-Janske en Meike kom aan de toffel zitten.
    Opa het is tafel geen toffel zeiden jullie.

oh enne.....
    ik denk dat je gewicht nu helemaal op orde is , nadat je bij ons petessie met rookworst had gegeten.

Zo maar een aardigheidje,

wie weet wat het brabantse woord petessie betekend. ??????
    Ben benieuwd wie het weet?

Toen ik jou en Lieke weg bracht naar de sporthal zette Opa in de auto weer de CD van Kabouter plop aan. het was een feest en de liedjes

Er zit een gat in mijn dak
    Heet Heet Heet
    en;
    Jij praat teveel jij praat te veel

werden dan ook keihard meegezongen ,leek wel carnaval.

En laten jullie nou toevallig op weg zijn naar de dansclub van de Heibessems en wat was jij trots dat je mee mocht.
    Die foto in de gang van jullie 2 op de rug gezien krijg ik de rillingen van.
    Ik weet wat voor een grote stap het voor jou (lijkt te zijn) is.

Dag troel.

• 21 Oktober 2010 - 04:21

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Te gek dat jij het zo goed doet. En wat staat Lieke's jurk jou goed.
    Geweldig, helemaal mijn kleur.
    En goed meegedanst, jij leert het supersnel.

Opa IJsje, als ik me goed herinner is "petessie" stamppot in het brabants.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 21 Oktober 2010 - 04:30

DORRY:

HOI WERELDWONDER.
    WAT GOED ZEG, KOMT DAT OOK DAT DEXA ZIJN DRAKENSPUL BETER ZIJN BEST HEEFT GEDAAN,EN OOK NOG MEER CHEMO,EN DAN DIE FOTO'S DIE IN DE GANG MET LIEKE IS WEER EEN RAAKFOTO HUMMEL,EN DE REST DANST OOK GEWELDIG JIJ GAAT WEER ERG HARD OP DIT MOMENT MET DE KLIM.
    EN FERRIE IK SNAP DAT JIJ VOORBERIEDINGEN MOET TREFFEN,MAAR ER KOMT NOG EEN RUGZAK BIJ MET PLAKSPULLEN BANDEN, EN WAT BOEKEN ,MAAR IK KAN MIJN EIGEN BIDON WEL VAST HOUDEN HOOR,
    PETAZZIE IS DILECT VOOR STAMPOT,WEET JIJ WAT EEN NUSERIK IS??????
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 21 Oktober 2010 - 07:18

Frank En Heidi:

Hallo Super Janske

Kijk eens aan Janske danst weer door het leven. :-)
    Nu nog volhouden.

Groetjes uit Leende

• 21 Oktober 2010 - 07:33

Marleen:

He Janske

Wat een leuke foto's, het ziet er heel gezellig uit. Ik snap dat je dat heel leuk vind om met je grote zus te doen.

groetjes Marleen

• 21 Oktober 2010 - 16:04

Marian En Maarten:

Lieve Jankse,

Het is even stil geweest (spannend op het andere front) maar nu weer een berichtje.
    Die draak heb je toch maar weer mooi verslagen. Houdt die misschien zo van paprikachips? Nog 12 keer, dat klinkt wel goed.
    Dat spijbelen klinkt wel stoer. Volgende week heb je volgens mij voor het eerst echt vakantie. Of was dat deze week. We snappen niets van de vakantie daar in het Zuiden. Ik zou er niet intrappen als je toch moeilijke werkjes moet doen.
    Hoefde jij geen griepprik? Als ik me goed herinner heb je wel de prik tegen de Mexicaanse griep gehad.
    Je ziet er prachtig uit in die mooie dansjurk. Dat belooft nog wat voor de toekomst.
    Geniet lekker, zonder dexa van de volgende week.
    Dikke kus voor alle vijf.

• 21 Oktober 2010 - 16:16

Bertie En Berke:

Hoi-Hallo Janske.

Leuk om te zien dat je met veel plezier hebt meegedanst met Sweet Candy. Misschien wordt je nog een echt Dansmarietje.En dat jurkje staat ook jou heel goed.
    Opa ijsje ook wij weten hier wat Petassie is nl. Boerenkoolstamp.
    Janske was die lekker?
    Nou dan de groetjes uit Ospel van Bertie en Berke.
    Ook van ome Harrie en tante Liny en tante Anneke uit Ohe en Laak.

• 21 Oktober 2010 - 17:42

Janny,:

Hallo Super Janske en Familie,

Wat een super mooie foto's van Lieke en jou, samen op weg naar het dansen, en met de groep mee dansen gaaf, het jurkje van Lieke staat je ook geweldig.

Ik ben trots op jou dat je goed gegeten hebt en dat het in het ziekenhuis ook goed gegaan is.

En zeg maar tegen papa dat het heel verstandig van hem is om zich goed te laten onderzoeken, (hij is ook geen 18 meer ha, ha).

Lekker slapen voor straks, en de groetjes aan iedereen,

Gr.Fam.Vrienten