Kanjer van de dag - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Kanjer van de dag - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Kanjer van de dag

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

13 Oktober 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Ik wil graag beginnen met de dag van gisteren. Gisteren had ik namelijk weer een speelafspraak met iemand uit mijn klas. Pleun was al een keer bij mij komen spelen en gisteren ben ik bij haar thuis geweest. Het slapen tussen de middag was dan ook heel lastig want wat had ik er veel zin in. Na een half uur in bed was ik wel klaar met slapen, nadeel is dan dat je weer extra lang moet wachten voordat je echt kunt gaan. Omdat ik lekker in mijn vel zat had ik met papa en mama afgesproken dat ik er samen met Lieke ging spelen en dat papa niet hoefde te blijven. Uiteindelijk kwam mama ons na ruim 1 uur halen en eigenlijk hadden we het zo naar onze zin dat we helemaal niet naar huis wilde.
Vandaag was het weer tijd om naar het ziekenhuis te gaan. Deze keer ging de tocht naar Nijmegen. Daar aangekomen konden we vlot door voor het bloedprikken. Na nog wat wachten in de grote hal was het tijd voor een gesprek met mijn dokter. Ze was tevreden over de bloedwaarde. Ook het lichamelijk onderzoek was prima. De dokter had een leerling meegenomen die graag wilde kijken hoe de poli bezoeken daar gaan. Bij het aanprikken aan de lijn was ik weer even stoer als anders. Deze keer heb ik zelf de pleister eraf gehaald. Bij het aanprikken zelf heb ik ook weer netjes stil gelegen. Nadat alles klaar was kreeg ik een groot compliment. De leerling zei: "jij bent de kanjer van de dag". Een heel groot compliment voor mij. Nadat alle chemo caspers gegeven waren ben ik zelf mijn verdiende kralen gaan halen bij de vrijwilliger. Nog even bij de apotheek wat medicijnen halen dan dan weer terug naar huis. Voor vanmiddag stond de kapper gepland. Toen de kapper eenmaal binnen was vonden we het alle drie toch wel erg spannend. Lieke was zo stoer om eerst te gaan zitten. Daarna was het ijs gebroken en konden Meike en ik bijna niet wachten op onze knipbeurt. Volledig tevreden zijn we met het eindresultaat.
Inmiddels lig ik lekker in bed te slapen. Ik heb op advies van de oncoloog een extra tabletjes slaapmedicijn gekregen. Nu afwachten wat het resultaat is.
Verder is de draak vandaag ook weer opgestaan. Laten we hopen dat ik er niet zo veel last van zal hebben als de vorige keer.

Groetjes Janske

• 13 Oktober 2010 - 20:50

Ellen:

Ik sluit me helemaal aan bij deze woorden! Jij bent de allergrootste kanjer die er bestaat! Je haartjes zijn ook weer mooi bijgeknipt, helemaal goed dus. En ik kan er weer niks anders van zeggen als: wat een geweldige pasfoto weer van deze week! Let maar op, van jou zullen er nog veel mooie volgen... Wie weet ligt er een carriere op de loer!

Slaap lekker voor nu en we horen het weer.

Veel liefs

• 13 Oktober 2010 - 22:13

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Wat gezellig samen gaan spelen bij een vriendinnetje.
    Je kan wel merken dat de leerling in nijmegen jou niet kent, anders had ze wel geweten dat jij altijd al een kanjer was.
    En naar de kapper geweest, dat jou haartjes alweer zo lang zijn dat ze geknipt moeten worden, wat geweldig.
    Mischien dat je van die 2 pilletjes wel zo goed kunt slapen, dat de dexadraak niet durft te vervelen omdat jij daar zo fit van bent geworden.
    Dus goed eten en goed slapen, dan valt het misschien wel mee deze keer.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxxx

• 14 Oktober 2010 - 04:13

DORRY:

HOI FAM BEKS EN DE KRING ER OMHEEN.
    WAT EEN FOTO'S MOOI VET EN GAAF.
    IK DENK DAT HET DRAKENMEDICIJN JOU ZO GOED HEEFT GEHOLPEN DE VORIGE KEER OMDAT IN NIJMEGEN TOCH BEST GOED WAS DE UITSLAGEN, DUS DEXA ZET HEM OP KLIER NIET MAAR LAAT JOU DRAKENSPUL GOED WERKEN.
    EN DAN DAGKANJER ,HET RESULTAAT IS WEER EEN MOOIE KRAAL WEET IK.
    EN DAN NOG EENS UIT SPELEN ,HEERLIJK MEISJE.
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 14 Oktober 2010 - 05:55

Fam Van Gaal:

Hey Super Kanjer

Wat ben jij een stoere meid zeg. Dat jij gewoon zelf die pleister ervan af haalt. En met prikken geen kick geeft. Wij zijn trots op je.
    En je haren zitten weer goed zien we. Je bent zelf aan het keuren goed hoor.Heb je papa en mama vannacht lekker laten slapen, door dat extra pilletje?? Een fijne dag vandaag staat er weer een lesje van papa of mama op het programma??

X Renske Bram Gijs en Nicole

• 14 Oktober 2010 - 06:59

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Je kun wel zien dat het nog een leerling is.
    Anders wist ie wel al dat jij de kanjer van het jaar bent.
    Maar zó'n compliment is altijd leuk en ook weer verdiend.
    Enne ..... fijn een oudere zus die het wel het durft.
    Maar ja met zo'n zeehonden diploma ben je ook wel echt stoer.

Hoeveel kralen heb je nu bij elkaar ?

Groetjes uit Leende

• 14 Oktober 2010 - 07:44

Tante Angela:

Goede? morgen KANJER,

Goed geslapen?
    Goed dat je zo'n leerling laat zien wat voor KANJER jij bent en dat kun je niet genoeg horen. Maar dat jij zo'n KANJER bent komt natuurlijk ook omdat jou papa en mama ook zo'n KANJERS zijn, en goed voorbeeld doet goed volgen.
    Succes met vechten tegen de draak!

Dikke knuffel van tante Angela

• 14 Oktober 2010 - 10:03

Nikki En Jannie:

Hee Kanjer,

Bij de leerling dokter heb je dus ook even laten zien wie je bent. Mooie foto's van het haren knippen ziet er goed uit. Wil je tegen papa en mama zeggen dat we hun ook kanjers vinden na de presentatie op de ouderavond van joepie
    Groetjes Nikki en Jannie

• 14 Oktober 2010 - 14:22

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Natuurlijk helemaal Super dat jij Kanjer van de Dag bent maar jij bent gewoon altijd een Kanjer alleen weet die leerling dat niet.
    Kan hij ook niet weten natuurlijk, je zag hem vandaag voor het eerst.
    Maar wij weten allemaal beter: jij bent een SUPER SUPER SUPER KANJER !!!
    Volgens mij zit dit in de familie!

Leuk dat jullie haartjes geknipt zijn en dan ook nog lekker thuis.
    Wel zo gemakkelijk.
    Ziet er allemaal heel goed uit.

Als dat drakenbeest heel erg vervelend wordt laat je hem dat maar even weten en daarna snel buiten zetten. Met deze temperatuur koelt hij dan snel weer af.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda.