Op de tafel - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Op de tafel - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Op de tafel

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

11 Oktober 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Ten eerste wil ik jullie graag bedanken. Natuurlijk voor de vele stemmen die jullie hebben uitgebracht op de VOKK en/of CliniClowns. Het kan nog tot het einde van de maand, dus schakel ook vrienden en familie in om zoveel mogelijk stemmen voor deze goede doelen te verzamelen. Daarnaast wil ik alle mensen die Lieke een kaart hebben gestuurd of haar op een andere manier gefeliciteerd hebben met haar zeehondendiploma, van harte bedanken. Het heeft Lieke echt goed gedaan om eens kaarten voor haar alleen te ontvangen en voor een prestatie die ze zelf geleverd heeft. Het doet mij dan weer goed om te zien dat dit zo belangrijk is voor Lieke en dat jullie daar dan in zo'n grote getalen gehoor aan hebben geven. Lieke laat dan ook aan iedereen de kaarten zien en ze gaat er volgens mij zelfs mee naar bed.
Ik niet, ik ga niet met kaarten naar bed. Ik ga gewoon met papa en mama naar bed. Het slapen is na de laatste Dexa eigenlijk nooit meer goed gekomen en komende woensdag start ik alweer met de volgende Dexa. Papa en mama gaan toch weer overleggen of er mogelijkheden zijn om mij beter te laten slapen. Hierdoor kunnen zij misschien ook weer beter slapen. Nu is het zo dat of papa of mama 's middags samen met Meike en mij een middagdutje moeten doen om maar enigzins bij te tanken. Vanmiddag was papa aan de beurt en hij heeft zelfs langer geslapen dan Meike en ik. Op het moment dat papa vanmiddag uit bed kwam waren wij alweer volop aan het spelen.
De afgelopen dagen ben ik verder redelijk goed doorgekomen. Het is heerlijk weer, dus ik heb veel buiten gespeeld. Gisteren was het bij ons een drukte van jewelste. De familie Prinsen had de voortent afgebroken en de boot naar huis gehaald. Gisteren kwamen ze bij ons de boel zuiver maken en winterklaar maken. Kei gezellig was het en er is ook nog eens flink gewerkt. Daarnaast hebben we de nodige koffiedrinkers op bezoek gehad. Je kon wel merken dat het goed weer was en dat iedereen buiten was. We gingen buiten koffie drinken en de koffie was nog niet ingeschonken of de poort ging een paar keer open. Allemaal mensen die ook wel een bakkie lustten. De koffie staat bij ons altijd klaar en zo hadden we weer flink wat te kletsen. Helemaal super dus.
Zaterdag ben ik nog naar de verjaardag van mijn buur(t)meisje Evelien geweest. Ook daar was het heel gezellig en heeft mama flink zitten kletsen met Dorry's vriendin Ank. We zijn dan wel heel benieuwd hoe het zaterdagavond is geweest, want ik heb begrepen dat ze een feestje hadden.
Vanmorgen was juffrouw Dorie nog geweest om mij les te geven en ik mocht zelfs even op de tafel zitten. De juffrouw was mij het verschil aan het leren tussen op, onder en naast. Toen de juf zei dat ik op de tafel mocht gaan zitten, keek ik haar heel raar aan. Ze vroeg of dit mocht van papa en mama en ik vertelde haar dat dit niet de bedoeling was. De juf zei dat het nu voor heel even mocht en toen zei ik tegen de juf: "Dan doen we het wel stiekem". Hierop moest de juf toch wel heel erg lachen. Ook papa en mama moesten lachen toen ze het hoorden en inmiddels weet ik dat als ik het van de juf mag, ik het ook van papa en mama mag. Natuurlijk alleen tijdens de les, want volgens mij is het niet de bedoeling dat ik nu op telkens op de tafel ga zitten en het bordje met eten op mijn stoel zet.
Eten is ook nog steeds een probleem. Het is heel wisselend. Ook is het lastig om op dit moment een favoriet aan te wijzen van wat ik graag wil eten. De ene maaltijd eet ik heel goed en de andere maaltijd helemaal niet. Zoals gezegd komt de Dexa-week er weer aan, dus dan kan in ieder geval het paprikachipsdieet weer van stal gehaald worden.

Groetjes Janske

• 11 Oktober 2010 - 21:21

L & H Bergmans:

Hallo Janske.

Wat is het bij jullie toch een drukke bedoening allemaal,maar wel gezellig met zoveel bezoekers om je heen.
    We wensen je voor woendag het allerbeste en dat je niet te veel last krijgt van de Dexa .Hopenlijk dat het slapen een beetje beter zal gaan, ook voor je Mamma en Pappa zodat ze ook goed kunnen rusten.
    En dat de maaltijden niet zo'n probleem meer zijn.
    Janske de groetjes van ;tante Liny en ome Harrie uit Ospel en van tante Anneke uit Ohe en Laak.

Hallo Lieke.
    Het is wel een beetje laat (ook wat tijd betreft jullie liggen natuurlijk allang in je warme bedjes) maar toch willen we jou nog Hartelijk Feliciteren met je Zeehondendiploma.
    Ook de groetjes aan je zusje Meike.
    Van; Bertie en Berke.

• 11 Oktober 2010 - 22:05

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Het was weer een gezellige boel bij jullie het afgelopen weekend.
    Gespeeld, gewerkt en genoten van het mooie weer.
    Vandaag is de gewone week weer begonnen met school.
    weet je nu het verschil, op, onder en naast de tafel?
    Geniet nog van het mooie weer deze week.
    Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxx

• 12 Oktober 2010 - 04:17

DORRY:

HOI BESTE MENSEN, EN JANSKE NATUURLIJK.
    MEISJE WAT ZIE JIJ ER TOCH GEWELDIG UIT ,EN DAN DAT LEUKE KAPSEL.
    ANK WAS INDERDAAD NAAR EVELIEN GEWEEST,IK ZAL VRIJDAG NOG WEL MEER HOREN OVER DAT ANK JOU MOEDER GESPROKEN HAD.
    HET FEEST WAS GEWELDIG.
    NU NOG TWEE DAGEN GENIETEN HUMMEL VAN DEXA VRIJE DAGEN, MAAR DE LAATSTE KEER HAD HIJ WEL ZITTEN DONDERJAGEN, MAAR ZIJN MEDICIJN HEEFT WEL VRUCHTEN AFGEWORPEN ,ALS IK ALLES EEN BEETJE SNAP.
    EN DE LESSEN GAAN GOED ,ALS HET ZO DOOR GAAT ZOU DAT GEWELDIG ZIJN SCHATJE,DE UNIVERSITEIT WACHT AL OP JOU ,OF WAT JIJ ZELF WIL NATUURLIJK.
    MAAR JIJ BENT ZO SLIM .
    DAG ALLEMAAL EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 12 Oktober 2010 - 07:16

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Ja het woordje tussen zal wel bekender klinken. Van tussen mama en papa slapen.
    Maar al met al dus weer een gezellig zondag gehad.
    Wij hebben ook hier lekker achter op de plaats koffie gedronken. Heerlijk met dit weer.

Groetjes uit Leende

• 12 Oktober 2010 - 08:54

Tante Angela:

Hoi Super Janske,

Ja dat was gezellig zondag he en jij had ook genoeg energie om fijn mee te spelen en natuurlijk zaadjes te verzamelen, ik denk dat de afrikaantjes volgend jaar gewoon bij jullie op het teras komen staan tussen de stenen door, af en toe een beetje water geven en dan gaat dat wel lukken.
    Geniet vandaag nog van de dexa-vrije dag en succes morgen!

Dikke knuffel van tante Angela

• 12 Oktober 2010 - 21:35

Ome Nol En Tate Door:

hallo super janske
    heb ook even gestemt
    wel een beetje laat maar ja
    en hopen natuurlijk dat ze winnen
    en lieke jou wil ik ook nog even feliciteren met je zeehondendiploma
    knap gedaan meid
    nou janske zet hem op he je kunt het
    doe de groetjes aan pappa en mamma en de rest
    ome nol tante door

• 13 Oktober 2010 - 03:44

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Wat een gave tent hebben jullie gemaakt van de tafel.
    En in de tuin is ook al weer het nodige gebeurd.

Voor vandaag weer veel succes gewenst en stuur dat DEXA-beestje maar alvast op vakantie dan heb jij er geen last van.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda.

• 13 Oktober 2010 - 04:10

HOI ALLEMAAL.
    VANDAAG WEER NAAR NIJMEGEN.
    MAAR IK DACHT TE WETEN DAT JIJ VANDAAG NOG GEEN DEXA KRIJGT?
    WAT EEN WEERTJE GISTEREN, WEL WINDERIG MAAR AL LA.
    VANDAAG NOG DROOG DUS BOEREN EN BUITENLIU ZORG DAT BUITEN ER ALLES WINTERKLAAR BIJLIGT, JANSKE EN FAM HEBBEN OOK AL VEEL GEDAAN.
    TENMINSTE ALS JULLIE DAT ZELF WILLEN, JE MOET ZELF WETEN WAT JE DOET HOOR.
    NOU JANSKE HET ZAL MIJ BENIEUWEN WELKE BERICHTEN ER IUT NIJMEGEN MEEKOMEN.
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 13 Oktober 2010 - 06:34

Frank En Heidi:

Hallo Super Janske

Ik sluit me bij Dorry aan.
    Veel succes vandaag

Groetjes uit Leende

• 13 Oktober 2010 - 07:36

Janske Beks:

Dag lieve mensen,

Gisteren heeft papa een geslaagde presentatie gegeven op KOV Joepie. Ze waren laat thuis en heel moe, vandaar geen bericht. Nu zit ik in Nijmegen te wachten op de dokter. Vanavond praat ik jullie weer verder bij. O ja, de Dexa is vanmorgen alweer gestart en dat is ook al te merken.

Groetjes Janske

• 13 Oktober 2010 - 11:12

Asmara:

Hoi Janske,

Wat verelend dat er geen oplossing is om die dexadraak de kop in te drukken. Ik hoop dat de paprikachips je weer een beetje troost kan bieden.

Groetjes en tot later.

• 13 Oktober 2010 - 11:20

Simone:

Hoi Ferry,

Ik vind het heel knap van je dat je gister zo'n goede presentatie gegeven hebt op Joepie, mijn complimenten! Ondanks dat ik regelmatig jullie site bezoek vond ik het erg indrukwekkend om alles in zo'n korte tijd achter elkaar te horen

Groetjes Simone (joepie zuid)

• 13 Oktober 2010 - 13:32

HOI MENSEN EN PLUISJE.
    DUS WEL DEXA ,IK DACHT ECHT NOG VAN NIET ,NU GA IK ER EEN EXTRA FIKKEN .
    IK MAG WEER VAN SINT JAN IN DEN BOSCHSTERKTE HUMMEL EN FAM BEKS

• 13 Oktober 2010 - 13:43

Oma Hanny En Frans:

Lieve Janske,

Er begint weer een moeilijk weekje voor je. De Dexa-draak zal weer proberen de baas over je te spelen. Konden we maar meevechten tegen dat mormel.
    Heel veel sterkte voor de komende week!

Liefs en dikke knuffel!!!

• 13 Oktober 2010 - 14:17

Meggie:

de presentatie bij joepie gister was heel aangrijpend en super goed gedaan van jouw papa!ook ik ben dagelijks op deze site te vinden, maar om het allemaal achter elkaar te horen leverde veel kippenvel momenten op. ik hoop dat het deze week niet te heftig voor je wordt en zet em op meisje!!!
    groetjes meggie (joepie)

• 13 Oktober 2010 - 14:51

Cor En Diny.:

Hoi super Janske.

Dus Vandaag {13 Oktober} krijg weer de Dexa dat is minder leuk.
    En als het Dexadraakje jou komt vervelen ben dan maar heel boos op hem en schop het draakje maar naar buiten en roep maar dat hij niet terug mag komen.
    Heeft hij trouwens wel oren? want volgens mij kan hij niet zo goed luisteren.
    Nou Janske veel succes, en wij hopen dat het deze week een beetje rustig voor jou zijn Toi Toi Toi.

Liek, Janske en Meike als volgend jaar de afrikaantjes weer uitkomen wil ik er ook graag een paar hebben, niet zo veel want onze tuin is niet zo groot als die van jullie wij wachten vol spanning af.

Het is nog mooi weer dus geniet er met z'n alle van, en Meiskes lekker buiten spelen.
    De lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny en natuurlijk zeggen wij Houdoe he!!!!!!.

• 13 Oktober 2010 - 15:48

Janny:

Hallo Super Janske en Familie,

Ik hoop dat het goed gegaan is vandaag, heel veel sterkte,

Gr.Fam.Vrienten