Door de dag heen verdwijnt de draak - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Door de dag heen verdwijnt de draak - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Door de dag heen verdwijnt de draak

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

27 September 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Ten eerste wil ik jullie allemaal bedanken voor alle lekkere suggesties met betrekking tot de appelrecepten. Misschien is het iets om op deze site een kookrubriek te gaan starten. Ik ken namelijk kookboeken waar minder recepten met appels in staan als dat er op deze site staan. Ik zal morgen eens kijken of we al wat dingen kunnen gaan uitproberen.
Een muziekrubriek lijkt me lastiger, want ik heb maar weinig suggesties gekregen om als tweede liedje te gebruiken voor mijn pasfotofilmpje. Ik hoop dat jullie daar nog over aan het nadenken zijn, zodat we straks het mooiste liedje erachter kunnen zetten en dat het dan een mooi vervolg krijgt. Ik ben zo benieuwd wat er nog gaat komen.

Vandaag is het weer maandag en dat wil zeggen dat de kinderen weer naar school moeten. Ik dus ook. Ik hoef gelukkig niet ver naar school. Ik zat in de kamer en ik moest helemaal naar de keuken. Het is ook maar goed dat het niet zo'n lange reis is, want school en Dexadraakje gaan niet zo heel goed samen. Vol goede moed begon juffrouw mama vanmorgen aan de lessen. Tot nu toe lukt het me vrij aardig om een half uurtje school vol te houden. Nu dus niet. Ik moest mezelf tekenen en ja, als er dan nog dexa in je lijfje zit, dan krijg je een hele andere kijk op jezelf. De tekening was vlug klaar en ik had niet heel veel zin om nog verder te gaan. Ik heb nog even het kralenplankje gedaan, maar daarna was ik er echt klaar mee. Waar ik wel zin in had.... Juist ja, in paprikachips. Vanmorgen toch nog even 2,5 zakje leeggegeten. Ik had nog een half zakje van gisteren staan en die telde dus eigenlijk bij gisteren en vandaag mocht ik ook nog twee zakjes. Het was moeilijk om dat papa en mama uit te leggen, maar uiteindelijk begrepen ze het. Dit ook wel met wat hulp van Lieke, want tussen de middag wilde ik dus aan mijn tweede hele zakje gaan beginnen. Mama zei: "Kijk maar in de la." Ik vol goede moed naar de la, maar helaas de zakjes waren op. Gelukkig had Lieke goed rond gekeken en ze vertelde dat er op de diepvries nog een volle doos stond. Tja, dat is nog eens fijn, zo'n grote zus die voor je opkomt.
Gedurende de dag werd mijn humeur weer beter. Na het slapen was het zelfs gewoon redelijk tot goed. Papa en mama waren naar de uitvaart van tante Nellie, dus Leanne ging ook voor ons eten zorgen. We aten macaroni. Toen papa en mama thuiskwamen was ik zo trots als een pauw. Ik had weer macaroni gegeten en daarna zelfs nog een verrassingstoetje. Het gaat dus weer de goede kant op. Het vervelende humeur kan weer in de kast, het zonnetje kan er weer uit komen. Nu nog even afkicken van de paprikachips.

Groetjes Janske

  • 27 September 2010 - 21:30

    Joli Claes:

    Ha Janske en familie
    Hiep hiep hoera, de draak is weer opgehoepeld, en janske word weer het zonnetje in huis.
    Dan kun je morgen je schoolwerk van vandaag een beetje inhalen.
    En ook weer gegeten, de dag kan niet meer stuk.
    Ruil de chips in voor boterhammen, en alles komt weer goed.
    Ik ga nog even goed nadenken over de muziek voor jouw pasfotofilmpje.
    Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxxx

  • 27 September 2010 - 21:38

    Joli Claes:

    Ha janske
    Remco stelt voor:Dochter van Marco Borsato.
    Welterusten.
    Doei - doei.

  • 28 September 2010 - 04:08

    DORRY:

    HOI DRAAKLOOS HUMMELTJE EN DE REST.
    WAT FIJN DAT DEXA DE POTEN HEEFT GENOMEN.
    WEER EVEN RUST IN DE TENT BIJ BEKS.
    MUZIEK HEB JE AL VAN MIJ ,DUS DAAR HOEF IK MIJN KOP NIET MEER OM TE BREKEN.
    EN DAN OOK NOG EENS ETEN HELEMAAL GEWELDIG PLUIS.
    HEB JIJ OP DE POLDERSCHOOL OOK IJSVRIJ? EN KRIJG JIJ OOK BAALDAGEN?
    WAT ZAL IEDEREEN ZICH MU BETER VOELEN NU DEXA WEER EVEN WEG IS NONDE JU WAT EEN DAGEN MEISJE.
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

  • 28 September 2010 - 06:25

    Oma Hanny En Frans:

    Lieve Janske,

    Gelukkig is de draak weer bijna vertrokken. Wat heeft die je de afgelopen week gepest zeg!
    Nu krijgen we vast weer een vrolijkere Janske te zien.

    Lieve schat,ik hoop dat je de komende tijd weer wat meer kunt gaan genieten en dat je je weer wat beter gaat voelen.

    Geniet in ieder geval alvast wat meer van de paprikachips.

    Liefs en dikke knuffelxxxxx


  • 28 September 2010 - 07:04

    Frank En Heidi :

    Hallo Super Janske

    Wat een recepten gisteren.
    Ik denk dat wij er ook maar een paar van gaan proberen.
    En het was fijn je ouders gisteren te zien.
    En dan ook nog te lezen dat jij goed macaroni gegeten hebt en nog een toetje. Goed zo

    Enne kun je die papriks chips niet als beloning krijgen als je genoeg boterhammen eet dan krijg je .......

    O ja .... het liedje van Remco vind ik ook een goed idee.

    Groetjes uit Leende

  • 28 September 2010 - 08:30

    Fam Van Gaal:

    Hey Kanjer

    Wat goed zeg dat die vervelende draak weg is.
    En hebben we het goed gelezen ben je weer beter aan het eten goed hoor.
    Ga zo door kanjer!!!!!
    O ja wij vinden He zon van Guus ook wel een mooi nummer voor je pasfoto's overzicht.
    x ons 4tjes.

  • 28 September 2010 - 09:47

    Ellen:

    Hallo Super Janske!

    Gelukkig maar dat het draakje eindelijk aan het vertrekken is! En wat goed van jou dat je macaroni hebt gegeten en zelfs nog een toetje!

    Ik vind Dochters ook heel mooi en had zelf ook al aan hé zon zitten denken van Guus meeuwis. Past ook wel bij jou!

    Veel liefs

  • 28 September 2010 - 11:21

    Fam. Duisters:

    Hoi Lieve Janske,
    Gelukkig is het draakje weer bijna weg!!

    Zon lunch met paprika chips is ook wel lekker denken wij...........

    Hopelijk gaat het eten weer super goed deze weeek en mag het slangetje uit je neus blijven.........

    Onze mama vond het erg gezellig vorige week om met JOu mama en de mama van Jens en Daisy op pad te gaan..... volgens mij hebben ze het al over een nieuwe datum gehad.....

    Veel succes deze week met je school lessen.....

    Groetjes Brent, Sven, Fenne mama en papa..

  • 28 September 2010 - 13:26

    Cor En Diny.:

    Hoi Super Janske.

    Gelukkig maar dat het draakje weer is opgehoepeld, want zo'n vervelend draakje in jou lijfje is niet leuk.
    En Janske nou maar laten zien aan heel de familie dat jij goed kan eten en dat je dan misschien wel een extra toetje krijgt.{doe je best Meiske}.

    En is jou juf ook een beetje streng?
    Janske iedere dag is anders {bij ons ook} dus als je vandaag een rot dag hebt zal het morgen wel lukken om langer op school te blijven>
    Heel vel succes en zet 'm op Hummelke
    De lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny en vooe jullie allemaal een hele dikke pakkert.
    En Janske wat zeggen wij in Brabant Houdoe he.

  • 28 September 2010 - 14:40

    Gerda:

    Hey Miss Super Janske fideranske,

    Weg met het draakje en weer lekker genieten.
    Jij hebt ook weer iets anders gegeten dan chips. Helemaal goed.
    Chipsjes zijn natuurlijk hardstikke lekker maar meer als extra bedoeld en niet als gewoon eten.

    De foto waar jij boos onder het dekentje zit is heel euk. Jij bent ook erg groot geworden zie ik.

    Voor morgen weer veel succes.
    Hou je taai kleine guit en familie.

    Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

  • 28 September 2010 - 19:51

    Janny:

    Hallo Super Janske en familie,

    Ben blij het het draakje weer verdwenen is en je weer wat vrolijker kunt zijn en lekker gegeten hebt.

    Ook wij hebben nagedacht voor een liedje bij je pasfoto's , wij vinden het liedje, "Als ik een tovenaar zou zijn" van Jan Smit erg mooi.

    Heel veel groetjes van de Fam,Vrienten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Heeze

Janske

Een reisverslag van Super Janske (Janske Beks) naar een kankervrij bestaan. Op 6 juli 2009 is bij haar op 2-jarige leeftijd Leukemie (ALL) vastgesteld. Dagelijks brengt zij verslag uit over wat haar die dag bezig heeft gehouden.

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 2266863

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 31 December 2020

De wereld van Ke3

06 Juli 2009 - 03 Augustus 2011

Mijn reis naar een kankervrij bestaan

Landen bezocht: