Mama jarig - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Mama jarig - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Mama jarig

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

20 September 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Wat is er weer veel gebeurd de afgelopen dagen. Zaterdag hadden we natuurlijk de verjaardag van mama. Ze begon de dag met een ontbijt op bed. Wij vonden het zielig om mama alleen te laten eten en hebben papa daarvan weten te overtuigen het resultaat was dat ook wij ontbijt op bed kregen. Natuurlijk horen er bij een verjaardag ook kado's. Naast de handige en praktische kado's heeft mama van ons vieren een zilveren hangertje gekregen met drie keer het woord HOPE erop. Deze is uitgebracht door de VOKK en staat voor: Hoop altijd het beste voor jezelf en anderen. Een gedachte waar wij ons helemaal in kunnen vinden. Over de hele dag hebben we bezoek gehad en ook ik heb me redelijk goed staande gehouden. Alleen het eten lijkt weer een groter probleem te worden. Ook al is er veel lekkers van de tafel te halen op zo'n dag, ik heb er geen zin in. Aan het begin van de avond kwam ook ome Renier op bezoek. Hij had zijn nieuwe auto bij en het kado wat hij voor mama had gekocht paste er niet helemaal in. Nu is de nieuwe auto niet zo groot (een mini cooper) en het kado had een hele lange stok. Natuurlijk wilde we allemaal zijn nieuwe aanwinst zien en ook mochten we met alle kinderen in de auto. Daar stap ik graag mijn fiets voor af alleen zagen we later op de foto dat het dan wel raar is om met een helm op in de auto te zitten. Daarna was het tijd om mama aan het werk te zetten. Het kado wat ze namelijk van ome Renier kreeg was een appelpukker. Dit werd dan ook direct uitgetest en werd door de voltallige jury goedgekeurd. Andere leuke bijkomstigheid van een feestje hebben is dat we als we naar bed moeten we zelf mogen kiezen wie ons naar bed brengt. Mama hielp mij, ome Renier hielp Lieke en Frans mocht Meike helpen. Papa was verder aanwezig voor de moeilijke vragen.
Na een goede nachtrust hebben we het zondagochtend heel rustig aan gedaan. Lekker lui in de pyjama de hele ochtend wat spelen. Daarna vlug naar bed want na het dutje zouden we nog even weggaan. Het bleek dat papa en mama met opa Ijsje en oma Tumtum, de familie Prinsen en de familie vd Berg hadden afgespoken om te gaan midgetgolfen. Nu bestaat een midgetgolf baan altijd uit 18 holes. Dit duurt net wat te lang voor mij en na een baantje of 10 ben ik samen met Meike in de speeltuin gaan spelen. Je zou zeggen dat je van al die buiten activiteiten toch een flinke trek zou krijgen. Helaas, ik heb er alleen maar dorst van gekregen. Na 3 hapjes pannekoek was ik er wel klaar mee. Nu heb ik gelukkig een grote gekke neef Bart en die had nog wel plaats voor wat van mijn maaltijd. Zo slim als hij is zei hij: "Janske jij mag me voeren maar dan moet je ook steeds bij een nieuwe hap voor mij zelf ook wat pannekoek in je mond doen". Hierdoor heb ik toch weer meer gegeten dan ik zelf had verwacht.
Vanmorgen gaf Lieke aan zich niet fit te voelen. Ze zag wit en was flink aan het hoesten. Uiteindelijk wilde wel naar school maar toen ze om 12 uur met Leanne thuis kwam was ze helmaal leeg. Zelfs het eten lukte niet meer. Ze bleek verhoging te hebben (38 graden) en na een paracetamol is ze fijn gaan slapen. Meike en ik hebben vanmorgen samen met mama Blub en Blob een nieuw huis gegeven. Onze vissekom was namelijk rond en de vissen waren erg onrustig. Nu bleek buurvrouw Karin nog een vissebak op zolder te hebben staan. Eenmaal daarin waren ze inderdaad veel rustiger. Ook heb ik nog een leuk gespek gehad vanmorgen met Karin. Ze vroeg aan mij hoe de vissen ook al weer heetten. Ik vertel dus dat de ene Blub de vis is en de ander Blob. Hierop vraag Karin of Blob ook de vis als achternaam heeft. Mijn antwoord daarop was duidelijk nee, we hebben Blub de vis en Blob. Die heeft geen achternaam. Eigelijk kun je Blob vergelijken met een artiest. Zo heb je Prince, Madonna en Blob. Ook was het vandaag weer tijd voor onderwijs. Vandaag was mama de Juf. Samen hebben we vooral veel oefeningen gedaan met het kralenplankje. Na een half uurtje was de energie toch echt wel op.
Vandaag heb ik ook al een paar keer aangegeven dat misschien de slang wel terug mijn neus in moet. Ik zie goed dat ik te weinig eet en hoe veel ik er ook mijn best voor doe, het lukt gewoon niet. Papa en mama hebben het vandaag nog aangekeken en zullen morgen kijken wat er moet gebeuren.

Groetjes Janske

• 20 September 2010 - 22:28

Joli Claes:

Ha Janske en familie
    Wat een prachtige ketting heeft mama gekregen.
    En die appelplukker is ook wel handig zo te zien op de foto.
    Al met al was het weer een gezellig feestje, dat is de beksjes wel toe vertrouwd.
    Dat midgetgolfen lukt je ook al aardig zag ik, met 1 hand nog wel.
    misschien moet Bart elke dag samen met jouw eten,
    dan lukt het wel.
    Probeer goed te eten, zodat dat slangetje niet terug hoeft.
    Want de pasfoto laat zien dat je snoetje steeds guitiger word
    Maar wat moet, moet.
    Vandaag ook alweer voor school gewerkt, je word al een echt studiebolletje, knap hoor
    Blub en blob zijn verhuisd naar een prachtige villa,ze zullen wel blij zijn met dat grote huis.
    Hoop dat het morgen weer beter gaat met eten, nu alles weer wat rustiger word [minder feestjes]
    Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxx

• 21 September 2010 - 04:27

DORRY:

HOI ALLE LUITJES DE DIT LEZEN.
    WAT ZULLEN DE VISSEN BLIJ ZIJN, IK HEB NAMELIJK VERNOMEN, DAT VISSEN IN EEN KLEINE RONDE KOM EEN BURN OUT,KUNNEN KRIJGEN EN HELEMAAL EEN RONDE RUG KRIJGEN IN EEN RONDE KOM.
    DUS ERG GOED VAN KARIN OM MET DIE KOM AAN TE KOMEN.WAT EEN HOOPVOLLE KETTING VAN MAMA, MAAR HET GAAT LUKKEN DAAR IS ZE HARD MEE BEZIG DIE JANSKE EEN OUD GEZEGDE HOOP DOET LEVEN,WAT EEN APPELPLUKGEVAL HEEL SLIM ZO'N PLUKDING. EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 21 September 2010 - 05:27

Ome Tan:

Echt wel een hele HOOP lol gehad de laatste dagen.

Weer een nieuwe manier van midget tennis gooi golf geleerd dankzij Janske.

Een HOOP plezier tijdens het eten.

Ook zie ik een Hoopvolle blik in Janske's nieuwe pasfoto.

groetjes

Ome Tan

• 21 September 2010 - 07:29

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Kijk eens aan wat een leuke dag weer.
    Eigenlijk gewoon een leuk weekend dus.
    En natuurlijk weer in ons mooie dorp zie ik wel.

Groetjes uit Leende

• 21 September 2010 - 07:53

Tante Angela:

Hey die Super Janske,

Wat een mooi huis hebben jullie vissen gekregen, daar zullen ze het vast beter naar de zin hebben.
    Wat een leuke foto's van het leuke weekend.

Ben nog wel benieuwd welk liedje jullie nu onder de pasfoto's gaan zetten.

Fijne dag,

Groetjes tante Angela

• 21 September 2010 - 09:36

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Wat een druk weekend hebben jullie achter de rug. Misschien heb jij geen trek in eten omdat alles zo spannend en gezellig is.
    Wel heel slim van Bart om zich te laten voeren door jou en zo te zorgen dat jij ook iets eet.
    Super bedacht Bart!

Blub en Blob zullen zich vast beter voelen in hun nieuwe huis, ziet er erg mooi uit met Ariël als gezelschap.

Veel succes met de thuisschool en ik hoop dat jij weer gewoon gaat eten, dat is beter dan het slangetje.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda.

• 21 September 2010 - 16:23

Renee (kov Joepie):

Dag lieve schat!

Wat fijn dat je zo'n lekker weekend hebt gehad en wat heb jij een slimme neef zeg!!! weer een truckje erbij geleerd!! Wel vervelend om te horen dat het eten niet goed lukt maar wel weer ontzettend knap van jezelf dat je aangeeft dat het 'slangetje' mischien terug moet!

Geef mama een knuffel van me en feliciteer haar (sorry, te laat) nog eventjes van me

Heel veel liefs aan jullie alle 5
    ps. en natuurlijk aan de vissen, wel prettig als ze zich rustiger gedragen. Lijkt me wat een vis met adhd!!!

• 21 September 2010 - 18:17

hallo Super Janske en Familie,

Wat een gezellig weekend hebben jullie gehad zeg, feliciteer mama ook nog even van mij (al is het wat laat).

De visjes hebben een mooi onderkomen gekregen, nu kunnen ze heerlijk rondzwemen.

Wat heb jij een slimme neef heb jij Janske, vraag maar of hij iedere avond lekker met jou komt eten, want dan komt het helemaal goed.

• 21 September 2010 - 18:19

• 21 September 2010 - 18:19

• 21 September 2010 - 18:22

Janny,:

Hallo Super Janske,

Sorry, sorry drie maal hezelfde stukje, de computer bleef haperen,

Groetjes,