Blub de vis was in Nederland - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Blub de vis was in Nederland - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Blub de vis was in Nederland

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

01 Augustus 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vandaag een rustig dagje in huize Beks. Wij, de kinderen, hebben weer lekker buiten gespeeld. Veel geschommeld en vooral heel veel gefietst, want dat konden wij op vakantie niet. We hebben ook nog een buiten keuken gemaakt. Het keukentje van binnen hebben we buiten gezet. Wij vonden dat daar ook water bij hoorde en dus gingen we binnen water halen. Dat ging niet helemaal zonder te knoeien en zo kwam het dat heel de bijkeuken blank stond. Daar was mama niet zo blij mee. Het was nog niet vies, maar de vloer is toch maar weer mooi gedweild. Helaas mochten we daarna niet verder gaan met het water.
Papa heeft de tuin verder onder handen genomen en samen met papa hebben wij nog een rek geknoopt voor de klimplanten tegen aan te zetten. Mama heeft de moestuin netjes gemaakt en ook gerooid. Zo hadden we vanavond verse bloemkool in de soep en verse aardappelen, boontje en uien daarna. Natuurlijk ook met een lekker stukje vlees, maar dat kwam niet uit eigen tuin. Het was allemaal zo lekker dat ik ook wel wilde eten. Vooraf Maggi, daarna aardappelen met Maggi en boontjes met Maggi. Als toetje had opa IJsje, want die had samen met oma Tumtum ook bij ons gegeten, ijs meegebracht en het was aardbeienijs. Dat was dus wederom smullen en ook daarvan heb ik gegeten. Toen was het tijd om afscheid te nemen van mijn zusjes, want wij moeten morgen heel vroeg vertrekken naar Nijmegen en Lieke en Meike slapen dus bij opa en oma. Wij zijn vooral benieuwd naar mijn bloedbeeld van morgen, want als het goed is, is dat flink hersteld na het weglaten van enkele chemo's. We hopen maar dat dat zo is, maar aan mijn conditie op dit moment te zien zou het zomaar eens goed kunnen zijn. Het slangetje moet deze week wel aan mijn buik blijven, want ik moet nog twee keer terug deze week. Woensdag voor een MRI van mijn hoofd en donderdag voor Erwinase.
Dan nog even berichtjes van onze vis, want we hebben al kaartjes van hem gehad. Er waren veel vissen in Valkenswaard gezien en daar hebben wij een kaart van gekregen en inderdaad staat daar onze vis op. Ook heeft de vis een kaart gestuurd uit het Meerdal in America. Hij heeft ons gezien. Helaas hadden wij hem niet gezien, maar hij is ook zo klein tussen al die grote vissen daar. Hij schreef wel dat hij nog even verder reisde, maar dat hij wel terug kwam naar Heeze.
Naar nu blijkt is hij daar ook geweest en wel bij Joepie. Net in de week dat Meike en Lieke niet bij Joepie waren, is de vis daar gaan kijken. We hebben er een heel boekwerk van gekregen, met foto's van waar de vis allemaal geweest op Joepie. Naar nu blijkt heeft de vis gedroomd over een wereldreis. In zijn droom reisde hij naar Afrika, waar hij leeuwen, olifanten en tijgers ontmoeten en hij ging naar IJsland waar hij ijsberen en pinguings tegen kwam. Naar aanleiding van deze droom pakte hij zijn koffers en begon aan zijn wereldreis. En zo kwam hij dus ook uit bij kinderopvang Joepie. Hij heeft gepuzzeld, mooie kralen gemaakt, buiten gespeeld en zijn bed opgemaakt in de box van Joepie Oost. Na 2 dagen heeft hij zijn koffer gepakt om zijn reis verder door te zetten. Wel heeft hij iets achter gelaten in de postbakjes van Meike en mij, dus ik ben zeer nieuwsgierig donderdag en natuurlijk ook nieuwsgierig naar waar onze vis de komende weken nog meer gesignaleerd zal worden.

Groetjes Janske

  • 01 Augustus 2010 - 21:19

    Sjefke Van Epscheuten:

    We hebben visje gezien en gevangen maar hij sprong weer uit met handen.

    Blijkbaar wilde hij nog wat langer bij zijn vriendjes in het het mooie bergmeer blijven.

    Vooral het knabbelen aan de voeten van al die bergwandelaars vind ie leuk.

    Auf wieder schnitzel

  • 01 Augustus 2010 - 21:43

    Opa Ijsje Oma Tumtum:

    Je zusjes zijn na een lekkere douche uitstekend gaan slapen , Lieke op Opa's zijn plaats , Meike in het stapelbed , maar wel onderin.
    Veel succes morgen, en opa gaat nu slapen dus verhuizen naar de logeerkamer.
    trusten allemaal


  • 02 Augustus 2010 - 06:45

    DORRY:

    HOI JANSKE EN FAM.
    WAT GEWELDIG VAN JOU ENERGIE.
    EN HET IS THUIS OOK KEI FIJN HE'
    VOORAL ALS JE EEN 5STERREN MENU KRIJGT.
    HUMMEL WAT BEN JIJ NU AL VER OP DE KILIMAJARO.
    EEN DIKKE HELFT ZIT EROP, EN NU IS HET BEST VLAK, HET SLAAPVERBLIJF IS ERG GOED, ER KOMT ZELFS EEN KERMIS IN ZICHT MET SUIKERSPINNEN ,EN DE HELE MIK MAK.
    NU GELOOF IK DAT HET FIKKEN VRUCHTEN AAN HET AFWERPEN IS HOPELIJK GEBEUREN ER VANDAAG GEEN GEKKE DINGEN IN NIJMEGEN EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

  • 02 Augustus 2010 - 07:48

    Frank En Heidi :

    Hallo Super Janske

    Wat een mooie vakantie foto's heb je toch.
    Lekker aardbeitjes eten ......wat een goede aanzet om toch ook zelf wat te gaan eten.

    O ja over eten gesproken als je een lekkere frikandel lust moet je hem eens bakken en een gewone braadpan. Kei lekker en geen frietpan nodig.

    Succes in Nijmegen en doe in Augustus maar het zelfde als in Juli niet in het ziekenhuis gaan slapen. Lekker thuis blijven.

    Groetjes uit Leende


  • 02 Augustus 2010 - 08:16

    Nikki En Jannie:

    hey super janske!

    Wat leuk om te zien dat de vis bij joepie is geweest.
    hij zal daar erg naar zijn zin hebben gehad!

    wat zou de vis achter gelaten hebben bij jullie in de bakjes?
    ik ben benieuwd!

    veel succes vandaag!

    dikke kus vanuit joepie

  • 02 Augustus 2010 - 08:54

    Judith & Ron, Wout:

    Hallo allemaal,

    Wat een avonturen van Blub! We blijven naar hem uitkijken!

    Vandaag Nijmegen, we duimen voor jullie.

    We lazen dat het bij jullie ook bijna kermis is. Hier is het nu kermis en Wout vindt het geweldig. De knuffel van Bambi die hij gisteren gewonnen heeft is niet meer bij hem vandaan te krijgen. Maatjes geworden, dus!

    Zet 'm op!

  • 02 Augustus 2010 - 11:32

    Judith & Ron, Wout:

    Bij dze nog even een extra berichtje om jullie te laten weten dat er aan gewerkt wordt!
    Dikke knuffel!

    Beste redactie,

    Een lange tijd geleden heeft u een vraag in uw krant gesteld met betrekking tot kinderen / gezinnen die, wegens omstandigheden, een verwendag Toverland konden gebruiken.
    Ik heb toen u gevraagd een kijkje te nemen in het leven van Janske Beks (3), haar ouders; Joke en Ferry en haar zusjes; Lieke en Meike.
    Telefonisch liet de redactie destijds weten dat Janske en haar gezin uitgekozen waren voor deze geweldige dag.
    Helaas liet de gezondheid van Janske het op dat moment niet toe, deel te nemen aan deze dag.

    Het was dan ook fantastisch dat we, wederom telefonisch, te horen kregen dat Toverland, in samenwerking met uw redactie, alsnog vrij- kaarten voor dit gezin beschikbaar stelde.
    Dit zodat Janske en haar gezin op een ander tijdstip alsnog een dag haar ziekte even kon "vergeten".
    In het twee pagina grote artikel dat hierna over deze dag is verschenen gaf u het telefoongesprek, dat u met haar vader gevoerd had, nog een plekje in het midden, onder aan de pagina.

    Echter, hier bleef het bij.
    Vorige week informeerde ik bij het gezin of ze de bewuste kaarten ontvangen hadden. (ze waren in de buurt aan het genieten van een paar dagen vakantie)
    Ik vond het erg jammer te horen dat ze niets meer vernomen hadden hiervan.
    Ik betreur deze gang van zaken en zou u willen vragen de door u gedane belofte aan deze kleine meid en haar gezin alsnog in te lossen en ze de kaarten te sturen.
    Omdat ik niet meer weet met wie ik contact heb gehad en op welke redactie deze persoon werkzaam was, kies ik ervoor deze mail naar al uw redacties te versturen in de overtuiging dat het bericht dan op de juiste plek terecht zal komen.

    Het verhaal van Janske is te zien op: www.janskebeks.waarbenjij.nu

    Graag verneem ik u reactie.

    Met vriendelijke groet,

    Judith Cornelissen


  • 02 Augustus 2010 - 13:12

    Bericht Van Vis::

    Hey hallo Janske, Lieke en Meike!

    Wat super he?! Een berichtje van mij via de computer!
    Ik zat net nog een kaartje te schrijven naar jullie (dus die komt hopelijk snel aan) en bedacht me toen ineens dat ik ook wel even op jouw website kon kijken, Janske!
    Mijn familie heeft namelijk hier ook een computer, dus ik mocht even internetten van ze! Ik verklap trouwens niet waar ik nu zit hoor...dat lees je wel als de post komt.
    Het is heel leuk om even te kunnen kijken op de site want ik zie dat er zelfs een foto op staat van al mijn kaarten!!!
    Wauw, jullie maken zelfs een heel boek van mijn reis! Dat vind ik super, want als ik dan over een tijdje terug kom kan ik jullie vertellen wat ik heb meegemaakt en waar ik ook alweer allemaal ben geweest!
    Nou let goed op de brievenbus, want er komt een hele leuke kaart aan!

    Dikke kus van Vis
    (alias Wijnand en Janneke)

  • 02 Augustus 2010 - 13:48

    Judith:

    Lieve allemaal,

    Goed nieuws;

    De redacteur heeft gebeld. Excuses alom, Toverland is gebeld, de kaarten komen er aan.
    Het was vergeten...

    Laten jullie even wat weten als ze binnen zijn.
    Mocht dat nu niet gebeuren (daar ga ik overigens niet van uit) dan weet ik wie ik aan zijn oortje moet trekken!

    Lieve groetjes!

  • 02 Augustus 2010 - 17:10

    Gerda:

    Hey Miss Super Janske fideranske,

    Die Blupje is ook overal, in Nederland, in Oostenrijk, in America, in ..... wie weet waar nog allemaal. Leuk dat hij ook even bij Joepie was en wat een mooi verhaal hebben ze daar van gemaakt. Ben ook zeer benieuwd wat er daar in jullie postbakjes ligt. Verrassing!!!

    Ik hoop dat het vandaag goed is gegaan in Nijmegen en dat jullie weer allemaal thuis zijn.

    Hou je taai kleine guit en familie.

    Lieve groeten en houdoe.
    Gerda.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Heeze

Janske

Een reisverslag van Super Janske (Janske Beks) naar een kankervrij bestaan. Op 6 juli 2009 is bij haar op 2-jarige leeftijd Leukemie (ALL) vastgesteld. Dagelijks brengt zij verslag uit over wat haar die dag bezig heeft gehouden.

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 2269192

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 31 December 2020

De wereld van Ke3

06 Juli 2009 - 03 Augustus 2011

Mijn reis naar een kankervrij bestaan

Landen bezocht: