Braderie "Janske Live" - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Braderie "Janske Live" - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Braderie "Janske Live"

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

17 Juli 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Ik zal het eerst maar even over het slechte nieuws hebben. Een aantal mensen hebben het al in de gaten dat Mechteld, Anke en Amber hier niet zitten om vakantie te vieren. Helaas is het zo dat er problemen zijn in de relatie en dat Mechteld, Anke en Amber daarom een tijdje bij ons in de caravan (komen) wonen. We hebben vandaag de voortent eraan gemaakt en de stroom aangesloten en verder ingericht, zodat ze van alle faciliteiten gebruik kunnen maken. Mechteld heeft aangegeven dat ze het er een aantal dagen niet over wil hebben, zodat ze voor zichzelf alles op een rijtje kan zetten. Zeker morgen tijdens de braderie vindt ze het belangrijk dat het een gezellige dag is die in het teken staat van mij en mijn familie. Ik ga er vanuit dat jullie dit allemaal respecteren.

Dan over naar de dag van morgen, waarbij ik ook niet weet wat me allemaal te wachten staat. Vandaar dat ik maar een stukje overtyp wat in het weekblad van de stichting Houtvonken ('t Hout - Helmond) heeft gestaan.

BRADERIE VOOR HET GOEDE DOEL

Op zondag 18 juli 2010 wordt er door Haflingerstal van de Zonnehof een Braderie gehouden in de Burgemeester Krollaan. Dit is ten behoeve van Janske Beks. Zij is een 3-jarig meisje dat aan de verschrikkelijke ziekte leukemie lijdt. Afgelopen jaar is het niet gemakkelijk geweest voor haar, haar gezin en haar familie. Ze hebben heel veel tegenslag gehad. Iedere dag was weer anders en het was elke keer weer de vraag wat de dag zou brengen. Het gezin wordt geleefd en heeft geen rust. Je kunt dit nalezen op haar dagboek www.janskebeks.waarbenjij.nu. Ook op de site www.superjanske.nl kunt u de nodige informatie vinden. Het is de bedoeling dat er veel geld opgehaald wordt om dit gezin te steunen. als de opbrengst het toelaat gaat er een groot deel naar de Kika, VOKK, KWF, CliniClowns, Ronald McDonald huis Nijmegen en Kunstenaars in Spe. Dit zijn allemaal stichtingen waar de familie en alle kankerpatientjes veel baat bij hebben.
Kinderen kunnen ponyrijden op paarden van de Zonnehof. Een DJ en enkele artiesten hebben toegezegd om op vrijwillige basis op te komen treden. Men kan een rondrit maken met een huifkar. Daarnaast is er een demonstratie van Denise Blom met Merlin. Zij zijn in 2008 tweemaal nationaal kampioen geworden.

Tot zover het persbericht.

Wat ik zelf een heel leuk detail vind is iets wat niemand vooraf kon weten. Het is namelijk zo dat ik morgen ook echt iets te vieren heb. Vanaf maandag ga ik namelijk aftellen. Dan ben ik officieel over de helft van mijn behandeling heen. Dan heb ik nog 32.227.200 seconde, oftewel 537.120 minuten, oftewel 8.952 uur, oftewel 373 dagen, oftewel 53 weken en 2 dagen, oftwel ruim 12 maanden, oftewel ruim 4 kwartalen, oftwel ruim 1 jaar te gaan en dan zou mijn behandeling klaar moeten zijn. En aftellen vanaf 1 is niet meer zoveel.

Groetjes Janske.

• 17 Juli 2010 - 16:15

DORRY:

HOI WONDERKIND EN FAM.
    MECHTELD IK SNAP DAT JIJ HET EVEN OP EEN RIJTJE WIL ZETTEN, HET IS NIET NIKS MEID, IK ZAL ER EEN AANFIKKEN DAN WEET JIJ DAT ER VOOR JULLIE EEN LICHTJE BRANDT.
    IK KAN ALLEEN MAAR MAILEN STERKTE MEID EN MEISJES, HOPELIJK KOMT ER EEN GOEDE OPLOSSING UIT. JANSKE EN FAM ZIJN JULLIE ER KLAAR VOOR?
    IK GELOOF DAT HET WEER GOED BLIJFT.EEN KEI FIJNE DAG, EN MECHTELD STERKTE HET IS BETER DAT HET KENBAAR IS DAN KUNNEN MEER MENSEN JOU STEUNEN, NEEM DIE HULP OOK AAN MEID. EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 17 Juli 2010 - 16:20

Mandy Beks:

Hallo janske, ik wou je even vertellen dat wij morgen gezellig even naar de braderie komen kijken, en als het goed is kunnen wij oma (nellie) beks ook meenemen! Dus het zal vast een gezellig dagje worden, Heel veel liefs Mandy

• 17 Juli 2010 - 18:02

GeKkE NEeF BArT:

hoi iedereen

ik heb heel veel zin in de braderie omdat alles ten goede van janske gaat

ook heeft de super janske club een eigen stent voor alle informatie die u nodig heeft ook verkopen we zelf gemaakte spullen voor janske ZEKER KOMEN dus ik heb met janske er ook over gepraat en die had er ook veel zin is

dus mischien tot morgen : GeKkE nEeF bArT

• 17 Juli 2010 - 21:15

Tante Angela:

Hoi Super Janske,

Tja ik heb het wat druk gehad waardoor het er maar niet van kwam om een reactie te plaatsen, dus bij deze.

Vandaag was het weer heel gezellig bij jullie, we kwamen eigenlijk alleen maar even wat spullen ophalen voor morgen, maar werden gelijk uitgenodigd om te blijven eten. Dat slaan we natuurlijk niet af. Ome Tan en Mechteld hadden heerlijke macaroni gemaakt die we lekker buiten opgegeten hebben.
    Sietske en Anke hadden woensdag (tijdens het schuilen) al afgesproken dat ze gingen logeren alleen hadden ze dat ons niet gemeld, maar die lieve meiden konden we toch niet weigeren, dus is Sietske daar gebleven en mag in de caravan of tent slapen. Ze waren helemaal in hun nopjes!
    Ben benieuwd of ze al slapen!

Morgen de grote Janske dag, iedereen heeft er heel veel zin in, we hopen dan ook dat jij je redelijk goed voelt zodat je zelf ook kunt genieten van deze dag!

Papa en opa waren heel enthousiast over de ZUMBA, super goed gedaan allemaal! Ze vonden alleen dat wij ook wel mee hadden kunnen doen, maar of ik 2 uur lang kan zumbaën dat geloof ik niet, petje af voor iedereen die dat wel kan.

Ondeugende Janske (want dat was je wel heel erg vandaag) een hele goede nacht, ook voor mama, papa, Lieke en Meike!

Dikke knuffel van tante Angela

• 17 Juli 2010 - 22:02

H & H & I:

Hoi SUPER Janske,

Ook hier zijn bijna alle voorbereidingen voor morgen klaar en gaan wij zo ons bedje opzoeken.
    We hebben SUPER veel zin in morgen !!!

Dikke knuffels en kusjes ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 17 Juli 2010 - 22:13

Joli Claes:

ha janske en familie
    lekker slapen vanacht en rust goed uit.
    zien we jullie allemaal morgen op de braderie.
    voor allemaal en logees
    hou vol en zet 'm op.
    dikke kus van ons.xxxxxxx

• 18 Juli 2010 - 16:31

Joli Claes:

ha janske en familie
    ik kom net terug van de braderie.
    en ik moet zeggen het was super.
    voor de mensen die niet konden komen, jullie hebben wel iets gemist.
    vooral die kleine jonge super dame die daar zo parmantig rond stapte in haar prachtige nieuwe kleren.
    mijn complimenten aan de organisatie.
    ik wacht met spanning op het verslag van janske.
    groetjes

• 18 Juli 2010 - 17:14

Ellen:

Hallo Super Janske!

Wat een gezellig dagje vandaag op de braderie. En wat zagen jij en je zusjes er mooi uit! ik zag wel al dat het inderdaad waar is dat Meike altijd aan het snoepen is, vandaag viel het ook weer op haha. En dan iedere keer stiekem lachen! Heeft ze dat van jou?

Ik vond het echt heel mooi opgezet vandaag en ik hoop dat je er lekker van hebt genoten. Knap dat je er de hele dag bij bent geweest! Dat was natuurlijk ook voor iedereen die voor jou kwam extra leuk dat ze je nog even konden zien!

Nou, slaap lekker voor dalijk, dat heb je wel verdiend.

Heel veel liefs

• 18 Juli 2010 - 20:51

Mechteld Anke Amber:

Hallo allemaal,

jullie liggen allemaal gewassen en gestreken, moe maar voldaan in bed. Dat is maar goed ook, want het was een SUPER Janske dag. Wat hebben jullie allemaal genoten. Heerlijk die snoetjes, ze werden steeds zwarter. Volgens mij kunnen we een zeer goede opbrengst verwachten, ben zeer benieuwd.
    Met de Joepie-kraam ging het in ieder geval goed. Wel jammer dat er weinig joepie-vriendjes zijn komen kijken. Ze hebben echt wat gemist, hè fam. v Beek?
    Anke en Amber waren dol op de grabbelton en wilde het liefst alle joepie-knutsels kopen. Verder hebben ze met jullie steeds op het springkussen gezeten, wat een plezier!!
    Nu rol ik ook mijn bedje in.

Groetjes Mechteld