In mijn eigen wereld - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu In mijn eigen wereld - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

In mijn eigen wereld

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

01 Juli 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vanmorgen moesten Lieke en Meike weer om half 8 bij Joepie zijn. Hierdoor was ik in de veronderstelling dat ik met papa en mama naar Nijmegen moest. Dit was echter niet niet het geval en ik had gewoon een vrije dag en mocht gezellig met papa en mama thuis blijven. Hierdoor had ik weer eens de kans om Karin mee te helpen met poetsen. Na het openen van het keukenkastje was ik er eigenlijk al weer klaar mee en ben buiten gaan schommelen. Daarna binnen even TV kijken en een groot deel van de ochtend ben ik bezig geweest met de strijk kralen. Mijn humeur was redelijk goed en ik probeerde zoveel mogelijk grappig te doen om maar niet aan draakje te hoeven denken. Voordeel van alleen met papa en mama thuis zijn is dan ook dat zij redelijk weten wat ik wel en niet fijn vind en ik lekker in mij eigen wereld kan leven waarin ik me op dat moment het prettigst voel. Nadat we bij opa Ijsje en oma Tumtum nog wat zomergoed op hadden gehaald ben ik vlug zat gaan slapen. Nog zo´n voorbeeld van de rust van een dagje alleen thuis. Ik heb niet het gevoel dat ik iets mis als ik slaap en heb vandaag dan ook in plaats van 1 uur 3 uur geslapen. Misschien is dit niet helemaal hierdoor te verklaren want afgelopen nacht was ook erg onrustig ik heb zeker de halve nacht op en over papa heen gelegen omdat ik me geen houding wist te geven in bed.
Aan het einde van de dag was het toch nog even tijd voor een klein feestje. Frans, van oma Hanny, werd vandaag 61 jaar en ook hier wilde ik wel graag naar toe. Om half vijf ben ik daarom alvast samen met mama op de fiets daar naar toe gegaan. Rond kwart over vijf was de familie weer kompleet en was ook papa daar en met Lieke en Meike. Direct merk ik dan dat de stemming in me anders wordt. Er is beweging om me heen. Ik wil alles in de gaten houden en er wordt regelmatig wat aan me gevraagd en dat gaan op dit soort dagen niet. Gevolg is dan toch huilbuien en verdriet. Rond kwart over 7 was het dan ook op en ben samen met papa, Lieke en Meike naar huis gegaan waar ik al lag te slapen voordat papa me de medicijnen kon geven. Toch makkelijk zo´n sonde want ik slaap nog steeds en heb toch alles binnen gekregen.
O ja, we kregen vandaag nog een telefoontje uit Nijmegen. Ze hadden het nog over mij gehad in de bespreking en wilde nog even checken of ik voldoende vocht binnen kreeg met dit weer. Mijn standaard liter sondevoeding is nu namelijk niet voldoende en er moet zeker een halve liter extra vocht in met dit warme weer. Nu hadden papa en mama dit zelf ook al bedacht maar wel super dat er vanuit Nijmegen zo wordt meegedacht ook als je minder naar de poli hoeft.

Groetjes Janske

• 01 Juli 2010 - 22:19

Hallo Super Janske en Familie,

Janske dat was wel een gezellig feestje bij Frans (gefeliciteerd met je 61e verjaardag) zo te zien, wel vervelend voor jou dat het draakje toch ee beetje aanwezig was.
    Fijn dat je nu wel kan slapen.
    Zo te zien heb je ook een mooi kunstwerkje gemaakt van de strijkkraaltjes.?
    Hoe is het met de splinters

• 01 Juli 2010 - 22:19

Hallo Super Janske en Familie,

Fijn dat je nu wel kan slapen.
    Zo te zien heb je ook een mooi kunstwerkje gemaakt van de strijkkraaltjes.?
    Hoe is het met de splinters

• 01 Juli 2010 - 22:23

Janny:

Oeps er ging wat fout, duwde op het verkeerde knopje, ik wilde nog vragen of de splinters er al uit zijn, en of je het weer wat warmer gekregen hebt.
    Ik ga nu ook lekker slapen, heel veel plezier morgen met het voetballen, overwinning voor Nederland,

Gr.Fam.Vrienetn

• 02 Juli 2010 - 04:20

DORRY:

HHOI ALLEMAAL.
    WAT HEEFT DIE KWAL WEER ZITTEN KLIEREN ,MAAR HET IS BIJNA VOORBIJ VOOR DEZE KEER,SLAPEN IS GOED DACHT IK.
    VANDAAG WEER SUPER HEET ,DUS GA MAAR IN JULLIE PARADIJS MEISJE,EN DAN KAN JIJ JE EIGEN WEER EVEN TERUG TREKKEN ALS JIJ JE DAAR BETER BIJ VOELT,NONDE JU.
    NU HET ALLER ALLERBESTE MET JOUSCHATJE EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 02 Juli 2010 - 06:52

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Fijn dat je redelijk met de draak om kunt gaan deze keer. Nog ff volhouden dan is er weer een periode voorbij.
    heb je nog gekeken naar de posters over de draak?
    Enne ....kun je niet beter helemaal in de biotex gaan zitten in plaats van alleen je voetjes. Hoef je naderhand niet meer te douchen ben je meteen helemaal schoon ;-)

Nou ik hoop dat je een beetje uit de weg kunt met de warmte.
    Succes met het voetballen straks.
    En we willen wel weten wie de poule nu gewonnen heeft ?

Fijne dag en tot de volgende keer

Groetjes uit Leende

• 02 Juli 2010 - 08:33

Krisna Reinders:

Hoi Janske,

Het valt niet mee hè? Ik vind dat je heel knap doet, want met dit weer zijn de meeste mensen niet meer zo vrolijk.

Had Frans nog een badmuts of badeend gekregen? Want ik hoorde dat hij graag in het "badje" zit.

Jullie ook veel zwemplezier met dit warme weer.

Liefs Krisna

• 02 Juli 2010 - 12:02

Judith & Ron, Wout:

Hallo Janske,

Da's ook wel fijn, zo'n rustige Dexadag met papa en mama.
    Met een feestje van Frans erbij (Van harte gefeliciteerd!) toch een beetje veel.

Je bent wel een echte doorzetter. Knap, hoor!

Bedank je oma Hanny voor de lieve kaart voor Wout?

Groetjes en zet m op!

• 02 Juli 2010 - 17:03

Tante Angela:

He he hier ben ik dan eindelijk weer, het kamp met Bart was echt Super leuk en gezellig. We hebben ons prima vermaakt en heerlijk weer gehad maar zijn wel blij dat we met deze extreme warmte weer thuis zijn. Gisteren moest ik nog even bijkomen maar vandaag heb ik de draad weer opgepakt.
    Nederland heeft net gewonnen en Bart heeft nu judo examen en daarna gaan we naar Danja haar verjaardag.Proficiat Danja!

Frans ook nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Hoe gaat het met je plinters?
    En heb je vanacht een beetje kunnen slapen want met deze warmte valt dat vast niet mee.

Heel veel lieve groetjes van tante Angela

p.s. nog even kralen raden; 562 ???
    Wat ik nog wel even op wil merken is dat het kralenraden iets heel positiefs en leuk is, maar dat hoe meer kralen je hebt je eigenlijk meer 'nare' dingen hebt moeten ondergaan dus zou het beter zijn als je wat minder kralen aan je ketting hebt! KANJER!!