Ik heb het koud - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Ik heb het koud - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Ik heb het koud

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

30 Juni 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Gisteren had ik een aantal kleine splintertjes in mijn voet. Wat voor splintertjes of waar ze vandaan komen weet ik niet. Ondanks dat papa en mama heel vaak zeggen dat ik schoenen aan moet als ik buiten loop, loop ik toch heel vaak op blote voeten. Dit omdat ik dat gewoon heel fijn vind. Risico is dat je dan bijvoorbeeld splinters in je voet krijgt en dat is dan wel heel vervelend. Voordat we vandaag die splinters eruit konden halen moest er natuurlijk eerst contact gelegd worden met Nijmegen en deze verwezen ons door naar de huisarts. Ook Lieke moest vandaag naar de huisarts, want ze had weer last van haar oren. Dit komt waarschijnlijk door het vele zwemmen hier in de tuin. Zo kwam het dus dat we een dubbel-date met de huisarts hadden.
Eerst was Lieke aan de beurt en haar oren werden bekeken. Lieke deed het kei goed. Ze zat goed stil en deed alles wat de dokter vroeg. Ook gaf ze keurig antwoord op alle vragen die de dokter stelde. De conclusie was vlug gemaakt, want er zat weer een oorontsteking in haar linker oor. Hiervoor heeft ze oordruppels meegekregen. Daarna was ik aan de beurt. Omdat dit voor mijn gevoel Lieke's dokter is, vroeg ik aan Lieke of ze langs mij wilde komen zitten. Dit heeft ze dan ook gedaan. Ik weet niet waarom, maar ik vond het bij deze dokter wel een beetje eng. Dit ondanks dat hij helemaal niets heeft gedaan. Als hij de splintertjes eruit wilde halen, moest hij alleen maar grotere wondjes maken en dat zou de kans op infecties alleen maar vergroten. Nu was het advies om regelmatig met mijn voet in de Badedas of Biotex te gaan zitten en de voet af en toe te reinigen met alcohol.
Leanne was vandaag weer bij ons en zij heeft natuurlijk ook het zwemparadijs op de foto's gezien. Zij had natuurlijk ook haar zwemkleren meegenomen en dus zijn we vanmiddag even gaan zwemmen. Ik weet niet waarom, of eigenlijk wel (dexa), maar na een hele korte tijd hield ik het al voor gezien. Ook Lieke wilde weer uit het bad en dus kon Leanne ook weer het zwembad uit. Dat was wel jammer voor haar, want ze had zich er zo op verheugd en ze vond het water zo lekker. Volgende week beter en dan is het water vast en zeker nog warmer.
Nu ik het toch over de Dexa heb, zal ik jullie eens vertellen wat dat met je doet. In het zwembad had ik het koud, dat is natuurlijk iets wat kan. Al is dat nu wel raar, want het water is lekker warm en het weer is ook niet slecht. Vanavond tijdens het eten had ik het wederom koud. Ik ben natuurlijk niet gek en ga niet in de kou zitten. Papa en mama wilde de verwarming niet aanzetten en daarom heb ik een jas aangedaan. Als laatste ging ik vandaag nog even in bad. Het is boven toch ruim 25 graden schat ik, maar wederom had ik het koud. Ik wilde zelfs onder de dekens liggen, maar daar ben ik toch van teruggekomen. Dat zou echt gekkenwerk zijn.
Vandaag heeft het draakje mij echt veel geplaagd. Voor de middag ging het goed, maar na het dutje is het eigenlijk niet meer goed gekomen. Ik heb veel gehuild en wist zelf niet meer waar ik naar toe moest. Ik lag dan ook weer vroeg in bed en kon prima slapen. Wel weet ik dat het draakje mij plaagt, want aan papa heb ik gevraagd waarom het draakje mij zo verdrietig maakt. Daar kon papa moeilijk antwoord opgeven, maar hij gaf aan dat we alweer over de helft van deze drakenperiode zitten en dat ik het drakendrankje moet hebben om de Chemo Kaspers te helpen. Daarna gaf ik aan dat de Chemo Kaspers dan de stoute cellen uit mijn lichaam konden jagen. Dat klopte helemaal, dus het is niet dat ik het niet snap. Ik vind het alleen zo vervelend.

Groetjes Janske

  • 30 Juni 2010 - 19:08

    Lambert En Tineke:

    Hallo Janske,

    Wat een rottig drakendagje weer vandaag. Dat je je zo boos voelt en verdrietig!!
    En dan doet je eigenste kacheltje het óók nog niet goed,zo dat je het bovendien hartstikke koud hebt. Gelukkig had je nog een jasje hé!! Het was dus weer een lastig dagje. Ik hoop dat je in elk geval vannacht lekker slaapt en dat het morgen wat beter gaat en je je niet zo verdrietig hoeft te voelen.

    Veel sterkte voor jullie allemaal!!!

    Groetjes van ons uit Hilversum

  • 30 Juni 2010 - 19:43

    Judith & Ron, Wout:

    Hoi Janske,

    Hè, wat een nare Dexa-dag!
    Lieke ook nog oorontsteking, tsja, dan is zo'n zwemparadijs ineens even niet zo leuk.
    Gelukkig zeg je zelf al dat je daar waarschijnlijk volgende week, samen met Leanne, weer van kan genieten.
    We duimen dat de 2e helft van deze week iets milder mag zijn.

    Zet 'm op!

  • 30 Juni 2010 - 20:05

    Familie Wijnen:

    Dag schatje petatje,

    Wat een ellendig draakje deze ronde. Maar papa bekeek het weer positief, dus het komt allemaal goed. En wij vinden het supergoed dat je het snapt, dat de chemokaspers hard werken om jou beter te maken. Wat ben je toch een topper. Je bent ook nog slim om een mouw te passen aan je temperatuurprobleem. Gelukkig bestaan voor sommige problemen simpele oplossingen. Je moet ht jezelf immers niet moeilijk maken.

    Wij hopen dat je vannacht een goede nacht hebt en dat je morgen met een iets kleiner draakje opstaat.

    Sterkte allemaal en hou vol!!

    Dikke knuffel van ons 4en

  • 30 Juni 2010 - 20:07

    B & B . Ospel:

    Hoi Hallo Janske.

    Wat vervelend dat je met zo'n mooi weer last hebt van je draakje en daarom een een beetje boos en verdrietig bent.Als het met huilen overgaat mag dat best hoor.
    We hopen dat je vannacht fijn kunt slapen en morgen weer vrolijk wakker wordt om leuk te kunnen spelen,en natuurlijk ZWEMMEN met dit warme WEER.
    Wij houden ook wel van een fris badje om te poedelen.
    Nou meidje hou je haaks,vele groetjes en Knussen van; Bertie en Berke. Ook van tante Liny en ome Harrie.

  • 30 Juni 2010 - 20:07

    Familie Wijnen:

    Lieve Lieke,

    Van harte beterschap met je oren. Je bent nu een echte waterrat en je doet het hartstikke goed in het zwembad. Jammer dat je oren niet meewerken.

    Dikke knuffel van ons 4en

  • 30 Juni 2010 - 20:14

    Oma Hanny En Frans:

    Lieve Janske,

    Wat weer een verdrietige dag. Dat rottige Dexa-draakje toch!!!!!!!!!!

    En dan Lieke ook nog oorontsteking. Geen fijne dag met deze warme temperatuur. Hopelijk wordt het morgen wat beter allemaal.

    Judith, Ron en Wout: heel veel sterkte morgen in het ziekenhuis. En Wout: Hou je taai daar! Amandelen knippen is niet leuk, maar je wordt daarna wel extra verwend.

    Voor allemaal: Dikke knuffel en lekker slapen.

    oma Hanny en opa Frans

  • 30 Juni 2010 - 22:14

    Opa Ijsje Oma Tumtum:

    Wij snapen niet dat ze het in China zo met draken hebben , wij vinden het maar niks en zeker niet als ie bij jou is , weg met dat stomme beest.
    Misschien helpt een koud ijsje wel of tumtummetjes.

    ieder geval zet het op met z'n allen

  • 30 Juni 2010 - 22:17

    Joli Claes:

    ha janske en familie
    wat een rotdraak.
    die dacht natuurlijk, ik ga janske lekker vervelen dan kan ze mij niet verdrinken. morgen toch maar lekker zwemmen en dan spetter je die draak gewoon het bad uit.
    ik weet zeker dat hij niet kan zwemmen.
    maar de dexadraak week loopt op z'n einde en dan komt het vast wel weer goed met jou.
    nog even volhouden.
    voor nu lekker slapen [als dat lukt met die warmte]
    hou vol en zet 'm op.
    dikke kus van ons xxxxxx

  • 30 Juni 2010 - 22:23

    Kralen Raden :

    Kralen raden
    6 Minuten geleden
    ...hoeveel op 6juli ( 1 jaar later dus)
    nou de meningen lopen ver uit elkaar van 399 tot 900.
    nog enkele dagen en dan weten we het.

    Opa ijsje

  • 01 Juli 2010 - 04:23

    DORRY:

    HOI FAM BEKS EN DE REST.
    WAT EEN GEMENE ROT KLIER OM WEER ZO TE DONDERJAGEN.
    EN LIEKE STERKTE ,EN WOUT JIJ OOK VENT.
    DUS DAT MORMEL WIL JOU NIET VERLATEN?
    DE FOTO DAT JIJ OP DE GROND LIGT ,EN BIJ MAMA OP SCHOOT LIGT ZIJN ERG HEFTIG, MAAR DIE DRIEDUBBELE KLIER VERLAAT JOU WEER BIJNA, NU ZITTEN JULLIE OP DE BERG IN EEN SNEEUWSTORM, VANDAAR OOK DIE KOU, MAAR DE VOORUITZICHTEN ZIJN GOED OP DE KILOMAJARO.
    BIJ DE VOLGENDE 5 STERREN HUT STAAT ZELFS EEN FRIETWAGEN, WIJ JOU AANHANG GAAT AL WEL VOORBAKKEN.

    PROBEER ALLEMAAL DE MOET ERIN TE HOUDEN HEEL VEEL VOLHARDING STERKTE HOOP GELOOF EN LIEFDE EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

  • 01 Juli 2010 - 04:30

    Gerda:

    Hey Miss Super Janske fideranske,

    Wat een vervelend draakje heb jij deze keer op bezoek.
    Maar zoals jou Papa al zegt je bent er al weer bijna doorheen nog een paar daagjes.
    Jij ziet er wel heel fleurig uit met zo'n leuke jas als je het koud hebt.
    Hopelijk werkt je eigen kacheltje iets beter vandaag.

    Hou je taai kleine guit en familie.

    O ja, ik denk dat jij op 6 juli 432 kralen hebt aan die lange mooie ketting.

    Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

  • 01 Juli 2010 - 15:45

    Oma Tumtum:

    nou ik denk dat ik met 479 kralen aardig in de buurt ben.

  • 01 Juli 2010 - 15:47

    Opa Ijsje:

    Dorry die 10.000 is toch niet serieus he

  • 01 Juli 2010 - 18:21

    DORRY:

    HOI FRANS, IK WOU ALLEEN DUIDELIJK MAKEN DAT DE HUMMEL AAN DAT GROTE AANTALIN MIJN EN IK DENK ALLE OGEN HEEFT VOLDAAN, MAAR IK KRIJG EEN HERKANSSING DUS 9099 LEG HET KUNSTWERK MAAR VAST KLAAR ,DEZE MUTS GAAT WINNEN EEN DIKKE VETTE DORRY

  • 02 Juli 2010 - 19:55

    Cor En Diny.:

    Hallo Super Jasnke.

    Hoe gaat het nou met het draakje?
    Wat kan dat vervelend draakje jou toch plagen, en is het moeilijk om je ritme te vinden soms ben je boos en verdrietig en weet je zelf niet hoe dat komt lastig hoor.
    Janske hoe is het met de splinters in je voetjes zijn ze er al uit het is ook zo lekker om met dit mooie weer op blote voeten te lopen wel voorzichtig zijn Janske je ziet wel een splinter heb je vlug in je voetjes maar om ze er uit te krijgen is dikwijls een hele klus.

    Hoe is het met de stijkkralen wat voor kunstwerk is het geworden misschien kan je daar een foto van maken en op de site zetten.

    Jullie hebben natuurlijk ook naar de wedstrijd van het Nederlands elftal gekeken het was wel spannend he en nou op naar de finale het zou mooi zijn als deze finale Nederland Duitsland zou zijn.

    Oja, ik denk dat er 683 kralen aan jou ketting zitten.
    Heel veel lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny en het allerbeste voor jullie allemaal.
    Knuffels en Houdoe he.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Heeze

Janske

Een reisverslag van Super Janske (Janske Beks) naar een kankervrij bestaan. Op 6 juli 2009 is bij haar op 2-jarige leeftijd Leukemie (ALL) vastgesteld. Dagelijks brengt zij verslag uit over wat haar die dag bezig heeft gehouden.

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 2269229

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 31 December 2020

De wereld van Ke3

06 Juli 2009 - 03 Augustus 2011

Mijn reis naar een kankervrij bestaan

Landen bezocht: