Het woord is aan jullie - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Het woord is aan jullie - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Het woord is aan jullie

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

15 Juni 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Dagelijks deel ik op deze site lief en leed met jullie. In de afgelopen 11,5 maand was er veel leed. Gelukkig heb ik toch ook heel veel plezier gehad. Ik ben blij dat ik dat met zoveel mensen kan en mag delen. Dat zoveel mensen dagelijks benieuwd zijn hoe het met me gaat. Dat het echt heel veel mensen zijn die mijn verhalen lezen blijkt wel uit het feit dat dit reisdagboek naar een kankervrij bestaan inmiddels ruim een half miljoen pageviews heeft. Een moment om bij stil te staan, maar ook een moment om het woord eens aan jullie te geven.
Ik hoor nog steeds vaak van mensen dat ze mijn verhalen wel lezen, maar het moeilijk vinden om een bericht achter te laten. Dit is voor iedereen een heel goed moment. Ik wil dan ook iedereen oproepen om een reactie te plaatsen. Toen ik op 9 november 100.000 pageviews had (en dat vond ik al heeeeel erg veel), toen heb ik iedereen opgeroepen onder de titel: "Namen zeggen meer dan nummers" om zich eens voor te stellen, zodat ik later als ik dit nog eens teruglees weet wie mijn reis allemaal heeft gevolgd. Hier kwamen 111 reacties op.
Voor wie toen nog geen dagboeklezer was, wil ik deze oproep herhalen.

Nu zou ik het fijn vinden als iedereen die dit bericht leest hier een reactie op plaatst. Als je hier dan je naam vermeld en verteld hoe je op deze site bent terecht gekomen. Misschien ken je papa of mama, ben je mijn opa of oma, ben je de buren van mijn oom en tante, ben je een vriendje van Joepie of ben je per "toeval" op deze site gekomen. Als ik dan over een jaar of 20 dit dagboek er nog eens op na sla weet ik ook daadwerkelijk wie mijn reis heeft gevolgd.

Ook als je niets wilt vertellen vind ik het wel fijn als je alleen maar even je naam vermeld.

Dan hebben we natuurlijk de 111 reacties van toen. Ik weet natuurlijk niet of iedereen is blijven lezen. Toch wil ik jullie ook weer oproepen om te reageren. Ik zou later graag teruglezen wat jullie maar kwijt willen. Het kan gaan over de site, over een reisverslag wat is blijven hangen, wat jullie juist heel mooi vonden om te lezen, wat jullie blijft boeien om deze reis te volgen, maar het kan ook gaan over wat jullie zelf in de afgelopen 11,5 maand hebben meegemaakt en wat je graag wilt delen. Ik ben zeer benieuwd naar al jullie persoonlijke verhalen.

Groetjes Janske

• 15 Juni 2010 - 18:36

Mama:

Hoi lieve Janske,

Ik wil je via deze weg een heel groot compliment geven, want ik vind het heel knap hoe je het steeds weer voor elkaar krijgt om een goed verhaal over jezelf neer te zetten. Ik hou van je.

• 15 Juni 2010 - 18:38

Papa:

Dag kanjer van me,

Wat hebben we toch altijd een plezier. Net als vanmiddag. Je hebt veel verdriet, maar met een lach kan ik je troosten en dankbaar val je dan op mijn buik in slaap. Je inspireert mij en vele anderen over hoe je in het leven kan en moet staan, wil je er het maximale uithalen.

Carpe diem!

• 15 Juni 2010 - 18:41

Lieke:

Dag grote kleine zus van mij. Of zoals we altijd zeggen Janske aapje. Ik ben heel blij dat ik weer zo vaak met je kan spelen. Je probeert telkens met alles mee te doen. Rennen, schommelen, fietsen, het kan jou niet gek genoeg. En als het je dan even niet lukt, dan pak je er gewoon een stoel bij en kom je erbij zitten.
    Ik help je graag mee als het even kan, maar helaas moet je sommige dingen echt alleen doen en dan kan ik je alleen steunen. Hier ben ik dan weleens verdrietig om.
    Momenteel ben ik heel trots op je nieuwe haren.

Groetjes van Lieke Badeend

• 15 Juni 2010 - 18:45

Jasmijn, Danny,Fleur:

Ik (Jasmijn) ben een nichtje van jouw papa. Jouw oma Tumtum en opa IJsje zijn mijn oom en tante. De connectie is dat jouw oma Tumtum één van de 5 zussen van mijn papa is. Danny is mijn vriend en we hebben nu precies 5 weken ons dochtertje Fleur. (jouw jongste achternichtje :D. Wij zijn jouw site gaan volgen vanaf het moment dat er verteld werd dat er een site was om te kunnen volgen hoe het met jouw gaat.

Ik vind het idd ook best lastig om elke keer een berichtje te plaatsen. Ik wil iig laten weten dat wij elke dag op jouw site kijken om te kijken of er nieuws over je is.

Ik vind het knap hoe jij en jouw naasten omgaan met dit alles. Goed te zien dat je zo sterk bent.

Blijf vechten meisje. JIj komt er wel.

Dikke knuffel.

• 15 Juni 2010 - 18:45

Meike:

Dag kleine grote zus van mij,

Ik weet eigenlijk niet beter dan dat je een kaal bolletje hebt. Als je dan een hoedje opzet en je gaat hard rennen, dan pak je je hoedje altijd met je hand vast. Dan loop ik er altijd achter aan en pak dan met mijn handje mijn haartjes vast. Zo weet ik ook zeker dat ze er niet vanaf waaien.
    Voorlopig vind ik het wel fijn dat je nog niet zo goed kan eten. Hierdoor mag ik alle lekkere dingen die jij niet eet opeten. Toch moet dit niet te lang duren, anders krijg je later een zeurend zusje die zich te dik vind. Voorlopig kan ik het nog hebben.
    Als laatste vind ik het wel fijn dat jij zo goed voor mij opkomt. Jij verteld wel wat ik wil en zorgt er dan ook voor dat dit gebeurd.

Groetjes Meike Boef

• 15 Juni 2010 - 18:53

Ellen:

Hallo Super Janske!

Ik (Ellen Bakx) ben de dochter, van een nichtje van jouw papa, Dian. Jouw opa ijsje is een broer van mijn (helaas overleden) opa Jan! Dat maakt mij volgens mij een grote achternicht van jou. Ik ben een keer hier terecht gekomen vanwege mijn tante. Zij las jouw verhalen, waardoor mama hier ook mee in aanraking kwam. Ik ben toen op een avond met haar mee gaan lezen en de tranen sprongen in mijn ogen. Dat is dus ook de reden dat ik al jouw verhalen ben gaan volgen en iedere keer trouw lees als je weer een berichtje hebt achtergelaten. Ik probeer altijd een reactie neer te zetten, maar vind het soms wel moeilijk wat ik moet schrijven.

Ik weet wel dat ik echt heeeeel erg veel bewondering voor jou heb en je een ontzettend STERK en SUPER meisje bent! Ik hoop dat je dit nog vol kunt houden, maar aan jouw persoonlijkheid te merken moet dit lukken. Natuurlijk zijn er altijd tegenslagen, die heb je al genoeg meegemaakt waarvan je ons iedere keer weer op de hoogte bracht, maar ook liet je ons daarna weer iedere keer zien waarom jij je naam zo waard bent. SUPER hoe je er altijd weer bovenop komt en SUPER hoe je dan weer een verhaal vertelt waarin je van die leuke dingen hebt meegemaakt.

Dat wou ik er ook nog even bij zeggen, ik vind je verhalen echt geweldig. Zo leuk hoe je alles aan ons duidelijk wil maken!

Ik vind het ook heel goed dat je iedereen vraagt om een reactie, want het is natuurlijk wel geweldig om te zien dat iedereen zo met je meeleeft en dan wil je natuurlijk ook weten om wie het gaat.

Zo, ik heb mijn zegje denk ik wel gedaan en als me nog iets te binnen schiet dan hoor je het wel!

Weltrusten alvast en tot de volgende ronde.

Heeel veel liefs en xxx uit Soerendonk

• 15 Juni 2010 - 18:54

DORRY:

HOI JANSKE EN DE HELE KUDDE
    Ik heet DORRY V.D.STEEN BEN 59 JAAR HEB EEN ZOON EN DOCHTER DIE GOEDE BEKENDEN WAREN VAN JOU OUDERS. EN OOK EEN KLEINZOONTJE VAN EEN JAAR ,EN EEN KLEINDOCHTER VAN VIER JAAR ,IK BEN EEN ECHTE FANTAST IN HET DAGELIJKS LEVEN, EN BEN IN MIJN HART KIND GEBLEVEN, KOMT MET DE KLEINKINDEREN GOED UIT.
    IK BEDENK KINDERDAGEN VERWENDAGEN,EEN DIKKE VETTE EN NOG VEEL MEER DAAR GENIETEN WIJ VAN
    IK BEN GAAN MAILEN EN FIKKEN OMDAT OPA IJSJE IN DE BEGINNE TEGEN MIJ ZIJ DAT HET VOOR JULLIE PRETTIG WAS WAT STEUN.
    TOEN ZEI IK TEGEN OPA IJSJE ,FIJN OM TE HOREN IK WIL MIJ NIET OPDRINGEN, MAAR VANAF NU MAIL EN FIK IK IEDERE DAG WEER OF GEEN WEER. EN ALS JE IETS BELOOFT MOET JE HET OOK DOEN LEER IK MIJN KLEINDOCHTER
    MAAR JANSKE IK BEN WEL EEN TYPE WAT ZICH MEE LAAT SLEPEN OOIT OF DIKWIJLS TE INTENS VOLGENS FAM.EN VRIENDEN, EN NU HEB JIJ GEWOON EEN PLEK IN MIJN HART,EN IK WIL MEE MAKEN DUS OP DE VOET VOLGEN DAT JIJ LEUKEMIE VRIJ WORDT HUMMEL EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 15 Juni 2010 - 19:10

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Hier ben ik weer. Ik zat er ook bij (bij die 111)
    Frank is een neef van je Papa. En ik (heidi) ben dus de vrouw van Fank. En weer de tante waar Ellen het eerder over had. Snap je hem nog ??
    Nou over 20 jaar vast wel.
    Ik lees ieder keer je verhaal als je er iets op zet. Soms met een glimlach op mijn gezicht en de andere keer met tranen over mijn wangen.
    Verder wil ik even kwijt dat ik veel bewondering heb voor je papa en mama. Als je dit terug leest en je hebt zelf kinderen dan snap je het nog beter.

Nou ik zal stoppen anders wordt de bladzijde zo lang.;-)

Groetjes uit Leende

• 15 Juni 2010 - 19:30

Jennifer:

Hallo lieve stoere Super Janske,
    Ook ik (Jennifer Geevers)heb de vorige keer al geantwoord. Ik heb je nu zelfs op hyves! Ik ben eigenlijk 'toevallig'op jouw site gekomen. Had van iemand gehoord dat jij een dagboek bij ging houden, en toen ben ik gaan zoeken.
    Je bent echt een heel dapper meisje! Je maakt zoveel mee, maar toch lach je heel vaak en probeer je alles te doen wat je zussen doen. Gelukkig gaat het nu weer goed met je! Ik lees elke dag jou verhalen, soms met een lach, soms met een traan.
    Ik vind het vaak moeilijk om een berrichtje te plaatsen, omdat ik niet weet wat ik moet zeggen. Maar als jij er naar vraagt, zal ik het natuurlijk doen!
    Nou, ik zal ook maar weer eens stoppen.
    Succes meisje, je komt er wel!
    Groetjes Jennifer

• 15 Juni 2010 - 19:48

Leanne:

Hoi Janske!

Ik, Leanne, heb jou de laatste tijd steeds beter leren kennen..
    Jou papa en mama hebben me namelijk in december 2009 gevraagd of ik op jou en je zussen wilde passen. Hier heb ik niet lang over na hoeven denken. Ik heb de tijd vrij kunnen maken en nu ben ik twee dagen in de week bij jullie thuis.
    In het afgelopen half jaar heb ik gezien hoe goed je kunt fietsen, schommelen, knutselen, stickeren, lachen, knuffelen, tractor rijden, fietsen, glijden, samen spelen met je zussen en nog hééél veel meer!
    Ik doe het met veel plezier! Al zijn er vele ups en downs..

Maar wat doe jij het knap zeg! Op en neer naar het ziekenhuis, tegen de draak vechten enz enz enz.. Hier moet ik vooral aan denken als ik die enorm lange kanjerketting zie hangen. Wat heb jij in je korte leventje al veel meegemaakt! Maar ik weet zeker dat jij als echte kanjer nog veel meer mee gaat maken. Heel veel leuke dingen om nooit te vergeten!
    Samen met je papa, mama, zussen, familie en vrienden.

Daarnaast wil ik tegen jou zeggen dat jij echt een SUPER mama en SUPER papa hebt! Ik vind het heel knap hoe zij met alles omgaan. Zij zouden eigenlijk een "papa en mama kanjer ketting" moeten hebben. Ik weet zeker dat deze ketting dan ook heel erg lang wordt!

Janske blijf vechten!

Om dan op gepaste manier af te sluiten:
    Hei of gin hei... BESSUM!

Een dikke knuffel, Leanne

• 15 Juni 2010 - 20:11

H & H & I:

Hoi SUPER Janske,

Wat ons het meeste bij blijft van de afgelopen 11 1/2 maand is jou ongelooflijke doorzettings- en incasseringsvermogen !!
    Met recht SUPERRRRRRRRRRRRR Janske.

Ook heeft het ons het besef gegeven wat ECHT belangrijk is in het leven. Natuurlijk moeten we onze doelen nog nasteven maar toch kijken we daar nu anders tegenaan.

Zoals altijd een dikke knuffel en kusjes van ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 15 Juni 2010 - 20:42

KrisjeL:

Lieve Janske en rest van de fam.
    Ik ben Krisje, de dochter van de ´grote´ baas van Joepie (Geertje) waar jij (over een poosje) en je zussen komen spelen. Ik ben via mama op jou site gekomen, ze vertelde mij over een meisje op Joepie dat ziek was, en dat dit meisje (jij dus) een site bijhield. Toen mama jouw verhaaltjes volgde via de computer, ben ik mee gaan lezen. En ik raakte geboeid! Door de kracht die jij als zo´n klein meisje al in je hebt. En natuurlijk jou papa en mama en zussen! Jouw verhalen bleven me interesseren, en zo kom ik dagelijks terug op je site, om even te lezen hoe jij je dag doorkomt. Lieve Janske, en natuurlijk de rest van de familie. Ik hoop dat het zo voorspoedig blijft gaan als dat het nu met je gaat! En blijf vooral schrijven!
    Liefs en een dikke kus, Krisje

• 15 Juni 2010 - 20:46

Cor En Diny.:

Hoi Super Janske.

Het is vandaag 15 Juni 2010, en wij willen graag reageren.
    Hoe wij op jou site zijn gekomen zal ik even uitleggen.
    Ik, Tante Diny is het jongste zusje van jou Opa ijsje en Ome Cor is mijn man wij wonen op Zesgehuchten {gemeente Geldrop}.
    Op Zesgehuchten is ook Opa ijsje geboren op de Emopad nr 12.
    Wij zijn op jou site terecht gekomen toen wij het bericht van Opa ijsje hadden gekregen dat jij Janske leukemie had en wij wilde weten hoe het verder met jou zou gan dus zijn wij jou site gaan volgen.

Janske, voor dat jij jou site had deden wij bijna niks met de computer maar wij wilde wel graag weten hoe het met jou zou gaan, Opa ijsje vertelde toen dat wij jou via de computer konden volgen in het begin lukte dat niet zo goed, dan belde ik ons Anita [dat is onze oudste dochter] en riep Anita help ons ik weet het niet meer die heeft ons toen uitgelegd wat wij moesten doen.
    Wij hebben nog een dochter en dat is ons Mirjam.
    Jou site is zo wisselvallig de ene keer zitten wij met een glimlach en een paar dagen later dan rollen onze tranen over onze wangen.
    Maar Meiske petje af voor jou hoe jij er mee omgaat is gewoon geweldig en als het met jou wat beter gaat dan zeggen wij tegen elkaar wat is Janske een Super Meiske en een klein prulleke met je mooie snoetje.

Nou Janske hou vol en alles komt goed wij blijven voor jou duimen.

Jou papa en Mama zijn kanjers zo als zij er mee omgaan en niet te vergeten de Opa's en oma's en de rest van de familie TOI TOI TOI.
    De Lieve groetjes van Ome COr en Tante Diny van Zesgehuchten knuffels en Houdoe he.

• 15 Juni 2010 - 20:52

Inge Vd Goor-Bouman:

Hey lief meisje,

Wat een goed idee! Er zijn maar weinig dagen dat ik het lezen van je verslag oversla. Je bent samen met je familie een voorbeeld voor vele, zeker voor mij.
    Liefde, kracht, doorzetten, volhouden, overleven, zelfs nog met een glimlach, knap allemaal.
    Ook dat ik een beetje mee mag leven met jou klimpartij, wat je overigens erg goed doet.
    Ga door en laat ze onderweg maar weten wie Janske Beks is.
    Als je op de top bent moeten we ervoor zorgen dat jij er een mooie vlag op kunt zetten.
    Een vlag van overwinning en trots, want dat mag je zijn. Op jezelf en al je naaste liefdes.

Groetjes van Inge.
    Beste vriendin van tante Angela en Toine.(al meer dan 20 jaar) We kennen elkaar van de tuinbouwschool.

Toen ik nog bloemist was heb ik o.a. bruidswerk voor jou papa en mama gemaakt, tante angela en Toine en...
    Met heel veel liefde en plezier.

Nou genoeg gekletst, anders blijft er geen plaats over voor al die andere mensen.

xxx's en een knuffel aan iedereen.

Groetjes van Inge en natuurlijk ook van mijn man Pieter en mijn jongens Tom en Sam.

• 15 Juni 2010 - 20:57

Ome Renier:

Ha Super Janske,

Aan wat voor ongelooflijke lange en moeilijke bergbeklimming ben jij bijna een jaar geleden begonnen!!

Ondanks de diverse tegenvallers onderga je alles alsof het niks is! De mooiste momenten hierin zijn eigenlijk de eigenwijze en ondeugende blikken die af en toe bovenwater kwamen op de moeilijke momenten.

Daarbij heb je toppertjes van ouders en nog een heel goed leger om je heen dus die vlag boven op die berg gaan we planten!

Liefs,
    Ome Renier

• 15 Juni 2010 - 21:16

Opa Ijsje Oma Tumtum:

Wie wij zijn weet je vast wel , de Opa en Oma van de Somerenseweg.
    Opa (ijsje) Frans Beks dus.
    Samen met Oma (tumtum) Gerry beleven wij jou ziekte mee.

Als Opa en Oma pakt het hard aan als je kleinkind deze verschrikkelijke ziekte van Leukemie heeft.
    Bijna een jaar maken wij intens mee hoe jij vecht , wat je mee moet maken , hoe jij, Janske er mee omgaat, hoeveel verdriet we hebben als jij extra hard moet knokken , maar ook hoeveel plezier jij ons nu toch nog geeft , ondanks alles geef jij op je goeie momenten ons steun , die het voor ons weer makkelijker maken om in je slechte momenten jou , je papa en mama en je zusjes tot steun te kunnen zijn.

Janske , maar ook je papa mama Lieke en Meike , ga door op de manier zoals jullie de afgelopen 11,5 maand hebben gedaan op deze hobbelige weg.

Eens zal deze overgaan op een Soab weg , waardoor de zorgen makkelijker wegvloeien.

Opa ijsje
    Oma tumtum

• 15 Juni 2010 - 21:20

Janny:

Hallo Super Janske en Familie,

Ik zal me ook even voorstellen, ik ben Janny Vrienten woon in Heeze, ben getrouwd met Emiel (al 37 jaar) en heb twee dochters Sanne 29 jaar en Lieke (bijna) 27 jaar.
    Sanne is getrouwd met Bas en zij zitten bij de Heibessems, vandaar dat we te horen kregen dat jij ziek bent en een site hebt, en ik wilde het een en ander lezen en nu volg ik je iedere dag, en waarom, omdat ik het zo super knap van je vindt hoe jij alles verwerkt en alles ondergaat,wij hebben super veel,heel veel bewondering voor jouw en je papa en mama, ook voor je zusjes en opa's en oma's, en alle mensen die jullie steunen, met de opvang thuis.

Oma Hanny, jouw mama en ome Reinier ken ik nog van de Merlebosschool.

Ook kwam ik jullie 's morgens altijd tegen op Ginderover als jullie met de Bakfiets naar school gereden werden.

Janske blijf vechten, hou vol, het zal moeilijk zijn maar wij blijven je volgen en bidden voor je dat alles goed komt.

Heel veel liefs en goetjes van de Fam.Vrienten

• 15 Juni 2010 - 21:44

Joli Claes:

ha janske en familie
    je weet wel, ik ben die oude buurvrouw van jouw papa uit de geldrop tijd.
    dat is een van de redenen dat ik jou volg. in het begin door alleen te lezen, maar al een hele lange tijd ook door te reageren op jouw verhalen.
    een kleine grote meid die met een lach en een traan, maar met een doorzettingsvermogen van heb ik jou daar tegen een ziekte vecht.
    ik vind dat zo knap van jou [en van je pap en mam en zusjes en familie]
    ik denk dat menig volwassene het bijltje er al bij neergegooid zou hebben.
    en dat maakt dat ik, en ik denk vele met mij, zo trots zijn op jou. dat maakt jou een echte SUPERJANSKE.
    bijna op de helft van de berg, en die top ga jij bereiken, daar ben ik van overtuigd.
    dus hou vol en zet 'm op.
    dikke kus van ons xxxxxxx

• 15 Juni 2010 - 21:55

Ineke En Peter:

Ik ben een zus van jouw oma Hanny en Peter is mijn man. Ik probeer jouw site elke dag te lezen,. Dat lukt niet altijd, maar meestal wel. Wij hebben héél veel bewondering voor jou SuperJanske. Voor de manier waroop je die enorm lastige berg beklimt en de levenslust, die je toch steeds weer uitstraalt, als die dexa draakjes weer opgehoepelt zijn. Maar we hebben ook heel veel bewondering voor de manier waarop jouw papa en mama en de rest van de familie, jou begeleiden die berg op. Wij wensen jullie dan ook héél veel sterkte bij het vervolg van dit traject. Liefs van ons

• 16 Juni 2010 - 01:20

Annie:

Hoi Janske en familie;
    elke dag lezen,veel aan jullie denken maar niet zo fanatiek met reageren,dat ben ik.Nu dus wel weer eens en schrijf ik wat ik altijd tegen mijn kinderen zeg als het ze tegenzit en dat is; moeilijke dagen gaan ook voorbij.Makkelijk praten vanaf de zijlijn maar het is wel zo en ik hoop dat dit zinnetje jullie ook helpt op moeilijke dagen.
    groetjes.

• 16 Juni 2010 - 05:32

Judith & Ron, Wout:

Dag lieve meid,

Hoe we elkaar kennen, dat weet je al; lees maar eens bij de 111.

Wij zijn Judith (32), Ron (34) en Wout (2).
    Vanaf de dag dat we hoorden dat je ziek bent maak je deel uit van iedere dag bij ons.
    We lezen je verhalen, voelen mee.
    Door jouw openheid in jouw verhaal zijn we in staat om te reageren.
    Wij vinden het een eer dat we zo met je mee mogen leven. Die 500.000+; "Wie zaait, zal oogsten."

Je geeft ons heel veel. Zoals jouw papa en mama wel eten hebben we veel meegemaakt. Jouw manier van omgaan met alles op jouw weg (samen met papa, mama, Lieke en Meike) laat ons ook weer denken, verwerken en nog veel meer.
    De kracht die uitstraalt in het meeleven met iedereen om jullie heen. We kunnen alleen een diepe buiging maken.

We hebben al eerder gezegd; je (jullie horen) hoort er gewoon bij.
    Een berichtje achterlaten is voor ons jullie omarmen, een kusje geven op je hoofd; laten weten dat we er zijn.

Zoals altijd: Zet 'm op!

• 16 Juni 2010 - 05:53

Lisette Kursten:

Hallo Janske.
    Ik bewonder je hoe je met je ziekte om gaat. En dat je geniet van de mooie dingen.
    Ik vind het ook kan dat je in het ziekenhuis een hele grote meid bent met de spiuten zetten. En ik hoop dat je nog veel liedjes gaat zingen met je papa en mama.
    Ik ken je papa en mama want je papa is mijn neef. Groetjes Lisette en de rest van mijn gezin.

• 16 Juni 2010 - 06:11

Oma Hanny En Frans:

Lieve, dappere Janske,

Wie wij zijn is wel duidelijk. Met heel veel respect voor jou volgen we alles van dichtbij. Jij, jouw papa, mama en zusjes zijn een sterk gezin, waar wij heel trots op zijn.

De helft van de berg-etappe zit er bijna op. Er is nog een lange rit te gaan. Volhouden meisje! Heel veel sterkte hiermee.

Dikke knuffel voor iedereen en de grootste is voor jou!

oma Hanny en opa Frans

• 16 Juni 2010 - 06:37

Marleen:

Hoi Janske,

Ik ken jou via mama, ik Ik lees al je berichtjes, al moet ik toegeven dat ik er nu nog een paar in moet halen omdat ik druk bezig ben geweest met regelen omdat ik over 3 daagjes ga trouwen. Papa en Mama komen meehelpen om er een leuk feestje van te bouwen, dus dat moet helemaal goed komen!

• 16 Juni 2010 - 06:56

Lies:

Hallo Janske,

Ik heb me in het begin ook bekend gemaakt maar wil jou nog wel meer dingen vertellen.
    Ik ben het nichtje van Oma tum-tum en die kwam samen met Opa Ijsje en hun kinderen ( Hariette, Angela en jou Papa) op de boerderij in Gelderland vakantie vieren.
    Ik heb van jou ziekte gehoord van mijn moeder en omdat in mijn omgeving en in mijn Familie ook deze ziekte voorkomt en jij nog zo jong bent ben ik jou reisverslag aan het volgen.
    Ik vind het zeer moeilijk om een reactie te plaatsen omdat deze ziekte zoveel verdriet en pijn met zich mee draagt.
    Ik hoop dat jij de kracht vindt om samen met je familie deze strijdt te overwinnen.
    Janske ga er voor.

Groetjes uit Gelderland.

• 16 Juni 2010 - 07:08

Annemieke:

Hoi Janske, vader, moeder,Lieke en Meike,

Ik ben een van die mensen die elke dag jouw "reis"verhaal leest.
    Heel toevallig ben ik op jouw site gekomen via een goede kennis die ook een waarbenjij.nu heeft.
    Ik ben een moeder van 50 met 2 hele grote dochters (20 en 18). Ik woon in Leusden dat is vlak bij Amersfoort. Toen jullie vorige week naar het Dolfinarium gingen, dacht ik nog Janske is langs Leusden gereden, want wij wonen naast de snelweg waar jij reed om naar Harderwijk te gaan.

Wat ik kwijt wil is dat ik enorm veel bewondering heb voor de manier waarop jij en je ouders met jouw ziekte omgaan. Jullie proberen meestal het goede uit het leven/dag te halen en dit bewonder ik enorm.

Tot nu toe heb ik 2 keer gereageerd, maar weet dat ik elke dag aan je denk, ook al kennen wij elkaar niet persoonlijk.

Ik wens jullie heel veel sterkte en geluk.

• 16 Juni 2010 - 07:33

Fam. Bogaart:

Hoi lieve Janske,

Ook wij volgen al vanaf het begin jou reis naar een leukemie-vrij bestaan.

Ik ken je papa en mama van de Heibessums waar ik een aantal jaar bij heb gezeten.

Onze zoon Rowin is een paar dagen jonger dan jij en alles wat jij mee moet maken in je jonge leventje maakt daarom misschien wel nog meer indruk op ons. Wij zien namelijk dagelijks wat een kindje van jou leeftijd eigenlijk zou moeten doen en kunnen.... spelen, gek doen, veel ondernemen, heel ondeugend zijn enz.
    Wij vinden het daarom ook heel erg knap hoe jullie allemaal met de ziekte omgaan. Dat jullie zo kunnen genieten en overal het positieve uithalen is absoluut bewonderenswaardig.
    Wij hebben heel veel respect voor jou en je familie.

Maar bovenal ben je natuurlijk een geweldige meid die haar bijnaam "super Janske" alle eer aan doet.
    Lieve Janske, ga zo door, wij blijven je verhalen dagelijks volgen tot je helemaal Leukemie-vrij bent.
    Voor de rest van de familie; zet hem op, jullie doen het fantastisch!!!!

Groetjes
    Emmie, Joris, Rowin en Isare

• 16 Juni 2010 - 08:26

Marika:

Hoi lieve SuperJanske,

Ook ik zat bij de 111 reacties de vorige keer. Ik ben een nicht van je vader, jullie opa Ijsje is het jongste broertje ( klinkt he, als je 65 bent ) van mijn vader.
    Ik volg je vanaf het begin maar ook ik vind het niet gemakkelijk om een reactie te geven. Ik neem mijn petje af voor jou, nog zo jong en dan al zo 'super' met de moeilijke dingen omgaan.
    Maar ja, je heet natuurlijk niet voor niks SuperJanske !

Ferry en Joke, ook voor jullie petje af ! Jullie doen het geweldig.

Groetjes
    Marika

• 16 Juni 2010 - 08:50

Marian En Maarten:

Lieve Jankse,

Wat weer een reacties. Iedereen doet toch maar gewoon wat jij vraagt!
    Wij zijn van de Groningse kant, maar dat weet je wel. Nog even voor de duidelijkheid: Ik ben de zus van jouw opa Jan, "ons Pap" van jouw mama (en papa) en ome Renier. Nu al weer bijna 2 jaar geleden overleed hij, bijna op dezelfde dag als bij jou een jaar later de leukemie ontdekt werd. Dus eigenlijk ben ik jouw oudtante en Maarten jouw oudoom. Wij wonen ver boven de grote rivieren, vlak bij de zee in Oegstgeest.
    Die site van jou is een uitkomst. Zo blijven wij helemaal goed op de hoogte en, we leren nu ook alle belangrijke mensen in jullie omgeving "kennen" en wat die allemaal voor jullie doen. Geweldig. Petje af.
    En: ik vind het helemaal niet moeilijk om te reageren. Ik schrijf gewoon wat in me opkomt.
    Een dikke kus voor jullie alle vijf.

• 16 Juni 2010 - 10:15

Gerinda:

Dat is een goeie van jou, Janske! Sinds kort lees ik ook jouw verslagen! Ik ben een collega van mama en toen jij ziek werd was ik thuis met zwangerschapsverlof, dus toen heb ik niet veel mee gekregen van de commotie die jouw ziekte ook bij ons op de afdeling heeft te weeg gebracht. Ik vond het ook wel tijd worden om me een keer te laten horen, want ik ben onder de indruk van je reis van het afgelopen jaar. Wat ben je een sterke dame en wat doen jouw papa, mama en zussen het stoer! Knappe Janske,
    ik lees gewoon nog even mee en wens jou heeeel veeel geluk!!

xx Gerinda

• 16 Juni 2010 - 10:19

Oma Blijham:

Hoi Janske, wat ee leuk idee om iedereen wat te laten schrijven over zichzelf! Ik ben dus de oma van jouw mama, maar dat wist je natuurlijk wel. Elke dag volg ik jouw verhaal, soms is het opgewekt, soms minder positief, maar je maakt het vaak wel spannend! Ik hoop, dat je later met veel plezier alle reacties zult terug lezen. Veel liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal, oma.

• 16 Juni 2010 - 11:26

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Ook ik heb je al laten weten wie ik ben maar evengoed maar een keer.
    Ik ben de buurvrouw van Tante Angela, Oom Tan, Bart, Sietske en Rens.

Toen ik vorig jaar net voor de vakantieperiode jouw verhaal hoorde en het adres van de site door kreeg dacht ik alleen maar te gaan lezen en niet te reageren.
    Tenslotte ben ik geen familie, vriend, goede bekend of wat dan ook van jullie. Maar er werd met nadruk gesteld dat ik zeker ook kon reageren.

Dat ben ik dus toch maar gaan doen en later ben ik ook nog kaarsen gaan branden voor je.

Super, super, super Janske (en familie!) wat mij vooral aanspreekt in alle verhalen is de openheid en het delen van alle ups en downs.
    Wat ik het leukst vind van alle foto's zijn die waar jouw humor en pretoogjes op te zien zijn, de guitige dus.
    En als je ook nog lacht ben je voor mij Miss Super Janske.

Blijf genieten met z'n allen want jullie zijn kanjers.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 16 Juni 2010 - 11:44

Anke:

Lieve Janske,

ik heb voor jou een gedichtje hier komt ie:

Mensen en dingen

Mensen doen dingen in
    hun leven,
    dingen waar ze om geven.
    Maar ook dingen waar ze spijt van zullen hebben!

Als iemand zegt dat hij of zij nooit iets verkeerds heeft gedaan,
    of een verkeerde keuze heeft gemaakt,
    dan is dat een leugen.
    Maar daar moet je achter staan.
    Want ontkennen is moeilijker dan accepteren

Ga er niet van haten,
    maar er van leren

Doe geen dingen die je naar beneden halen,
    maar doe dingen die je echt interesseren.

Soms moet je er voor vechten,
    vechten om je doel te behalen.

Door zettingsvormogen.

Ook al weet je dat je gaat vallen,
    geef niet op, en sta weer op!

Het leven is niet altijd even makklijk.
    Voor niemand niet!

Maar wacht af.
    En je ziet,
    dat je doel te behalen is!

Ga mensen niet
    haten als ze je willen helpen en hebt het niet nodig.
    Neem het toch aan!

Een leven zonder liefde,
    is een leven zonder doel.

En een leven zonder doel,
    is een leven zonder gevoel!

Dus ga er altijd voor.
    Ook als je weet dat je valt!

VAL, STA OP EN GA WEER DOOR!
    Mooi hé

-xxx- Anke

• 16 Juni 2010 - 12:40

Vera:

Lieve Janske en familie,

Met regelmaat volg ik je verhalen en iedere keer overvallen verschillende emoties me. Wat schrijf je mooi en wat ben je dapper! Inmiddels ben je een voorbeeld van levenslust en kracht geworden. En dan je familie, die jou zoveel steun en liefde geeft. Enorm veel respect daarvoor!
    Ik zal aan jullie denken wanneer de zon wat minder hard straalt maar hoop nog veel positieve, vrolijke verhalen te mogen lezen. Veel geluk, liefde en gezondheid gewenst!

Liefs,

Vera Loos (mama van Reza en Ravi, beiden in groep 1/2 van de Dirk Hezius)

• 16 Juni 2010 - 12:50

Ymke:

Hsllo Janske!

Ik ben ook een van je anonieme volgers. Ruim 3/4 jaar geleden kwam ik op je site terecht en sindsdien probeer ik elke dag even te kijken hoe het met je gaat. Ookal ben ik een vreemde voor jou, toch heb ik het gevoel dat jij geen vreemde voor mij bent. Je bent een onderdeel geworden van mijn dagelijkse routines. Als ik aan het werk ben probeer ik altijd een gaatje te vinden om je verslag van de vorige dag te lezen (niet aan mijn baas vertellen hè..).

Ik vind je SUPER moedig en sterk. Het is zo bewonderswaardig om te lezen hoe jij het leven beleefd. Je verhaaltjes zijn altijd open en eerlijk geschreven. Ik vind ze geweldig! Ik heb zoveel bewondering gekregen voor jou maar ook voor je papa en mama en de rest van je familie. Jullie zijn allemaal kanjers.

Ik zat ook bij de vorige 111 reacties en heb in de tussentijd nog een enkele keer een reactie gegeven maar vind het moeilijk om elke keer wat te schrijven. Ik denk steeds dat dat niet mijn plaats is om te doen. Toch ben je wel vaak in mijn gedachten en brand ik af en toe een kaarsje voor je. Maar nu jij er zo om vraagt, reageer ik natuurlijk zeker!

Ik zal je blijven volgen op je weg omhoog en geloof er heilig in dat je over een jaar of wat de vlag kan planten op de top. Blijf vechten meid. In gedachten doe ik met je mee.

Veel liefs

• 16 Juni 2010 - 12:58

Miep Somers:

Hoi Janske .Ik volg je site elke dag ben hier opgekomen via Willie en Jeanet Nouris Petje af voor jullie allemaal hoe jullie met de situatie omgaan en speciaal voor jou .Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte toe voor de tijd die nog komen gaat .En hou vol .

• 16 Juni 2010 - 14:13

Niels & Linda:

Hallo lieve Janske,

Niels is een collega van jou papa.
    En Linda is de vriendin van Niels.
    We kijken om de paar dagen even op je website om te kijken hoe het met je gaat!

De groetjes van ons,
    en ook aan je papa, mama en zusjes...

• 16 Juni 2010 - 15:04

Willeke:

Hoi Super Janske,

Ik ben een oud collega van je Papa, toen die nog werkte in het mooie Limburg!!! Vind het erg knap hoe jullie allemaal er mee omgaan. Super!!! Elke dag is anders.
    Wens je heel veel sterkte.
    Hopelijk zien we elkaar een keer, bent altijd welkom in Limburg
    Groetjes en dikke knuffel

• 16 Juni 2010 - 15:53

Ingrid:

Ik ben een nicht van jouw mama.Ik kijk regematig even hoe het met je gaat. Ik vind jou super- dapper! En jouw papa en mama en je zusjes ook!

• 16 Juni 2010 - 16:17

Hilde:

Hee super Janske!
    Ik ben een collega van jou mama en ik heb jou ook wel ooit in het Eindhoven-ziekenhuis gezien! Maar de laatste tijd zul je me niet vaak meer gezien hebben omdat ik nu op de couveuseafdeling werk bij de baby's.
    En natuurlijk lees ik ook veel liever jou verhalen over hoe leuk je het thuis bij je zussen, mama en papa hebt dan dat ik je in het ziekenhuis zie!
    Ik vind dat je echt een super stoere meid bent en dat je ondanks alles zo vrolijk en sterk blijft, net als de rest bij jullie thuis! Knap hoor!
    Ik wens jou heel veel succes met de rest van je reis en ik blijf je volgen!

• 16 Juni 2010 - 16:39

Annick:

Lieve Janske!

Ook ik zat bij de 111 reacties en ben per toeval op je site terecht gekomen, bijna aan het begin van je reis. Sindsdien kijk ik elke dag even op je site, zelfs nu ik voor vrijwilligerswerk een paar maanden in Azië zit. Mijn wens is dat je net als ik de kans zult krijgen om de wereld te ontdekken en alle mooie kanten van het leven te leren kennen. Maar met jouw vechtlust en positieve instelling weet ik zeker dat dat gaat lukken! Bovendien heb je ontzettend veel geweldige mensen om je heen, vooral je zusjes en je papa en mama! Je bent een inspiratiebron.. en niet alleen voor mij.
    Bedankt dat jullie op deze manier verslag doen en ons de kans geven om Super Janske een beetje te leren kennen!

• 16 Juni 2010 - 17:52

Lambert En Tineke:

Hoi Janske,

Als niet iemand stiekem voordringt terwijl ik dit briefje tik, zijn wij nummer 42 van deze rij fans van jou ( jullie )!! En nu heb ik eigenlijk niets meer toe te voegen. Ik ben het helemaal met iedereen eens!!! Wat ben jij een bijzonder meisje! Met héél bijzondere ouders en zusjes die je zo geweldig helpen bij je gevecht voor je genezing! En zoals jij regelmatig in een dip zit, zo zullen je mama en papa óók vaak een "dip" hebben als het slecht met je gaat! Maar gelukkig waren er afgelopen jaar óók veel mooie momenten waar jullie allemaal weer wat energie uit konden halen.

Lieve Janske, wij hopen van harte dat aan het einde van komend jaar je héél diep kunt zuchten en dan kunt denken: zo, nu weer een nieuw verhaal!

Wij wensen je héél veel beterschap!!

O ja, ik ben Tineke, een zus van oma Hanny en wij lezen trouw alles over je belevenissen, nare maar het liefst de leuke!!!

Liefs van ons uit Hilversum

• 16 Juni 2010 - 18:40

Janny:

Hey lieve Janske,

Jij kent me niet maar ik ben de mama van Ymke en Annick die allang niet meer thuis wonen. Maar alle drie kijken we elke dag even op je site als het ff kan.
    Ik vind jou een heel bijzonder meisje en weet zeker dat je deze moeilijke wedstrijd gaat winnen samen met jouw papa en mama.Die papa en mama van jou zijn al net zo bijzonder als jij. Ik heb heel veel bewondering voor de manier waarop zij hun en het leven van jou en je zusjes kleur weten te geven door alle moeilijkheden heen.
    Ik wens jou en je ouders veel geluk en heel veel liefde en kracht voor de tweede helft van de wedstijd.

Liefs Janny

• 16 Juni 2010 - 18:58

Fam Van Gaal:

Hey Super Janske

Ook wij zijn een van de vaste bezoekers van de site. Ook wij volgen je al vanaf het begin naar een kanker-vrij leven.
    Volgens ons behoren wij ook bij de 111.
    Wij zijn dus Gijs Nicole en Renske van Gaal. Wij zijn net als jullie lid van die grote feestfamilie die de Heibessums heten. Gijs en Ferry hebben samen al heel wat zweetdruppels laten vallen tijdens het dansen.

Nicole is je ook een keer in het ziekenhuis op komen zoeken samen met Joyce.En wij mochten je een heel leuk pakketje geven namens de dansers. En ze hadden aan iedereen gedacht. Er zaten zelfs dingen voor papa en mama bij.
    Om eerlijk te zeggen was dat wel een bijzondere middag/avond. Je ziet alles wel op de site maar in het echt is het net even wat anders!! Vooral omdat je dan echt ziet hoe het er in het ziekenhuis uitziet de kamer toch niet zo klein is als je denkt, de paal met al die kastjes was indrukwekkend.
    Renske is zelfs een keer met je komen spelen en jullie hebben samen naar het konijn gezocht maar hebben het niet kunnen vinden.
    Wie weet de volgende keer. Hopelijk weet je nu genoeg van ons. Zo niet dan horen wij het wel!!!!
    Wel hebben wij nog 1 vraagje aan Janske!!!!! Janske kun je ons nog eens laten zien hoelang je KANJER KETTING nu is?? Hier zijn we nl heel benieuwd naar.
    X Renske Gijs en Nicole

• 16 Juni 2010 - 19:07

Esther:

Lieve dappere Janske, ik ben Esther, woon in Woerden en volg je verhalen al een half jaar, en wat vind ik jou een enorme kanjer! Ik volg jou/jullie reis bijna dagelijks en vol bewondering. Wij hollanders klagen graag over van alles en nog wat, meestal over hele onbelangrijke dingen, het weer, te warm, te koud, te nat, een griepje een pijntje, maar na een bezoekje op jou site schaam je je bijna als je die dag weer wat te klagen heb gehad, jij die zou mogen klagen staat samen met je familie zo positief in het leven dat ik mezelf wel eens schaam omdat ik denk een rotdag gehad te hebben! Ik vind jou zo'n mooi meisje, en je hebt twee mooie dappere zussen, een mama met een fantastische schrijfstijl, (elke keer weer met verbazing hoe ze het voor elkaar krijgt, super!), en natuurlijk een super lieve papa en verdere directe familie. Ik blijf je reis volgen meiske en wens je alle goeds, gezondheid en geluk toe! Dikke knuf uit Woerden.

• 16 Juni 2010 - 19:16

Fam Peperkamp:

Hey Janske,

Wij zullen de dag waarop Barry ons belde met de mededeling dat het feest van jullie papa en mama niet door zou gaan vanwege het slechte bericht van jou niet snel vergeten. Vanaf dat moment hebben we alleen maar kunnen denken als we iets voor hun kunnen doen dan, zullen we dat zeker proberen. En vanaf dat moment volgen we jou en jou en je fantastische papa, mama en lieve zussen op de voet. In de tijd die achter je ligt zijn wij drie keer bij je op bezoek geweest in Nijmegen. Voorheen kende we dat ziekenhuis niet, maar het warme onthaal van jou (zo ziek als je op die momenten was) en je papa en mama deden ons goed. En we hebben het gevoel dat we jullie hiermee kunnen helpen. Voorheen waren we allemaal onderdeel van de heibessumsfamilie en dat gevoel is bij ons alleen maar sterker geworden. We kijken dan ook zeker uit naar de dag dat jij mag stoppen met alle behandelingen.
    Zoals jou oom al schrijft, die vlag gaat geplaatst worden op het topje van de berg.

Lieve super Janske,
    Wat heb jij een kracht om alles te doorstaan. En wat geweldig dat je zo'n fijn leger om je heen hebt die dag en nacht voor je klaar staan.
    Lieve Janske heel veel sterkte met alles wat nog gaat komen, we weten dat jij het kunt!!

Lieve Ferry en Joke,
    Ook voor jullie alle kracht die we kunnen geven. Wij gaan met jullie mee naar de top(waar de vlag geplaatst wordt)
    Probeer ondanks alles te genieten van jullie drie pracht meiden!!
    Jullie zijn Kanjers, waar jullie meiden veel steun aan hebben!!

Lieve Lieke en Meike,
    Wat zijn jullie dapper om jullie lieve zus zo te stimuleren in de gewone dingen van een drie jarig ziek zusje. Wees trots op jezelf en op elkaar.

Lieve Janske.. je kunt het. En wij lezen het dagboek over 20 jaar met je mee.

Chris, Nency Jens en Daisy Peperkamp

• 16 Juni 2010 - 19:44

Iris Frohe:

Hallo Janske en de hel familie!

Ik zat ook bij de 111, sinds september volg ik jou fantastisch inspirerende en ontroerende blog. Via Do, de juf van je zus ben ik op jou site gekomen toen ik bij haar op bezoek was. Zij was erg onder de indruk van jou verhaal en vertelde mij hoe mooi je alles verteld op de blog. Ik studeer zelf de HBO-V in Groningen en ik ben op dit moment net afgestudeerd en krijg binnenkort mijn diploma als zuster Iris:-) Ik werk op de kinderpoli, kinderzuster vind ik het aller leukste werk wat er is! :-)
    Ik volg jou blog elke dag, ik moet altijd even checken hoe het met Janske gaat, dat is zo bijzonder, want je kent mij niet en ik niet jou. Toch voel ik net als velen anderen een band, ik vind het een hele mooie gedachte dat we met heel veel mensen heel vaak aan jou denken en met jou mee leven. Ik laat mij elke dag weer zo inspireren door alle kinderen die ik zie op de poli, stuk voor stuk allemaal fantastische kinderen die mijn dag mooier maken en mij heel veel wijsheid bijbrengen! Ik laat mij ook elke dag inspireren door jou Janske, ook al is het op afstand. Door de tekst heen in je blog spat de levenskracht en vreugde uit. Hoe jij en je gezin in het leven staan kan iedereen heel wat van leren!

Ik dank je 1000 maal voor het delen met ons hoe deze jaren gaan en zijn voor jou. Ik had ook vaker wat kunnen schrijven, maar heb me soms een inbreker gevoeld in jullie privésfeer omdat ik jullie niet ken, dit is uiteraard absoluut niet mijn bedoeling. Ik vind dat jullie een PRACHT gezin zijn en ik heb enorm veel respect voor jullie:-)

Pas goed op elkaar en ik stuur elke dag warmte en goede hoop naar je toe Janske!! :-)

Liefs uit Groningen
    Iris

• 16 Juni 2010 - 19:49

Fam. V. Noort:

Hallo Janske en de rest,

Wij hebben ons ook al eerder voorgesteld! wij kennen jullie van de Heibessums en Rob heeft wel eens bij jullie geklust! Wij zijn de papa,zus en mama van leanne die jullie met regelmaat komt vermaken. We vinden jou verhalen heel indrukwekkend om te lezen en we kunnen zo ook heel goed op de hoogte blijven. We willen jullie nogmaals heel veel sterkte wensen voor alles wat nog komen gaat, maar we hebben er alle vertrouwen in dat jullie je er doorheen gaan slaan, jullie zij nl. alle 5 kanjers.
    Groetjes Rob, Laurie en Francien.

• 16 Juni 2010 - 20:11

Maaike Griep:

Lieve Janske,
    Ik zat samen met jouw moeder bij de zwangerschapsgym toen ze in verwachting was van Lieke. Sindsdien spreken we soms af met alle mama's en kinderen. Ik heb vanaf het begin je site gevolgd en met jullie meegeleefd. Ook hier zijn al heel wat kaarsjes voor je gebrand.

Wat ben je toch dapper meisje, met al die tegenslagen afgelopen jaar! En ik heb ook enorm veel bewondering voor je papa, mama, Lieke en Meike. Knap hoor, om naast het 24 uur per dag zorgen (maken), ook nog een "normaal" gezin te zijn.
    Blijf knokken meisje!

Liefs, Maaike, Rudy, Indy & Senna

• 16 Juni 2010 - 21:00

L & H Bergmans:

Hoi hallo SUPER JANSKE.

Ook ik tante Liny,een zus van jouw Opa IJsje, hoort bij de eerste 111 reacties.Ook ben ik de Peettante van jouw Pappa.
    Het nieuws over jou ziekte heb ik van jou Opa vernomen.Bijna dagelijks worden deze berichten gelezen,en zoniet dan toch de volgende dag,en weer doorverteld aan mijn man
    ome Harrie,hij vindt het moeilijk om te lezen hoe zwaar jij het soms hebt met jou ziekte,dus praten we er samen over.
    Maar Janske ook moeten we soms een beetje lachen over jou reacties ,wijze woorden en kracht om er toch weer bovenop te komen.
    Ook de bijgezonde Fotos,
    vooral waarop jij zo ondeugend kijkt,alleen of samen met jouw zusjes vinden we mooi om te zien.
    vele groeten uit Ospel(L) van tante Liny en ome Harrie Bergmans-Beks.

Ook moet ik de hartelijke groeten overbrengen van tante Anneke(De oudste zus van Opa IJsje),zij woont in Ohe en Laak (L). Via mij wordt ze regelmatig op de hoogte gehouden van het wel en wee,en de toestand van jou. Daar informeert ze dikwijls naar.(heeft zelf geen computer).
    Nou meidje hou je kranig en veel sterkte en moed voor de komende tijd.
    Ook veel respect voor Joke en Ferry,en niet te vergeten je lieve zusjes.
    Groetjes en Knuffels uit Limburg. Hoie en Houdoe.

• 16 Juni 2010 - 21:37

Amber Wijnen:

SSSSSSSSSSSSSST Niet tegen mama zeggen dat ik nog zo laat zit te computeren.

Maar ik ben dus je grote vriendin Amber. We hebben al heel wat afgespeeld, geknuffeld en ook geruzied, dat doen echte vriendinnen ook wel eens. Ik vind afspreken met jou het leukste wat er is. Op het moment moet ik je missen op Joepie, maar gelukkig kan ik je regelmatig thuis opzoeken. Op Joepie speel ik nu veel met Mara, Mara en Bram. En zal ik jou eens een geheimpje vertellen. Ik ben dol op Bram, hij is mijn grote vriend. Als ik naar Joepie ga vraag ik altijd of Bram ook komt. Ik vraag ook of de Mara's komen. Dan weet ik dat ik plezier zal hebben. Als ik bij jou ben, ga ik het liefst fietsen, schommelen, knutselen en natuurlijk snoepen. Jullie hebben een heerlijke tuin waar we zeker in de zomermaanden graag veel tijd doorbrengen. Maar als je er niet bent, dan mis ik je.

Nou ga ik weer snel slapen.

Dikke kus van Amber

ps. Ik kan niet wachten tot we samen naar school gaan.

• 16 Juni 2010 - 21:54

Mechteld:

Dag lieve Janske,

Ik hoef me niet meer voor te stellen, hoop ik.

Ik heb heel veel bewondering voor jou. Want jij staat zo positief in het leven. Ik vind het heel knap dat je verhalen ondanks alles een positieve draai hebben.
    Bij het lezen van je verhalen rollen soms de tranen over mijn wangen, vooral in het begin en nu als er emotionele dingen in staan.

Het is toch wel raar dat je al bijna een jaar opweg bent. Dan heb je nog zo'n lange weg te gaan. Ik hoop dat het komende jaar zal verlopen zoals afgelopen maanden, redelijk rustig met weinig complicaties. Het liefst geen, maar ja.
    Ik vind het trouwens ook geweldig dat je dit als herinnering voor later hebt. Ik denk namelijk dat het wel zal bijdragen tot het verwerken van al je avonturen, want aan het einde van de behandelperiode ben je er nog niet. Dan zijn er nog de controles, en evt. restverschijnselen. Want wie weet wat al die chemo-kaspers nog meer hebben aagericht in je lijfje. En wat te denken van je papa en mama en zusjes. Hun denkbeeldige rugzak is ook goed gevuld. Wat dat betreft zijn er nog vragen genoeg, maar we moeten niet te veel over later piekeren, laten we nu maar in het nu leven.

Het schooljaar is bijna ten einde. Anke gaat weer een groep vooruit en Amber sluit de peuterspeelzaal af. Dat betekent weer traktaties en feestjes voorbereiden.
    En wij zijn ook dol op feestjes, net als jullie.
    Zo ook nu met het voetbal, zaterdag ben je er gelukkig bij. Ik breng de toeter mee en dan gaan we lol maken.

Dag lieverdje(s)

Dikke knuffel van Mechteld

ps. Op Joepie vragen ze nooit naar mijn weekend, want ze lezen alles al op de site van jou. hahahahahahah

• 16 Juni 2010 - 22:17

Barry:

Hey meissie,

Ik ga er maar vanuit dat ik me niet voor hoef te stellen.
    Dit is bij de andere 111 al gebeurt en bovendien weet je, als je dit leest, hopelijk al dat ik het ben.

Ik reageer niet altijd zelf op je berichten maar er is altijd wel iemand van ons die een reactie geeft dus dat zit wel goed.
    We vinden het dan ook eerder een gemis als we niet gereageerd hebben dan dat we het moeilijk vinden.

Jij en je Papa en Mama weten ondertussen wel vat voor een geweldige kanjers we jullie vinden.
    En dat er het afgelopen jaar veel gebeurd is staat als een paal boven water.
    Jij laat ons als sterkste en superkanjer zien hoe we hier doorheen moeten komen en mee om moeten gaan.

Daarom lijkt het me geweldig leuk om over twintig jaar samen met jou terug te kijken in dit dagboek en samen met iedereen nog eens te kijken naar jouw geweldige vermogen om voor iedereen een supervoorbeeld te zijn.

Dikke kus van mij en de rest hier......

• 17 Juni 2010 - 04:12

DORRY:

HOI DIVA EN ONDERDANEN.
    WAT MAAK JIJ DE MENSEN SCHRIJFLUSTIG, GEWELDIG VIND IK DAT, MAAR IK WIL AMBER VERTELLEN DAT ZE ZO'N MOOI VERS VOOR JOU HAD.
    JANSKE HEERLIJK DAT ALLE MENSEN DE KEI HOGE EN MOEILIJK BEGAANBARE BERG MET JOU BESTRIJDEN, AF EN TOE EEN MOOI VLAK STUK MET EEN 5 STERREN HUT ,MAAR OOK HEEL VEEL MOEILIJKE STUKKEN, EN DAN KRIJG JE LAST VAN HOOGTE ZIEKTE.
    MAAR EEN DING WEET IK GEWOON DE HELFT ZIT ER OP ,NU NOG DE ANDERE HELFT, OOK WEER MET OPSTAKELS EN RECHTE STUKKEN HUMMEL, MAAR DE VLAG WORDT GEPLANT DAT WEET IK GEWOON HUMMEL WIJ GAAN ER MET DE HELE KUDDE VOOR EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE EEN MOOIE DAG ALLEMAAL DORRY

• 17 Juni 2010 - 08:28

Theo & Mien.:

Hoi Janske, wij zijn de papa en mama van Barry en (een hèèèl klein beetje van) Mechteld en de opa en oma van Anke en Amber. En ik zal je eens een geheimpje vertellen, als we Anke en Amber een paar dagen niet gezien hebben en we ze een beetje gaan missen dan kijken we gewoon even op de site van Super Janske en dan weten we precies waar ze geweest zijn en wat ze allemaal met jullie mee gemaakt hebben.
    Voor de komende tijd allemaal weer heel veel sterkte en kracht toe gewenst. Groetjes!!!

• 17 Juni 2010 - 09:31

Cindy:

Hoi janske,

Inderdaad ik lees ook jouw verslag.
    Mijn zoontje Koen zit sinds april bij jouw grote zus in de klas.

Lieke de zus van Koen vraagt me weleens wat jij hebt en waarom jij een slangetje in je neus hebt. Vaak lees ik dan wat voor uit je verslag en vertel dan dat jij via dat slangetje eten krijgt.Ook de foto's laat ik dan zien.

Ik wil jouw papa en mama een complimentje geven dat ze jouw zo goed bij kunnen staan ondanks die slapeloze nachten (en natuurlijk doe je dat gewoon als ouders, maar dan nog)

Ik zie je steeds vaker bij school en dan zie ik toch wel een meisje waar pit in zit en die gewoon met alles mee doet.

Jouw papa ken ik al lang hij is de vriend van Barry en ik was op de lagere school een vriendin van Wendy de zus van Barry.
    Jullie mam ken ik van de Heibessums en nu van school.

Zo super Janske heel veel sucses nog met het overwinnen van deze ziekte, jij komt er wel!

groetjes, Cindy.

• 17 Juni 2010 - 10:04

Nikki En Jannie:

hey super janske!

Wij zijn de leidster bij joepie zuid toen jij nog bij de peuters zat.
    Omdat je toch nog bij ons hoort geven we je regelmatig huiswerk mee naar huis zodat je toch de activiteiten wat we hier doen ook thuis kan maken.

Wij van joepie zuid hebben weer huiswerk voor je want vaderdag staat weer voor de deur en we geven vandaag aan meike wat spullen mee zodat je je vaderdag kado thuis kan maken.

Wij zijn allemaal erg trots op je!

dikke kus vanuit joepie

• 17 Juni 2010 - 14:42

Chris Stavast:

Lieve Janske,

Ik ben Chris Stavast en mijn ouders heten Peter en Cindy. Verder heb ik een heel lief zusje en haar naam is Anouk. Ik heb jou leren kennen op afdeling de Zee. Wij kwamen zo'n beetje tegelijkertijd binnen. Ik heb de andere leukemie vorm AML en heb sinds december 2009 mijn 4 kuren erop zitten en we gaan er dan ook vanuit dat de Chemo kaspers prima werk hebben geleverd. Wel een raar idee hé dat het nu al bijna een jaar geleden is.... Tijdens onze controles op de poli (we mogen 13 juli weer) zullen we jullie vast nog wel zien en we gaan zeker dagelijks je site bij houden!
    High Five, Chris.

• 17 Juni 2010 - 18:45

Elles:

Hi Janske,

Ik ben Elles en ken jou via Joepie. Toen je nog op joepie-oost zat heb ik voor jou gezorgd. Ik volg je verhalen elke dag. Ik heb een weekje geen internet g4ehad omdat ik ben verhuids, maar heb je vrhalen weer helemaal bij gelezen.

Wat mij het meeste is bijgebleven en ook erg ontroerd heeft was dat jij tegen papa en mama zei toen je bij mac donalds had mogen eten en bij het water naar de bootjes zat te kijken, 'wat ben ik toch een bofkont he' Dat laat precies zien hoe jij omgaat met dit alles. Zo mooi, zo lief! Blijf er voor vechten kleine meid, jij komt er wel!

Veel liefs Elles

• 17 Juni 2010 - 18:50

Jacqueline Eykholt:

Hoi Janske,

Ook ik ben een trouwe lezer van jou site. Ik ben hier terecht gekomen via jou oma Hanny. Oma is een collega van mij. Veel respect heb ik voor jou je bent zo dapper en moet zoveel doorstaan. Ook bewonder ik je ouders, geweldig hoe zij deze moeilijke reis samen met jou en je zusjes maken. De manier waarop jou reisverslag geschreven wordt maakt op mij diepe indruk.

Ik blijf je natuurlijk volgen en wens jou en je familie alle goeds.

Veel lieve groetjes,

• 17 Juni 2010 - 19:30

Marnix En Ester:

Hoi super Janske en super familie,

Ook wij zijn trouwe volgers van jullie verhalen. Met ongeloof, met tranen in de ogen en vaak ook met een smile (bij zoveel herkenbare ondeugd) lezen we de verhalen en bekijken we de foto's. Het is bijzonder om zo een beetje van jullie bizarre (en oneerlijke) leven als gezin te kunnen volgen. Wat zijn jullie samen toch een kanjers!!!

We denken vaak aan jullie, 'sturen' positieve energie en veel kracht en al voelt het machteloos, misschien sterkt het jullie wel.....

Groetjes,
    Marnix, Ester, Lien, Ties, Marie en Aniek

• 17 Juni 2010 - 19:42

Familie Geurts:

Hallo Janske en familie,
    Wij wonen op de Somerenseweg en jouw Opa Ijsje en Oma Tumtum kunnen we zien wonen als we uit het raam kijken.
    Vanaf de eerst mail die je verstuurde lezen we echt elke dag hoe het met je gaat.
    Het is fijn om zo te lezen wat je elke dag beleeft.
    Soms zijn het verdrietige verhalen,maar er zijn ook hele vrolijke,ontroerende ,grappige verhalen op je site.
    Lieve Super Janske en familie;Richt je naar de zon,dan valt de schaduw achter je!!!!
    Met de hartelijke groetjes van Geert,Jolanda,Monique,Femke en Daan Geurts

• 17 Juni 2010 - 19:54

Ben En Riet Faas:

we hadden gisteren al geschreven maarrr .....we kunnen onze mail niet terug vinden op de site
    we zullen wel iets verkeerd hebben gedaan

wij lezen steeds jouw verslag meiske
    wij kennen jouw opa frans , oma gerrie en jouw papa
    wij zijn zelf ook een opa en oma dus weten we een beetje hoe het moet voelen als zo'n lief meisje zo'n moeilijke weg moet gaan
    wij vinden het fijn dat we op deze manier onzichtbaar kunnen meeleven
    en wensen jou en jouw familie een gauw weer gezond leven

• 18 Juni 2010 - 00:02

Linda Vd Heijden:

Hoi Janske,

Ik ben Linda, een collega van mama. Ik lees regelmatig (vaak s'nachts) hoe het met je gaat..
    Wanneer ik je site bekijk zijn er altijd veel mensen die reageren. Jij moet veel familie, vrienden en kennissen hebben!!

Gr Linda

• 18 Juni 2010 - 08:39

De Stapvriendjes.:

Hey Lieve Janske,

Ook wij hoeven ons niet meer voor te stellen aan jou. Wij zijn namelijk je vriendjes waarmee jij over een aantal jaren de kroegen van Heeze mee onveilig gaat maken. Alleen denken onze papa's en mama's daar nog anders over. Dus voor die tijd moeten wij ze nog echt even bij praten. Voor ons ben jij: “ Super Janske” die ondanks dat ze heel erg ziek is, erg positief in het leven staat. Onze mama's laten regelmatig de foto's zien en praten ons dan bij over hoe het met je gaat. En hoe het met die 2 kanjer zussen van je is. Want ook die 2 kanjer zussen gaan dan mee op stap, en natuurlijk mag je vriendin Amber dan ook niet ontbreken. Wij kijken er nu al naar uit!! Verder zijn wij nog steeds druk bezig om ons figuur te verbeteren.
    Ons 6=pack is in aankomst!!!
    Wel vinden wij het fijn dat er nu wat minder concurrentie voor ons is. Op die manier maken wij nog kans bij je.

Lieve Janske we hopen dat je de komende tijd door komt met niet al te veel complicaties en dat je zelfs na je verjaardag misschien naar school kunt samen met Amber.

Dikke kus van ons 5jes
    Daisy,Sven,Fenne,Brent en Jens.

• 18 Juni 2010 - 09:16

Lianne Maas:

Hoi Janske,

Wat hebben er al veel mensen gereageerd.. ik wel een beetje laat.. Net als je papa, mama en zussen zit ik ook bij de Heibessums. Je verhalen volg ik al vanaf het begin en ik vind dat je erg dapper en sterk bent, net zoals papa en mama. Ik blijf je volgen.

Groetjes Lianne

• 18 Juni 2010 - 10:40

Marga Van Zantvoort:

Hoi Janske.
    Ik heb me een tijdje geleden al voorgesteld, dus dat hoef ik nu niet meer te doen.
    Ik reageer een beetje laat maar ik ben 11 dagen op vakantie geweest dus had ik nog wat leeswerk in te halen.
    Zoals je nu begrijpt klim ik nog steeds met je mee naar de top.
    Ook ik vind het moeilijk om te reageren, heel af en toe doe ik het wel om je weer een steuntje in de rug te geven op je lange weg.
    Veel bewondering heb ik voor jou en je familie, de kleine dingen die wij hebben vallen weg als ik 's avonds jou verhaal weer lees.
    Ga zo door Janske, je weg zal nog lang zijn maar een SUPER JANSKE komt er wel.
    Groetjes Marga van Zantvoort

• 18 Juni 2010 - 11:39

GeKkE NEeF BArT:

hoi janske

van mij weet je wel wie ik ben en voor alle andere mensen ik ben de grote neef van janske. janske heeft de naam gekke neef bart zelf verzonen omdat ze vind dat ik gek doe en ben daar geef ik haar groot gelijk in maar wat janske zegt klop het lijkt soms net of half nederland meekijkt dus zet je naam en hoe je op de site bent gekomen echt er op dat is niet alleen fijn voor janske maar ook voor de rest van de famillie

groetjes : GeKkE nEeF bArT

• 18 Juni 2010 - 17:15

Léon Van Aubel:

Hoi Janske!

Hier een berichtje van je fietsvriendje! Als je dit over een jaar of 20 leest wordt het hoog tijd om samen de Alpe d'Hueze maar eens te gaan fietsen. Ik ben dan al over de 50 dus eruit fietsen zal je mij dan vast en zeker.

Bij Alpe d'HuZES 2030 meld ik mij aan de voet van de berg. Kunnen we hem dan mooi samen omhoog fietsen (6 keer?)!!!

• 18 Juni 2010 - 17:23

Willy En Riny :

hallo janske wij hebben jouw papa leren kennen omdat hij bij ons stage heeft gelopen toen was hij nog net geen 16 jaar oud en woonde hij nog in geldrop. We zijn ook bij jouw op kraamvisite geweest. Wij vinden dat je het heel goed doet daar in het ziekenhuis en thuis met al die slangentjes en spuitjes en pilletjes ik wens je nog veel sterkte en jouw pap en mam en je zusjes ook. En jouw verhaal blijf ik volgen. De groetjes van willy en riny verest

• 18 Juni 2010 - 17:23

Bregje Vd Heuvel:

Hoi Janske,

Ik lees regelmatig je verhalen. Vorig jaar ben jij de moeilijke bergbeklimming begonnen, en ik weet zeker dat jij net als Léon boven aan de top zult komen. In 2030 zal ik jou en Léon aanmoedigen op de alpe d'Huez. Wedden dat jij eerder boven zult zijn!!! ;-)

Groetjes Bregje

• 18 Juni 2010 - 18:56

Claudia Peperkamp:

hoi Janske,

Ook ik heb me bij de vorige 111 voorgesteld. Ik lees altijd vol bewondering je verhalen. Wat een kracht en vechtlust hebben jullie met zijn allen.

Hou vol!
    Claudia

• 18 Juni 2010 - 21:07

Fam. Duisters:

Hoi Lieve Janske en familie,

Ja we waren even achter met lezen........ sorry...

Maar ja Janske ook wij kennen jou van die ene grote familie uit heeze " De heibessums familie"....

Patrick kent jou papa en mama al wat langer.....

OOk wij waren even aan de grond genageld toen we een jaar geleden hoorden dat je ziek bent......... we waren stil, verdrietig, boos,,,,
    Maar we hadden maar een vraag waarom waarom waarom....... Janske......

we hebben er geen moment over na hoeven denken toen OPa ijsje ons belde of we een keer op bezoek wilde komen bij jullie in het Zh. of thuis.... natuurlijk doen we dat als wij jullie daar een groot plezier mee doen dan zeker...
    En als wij jou lach zagen opkomen toen we je ziekenhuis kamer binnenkwamen..... dan deed dat ons veel goeds..... Hoe ziek je ook bent.......

We deden/doen het met veel plezier..............

Ferrie en Joke,

Ook voor de komende maanden veel kracht en liefde gewenst, namens ons vijfjes...
    En jullie weten dat we er voor jullie zijn...

Lieke Meike en Janske, Ja jullie zijn drie super kanjers.... Janske jij hebt menig doctoren versteld doen staan de afgelopen maanden, maar wij blijven erin geloven dat je de top naar een kankervrij bestaan gaat halen................

drie hele dikke knuffels van jullie stapvriendjes,
    Brent, Sven en Fenne.....

Liefs van Patrick en Ester

• 20 Juni 2010 - 21:51

Tante Angela:

Hoi Kanjer(s)

He he daar ben ik dan eindelijk, tja ik heb het wat druk gehad de afgelopen week dus vandaar nu pas een reactie.
    Tja wat is er in een jaar veel gebeurt; ook wij zullen de dag van het slechte nieuws niet snel vergeten. De dag daarvoor zat je nog lekker met Lieke. Meike, Rens en Sietske hier in de zandbak te spelen toen papa en oma Tumtum met de fiets naar hier waren gekomen voor een rommelmarkt.
    Het is allemaal heel dubbel, aan de ene kant is het jaar heel snel gegaan maar als je terugkijkt wat er allemaal gebeurt is en vooruit kijkt naar de lange weg die jij nog te gaan hebt is een jaar erg lang.
    Het is fijn dat dit dagboek er is want zo kunnen we goed volgen wat jij en je papa, mama en zusjes allemaal meemaken en ook wij komen regelmatig in de verslagen voor en willen dan ook graag over 20 jaar dit verslag teruglezen.
    Veel mensen hebben het al gezegd maar jij hebt niet voor niks de status SUPER Janske gekregen.
    Door jou is mijn kijk op het leven behoorlijk veranderd en wat ik voorheen een groot probleem vond is nu veel minder zwaar. Want wat jullie doormaken dat is pas zwaar.
    De manier waarop jullie dat doen verdiend groot respect, ook al voelen jullie dat misschien niet altijd zo.
    Jou mama en papa die het steeds weer voor elkaar krijgen om ondanks het chronisch slaaptekort heel allert te zijn en jou heel goed in de gaten houden en te verzorgen.
    Jou zusjes die het accepteren dat jij nu wat meer aandacht nodig hebt dan zij. En die zonder mokken hun koffertje pakken en (tijdelijk) verhuizen als jij naar het ziekenhuis moet.
    Jou opa's en oma's die worstelen met emoties omdat hun kleinkind ziek is en toch altijd klaarstaan als dat nodig is.
    Vooral voor jullie PETJE AF.

Hopelijk is de verdere beklimming naar de TOP minder zwaar als het eerste gedeelte.

Heel veel lieve groetjes van tante Angela

• 22 Juni 2010 - 17:53

Grote Nicht Sietske:

hoi janske.
    als ik er ben dan ben jij heel blij.
    en dan moet ik helpen en dat maakt mij blij.
    als jij naar het ziekenhuis moet dan vrolijk ik meike op.

groetjes:sietske

• 02 Juli 2010 - 08:28

Jacqueline:

hallo Janske,
    ik werk bij Joepie en heb je als baby bij oost gehad en nu sta ik bij je zusje, Meike, op de groep. Ook ik lees, vol bewondering, al je verhalen vanaf de eerste dagen.
    toi, toi ,toi, en zet ém op voor de komende periode.
    papa, mama, Lieke en Meike ook jullie gaan er super goed met deze ziekte om.
    "Petje af"!!!!
    dikke kus en knuffel
    Jacqueline

• 06 Juli 2010 - 21:22

Lenie, Dorie &Yvonne:

Hoi allemaal,
    Ook wij willen laten weten dat we jullie verhalen steeds volgens. Waarom dan zo laat pas dit berichtje. Nou, wij wilden ons al voorstellen als de nieuwe juf van Lieke en de nieuwe juffen van Janske en dat kon pas sinds deze week.
    Wij lezen iedere keer je verhalen vol bewondering en vinden het heel knap dat jij al die vervelende behandelingen zo goed ondergaat. Maar ook je grote zus houdt ons op school goed op de hoogte en ook voor haar een dikke duim omhoog hoor, het is me voor je zussen natuurlijk ook heel wat hè! En wij vinden dat ze hier super mee omgaan.
    En dan tenslotte natuurlijk je ouders, zelfs terwijl ze het zo druk hebben, weten ze tijd vrij te maken om te helpen op school. Super hoor!
    Tenslotte willen we je zeggen dat we heel veel zin hebben in het komende schooljaar en we jou, en natuurlijk Lieke, zo veel mogelijk willen helpen. En…. Je verhalen blijven we lezen hoor!
    Groetjes, juf Dorie, Lenie en Yvonne

• 15 Augustus 2010 - 17:41

T.Lorenzo:

ik vind het heel dapper dat je het allemaal doorstaat heb de site gevonden door het verhaal van petra van dalen moeder van ester duisters en ik ben de tante van ester verder wens ik jullie heel veel sterkte

• 18 September 2010 - 06:42

Hetty Maas:

hoi Janske,
    Was even heel ver achter met lezen maaar nu ik thuis zit (heb een kijkoperatie gehad in mijn knie)met een nasleep ben ik weer helemaal bij.
    Wens je veel succes met alles.Groetjes aan je zussen en mama en papa.
    Hetty

• 14 Oktober 2010 - 12:39

Bas En Sanne:

Hoi hoi SUPER Janske

Wij zijn Bas & Sanne Vrienten en wonen in Heeze. Wij kennen jouw papa en mama via de Heibessums. Bas en ik zijn zelfs een keer bij papa, mama en Lieke op vakantie geweest in Friesland. Dit was super gezellig! Jou kennen wij via Scottie want jij bent een grote favoriet van hem hoor! Wij blijven je verhalen dagelijks volgen en denken heel vaak aan jou en je familie. We duimen dan ook iedere dag dat je de top van de berg gaat halen. Super Janske hou vol en ga zo door, je bent een kanjer!
    Liefs Bas en Sanne Vrienten

• 31 Januari 2012 - 20:29

Jacqueline Stam:

ben bij toeval op je reisverslag terecht gekomen.