Veel te vertellen - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Veel te vertellen - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Veel te vertellen

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

14 Juni 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Ik heb een paar dagen niet geschreven en dat komt omdat ik het druk heb gehad. Gevolg hiervan is dat ik vandaag heel veel te vertellen heb. Voordat ik aan mijn eigen verhaal begin wil ik eerst Judith, Ron en Wout heel veel sterkte wensen met het grote verlies. Uiteraard ook namens papa, mama, Lieke en Meike.

Mijn verhaal begint op vrijdagavond. Toen we thuis waren van het dolfinarium zijn we heel goed gaan slapen. 's Morgens waren we wel weer heel vroeg wakker. Zo rond half zeven. We hadden ook nog zoveel te verwerken en we wisten dat er op zaterdag weer een feestje zat aan te komen. Omdat opa IJsje vorige week op vakantie was, werd er zaterdag een groot feest gehouden ter ere van het 65-jarig bestaan van opa IJsje. Dat klopt natuurlijk niet helemaal. Het 65-jarig bestaan van Frans Beks. Opa is hij "pas" 12 jaar en een paar maanden. De titel "IJsje" heeft hij nog later verdient. 's Morgens ging papa al naar de Somerenseweg om alles mee op de bouwen. Rond koffietijd gingen wij controleren of ze al een beetje opgeschoten waren. En ja hoor, ze deden het prima. Wij hebben nog even fijn gespeeld. We gingen weer naar huis, want er moest eerst gerust worden. Daar is bij mij niet veel van gekomen. Na een uurtje was ik weer wakker en moest ik wachten tot het feestje begon.
DJ BOOM BOOM BART (mijn grote neef Bart) verzorgde de muziek. Ook had hij allemaal discolichten meegenomen. Nadat we ontvangen waren met een glaasje champagne (voor de volwassenen) en een glaasje ranja (voor de kinderen) kwam de volgende verrassing. Er kon gegeten gaan worden. Daarvoor moesten we naar de voortuin, want daar stond een heuse frietwagen. Ook aan mij was gedacht en de meneer van de frietwagen had speciaal voor mij een apart frietpannetje bij waar de frietjes voor mij in gebakken werden. Evenals de frikandel. En jullie begrijpen dat als er zoveel moeite voor mij gedaan wordt, ik het niet kan laten om ook een paar steeltjes friet te eten en een paar hapjes frikandel. Inmiddels had iedereen zijn buikje al goed rondgegeten en toen kwamen de kleinkinderen (waaronder ik) rond met "Opa's IJsjes". Ik heb nog even buiten mogen spelen en we hebben nog gedanst. Daarna was het tijd voor Meike en mij om naar huis te gaan. Daar was zuster Els en zij heeft op ons opgepast. Lieke is wat langer mogen blijven en papa en mama nog langer. Ik heb in ieder geval gehoord dat het nog lang onrustig was op de Somerenseweg. Het was weer een SUPER feest.
Inmiddels weten jullie vast wel dat als papa en mama een keer laat naar bed gaan, wij daar geen rekening mee houden. Sterker nog, meestal zijn we dan nog vroeger wakker. Zondag viel het mee. Het was zeven uur toen we hun bed ín bezet namen. We hebben 's morgens rustig aangedaan. Lang in onze pyama's gelopen en daarna nog even in de tuin gewerkt. Om kwart voor twaalf kwam Leanne. Op zondag? Dat is gek. Toch niet hoor, want anders moesten we alleen thuisblijven en daar zijn we toch echt nog te klein voor. Al denken Lieke, Meike en ik daar heel anders over. Papa en mama gingen namelijk naar Eindhoven naar Guus Meeuwis. Wat ik gehoord heb van papa en mama, had Guus het weer geweldig voor elkaar. De sfeer was goed, het weer was goed, eigenlijk was alles goed om een leuke dag te hebben. Toch is het papa en mama tegengevallen. Ze waren al een paar keer naar "besloten" feestjes geweest met allemaal bekende. Nu tussen het grote publiek met allemaal mensen om hun heen die uit hun dak gaan, stonden papa en mama er een beetje onwennig bij. Ze zijn wel blij dat ze gegaan zijn, want nu hebben ze het geprobeerd en weten ze dat dit momenteel niet de feesten zijn waar ze naartoe willen. Volgend jaar komt Guus weer naar het PSV-stadion en dan gaan papa en mama het vast weer proberen.
Wij hebben met Leanne natuurlijk een topzondag gehad. We hebben fijn gespeeld en toen Meike en ik lagen te slapen hebben Lieke en Leanne zelf ijs gemaakt. Deze hebben we 's avonds opgegeten nadat we pannekoeken hadden gegeten. Daarna zijn we naar bed gegaan. Ik heb Leanne even laten zien wat papa en mama elke avond moeten doen om mij in bed te leggen en mij te laten slapen. Voor je het weet ben je meer dan een uur verder. Uiteraard is het haar toch gelukt en ben ik lekker (een paar uur) gaan slapen.
Gisteren kregen we ook nog het bericht dat Sietske tijdens het spelen was gevallen. Ze was met haar gezicht op de grond gevallen en nu zijn er tanden afgebroken en los komen te zitten. Ze is op zondag al naar de tandarts geweest en deze heeft met touwtjes en beugels de tanden "voorlopig" vast gezet en waar nodig bijgewerkt. Deze week moet Sietske terug naar de tandarts en dan zal er bekeken worden wat er gaat gebeuren. Sietske, heel veel beterschap en als je pijn hebt moet je maar bellen, dan kom ik en dan mag je in mijn vinger knijpen.
Zojuist vertelde ik over een paar uurtjes slapen. We hadden namelijk nog niet zo'n heel zwaar weekend gehad, dus ik ben vannacht van 0.00 uur tot 5.00 uur wakker geweest. Ik niet alleen hoor, ook papa en mama heb ik wakker gehouden. De eerste uurtjes papa en de laatste uurtjes mama. Hoogtepunten van de nacht waren dat ik zo'n beetje alle liedjes die ik ken heb gezongen, inclusief de bewegingen die daar bij horen. Hierbij kun je denken aan bijvoorbeeld: "In de maneschijn....". Daarnaast heb ik om 3.00 uur aan mama gevraagd of ik op mijn kamer mocht gaan spelen. Dat mocht niet, flauw he? Het was niet alleen maar leuk, want het Noro-virus lijkt weer wat op te spelen. Veel dunnen poep dus en ook zoveel dat er een bed verschoont moest worden. Gelukkig sliep ik op het aankleedkussen, dus de schade viel deze keer mee.
Vanmorgen moesten we weer naar Nijmegen. Ditmaal een dubbele kuur. MTX en Erwinia. Ik was keurig in mijn oranje "Super Janske" shirt gegaan, want we moesten lang blijven en hierdoor het voetbal in het ziekenhuis kijken. Er werd nog even overleg gepleegd ivm de dunne poep. Mijn bloedwaardes waren verder prima, dus er kon gewoon begonnen worden met kuren. Tijdens het inlopen van de Erwinia had ik twee keuzes. Ik kon lekker gaan slapen of ik moest twee keer drie kwartier naar het voetbal kijken. Daarnaast zat ik in mijn bed, dus ik kon geen kant op. Ik ben dus lekker gaan slapen en zo hebben papa en mama het voetbal kunnen kijken. De Chemo Kaspers zaten er wel iets eerder in, maar papa vertelde dat ze hem nog niet buiten mochten zetten. Toen het voetbal afgelopen was mocht het slangetje weer van mijn buik en mochten we weer naar huis.
Thuis was het voetbal ook goed bekeken. Leanne was bij ons thuis en ook Karin, Barry, Mechteld en Amber hebben bij ons thuis voetbal gekeken. Zo zie je maar dat alles gewoon doorgaat.
Donderdag moet ik voor extra controle nog even naar het Eindhoven ziekenhuis. Dan word ik door een dokter nagekeken en wordt mijn bloed gecontroleerd. Nu zijn jullie weer helemaal op de hoogte van mijn (ons) drukke weekend.
Op naar de 500.000

Groetjes Janske

• 14 Juni 2010 - 18:44

H & H & I:

Hoi SUPER Janske,

Leuk feestje bij opa he !! Jullie hebben weer heerlijk met zijn alle gespeeld. En dan een lekkere friet erbij en dansen maar.

Jammer dat papa en mama niet met volle teugen van Guus hebben kunnen genieten, want ze vinden dat toch wel reuze leuk.

Sietske van harte beterschap en hopelijk heb je niet te veel pijn.

Janske succes donderdag.

Dikke knuffels en kusjes ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 14 Juni 2010 - 19:09

Spannend 500.000:

het gaat er om spannen of het vandaag nog lukt om de half miljoen te halen .

stand van de laatste uren
    18.00 uur 499.187
    20.00 uur 499.359
    21.00 uur 499.566

nu op naar 22.00uur

opa ijsje.

• 14 Juni 2010 - 19:11

Wilma Van De Vin:

Hallo Super Janske,

Wat een druk weekend heb jij gehad zeg. Ik wist al langer dat Leanne op zondag zou komen, maar nu lees ik ook waarom...

Vandaag weer druk geweest in het ziekenhuis. Toch jammer dat je vannacht niet beter geslapen had, want dan had je ongetwijfeld het voetbal ook kunnen zien. Mijn Lieke had vandaag helemaal geen zin om op school voetbal te kijken, zij heeft heerlijk in de zandbak gespeeld. En Ilse die heeft fijn geknutseld en gelezen.

Ik hoop wel dat je vannacht beter zult slapen, meiske. Wel zo fijn voor papa en mama.

Opa Frans: Van harte gefeliciteerd met je 65e verjaardag! Als ik je één dezer dagen persoonlijk tegenkom, zal ik dit nog wel herhalen!

Heel veel groetjes,

Familie van de Vin

• 14 Juni 2010 - 19:20

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

So so wat een verhaal. Het is inderdaad een inhaal race. Maar wel weer vol met leuke dingen.
    Wat een weekend en wat een maandag er achteraan. Nederland ook nog gewonnen en jij gewoon mee naar huis.
    Nou als je nu meer goed slaapt dan weet ik het niet meer.

Wel te rusten.
    Groetjes uit Leende

p.s. Sietske sterkte met je tandjes. (au)

• 14 Juni 2010 - 19:45

Oma Hanny En Frans:

Hallo Janske,

Ondanks het Dexa-draakje heb je gelukkig toch kunnen genieten van opa's feestje.
    Nou was het ook wel weer een héél leuk feest hoor, echt gezellig!

Wat zielig voor jouw nichtje Sietske dat ze zo ongelukkig gevallen is. Heel veel sterkte meisje! We hopen dat de pijn nu weer meevalt en dat de tandarts de tanden kan redden.

En voor Joke en Ferry: jammer dat Guus niet het te verwachten ontspanningsmoment kon brengen. We hopen dat het volgend jaar het beter gaat.

We hopen dat jullie vannacht allemaal een beetje kunnen slapen. Rust maakt veel goed.

Liefs en dikke knuffel voor allemaal.

Oma Hanny en opa Frans

• 14 Juni 2010 - 19:54

Cor En Diny.:

Hallo Lieke, Janske, Meike en familie Beks.

Het was Zaterdag een gezellige boel bij het feest van Opa Ijsje.
    Wij hebben er in iedergaval van genoten zeker hoe de kleinkinderen plezier hadden, en Janske het was genieten om jou te zien smullen van de frietjes en frikandel je was ook zo fit als een hoendje en de dansjes die jullie hebben laten zien waren super.

Nou is de "normale week"voor jullie weer begonnen met de kuren die gewoon door moeten blijven gaan.
    Wij wensen jullie daar heel veel succes mee en hopen dat het draakje Janske een beetje met rust zal laten.
    Het allerbeste en de lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny en natuurlijk voor iedereen een dikke knuffel.
    Houdoe he.

• 14 Juni 2010 - 20:00

Ellen:

Hallo lieve super Janske!

Wat een verhaal zeg, met dat lekker drukke weekend. Heerlijk zo'n feestje van opa ijsje! En lekker frietjes gegeten, wat wil je nog meer.

Leuk he, oranje supporten! Je loopt er ook al als een echte oranje fan bij zo te zien. Hierdoor worden we zeker kampioen!

Voor nu slaap lekker en veel beterschap aan Sietske!

Veel liefs

ze had 13.06 om 23.06

Gefeliciteerd Angela van Opa ijsje

• 14 Juni 2010 - 20:15

De Juni Raders:

even een overzicht van de mensen die juni hadden

Renier 01-06
    Opa ijsje 25-06 8 uur

• 14 Juni 2010 - 21:04

Marian En Maarten:

Lieve Janske,

Wat een prachtige foto's van het feest bij Opa IJsje. Frans, nog van harte gefeliciteerd. Je staat er stralend op!
    Maar ook jouw pasfoto, Janske is weer prachtig.
    Dat er nu toch al meer dan 500.000 hits op jouw site zijn. De laatste paar weken is het hard gegaan, maar dat komt vast ook door de spannende tijd toen je "verdacht" werd van de waterpokken.
    Over feestjes gesproken, wij hadden zaterdag ook een soort van feestje. In Katwijk werden wandeltochten en een daarnaast een feest georganiseerd voor KWF en KIKA. Ze noemen dat de kippenloop en de kuikenloop. De organistie had als doel voor hun ingezamelde geld het onderzoeksproject van Maarten bedacht. Dus hij mocht de cheque ook zelf in ontvangst nemen. Nou, dat was een hele happening, maar heel erg leuk. En voor de stichting KIKA is weer een mooi bedrag binnengehaald.
    Succes deze week met de chemo's, enne rusten jullie eens een beetje uit van alle feestjes?
    Dikke kus voor jullie alle vijf.

• 14 Juni 2010 - 22:04

Joli Claes:

ha janske en familie
    jij had zeker veel te vertellen, zeg.
    wat heb jij een druk weekend gehad.
    er is weer eens flink feest gevierd bij de familie beks.
    wat fijn dat jij ook mee kon naar het cfeestje van opa ijsje.
    en dan ook nog eens speciaal voor jou gebakken friet en frikandel gegeten.
    op de foto's is wel te zien dat het heel gezellig was.
    ook al weer naar nijmegen geweest, en fijn weer mee terug naar huis.
    je zal vannacht wel lekker slapen na al die drukte.
    welterusten.
    hou vol en zet 'm op.
    dikke kus van ons xxxxxxx

sietske, heel veel beterschap. hoop dat het mee gaat vallen met je tanden en dat het snel weer goed komt.
    hou je taai meisje.

• 15 Juni 2010 - 04:16

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Zo dat is een heel verhaal om ons weer op de hoogte te houden. Maar jij bent dat Dexa-draakje weer kwijt en hebt heerlijk mee gefeest en genoten zie ik op de foto's. Prachtige pasfoto weer!
    En ik begrijp helemaal dat Papa en Mama zich niet helemaal op hun plaats voelden bij Guus. Volgend jaar ziet alles er misschien weer heel anders uit.

Sietske, ik hoop dat het weer wat beter met je gaat en dat de tandarts je kan helpen.
    Beterschap en ik hoop dat je geen pijn meer hebt.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 15 Juni 2010 - 04:25

DORRY:

HOI FEESTGANGERS
    WAT EEN SAPPIGE WEEK HADDEN JULLIE,OPA'S GAAF FEEST MAAR DAT DE CHEMO DOOR KON GAAN IS OOK WEL FIJN, DAN BEN JIJ ER OOK EERDER VAN AF.
    EN JULLIE HEBBEN GEWOON MINDER SLAAP NODIG, DE KINDEREN BEKS DAN .
    WEL WEER HELE SUPER FOTO'S ,EN EEN FEESTPLEK WAAR JE U TEGEN MOET ZEGGEN, ZO PRACHTIG SIETSKE VETTE PECH VOOR JOU MEID STERKTE, EN DAT JOU MOOIE SNOET, EN TANDEN MAAR GAUW BETER WORDEN.
    DAT IJS WAT LIEKE MAAKTE ZIET ER GOED UIT.MAAR IK VIS WEL WEER ACHTER HET NET ,MET JOU KUNSTWERK, EN IK KIJK NOG WEL DE HELE DAG DOOR OP JOU SITE
    MAAR ANGELA HARTELIJK GEFELICITEERD HOOR.
    NOU MENSEN EEN PRACHTIGE DAGEEN DIKKE VETTE HIFIVELOWFIVE DORRY

• 15 Juni 2010 - 12:13

Wijnand En Janneke:

Hoi hoi Janske!

Wat een gezellig feest hadden jullie zeg! Wil je Opa IJsje ook nog van ons feliciteren?
    Wat fijn dat je ook eens wat kon snoepen van de friet en het ijsje... hoop dat je er van genoten hebt!
    Kan me goed voorstellen dat het voor je papa en mama toch heel raar was bij Guus... Ook al weet je dat de wereld door draait...het is soms lastig om daarmee te worden geconfronteerd.
    Toch goed geprobeerd!

Nou, doe je de groetjes aan je zussen en papa en mama?! Tot snel!

• 15 Juni 2010 - 13:04

Fam Van Gaal :

Hey Super Janske

Zo te lezen hebben jullie en mooi feestje gehad bij Opa ijsje... En wat fijn dat je lekker frietjes hebt kunnen eten!!!!!!!!!
    De foto's zien er goed uit.
    En zien we dat jij een nieuwe hobby of baan hebt?? DJ Super Janske?? Gaaf hoor!!!!!
    Wij vinden het ook wel jammer voor papa en mama dat ze niet met volle teugen van Guus hebben kunnen genieten.
    Een fijne middag nog
    En tot de volgende keer
    X Renske Gijs Nicole

• 15 Juni 2010 - 17:42

GeKkE NEeF BArT :

hoi super dj janske

ik vind het leuk om te zien dat je oranje gekleed gaat en over de dj janske ik heb er een tijdje op moeten oefenen maar jou lukt het in 1 keer dat noem ik nou SUPER janske en inderdaad jou papa en mama zijn heel laat naar bed gegaan ik trouwens ook maar gelukig kon ik wel uitslapen ik werd zo rond half tien wakker het was s'avonds half twee geworden mooie tijd dus

en ja je hebt gelijk de frietboer was super het feest was een stuk saaier geweest zonder jou janske .
    en heb je al plezier gehad van de dora site 's die ik had gegeeven

we staan schouder aan schouder janske

groetjes : GeKkE nEeF bArT

• 15 Juni 2010 - 18:19

Sietske/tante Angela:

Hoi Super Janske,

Ja wat hebben we een leuk feestje gehad zaterdag bij opa ijsje.

Met mij (Sietske) gaat het alweer wat beter. Vandaag ben ik terug naar de tandarts geweest en die heeft weer een foto gemaakt en over 3 weken moet ik terugkomen en maakt hij weer een foto om te kijken of de tanden weer vast gaan zitten. Het beugeltje moet waarschijnlijk zeker een week of 6 blijven zitten.
    Janske wel fijn dat ik in jou vinger mag knijpen als ik veel pijn heb, maar pijn valt gelukkig wel mee, het is vooral heel ongemakkelijk, maar met (jou) astonautenvoeding ben ik vandaag weer wat op krachten gekomen en kan ik morgen weer naar school.
    Iedereen bedankt voor de beterschapswensen die hebben zeker goed geholpen.

Guus had inderdaad goed zijn best gedaan maar jou papa en mama nog meer want ondanks dat het voor hen erg moeilijk was hebben ze hun best gedaan om er toch een leuke dag van te maken. Vooral op het plein van de hemelse voorpret hebben we toch behoorlijk kunnen lachen vooral toen (nadat Barry en Ferry al een paar pogingen hadden gedaan) Eveline in 1 keer de bal op de stropdas schoot.(spel van omroep Brabant)
    Vind ik toch een momentje om vast te leggen.

Tja en dat ik (tante Angela) gewonnen heb vind ik helemaal Super!
    Sorry Dorry.

Een hele rustige nacht!