Oma Tumtum alles laten zien - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Oma Tumtum alles laten zien - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Oma Tumtum alles laten zien

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

19 Mei 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vannacht was weer eens een ouderwetse nacht. Spugen, onrustig slapen, wakker worden omdat ik gepoept hebt en nog 1001 reden meer waardoor ik een slechte nacht had. Natuurlijk niet alleen ik, maar ook papa en mama komen dan niet aan hun rust toe. Vanmorgen liepen we dus als zombies door het huis. Rond kwart over acht was het dan toch echt tijd voor papa en mij om naar Nijmegen te vertrekken. Natuurlijk niet voordat we oma Tumtum hadden opgehaald.
Ondanks dat het vandaag dag drie is van de Dexa week heb ik en dus ons hele gezin, weinig last van het draakje. Papa en mama hebben al verschillende keren op het potje met Dexa gekeken of ze wel het goede medicijn aan het geven zijn. Telkens komen ze tot de conclusie dat het toch echt klopt. Dit is natuurlijk ook de eerste keer dat ik Dexa krijg zonder dat ik Voriconazol krijg, dus misschien dat ook dit met elkaar samenhangt. Al is dit laatste nooit wetenschappelijk bewezen.
Aangekomen in Nijmegen heb ik oma weer alles uitgelegd over het ziekenhuis. Parkeren in de parkeergarage, in de buggy met de lift naar boven, als we binnen zijn mag ik uit de buggy en zelf lopen en zelfs de buggy duwen, als ik halverwege moe ben mag ik op papa's nek, spelen in de grote hal, geroepen worden en meelopen met de zuster, naar de polikamer, bloedprikken en wachten op de uitslag. Dit keer kon ik oma laten zien wat je allemaal kunt doen op een polikamer als je moet wachten op de uitslag. Krantje lezen, dossier doornemen (dit is dan meer iets voor de ouderen onder ons), bloeddruk meten bij iedereen, blaadjes aan elkaar nieten, blaadjes aan elkaar vastmaken d.m.v. mijn naamsticker, bootjes en vliegtuigjes vouwen van de blaadjes, met de blokken spelen, tekenen en kleuren, iets op je hoofd laten balanceren en als de uitslag dan nog niet binnen is, slapen.
Toen de oncoloog binnenkwam lag ik dus lekker te slapen. Hij gaf wat papiertjes aan papa en zei verder niets. Papa mocht dus zijn oordeel gaan geven en dat was in dit geval niet zo heel moeilijk. Met een ammoniak van 42 was het vlug inpakken en wegwezen. De enigste waarde die nu nog echt afwijkend is, is de LD waarde. Deze is fors te hoog. Volgens de dokters is dit nog steeds toe te schrijven aan het Norovirus waar ik nog steeds positief op getest ben. Het is wel iets wat ze heel goed in de gaten houden. De conclusie bleef hetzelfde, we konden naar huis. Omdat we niet weten wanneer we weer terugmoeten, dat hangt af van de Asparagine (Erwinase) spiegel, hebben we het slangetje van mijn buik afgehaald. Hierdoor kan ik in ieder geval weer lekker in bad of onder de douche.
Rond 13.00 uur kwamen we thuis aan en hebben we lekker buitengegeten. Mama was nog iets later terug van de dokter. Ze heeft veel last van haar rug en daarvoor moest ze dus naar de dokter. Ze is nu doorverwezen naar de fysiotherapie, zodat deze de spieren allemaal eens goed los kan maken. We hopen maar dat dit helpt.
Lieke is vanmiddag bij Lotte gaan spelen en Meike lag te slapen. Leanne en ik zijn gaan wandelen en zijn naar het paardrijden op de paardjes van opa en oma gaan kijken. Om 16.00 uur was Lieke weer terug en kwam Meike uit bed. Samen hebben we nog fijn gespeeld en ik heb vanavond zelfs enkele sliertjes spagetti gegeten. Aan het eind van de dag was ik wel heeeeeeeeeeeeel erg moe en ben dan ook op tijd naar bed gegaan. Nu maar hopen op een rustigere nacht.

Groetjes Jankse

• 19 Mei 2010 - 21:39

Tante Angela:

Hey die Janske,

Ik vond het erg leuk dat je even naar het paardrijden kwam kijken.
    En naar mijn menig is de dexadraak deze week niet zo boos maar vooral ondeugend!
    Maar dat is natuurlijk veel beter dan boos, hou vol zo, en een hele goede en rustige nacht.

Kusje tante Angela

• 20 Mei 2010 - 04:43

DORRY:

HOI JANSKE ,EN AL HAAR FANS.
    WAT GOED DAT HET WEER ZO REDELIJK GAAT ,DAT JIJ NAAR HUIS KON ,MET PAPA EN OMA TUM TUM. IK DACHT NOG TE WETEN, OPZOEKEN IS OP DEZE TIJD ZINLOOS, HET IS NOG TE VROEG EN DAN NEEM IK NOG NIET ALLES OP.
    MAAR HET NORROVIRUS LOOPT OOK OP ZIJN LAATSTE BENEN,GELOOF MIJ MAAR .
    EN DE L.D.WAARDE WAS DAT NIET IETS VAN WEERSTAND EN SCHIMMEL?
    MAAR DE FOTO'S TONEN EEN STEEDS BETER LIEF SNUITJE ,DUS IK VIND DAT JIJ ER STEEDS BETER UITZIET HARTENBREEKSTER MET DIE OGEN EN VETTE LACH.
    DE AMONIAK DOET HET GOED , BLIJFT MOOI WAAR HIJ INMOET IN DE RODE FLES.
    JOKE BETERSCHAP MET JOU RUG ,EN VERDER GA IK DE FIK ER WEER INSTEKEN DAT DIT ALLES DOORGANG MAG VINDEN. JOKE ZE HEBBEN OOK RUGGENKAARSJES DUS DIE VLAM IK VOOR JOU EEN AAN. EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE STERKTE IEDER MENS EN DIER EEN FIJNE DAG

• 20 Mei 2010 - 05:17

Mechteld:

Gaaf, snel naar huis.
    En wat een mogelijkheden heb je toch in het ziekenhuis. En ook je kale bollteje. Super. Ben blij dat jullie je niet verveeld hebben.

Groetjes en een fijne dag

Familie Wijnen

• 20 Mei 2010 - 06:30

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Kijk zo zou het er iedere keer uit moeten zien, niet?
    En al een beetje spagetti zelfs dat gaat dan weer de goede kant in.
    Nou en heb je lekker geslapen dus je papa en mama ook ?

We lezen het vanavond wel weer.
    Veel plezier vandaag het is in ieder geval mooi weer.(#)Enne laat die draak maar lekker weg.

Groetjes uit Leende

• 20 Mei 2010 - 06:30

Lambert En Tineke:

Goedemorgen Janske,

En..... heb je inderdaad lekkerder geslapen vannacht??
    Wat een positieve verhalen de laatste dagen,daar worden we allemaal blij van!!! Wel jammer dat je mama zo'n last van haar rug heeft, we hopen dat de therapie snel helpt!
    Vandaag kun je weer heerlijk buiten spelen, fijn dat het eindelijk lekker weer is hé!

liefs van lambert en tineke

• 20 Mei 2010 - 06:58

Marleen:

He Janske!

Volgens mij kan jij later wel bij het circus als je zo goed blijft oefenen met dingen op je hoofd te laten balanceren. Ik hoop dat je lekker geslapen hebt vanacht en lekker buiten kan spelen vandaag want het het wordt lekker warm vandaag.

groetjes Marleen

• 20 Mei 2010 - 08:12

Ellen:

Hallo lieve super Janske,

Wat een positiviteit allemaal zeg, ik hoop dat er zo nog meer berichten zullen volgen. Wat een leuke foto's samen met oma tumtum en in de schommel! Ik merk nu wel dat jij heel veel te doen hebt in het ziekenhuis, je zult je in ieder geval niet snel vervelen!

Ga vandaag maar lekker genieten van het weer als je weer lekker bent uitgerust!

Veel liefs uit Soerendonk

• 20 Mei 2010 - 08:13

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Wat een goeie truc hebben jullie uitgevonden met de koffers. Gewoon in de auto mee naar Nijmegen nemen en daarna gewoon weer mee naar huis.
    Het werkt echt.

Jij hebt je goed vermaakt met Oma tum-tum in afwachting van de uitslagen.

Nu maar lekker buiten spelen want het wordt een heerlijke zonnige dag.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 20 Mei 2010 - 08:47

H & H & I:

Hoi SUPER Janske,

Wat fijn dat het deze keer redelijk goed met je gaat. En ondeugend is idd veel beter dan boos. Goed dat jij het draakje dat al geleerd hebt.

Dikke knuffels en kusjes van ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 23 Mei 2010 - 18:01

Cor En Diny.:

Hoi Super janske.
    Wat goed van jou om mee te helpen met de bloemetjes in de tuin, ook al mag je niet met potgrond in aanraking komen maar dit heb jij goed gedaan om met de kruiwagen de bloemetjes te brengen waar ze komen te staan zo kan je toch mee helpen en is Papa veel vlugger klaar.
    Ja Janske vele handen maken licht werk.

Het is fijn om te lezen dat het redelijk goed met jou gaat,natuurlijk heb je nog vervelende momenten en is het verstandig om soms even rustig aan te doen en even slapen om weer wat bij te tanken.

Janske heeft Oma Tumtum jou goed tekenles gegeven je moet maar veel oeffenen dan kan jij later net zo goed tekenen of schilderen als Oma Tumtum, veel succes daarmee.
    Voor Dinsdag veel succes met het onderzoek, en Meiske wij blijven voor jou duimen.
    Doe de groeten aan heel de Familie en voor jou en je zusjes een hele dikke pakkert.
    Houdoe allemaal!!!!!!!!!!!!!!.