Afsluiting van de meivakantie - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Afsluiting van de meivakantie - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Afsluiting van de meivakantie

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

16 Mei 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Afgelopen twee dagen hebben wij nog even genoten van het beste weer wat wij gehad hebben tijdens de meivakantie. Zeker vandaag was het een prima dag en ook gisteren mochten we over het weer niet klagen. Uiteraard als je het vergelijkt met afgelopen twee weken, want die waren niet al te best. De afgelopen twee dagen zijn we dan ook bijna constant buiten of in de veldschuur geweest. Zoals ik jullie al verteld had, zou ik zaterdag nog naar Rens gaan om zijn verjaardag iets langer te kunnen vieren. Dat is dan ook goed gelukt. We hebben fijn bij de familie Prinsen in de tuin gespeeld en de tijd die vloog voorbij. Lieke, Meike en ik haddan nog geen zin om naar huis te gaan, maar helaas was het rond de middag toch zo ver. Als ik dan op weg ben naar huis merk ik wel heel goed dat ik een dag eerder de Erwinase heb gehad. Ik ben dan toch wel moe, echter wil ik er niet graag aan toe geven. Ik wilde dan ook zeker niet in bed en ben dus op de bank gaan slapen. Helaas werd ik wakker van de buikpijn en heb weer moeten spugen. Van mijn buik heb ik eigenlijk heel het weekend wel last gehad. Op de gezellige momenten probeer ik me er doorheen te bijten, wat meestal goed gaat. Helaas komt het er dan op een rustig moment dan uit. Ook mijn hoofd wil vaak anders dan mijn buik en mijn mond. Vaak wil ik wel eten en vraag dan gewoon een boterham of een stukje peperkoek. Ik smeer deze dan en neem er een heel klein hapje van. Dan merk ik weer dat dat niet gaat en moet ik mijn poging weer staken. Papa en mama zijn wel heel trots op mij vanwege het feit dat ik de medicijnen en de Chemo Kaspers nog steeds via de mond inneem.
Zaterdagmiddag heb ik eerst samen met Lieke nog met de strijkkralen gespeeld, waarbij Lieke een hele mooie prinses heeft gemaakt. Ik heb een onderzetter gemaakt. Ook hebben we papa nog geholpen, want we hebben weer hout gekregen voor komende winter. We gaan er in ieder geval van uit dat we dit hout voorlopig niet nodig hebben. Voor de rest hebben we vooral veel geschommeld.
Vandaag hebben we lekker een dagje thuis gehad met een geweldige afsluiter van de meivakantie. Vanmorgen hebben we weer lekker geschommeld en in de tuin gewerkt. Oma Tumtum kwam op de koffie en na het eten ben ik lekker gaan slapen. Op het moment dat ik wakker werd was de training van Rens alweer in volle gang. Maar niet alleen Rens en Barry waren er, maar ook Sietske, Bart, tante Angela, ome Toine, Anke, Amber en Mechteld. Het werd dus weer een gezellige boel. Omdat het weer het toeliet hadden we besloten om te gaan BBQ-en. Toen oma Hanny en Frans binnenkwamen om de was om te ruilen werd hen natuurlijk ook meteen gevraagd om aan te schuiven. Zo konden wij weer luisteren naar hun verhalen van de vakantie. Nou ja, niet echt wij, maar de grote mensen. Wij (de kinderen) hebben natuurlijk alleen maar gespeeld achter in de tuin op de schommel, op de speelbult of in de caravan. Alleen voor het eten kwamen wij naar voren. Ja, ik ook, maar dat is dan meer voor de vorm en de gezelligheid. Het was een supergezellige middag en ik heb dan ook een paar keer tegen papa en mama gezegd: "Het lijkt wel een feestje." Het feestje werd uiteraard op tijd gestopt, want morgen begint de school weer en iedereen moest dus weer op tijd naar bed. Bart en Rens hebben nog even een klinische les gekregen over de sondevoeding. Ze vonden het nog een heel werk die sondevoeding, maar het is toch echt minder werk dan een hele maaltijd koken. Morgenvroeg moeten we ons weer op tijd melden in Nijmegen. In principe voor MTX en Vincristine. Daarnaast wordt de ammoniak weer bepaald. Deze keer mogen we niet eerder naar huis dan dat de waarde bekend is. Ook hebben ze gezegd dat we voor de zekerheid maar rekening moeten houden met een opname. We nemen dus alles mee en ook als we naar huis mogen laten we gewoon alles in de auto staan. Misschien dat ik morgen dan toch gewoon thuis slaap.

Als laatst wil ik nog even inhaken op de statistieken, want Wilma heeft gelijk. Dit is mijn 251e verslag. Mijn vorig verslag was dus inderdaad de 250e. Op dat moment stonden er 1040 foto's op de site en heb ik 4137 reacties van jullie gehad.
Ook naderen we de grens van de 450.000 pageviews. Zoals jullie weten hebben we nog een prijsvraag lopen met als vraag: "Op welke dag en rond welk tijdstip bereikt janksebeks.waarbenjij.nu haar 500.000e pageview?" Inderdaad dat zijn er een half miljoen. Nu hebben we gezegd dat je mag raden tot de 450.000 pageviews bereikt zijn. Daarna kun je dus niet meer mee doen. Dus dit is zo'n beetje je laatste kans. Plaats een reactie met datum en tijd en je maakt kans op een mooie prijs van mij.

Groetjes Janske

• 16 Mei 2010 - 21:23

Tante Angela:

Hoi Kanjer(s),

Tja dat was me weer een gezellig weekendje, eerst gisterochtend dat je nog op Rens zijn verjaardag kwam wat helemaal Super was en je wilde echt niet mee naar huis en bleef mooi staan toen papa en mama gingen, maar zoals je zelf al zegt, je was toch wel moe en dan is het echt beter om te rusten, hoe gezellig het op dat moment ook is.

Vandaag was het ook weer Super gezellig en hebben we heerlijk gegeten. Je zag er prachtig uit met je paarse shirt en hoedje met daaronder jou genietende gezichtje. Het was erg vertederend (weet zo even geen beter woord) om jou met Meike hand in hand over het veld te zien lopen, jij als grote zus! En met het eten wilde je ook aan tafel zitten en een bord hebben, daar hoefde verder niks op maar dat bord wilde je wel. Super Janske!

Bart en Rens waren inderdaad behoorlijk onder de indruk van het aansluiten van de sondevoeding en het geven van medicijnen, ze vonden het allemaal erg veel werk. Bart vond het ook heel erg leuk dat hij jou voor mocht lezen!

Al met al hebben we de meivakantie Super afgesloten en kunnen we morgen er weer met frisse moed tegenaan.

Ik wens jullie een goede nacht en veel succes morgen en hopelijk werkt de truc met de koffers!

Oja ik wil toch ook nog wel even meegokken;
    13 juni om 23.06 uur denk ik dat de 500.000 wel bereikt zijn.

Dikke knuffels van tante Angela

• 16 Mei 2010 - 22:20

Barry:

Hey Janske,

Wat was het vandaag inderdaad gezellig.
    Goed weer en geweldig gezelschap, wat wil je nog meer....

Nou morgen erg veel succes en we hopen maar dat de koffers ingepakt kunnen blijven.

Mijn gokje voor de 50.000 is 18 Juni.
    Ik hoop dat ik gelijk heb.......

Dikke kus van ons allemaal hier ( ook die al slapen )

• 16 Mei 2010 - 23:16

Leanne:

Wat een leuke afsluiting van de vakantie zeg! Klinkt erg gezellig.
    Hopelijk wordt morgen net zo gezellig. Thuis bij je zussen, maar ook voor jullie in Nijmegen. Duimen dat jullie de koffers niet nodig hebben.. We wachten af.

Ik zal trouwens ook nog even snel een gok wagen..
    Ik denk dat de 500.000e pageview is op 22 juni.

Nu ga ik maar snel afsluiten, want morgen is het voor mij ook weer vroeg dag.
    Tot morgen!

• 17 Mei 2010 - 04:29

HOI GEZELLIGE LUITJES.
    WAT EEN AFSLUITING , WAT EEN LEUKE DINGEN DEDEN JULLIE, EN DIE FOTO HET IS GEZELLIG IS MIRAKELS GOED ,JIJ BENT EEN GROOT MOEDIG HUMMELTJE.
    EN DAN HELP JIJ OOK NOG MET HOUT OP RIUMEN, VEEL LACHEN SUPER.
    DAT OVERGEVEN BLIJFT AKELIG MAAR DE LEUKE DINGEN HEB JIJ TOCH MAAR MOOI GEHAD.
    IK GA DADELIJK GELIJK FIKKEN DAT HET IN NIJMEGEN ALLEMAAL GOED MAG AFLOPEN.ALS ER NOG 5BRANDEN DAN FIK IK THUIS AL WAT DEN HEER GEVEN KAN, IK HEB OVERAL WEL EEN KAMPVUUR.
    MAAR FIKKEN OM MOOI WEER HEEFT TOCH ZIJN OF HAAR VRUCHTEN AFGEWORPEN.KLEINE HUMMEL STERKTE EN JOU FAM, NARUURLIJK OOK EEN DIKKE VETTE HIVIFE LOWFIVE DORRY

• 17 Mei 2010 - 04:48

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Wat een gezellige boel bij jullie als afsluiting van de vakantie. En wat een mooie schommel heb jij gekregen, daar kan je zelfs met z'n tweetjes in zie ik.
    Het weer wordt zachtjesaan toch wat beter dus alle kaarsen helpen.

Voor vandaag heel veel succes gewenst en ik hoop dat de ammoniakwaarde snel weer op een goed peil is zodat jullie weer naar huis kunnen.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 17 Mei 2010 - 05:01

Dorry:

hoi alle mensen.
    de fik zit erin thuis.
    ik kreeg in DE SINT JAN GEEN KAARS ER STONDEN ER NOG 5 TE BRANDEN, EN MEER MAG NIET.
    MAAR IK HEB DE KAARSJES VAN NICO ,JULLIE WETEN WEL VAN HET NICASIUSPLEKSKE, DIE KOOP IK DAAR GEWOON VAN HEM, EN BRANDEN DAT ZE DOEN ,JE ZOU ER BEST EEN KIEP BOVEN KUNNEN BBQ EN. IK HEB OOK DE ENGEL WEER AAN GEMAAKT ZE IS AL TOT HAAR OKSELS AFGEBRANDT, HOEFT GEEN DEO MEER ,IK HEB OOK EEN GEURKAARS AAN LANGS DIE 3 VAN NICO DE. GEUR RUIKT NET ALS V.I.F. PUDDING VOOR DAT DE V.I.F. AFBRANDEN DAG MENSEN DORRY

• 17 Mei 2010 - 06:08

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Wat een leuke afsluiting van de vakantie zo.
    Jullie maken overal een feestje van ;-) en zo hoort het ook. Groot gelijk zoveel genieten als je kunt.
    En dan daarbij als ik op zo'n leuk feestje van Rens was zou ik ook niet naar huis willen.

Ik denk trouwens dat de 500.000 bereikt wordt op 20 juni (vaderdag) ik vind dat een mooi kadootje voor de prachtige schrijver van al deze verslagen.

• 17 Mei 2010 - 08:44

Fam Van Gaal:

Hey super Janske

Wat een fijne afsluiting van de meivakantie zal dat zijn geweest. Feestje hier bbq daar. Heerlijk.

Wij denken trouwens dat de grens van 50.000 op 21 juni zal zijn. De langste dag van het jaar dus hebben we langer de tijd om naar je site te kijken.

Hopelijk gaat alles vandaag goed in Nijmegen en mag je lekker weer naar Heeze. Als jullie nog daar zijn veel succes!!!!!!!!!!

Dikke kus Renske Gijs en Nicole

• 17 Mei 2010 - 08:55

Lambert En Tineke:

hoi Janske,

Jij geniet er echt van hé, de hele club zo bij elkaar!! Met je neefjes en nichtjes en ooms, tantes en de rest. Fijn dat jullie het zo gezellig hebben gehad met zijn allen.
    En dan vandaag naar Nijmegen, spannend is dat weer hoor. Laat inderdaad de koffers maar rustig in de auto staan. Veel sterkte voor jullie allemaal de komende week!!!

liefs uit Hilversum

• 17 Mei 2010 - 09:33

Amber:

Hallo,

Ik heb heerlijk gespeeld gisteren. En ook heerlijk gegeten. Ik was zo moe dat ik het klokje heb rond geslapen. Anke was al naar school toen mama mij wakker kwam maken. Nu heeft mama de vloer gedweild en mag ik niet op de vloer lopen, dat betekent dus verplicht op de bank zitten. Daar houd ik niet zo van. Babyborn moet plassen en nu heb ik ook het potje van de babyborn laten vallen. Het duurt toch lang voordat de vloer droog is.

Dikke kus van Amber

ps kom je straks gewoon naar huis?? alstublieft?? Anders mis ik jou.

• 17 Mei 2010 - 12:04

Karin:

hoi janske,na dit leuke weekend van jullie is het te hopen dat je de koffers niet hoeft uit te pakken dat het een trucje is!Ik schrok wel van mama toen zij aan de deur stond vanmorgen maar gelukkig viel het mee!Ik wil wel een gokje wagen en dat is op 1 july rond 21.20 dat je de 500.000 pagevieuw gaat halen.Hopelijk tot straks en de groetjes karin en de rest.

• 17 Mei 2010 - 12:43

Ellen:

Hallo lieve Super Janske!

Wat een gezelligheid op dat feestje van Rens! En die strijkkralen zien er trouwens ook wel erg mooi uit.. Ik hoop dat je weer snel thuis kunt slapen en dat je dus niet hoeft te blijven.

Ik denk trouwens dat de 500.000e pageview op 12 Juni zal zijn, ergens in de middag. Dan ben ik in ieder geval écht af van mijn stage haha!

Succes nog vandaag!
    Heel veel liefs

• 17 Mei 2010 - 13:26

Judith & Ron, Wout:

Hallo Janske,

Nou, dat was genieten, dat is te zien en te lezen.
    Helemaal geweldig!

Wij zijn een paar dagen naar Pipodorp in Drenthe geweest. Dat was heel leuk.

Wij gokken nog een keer want onze eerste gok gaat niet lukken, denken wij...
    ehm....even denken....
    8 juli een keertje?!

Zet 'm op!

• 17 Mei 2010 - 13:41

DORRY:

ALS ALLE MENSEN NOU MAILEN, EEN STUK OF DRIE PER DAG, DAN WAAG IK NOG TWEE KANSJES ,OF DOE ER MAAR DRIE 456 JULI DORRY
    ER STAAT 4.5.6. JULI GEEN456 HOOR, IK VOEL GEWOON DAT IK RAAK GESCHOTEN HEB DORRY

• 17 Mei 2010 - 13:55

Asmara:

he janske,

Wat een leuke afsluiting van de mei vacantie. Bij rens op de verjaardag geweest en nog een lekkere barbecu met z'n alle. Het is te hopen dat je vanavond in je eigen bedje slaapt.
    Ik wil ook nog een keertje gokken op welke datum de pageview gepaseerd word. Wij dachten aan 17 juli.

Vele groetjes en tot later.

• 17 Mei 2010 - 15:39

Opa Ijsje:

Is Streng.

1 gokje mag je maken en de eerder opgegeven datum heb ik al genoteerd.

p.s. stemmen mag je ook maar 1 keer op 9 juni.
    (is ook maar een gokje)

Opa Ijsje.

• 17 Mei 2010 - 17:52

Joli Claes:

ha janske
    dat was weer een gezellig weekend met een heerlijke afsluiting, de bbq.
    even mijn gokje: 4 juli om 16.44 uur.
    hou vol en zet 'm op.
    dikke kus van ons xxxxxxx

• 17 Mei 2010 - 19:11

DORRY:

HOI EERLIJKE OPA IJSJE EN DE REST.
    EERST EEN VRAAG WETEN JULLIE AL MEER OVER JANSKE?
    EN EERLIJK IS EERLIJK ,EEN KEER RADEN IS GENOEG MAAR IK HAD WEER ZIN IN TE KWALLEN, EN DE HOND WAS ALLEEN BIJ MIJ VANDAAR DAT IK GING MAILEN. DE VETTE GROETEN DORRY