Lieke jarig op school - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Lieke jarig op school - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Lieke jarig op school

Door: Lieke

Blijf op de hoogte en volg Janske

15 April 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vandaag een bericht van mij.
Janske heeft vandaag toch wel de hele dag nodig gehad om te herstellen van gisteren. Wel heeft ze heel knap de hele nacht in haar eigen bed geslapen iets waar papa en mama heel blij mee waren. Voor mij was vandaag weer een hele bijzondere dag. Ik mocht vandaag mijn verjaardag vieren op school. Vanmorgen kon ik niet wachten om me aan te kleden, mijn feestkleren mochten nu echt aan. Na het ontbijt mochten papa en mama mee naar school. Samen met een grote mand waar alle traktaties in zaten. Op de schoolplein had ik de eerste felicitaties al te pakken en toen de bel was gegaan was ik de eerste die in de klas zat. Dit is iets wat me anders nooit lukt maar nu had een hele goede reden om snel te zijn. In de kring stond namelijk een grote feeststoel voor mij. Nadat ik mijn kroon had gekregen en mijn helpers voor vandaag had uitgekozen kon het echte werk beginnen. Ik moest de klas uit. Echt waar, op die manier konden mijn helpers (Bink en Fleur) het feestvarken verstoppen. Nadat ik die gevonden had moesten papa en mama de klas uit. Nu was het mijn beurt om mezelf te verstoppen. Na veel zoekwerk van papa en mama was het uiteindelijk papa die me boven onder de tafel zag zitten. Nu was het echt tijd voor muziek. Mijn klas is zo goed in zingen dat we dit in verschillende talen doen. Zo zingen we in het Nederlands, Engels, Chinees, Frans, Spaans en op zijn Limburgs. Ook mocht ik zelf nog een liedje uitkiezen. Mijn favoriet is “trek hem aan zijn oren”. Juf Dorry vind dit een heel eng lied en wilde daarom de klas uit. Papa en mama mochten daarom even voor de juf en meester spelen totdat het lied klaar was. Gelukkig zaten mijn oren er nog aan en kon juf Dorry rustig terug komen. Na de kabouterdans (een sneeuwbal dans waarbij uiteindelijk iedereen mee danst) wat het tijd voor raad de traktatie. Mama en ik hadden zo'n moeilijk te raden traktatie gemaakt dat na 6 vragen nog niemand wist wat het was. Daarom mocht ik het verklappen en het laten zien. Daarmee kwam ook een eind aan het schoolbezoek van papa en mama aan school. Ik ging samen met Fleur computeren en de les begon gewoon. Om 12.00 uur heb ik de traktaties uiteindelijk uitgedeeld.
Vanmiddag mocht ik samen met Karin alvast iets gaan kopen voor mijn verjaardag. Omdat ik nu dus al weet wat het is verklap ik het niet aan papa en mama. Zo is het toch nog voor iemand een verrassing en dat vind ik best spannend. Na het eten onder de douche en in de pyama naar oma Hanny en Frans. Daar moeten we slapen want morgen moet Janske al om 9.00 uur in Nijmegen zijn. Papa en mama hebben dus geen tijd om Meike en mij naar Joepie te brengen.
Morgen is het voor Janske opnieuw de dag van de eerste gift Erwinanse die 30 weken gegeven gaat worden. Een spannende tijd breekt dus aan omdat niemand weet hoe ze hier op zal reageren.
Verder kijk ik erg uit naar zaterdag, de dag van mijn grote mensen feest.

Groetjes Lieke Beks

• 15 April 2010 - 22:55

Ineke En Peter:

Lieke wat zie je er prachtig en stralend uit in je mooie feest jurk. Al twee dagen fijn verjaardag gevierd en we hopen, dat het familiefeest zaterdag ook top wordt. Janske en Joke en Ferry héél veel sterkte morgen. We duimen, dat er geen onaangename verrassingen meer zullen optreden, zodat het geplande programma door kan gaan.
    Veel liefs van ons.

• 16 April 2010 - 05:56

Judith & Ron, Wout:

Hallo Lieke,

Wauw, wat een top-feest! Je bent inderdaad een prinses in je mooie kleren.
    Voor vandaag, Janske, veel succes. Zeg je dat ook tegen papa en mama? Wel heel spannend wat er gaat gebeuren. Ook wij duimen dat zaterdag een super feest mag worden.

Zet 'm op!

• 16 April 2010 - 05:57

Krisna Reinders:

Hoi,

Wat zie je er mooi uit Lieke in je feestkleding. Je kunt echt zien dat je jarig bent. En alweer 5! WOW.....!

Ik hoop dat Janske zich goed blijft voelen, zodat morgen echt een knalfeest kan worden.

Veel plezier saampjes!

Liefs Krisna

• 16 April 2010 - 06:03

DORRY:

HOI ALLEMAAL.
    NOU LIEKE JIJ BENT EEN HEEL MOOI FEESTVARKEN,EN EEN LEUKE MANIER VAN EEN VERJAARDAG VIEREN BIJ JUF. DORIE.
    IK WEET NOG TOEN IK OPPAS WAS DAT EEN VAN MIJN JONGENS OOK BIJ HAAR ZAT, EN DIE VERTELDE DAT ZEI GEEN DORRY HEET MAAR DORIE.
    JANSKE VANDAAG WEER EEN BEGIN MET ERWINANSE ,NA VANDAAG NOG 29 KEER ALS IK HET GOED BEGRIJP.
    DE FOTO,S ZIJN WEER HEEL VROLIJK.
    LIEKE IK HOOP DAT JIJ ZATERDAG EEN KNALFEEST HEBT MET AL DIE GROTE MENSEN OP JOU FEEST.
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 16 April 2010 - 06:37

Asmara:

Hoi Lieke,

Wat heb je al 2 mooie verjaardags feestjes gevierd. Morgen het grote feest. Het is te hopen dat het grote feest morgen net zo'n succes zal worden. Janske veel succes vandaag. We wensen jullie een fijne verjaardag morgen.

Vele groetjes en tot later.
    Asmara.

• 16 April 2010 - 07:37

De Stavastjes:

Lieve Lieke,
    Gefeliciteerd met je verjaardag. Wat een feesten allemaal! Je hebt het dubbel en dwars verdient. We hopen dat zaterdag een heel mooi groot feest wordt.

Janske zet hem op vandaag! Chris stuurt je een High five bij deze.

De Stavastjes

• 16 April 2010 - 09:18

Tante Angela:

Hoi Lieke,

Wat heb jij een leuke dag achter de rug zeg en je ziet er zo mooi uit!
    En vielen de tractaties in de smaak?
    Vandaag een spannende dag en morgen groot feest!

Allemaal gefeliciteerd met Lieke en tot morgen!

Dikke knuffel tante Angela

• 16 April 2010 - 09:58

Karin:

hoi lieke,GEFELICITEERD meid met je verjaardag en iedereen van de fam.natuurlijk ook,je ziet er echt als een prinsesje eruit dat moet ook als je jarig bent.We hebben samen effe gewinkeld en toen mama en papa nog (sliepen)mocht jij mee naar mij.En voor janske heel veel sterkte vandaag en tot morgen.gr karin

• 16 April 2010 - 11:17

Sietske:

Hoi janske.
    Ik vond het zondag en woensdag leuk .
    Ik verheug me op lieke,s
    verjaardag .

groetjes:Sietske

• 16 April 2010 - 14:16

Oma Hanny En Frans:

Lieve Janske

Als ik de foto's bekijk, moet het wel een hééééél leuk feestje geweest. Dat had je zusje ook wel verdiend. Morgen doen wij het als familie wel even dunnetjes over. We hebben er zin in!

Heb jij dan weer die vlindertuin op je koppie?
    Nu maar hopen dat je niet ziek wordt van de behandeling die je vandaag gekregen hebt.

Tot dan en een dikke knuffel voor allemaal.

Oma Hanny en opa Frans

• 17 April 2010 - 18:50

Jan Heidi Sem Samijn:

dag lieve joke, ferry, janske meike en lieke,

weer na lange tijd een bericht van ons..
    hoe gaat het met jou janske? je gaat weer een spannende tijd tegemoet alhoewel het altijd spannend rondom jou is natuurlijk..wij zijn overgehuisd en zitten weer in een iets rustiger vaarwater..
    lieke wat zag jij er moooi uit op jouw verjaadag zeg..alweer 5!!
    nou, heel veel groetjes van ons en toi toi toi voor de komende tijd..

jan heidi en de kinders