Waar is mijn rugzak? - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Waar is mijn rugzak? - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Waar is mijn rugzak?

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

07 Maart 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Zo, na een paar dagen rust op de site ben ik weer klaar voor mijn volgende reisverslagen. In dit geval om te vertellen dat het allemaal redelijk goed met mij gaat. Eigenlijk wil ik zeggen dat het gewoon goed met me gaat, maar dat blijft natuurlijk raar als je midden in een chemo kuur zit en daarnaast dagelijks nog 8 medicijnen moet innemen. Dat maakt toch een dagtotaal van 9 medicijnen per dag. Nu schrijf ik heel bewust innemen, want sinds een paar dagen neem ik de meeste medicijnen gewoon via mijn mond in. Zelfs de Chemo Kaspers gaan via mijn mond naar binnen en dus niet via het slangetje. Alleen de Kaliumfosfaat neem ik echt niet via mijn mond in, want dat spul is gewoon heel vies. Ik hoop dan ook dat ik die niet te lang hoef in te nemen. Het is namelijk alleen even een hulpmiddel om mijn nutrienten in het bloed weer op peil te krijgen en dit krijg ik nu gedurende twee weken. Hopelijk zijn dinsdag de nutrientwaarden van het bloed goed en kan ik hiermee stoppen.
Woensdag heb ik ineens besloten om maar weer eens wat te gaan eten. En dan niet van die hele kleine inimini porties, maar kleine porties, die groot genoeg zijn om papa en mama onder de indruk te laten zijn. Woensdag kreeg ik te horen dat als ik elke maaltijd iets eet, ik overdag geen rugzak meer omhoef. 's Avonds wordt dan gekeken wat ik die dag op heb en naar gelang krijg ik dan nog 's avonds als ik slaap sondevoeding. Gelukkig hebben we meerdere soorten sondevoeding in huis, dus dit kan prima per dag aangepast worden. Momenteel zit ik gemiddeld op de helft sondevoeding en de andere helft gaat dan door middel van gewone voeding door de mond. Tot gisteren at ik bij de broodmaaltijd crackers, maar vandaag heb ik ook gewoon brood gegeten. Het gaat wat betreft voeding echt vooruit. Vandaag zijn we zelfs gaan gourmetten bij de familie Wijnen. Vlees heb ik niet gegeten, maar ik heb toch lekker "meegesnackt" tijdens de maaltijd. Komkommer en stokbrood met kruidenboter waren favoriet. Als toetje heb ik zelfs aardbeienijs op en ik vond het heerlijk. Ik heb al die smaken in mijn mond toch wel gemist.
Afgelopen dagen heb ik ook regelmatig de kou getrotseerd om buiten te kunnen spelen of andere leuke dingen te doen. Op zich gaat ook dit me goed af, al heb ik 's avonds wel vaak pijn aan mijn benen en werd ik vannacht wakker van de pijn aan mijn armen. Waarschijnlijk komt dit door de Vincristine. Daarnaast bleek vanavond dat ik een soort van exceem op mijn benen begin te krijgen. Ik heb er nog geen last van. Hopelijk kunnen we tot dinsdag wachten om dit door een dokter na te laten kijken. Tenminste dit laatste vinden papa en mama. Ik heb afgelopen week al regelmatig gevraagd wanneer we naar het ziekenhuis moeten, want ik krijg toch wel wat last van afkickverschijnselen.
Leon van Aubel kwam gisteren nog langs. Hij had een bijeenkomst gehad van Alpe d'Huzes. Hij verteld ons hoe het stond met zijn voorbereidingen om op 3 juni maar liefst zes keer de Alpe d'Huez op te fietsen. Daarnaast had hij als verrassing voor Lieke, Meike en mij een armbandje bij, waarop staat: "Alpe d'Huzes -- Opgeven is geen optie". Als je een van ons dus met een rood armbandje ziet lopen, dan weet je waarvan deze is. Als jullie de voorbereidingen van Leon willen bijhouden, dan kan dat via zijn eigen blog:

http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties/haisjo/team/blog.aspx

Als laatste wil ik jullie nog even de kans geven om vragen te stellen, want op dit moment heb ik wel even tijd om deze te beantwoorden. Vaak zie ik in jullie reacties vragen staan, maar meestal lukt het me op dat moment niet om op deze vragen te reageren. Dus als jullie op dit moment vragen hebben, dan brand maar los en ook als jullie nog meer woorden uitgelegd willen hebben in Janske's ABC op de site van de Super Janske Club (www.superjanske.nl), dan kunnen jullie me dat ook laten weten.
Ik ga nu lekker rusten, zodat ik samen met Leanne morgen weer leuke dingen kan doen.

Groetjes Janske

  • 07 Maart 2010 - 21:32

    Opa Ijsje:

    Hoi Beste mensen

    Ik heb een verzoek...
    Al jaar en dag draai ik in mijn auto (nog) een cassette bandje voor mijn kleinkinderen , liedjes van kabouterplop.
    Zelfs Bart is er groot mee geworden , en als ze met me meerijden , is het altijd ,,Opa kabouterplop liedjes. en dan gaan we gezellig al zingend rijden.

    Nu zou ik graag de CD hiervan hebben , er staan liedjes op als:

    heet heet heet , de kabouterpap is heet

    Brand..

    verliefd verliefd ik ben verliefd

    enz enz.

    Wie heeft die CD en zou die (tijdelijk) aan mij af willen staan.

    Daar doe je mij en de 7 keuters veel plezier mee

    Alvast bedankt
    Opa ijsje


  • 07 Maart 2010 - 21:44

    Wilma Van De Vin:

    Hoi supersmul Janske,

    Wat ben je lekker aan het eten geslagen. Ik ben super trots op je. Die smaak van aardbeien; bij mij loopt me het water ook al in de mond. Laat staan wat een belevenis dit voor jou moet zijn!

    Wat een ontzettend leuke foto, aan de andere kant van de deur.

    Helaas kan ik Frans niet helpen. Ik heb allerlei cd's, maar deze niet. Maar met al die lezers van deze site moet het je vast wel gaan lukken.

    Hopelijk hoef je morgen nog niet naar het ziekenhuis voor de uitslag op je been, één dagje wachten, hopelijk hebben papa en mama gelijk.

    Dinsdag wederom heel veel succes in Nijmegen.

    Groetjes,

    familie van de Vin

  • 07 Maart 2010 - 22:02

    Gerda:

    Hey Miss Super Janske fideranske,

    Wat fijn dat het goed met je gaat en jij weer lekker zelf aan het eten bent.
    Geniet maar lekker van al die smaakjes die je nu weer proeft. Lijkt me een heerlijke ontdekkingsreis na zoveel tijd sondevoeding.
    Kei goed van jou. Ga zo door kleine guit, je komt er wel.

    Tussen al mijn CD's zit helaas niets van kabouter Plop.

    Ik hoop dat het tot en met dinsdag goed gaat met jullie allemaal.

    Lieve groeten en houdoe,
    Gerda.


  • 07 Maart 2010 - 22:33

    Oma Hanny En Frans:

    Lieve Janske,

    Wat heerlijk dat het zo goed met je gaat.Laten we hopen dat dat voorlopig even zo blijft.

    En dat het eten zo goed gaat, geweldig!
    Eet jij maar alles wat je lekker vindt, dat heb je wel verdiend.

    Slaap lekker!
    Dikke knuffel,

    oma Hanny en opa Frans

  • 08 Maart 2010 - 06:00

    DORRY:

    HOI WERELDWONDER EN AANHANG.
    WAT GAAT HET ALLEMAAL REDELIJK GEWELDIG MET JULLIE.
    FOTO'WAAR JE MOND VAN OPEN VALT, EN DAN DAT ETEN GEWELDIG PROBEER OOK EENS EEN DANOONTJE DIE VINDEN BIJNA ALLE KINDEREN LEKKER, EN KEI LICHT.
    GEEN PLOP FRANS ,WEL KOM VAN HET DAK AF GELOOF IK.
    JANSKE IK DENK DAT DIE UITSLAG KOMT VAN DE PLANTJES DIE JIJ MEE HEBT GEZET, ZATEN ER GEEN PRIMULAS BIJ .DAAR KUNNEN VEEL MENSEN NIET TEGEN.
    DIE FOTO MET JULLIE DRIETJES IN DE KAR IS OOK ERG MOOI, IK DENK DAT VAN JULLIE WEL DE MEESTE FOTO'S WORDEN GEKNIPT VAN ALLE KINDEREN. NU HOOR IK GELUIDEN KLEINKINDEREN IN AANTOCHT NIET ZO VROEG VANDAAG EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

  • 08 Maart 2010 - 07:38

    Lambert En Tineke:


    Hoi Janske,

    Jij blijft ons verrassen Janske! Wat een goed bericht deze keer! En wat geweldig dat je zo smakelijk kunt eten. Geniet jij maar fijn van dit 'gewone' kinderleven,samen met je zusjes. Veel plezier voor jullie allemaal!!!

    groetjes van Lambert en Tineke

  • 08 Maart 2010 - 07:43

    Jasmijn En Danny:

    Janske, Wat fijn dat het weer wat beter gaat en je al weer wat hebt kunnen eten. Dat moet toch een hele opluchting voor jouw maagje zijn. Ga zo door he..

    Oom Frans. Ik heb zelf de CD niet. Maar ik zal kijken of ik ze voor je kan downloaden. Als het lukt gooi ik de CD wel een keertje binnen.

    familie beks. Ik ben echt blij dat het weer wat beter gaat. Hier gaat het ook goed. Als het goed is hebben jullie er over 10 weekjes een achterneefje/nichtje bij.

    xxx

  • 08 Maart 2010 - 08:32

    Henk Evers:

    Hallo Janske,

    Met grote regelmaat volg ik je verhalen. Heel fijn om te lezen dat het wat beter met je gaat! Dit maakt mijn dag weer goed ;-) Nou Janske! Zet hem op en ik ben zeer trots op je! Je bent een kanjer!

  • 08 Maart 2010 - 08:43

    Frank En Heidi :

    Hallo Super Janske

    Kijk eens aan wat een leuk en goed berichtje van je.
    Ga zo door zullen we maar zeggen. En dan maar hopen dat de draak straks minder vat op je heeft.
    Enne ... ome Frans het lukte al met de cd las ik

    Groetjes uit Leende


  • 08 Maart 2010 - 08:52

    Marleen:

    He Janske

    Wat een geweldig bericht om te lezen! Fijn dat je weer lekker eet, en buiten kan spelen. Gelukkig komt de zon er ook aan. Geniet ervan, en succes morgen in het ziekenhuis!

    groetjes Marleen

  • 08 Maart 2010 - 10:20

    Oma Blijham:

    Hoi Janske, wat fijn dat je weer kan genieten van het eten.Ook geweldig dat je lekker buiten kan spelen en dat kan steeds vaker als het wat warmer weer wordt.Hier was het erg koud de laatste dagen omdat het hier altijd waait,veel succes met eten,groetjes aan de hele familie en voor jou een dikke knuffel van oma

  • 08 Maart 2010 - 12:57

    Nikki En Jannie:

    Haaa Janske,

    Wat fijn dat je niet meer de hele dag aan je rugzak gebonden bent en je nu weer alles kan proeven.
    Ben blij dat het weer een stuk beter met je gaat.

    dikke kus vanuit joepie

  • 08 Maart 2010 - 15:47

    Cor En Diny.:

    Hoi super Janske.

    Zo super Janske, wij hebben met veel plezier jou bericht gelezen op de site.
    Je bent een echte kanjer, zie je nou wel dat je een vechtersbaasje bent en dat je aan iedereen laat zien wie Janske Beks is.

    Als je morgen in Nijmegen kom zeg dan maar eens wat je afgelopen week thuis allemaal hebt gedaan, met Karin helpen poetsen[waar ze denk ik heel blij mee was] want vele handen maken licht werk.

    Een pluim op je muts [ moet eigenlijk zijn hoed maar die heb jij geen]heb jij dubbel en dwars verdiend.

    Super Janske, kei goed van jou om de pilletjes en het eten gewoon via jou mondje naar binnen te krijgen.

    WIJ ZIJN HEEL TROTS OP JOU!!!!!!!!.

    Voor morgen wensen wij jou veel succes en wij blijven voor jullie allemaal duimen draaien.
    En natuurlijk steken wij nog alltijd kaarsjes voor jou aan.
    Heel veel lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny van Zesgehuchten.
    Knuffels en Houdoe he.

  • 08 Maart 2010 - 17:54

    Gertie Uit Stein:

    Hallo Super Janske heerlijk dat het zo goed gaat.Wat zul jij smullen van alles wat op tafel staat. Ik wil je voor morgen heel veel succes wensen toi toi toi .Groetjes voor je zusjes ouders en de hele achterban.
    Houdoe doei gertie

  • 08 Maart 2010 - 19:09

    Janny:

    Hallo super Janske,

    Wat fijn dat het weer ietsje beter gaat en je weer wat gewonen dingen kunt proeven.
    Het was inderdaad wel erg koud brr..... ik had er ook last van.
    Maar toch wel mooi om te zien dat jullie nog lekker buiten gespeeld hebben en plantjes gezet.
    Geniet van de mooie dingen.
    wij gaan op zoek voor opa naar liedjes van kabouter plop (ik ben zelf ook gek op deze liedjes).

    Gr.aan papa, mama en je zusjes.

    Fam.Vrienten

  • 08 Maart 2010 - 19:11

    Wijnand En Janneke:

    Hoi lieve Janske,

    Wij willen jou eerst bedanken voor de mooie tekening die bij de post zat. We zijn echt vereerd dat we van jou een tekening hebben gekregen. Verder was het afgelopen fijn om even met jouw papa en mama te praten. Jij hebt echt de beste en liefste papa en mama van de wereld (dat kon Dr. Phil zo zien). We hebben wel een vraag voor jou. Zijn er nog andere dingen naast stickeren die jij graag doet?
    En voor opa ijsje ga ik nu de CD van kabouter Plop zoeken. Als het goed is hebben wij die nu nog één liggen. Wie weet!

    Groeten en ga zo door met eten en schommelen, poetsen en relaxen !!

    Wijnand en Janneke

  • 08 Maart 2010 - 20:12

    José:

    Ha meisje,

    Tjonge zeg, pas je op dat je niet voorover klapt omdat je nu je rugzak niet op hoeft. Fijn, dat je weer kunt genieten van lekkere dingen. En vragen, ja ik heb genoeg vragen. En die gaan niet over de draakjes maar meer over Joris, die de draak versloeg. Hoe krijg je het voor elkaar om met al die medicijnen zo op te knappen? Slaap je lekker door nu, zodat papa en mama dat ook kunnen? Waar heb je geleerd zo'n mooi aapje te kleuren die ik van je kreeg met de post? Vind je het leuk om het huis te poetsen? En hoe kom je aan die groene vingers? Heb je die van papa? Kortom, geniet van de dagen dat het goed gaat dan zal ik duimen dat het er heeeel veeel zijn!

    Kus, José.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Heeze

Janske

Een reisverslag van Super Janske (Janske Beks) naar een kankervrij bestaan. Op 6 juli 2009 is bij haar op 2-jarige leeftijd Leukemie (ALL) vastgesteld. Dagelijks brengt zij verslag uit over wat haar die dag bezig heeft gehouden.

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 2266863

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 31 December 2020

De wereld van Ke3

06 Juli 2009 - 03 Augustus 2011

Mijn reis naar een kankervrij bestaan

Landen bezocht: