Pretpark UMC St. Radboud - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Pretpark UMC St. Radboud - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Pretpark UMC St. Radboud

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

23 Februari 2010 | Nederland, Nijmegen

Dag lieve mensen,

Eerst moet ik jullie wat opbiechten. Gisteren vertelde ik dat ik lekker in mijn eigen bed ging slapen. Dat heb ik ook gedaan, tot het moment dat papa en mama in bed lagen. Dat vond ik wel een mooi moment om me lekker tussen hen in te nestelen. Daarnaast had ik ook nog wel zin in wat gezelligheid. Mama had daar helemaal geen trek in en papa heeft nog even meegedaan, maar toen vond hij het ook wel goed. We hebben nog even naar de Olympische Spelen gekeken (IJshockey) en toen is hij ook gaan slapen. Ik ben nog een hele poos wakker geweest, maar heb me rustig gedragen.
Om 6.00 uur stonden papa en mama op. Ik sliep nog niet zo heel lang, dus ik sliep gewoon door. Om 6.15 uur maakte mama mij wakker en daar werd ik heel boos om. Ik had me meteen voorgenomen om vandaag iedereen in het ziekenhuis te vertellen dat mama mij vanmorgen heeft wakker gemaakt. Dat heb ik dan ook gedaan, dus alle dokters, zusters, PM-ers, enz. weten nu dat mama mij vanmorgen zo vroeg wakker heeft gemaakt. De rit naar Nijmegen verliep rustig, want ik heb in de auto gewoon lekker verder geslapen.
We hadden nog een kwartiertje over, dus ik heb nog even het dierenspel gespeeld en daarna door naar de gezelligste man van het ziekenhuis. Die man heeft wel zo'n plezier in zijn werk, dat straalt overal vanaf. Als je al een ochtendhumeur hebt, dan ben je dat na een bezoek bij hem wel kwijt. Hij heeft een echo van mijn hart gemaakt en geconstateerd dat dat nog allemaal prima is. Alles ging vlotjes, dus even wachten in de vissenkom. Een ideale rustplaats om even een poepje te doen. Mama deed mij een schone luier aan. Papa wilde dat vast ook wel een keer doen, dus nog maar eens een poepje gedaan.
Daarna mocht ik komen en ik had er zin in. Wegen, lengte meten en een vingerprik. Kom maar op, ik ga wel op de dokter zijn stoel zitten. Dr. Jan Loeffen kwam en er werd nog even kort het plan van aanpak doorgenomen. Het kwam er voor mij op neer dat ik gewoon moest doen waar ik zin in had. Geen paal, geen slangetje aan mijn buik, maar volledige vrijheid en dan maar kijken wat er gebeurd als de Dexamethason wordt gegeven. Vandaag was het dus met name mijn taak om te laten zien wat ik allemaal kan als ik geen of in ieder geval nog weinig Dexa heb gehad. Vlug naar boven, waar kamer 19 al voor mij was gereserveerd. Spulletjes er neer gezet en op naar de speelkamer. Onderweg Agmar (mijn PM-er) tegengekomen en zeer uitvoerig haar begroet. Meteen haar aan de jas getrokken en ze kon direct met mij spelen. Ook mocht ik vandaag nog even met haar mee naar de studio van Radboud-TV.
Ik heb een poppenwagen gepakt en daarmee heb ik de rest van de dag rondgelopen. Dit om te voorkomen dat ik weer viel. Wat is het leuk in het ziekenhuis als je je eigen goed voelt. Kletsen met alle zusters en dokters. Spelletjes spelen met de CliniClowns, koffie halen, verstoppertje spelen, heel veel rondjes lopen, naar de grote hal en contact zoeken met andere kinderen. Ik had het prima naar mijn zin. Toen kwamen er vanmiddag ook nog allemaal konijnen in het ziekenhuis, dus die ben ik ook nog gaan aaien. Dat heb ik voorheen nooit mogen doen, maar vandaag kon het. We hadden de snoezelkamer gereserveerd, dus daar heb ik ook nog een poosje gespeeld en daarna weer terug naar de konijnen. In de grote hal heb ik ook nog verstoppertje gespeeld, met de CliniClown koffer gespeeld en van de glijbaan gegleden. Helemaal top dus. De zusters vonden dit wel een hele leuke opname en vonden het leuk om mij zo eens te zien.
Aan het einde van de dag kreeg ik te horen dat zuster Jeannette voor mij zorgt vanavond. Dat vond ik heel fijn, want zij is mijn vriendinnetje. Helaas kwam ze met vervelend nieuws, want ze is 65 geworden en morgen is haar laatste werkdag. Ik heb haar nog eens lekker geknuffeld. Wel fijn voor haar, als geeft ze aan dat ze nog best een tijdje door had gewild. Echter door bezuinigingen is dat niet mogelijk. Nu gaat ze lekker genieten van haar welverdiende rust en ze had al weer plannen genoeg.
Rond half zeven vanavond kreeg ik voor het eerst last van de Dexa. Ik kreeg een hele boze bui en ik was niet te troosten. Ik reageerde niet op papa, mama of de zuster en was weer erg in mezelf gekeerd. Om zeven uur herhaalde zich dit, echter was dit maar kort. De dokter heeft dit ook gezien en was nu al onder de indruk, evenals de zuster, van mijn reactie. Papa en mama waren dit nog niet, want ze zijn wel erger gewend. Wel zijn ze bang dat dit zich wederom deze Dexa-periode gaat herhalen. Het is ook heel lastig om te zeggen of het nu goed is of niet als deze reactie van de Dexa komt. Het geeft in ieder geval denkwerk voor de dokters. Ik ben wel goed gaan slapen, zodat mama en papa het schaatsen kunnen kijken.
Nog even een berichtje voor mijn stapvriendjes, want ik heb wel heel goed zicht op de Bob de Bouwers en er zijn er nu veel aan de gang. Die kan ik vanuit mijn kamer bekijken en we hebben mijn bed nu zo gedraaid dat ik ze heel goed kan zien. Voorlopig hebben jullie nog een grote voorsprong en als ik zo actief blijf heb ik niet veel tijd om naar de Bob de Bouwers te kijken.
Als laatste nog een reactie op het niet kunnen plaatsen van een reactie. Op de hele site van waarbenjij.nu kon geen enkele reactie geplaatst worden. Inmiddels hebben ze dit probleem opgelost, dus de reacties kunnen weer komen.

Groetjes Janske

  • 23 Februari 2010 - 21:22

    Marian En Maarten:

    Lieve Janske,

    Wat een dag zeg. Een doerak ben je, maar wel een hele leuke.
    Gedraag je je wel een beetje! Mama en Papa zullen hun handen al je vol hebben gehad. Gisteren lukte een berichtje niet, dus nu maar hopen dat deze erop komt.
    Goed dat de dokters je kunnen observeren.
    Succes deze week en een dikke kus voor jullie alle drie.

  • 23 Februari 2010 - 21:30

    Oma Hanny En Frans:

    Hallo Janske,

    Wat super daar in Nijmegen. Ik wist niet dat ze daar ook nog een partij konijnen onder hun hoede hadden. Wel geweldig voor jou he. Lekker knuffelen is natuurlijk wel heel leuk voor je. Probeer je ze al na te doen? Kunnen we nog lachen. Goed oefenen he!

    Vervelend voor je dat die medicijnen je zo boos maken. We hopen maar dat ze jou een beetje hiermee kunnen helpen om het wat minder moeilijk te maken.
    Ga je vanavond lekker slapen? Dan kan mama ook lekker uitrusten.

    Dikke knuffel,
    oma Hanny en opa Frans

  • 23 Februari 2010 - 21:38

    Ome Tan:

    Ik had 3 berichtjes getypt maar nou weet ik het niet meer.

    In ieder geval gaat het GOUD naar Janske het ZILVER naar Ferry en Joke en rest krijgt BRONS.

    Wie moest er vandaag eigenlijk schaatsen ?

    groetjes

    VANTAN


  • 23 Februari 2010 - 21:54

    H & H & I:

    Hoi Janske,

    fijn om te lezen dat je een goede dag hebt gehad in het ziekenhuis vandaag en dat je heeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk met papa en mama hebt gespeeld. En dan ook nog een hele boel knuffelkonijnen......

    Jammer dat je de dag zo af hebt moeten sluiten, maar wie weet heb je morgen weer een beter humeur. Al hoewel wij van papa en mama begrepen hebben dat dat waarschijnlijk niet het geval zal zijn.
    Hopen dat de doktoren er dan iets tegen kunnen doen.

    De foto van de waterpaal is geweldig leuk !!

    Slaap lekker.

    Dikke knuffels (of heb je die vandaag al genoeg gehad ?) en kusjes van ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

  • 23 Februari 2010 - 22:14

    Ome Renier:

    Ha Janske,

    Zo je hebt je wel vermaakt!!... en de rest daardoor ook. Wel jammer van de dexa-periodes.

    Hopelijk worden er geen verkeerde wissels gegeven want dat is niet goed voor het GOUD van Janske.

    Liefs,
    Ome Renier


  • 23 Februari 2010 - 22:43

    Mechteld:

    Hallokidoki,

    Wow, wat een gaaf pretpark. Is de entree-prijs een beetje betaalbaar? Gaaf dat je de konijnen mocht aaien.
    En wat zie, wilde papa en mama jou op sterk-water zetten? Ziet er wel grappig uit achter die paal.
    Wij wensen zuster Jeannette heel veel plezier met haar vrije tijd.
    Wij hopen dat die boze buien snel overwaaien en dat papa en mama er niet te veel hinder van hebben.
    Van ons krijgen jullie allemaal een gouden medaille.
    Nu ga ik ook een paar uur snoezelen in mijn eigen waterbed.

    Groetjes en een knuffel uit Heeze

  • 23 Februari 2010 - 22:54

    Joli Claes:

    ha janske
    wat leuk al die konijntjes,en wat fijn dat jij ze mocht knuffelen. de foto's zijn weer prachtig, vooral die van die paal en achter het scherm.
    wat jammer dat je weer boze buien hebt van de dexa.
    hopen dat de dokters daar wat tegen vinden. maar gelukkig gaan die buien ook weer weg en hebben we over een tijdje gewoon weer onze vrolijke janske terug met al haar streken.
    voor nu lekker slapen en heb je morgen alweer een wat beter humeur.
    zet 'm op en hou vol.
    welterusten.
    dikke kus van ons. xxxxxx

  • 23 Februari 2010 - 23:18

    Ineke En Peter:

    Wat fijn Janske, dat je in het ziekenhuis ook zoveel plezier kunt hebben. De foto's liegen er niet om. Wat kun jij je goed verstoppen zeg! Jammer, dat die dexa weer op gaat spelen en jou zo boos maakt. Hopelijk is daar iets aan te doen in de komende tijd.
    We hopen dat jij en ook papa en mama vannacht in elk geval goed en rustig kunnen slapen. Knuffel van ons

  • 23 Februari 2010 - 23:29

    Frank En Heidi :

    Hallo Super Janske

    De omschrijving van pretpark klopt wel zo te zien, wat een hoop dingen heb jij gedaan vandaag. Je zult wel moe zijn. Nu maar hopen dat de draak niet te veel bezit van je neemt. Misschien kun je hem verslaan als een ridder in je dromen en is ie morgen weer weg.

    Enne over dat schaatsen kijken zullen we het maar niet hebben. Ik denk niet dat Sven dat leukt vind.

    O ja ome Renier nog proficiat (had ik gisteren al gedaan maar toen ging het niet)

    Groetjes uit Leende


  • 24 Februari 2010 - 05:19

    DORRY:

    HOI BOEFJE EN DE REST.
    WAT BEN JIJ LEKKER BEZIG IN HET ZIEKENHUIS.
    IK VIND DAT ZWARTE KONIJN NET EEN KAT, MAAR HET ZIJN WEL LEUKE DIEREN, WAT KUN JIJ JE DAAR UITKUREN.
    MAAR NU DE DEXA WEER ,DAT DAT SPUL HET LEF HEEFT OM JOU STEEDS BOOS EN VERDRIETIG TE MAKEN.
    WAT VOOR KLEUR HEEFT DAT SPUL?VERDER VIND IK DAT DE FOTO'S WEER HEEL APART ZIJN.
    KAN JIJ NOG AF EN TOE IETS ZELF ETEN????????
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY. EN ZUSTER VEEL PLEZIER IN DE VUT 65 IS MOOI OM HET BIJLTJE ER BIJ NEER TE LEGGEN

  • 24 Februari 2010 - 06:16

    Karin:

    Hallo janske Wat een mooie foto's zeg echt wel een pretpark en wat een leuke konijnen.Heb je wel een beetje kunnen slapen na al die inspanning allemaal?Nou wij hopen dat het allemaal weer snel inorde komt en dat we jullie gauw in heeze zien.Veel sterkte en de groetjes aan mama en papa.Knuffel van karin.

  • 24 Februari 2010 - 07:11

    Judith & Ron, Wout:

    Hallo Janske en de rest!

    Als je dan een dag kunt rellen, dan mag je er ook alles uithalen wat er in zit; groot gelijk!

    De foto verstopt achter scherm en paal vinden we weer super!
    We zijn benieuwd naar je nachtverhalen en hopen dat je vandaag ook weer van alles kunt laten zien waardoor de doktoren veel van je kunnen leren.

    Zet 'm op!

  • 24 Februari 2010 - 07:56

    Fam Van Bree:

    Hé Janske en papa en mama

    fijn zo'n dag in het ziekenhuis met die konijnen en het fijne spelen. Jammer dat die dexa even roet in het eten gooit, maar weet je probeer in ieder geval de goede baan te houden en datn is het goud voor jou.
    groetjes en zet 'm op

  • 24 Februari 2010 - 10:33

    Meike :

    Hoi Janske, papa en mama,

    Ik vind het er gaaf uitzien in het ziekenhuis, en leuk dat je de konijntjes hebt mogen aaien, ik heb dat hier vanochtend ook gedaan toen ik Sietske meehielp met voeren. Zacht zijn ze he!
    Ik heb het verder weer reuze naar mijn zin. Ze leren me hier vanalles zeggen (lukt niet altijd want als ik geen zin heb doe ik het ook niet). Heb net geprobeerd de vissen te aaien maar die vinden dat niet zo leuk en er zit een kom omheen dus ik kan er ook niet zo goed bij. Jij lijkt ook wel een vis in een kom achter die paal, lachen zeg!
    Het regende vanochtend niet dus ik was super blij want ik vind op de fiets naar school een heel leuk en dan kan ik ook over het plein rennen en zwaaien naar iedereen.
    Hopelijk hebben jullie ondanks de draak ook een fijne dag.

    Dikke knuffel en natte kus van Meike en de groetjes en knuffels van tante Angela

  • 24 Februari 2010 - 11:23

    Inge:

    Hoi Janske,

    Ik dacht gisteren al? Waar is iedereen, geen berichten? Laat ik zelf maar iets leuks erop schrijven. Maar hoe haal ik het ook in mijn hoofd; dat niemand jullie bericht. Tja blond hè!

    Ik dacht stuur een leuk brabants grapje, maar in nijmegen snappen ze die misschien niet.
    Als ze vragen: "Hoest nou?". Dan zeg maar: "ik hoest nie zovuul meer".
    (gisteren vond ik hem ook leuker)

    Nou kleine meid, als het niet anders kan dan laat je die drakenvlammen maar vliegen. Ik zal wat blussende energie jou kant op sturen. Dat is misschien fijner voor de omgeving. Want af en toe moet je ook even kunnen afkoelen nietwaar?

    Het is fijn dat je eens het ziekenhuis op een andere manier hebt kunnen bekijken.
    hopelijk komen er nog meer van die momenten.

    Succes en dikke knuffels aan papa en mama.

    groetjes Inge.

  • 24 Februari 2010 - 12:15

    Cor En Diny.:

    Hoi Super Janske.

    Wat zijn het mooie konijnen met die lange oren, zo te zien krijgen ze eten genoeg.
    Janske hebben Oma tumtum en Opa ijsje ook zulke mooie konijnen?

    Gaaf Janske om in zo'n groot ziekenhuis verstoppertje te spelen daar heb je de ruimte en is het niet makkelijk voor Papa en Mama om jou te zoeken.

    Ferry, Joke en Janske afgelopen Maandag [22 Febr.] heb ik een paar keer en reactie naar jou site gezonden om jou heel veel succes te wensen voor Dinsdag maar jammergenoeg is deze niet bij jullie aangekomen.
    Gelukkig is dit weer hersteld.

    Janske, wij wensen jou heel veel succes met deze behandeling en hopen dat er niks bijzonders bijkomt

    Wij blijven voor jullie duimen en het allerbeste, knuffels en de lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny en Janske wat zeggen wij in Brabant, Houdoe he!!!!!.

  • 24 Februari 2010 - 15:29

    José:

    Ha meisje, het is toch bij de konijnen af, zoals jij het ziekenhuis op stelten zet. Ik vind je super dapper met al je energie. Nu maar hopen dat de dexa niet al te veel ellende veroorzaakt. Gun papa en mama een beetje rust, ga alsjeblieft niet vallen want meer plek voor blauwe plekken zie ik niet.

    kus, José.

  • 24 Februari 2010 - 16:09

    Janny:

    Ha Super janske,

    Wat kan jij mooi knutselen, bedankt namens Tijssens Electrotechniek voor de mooie kaart van de Super Janske club, ze waren onder de indruk de kaart heeft een mooi plaatsje gekregen op kantoor zodat iedereen ervan kan genieten.

    Wat een mooie konijnen hebben ze in Nijmegen, lekker om te knuffelen, en snoezelen in de snoezelruimte gaat je ook goed af zo te zien.

    Janske, papa en mama hou je taai,

    Gr.Fam.vrienetn

  • 24 Februari 2010 - 18:05

    Gerda:

    Hey Miss Super Janske fideranske en Papa, Mama en familie,

    Wat een grapjes haal jij uit en ik heb nog zo gezegd: "niet teveel grapjes uithalen"!
    Maar ja, als ze zelfs konijntjes binnen halen om jou af te leiden dan weet ik het ook niet meer.
    Heel goed zoals jij jezelf en iedereen om je heen bezig houdt.
    Nu die DEXA-draak nog even de das om doen en je bent er weer.

    Succes, hou je taai kleine guit en geniet van alles wat op je pad komt.

    Lieve groeten en houdoe,
    Gerda

  • 24 Februari 2010 - 18:42

    Leanne:

    Ha Janske,

    Zo te zien heb jij het wel naar je zin daar! Ze hebben daar ook wel heel veel leuke dingen.. Clowns, konijnen, snoezelkamers, een super grote hal waar jij je fijn kan verstoppen.
    En wat fijn dat de zusters en dokters je nu ook eens zo fit zien! Hopelijk blijft dat zo lang mogelijk zo.
    Anders maar hopen dat het dexadraakje je zo veel mogelijk met rust laat.. Ik zal voor je duimen!

    Doe je de groetjes aan je papa en mama?
    En vanuit hier ook de groetjes aan Lieke en Meike! Hoe is het met jullie?

    Doei!
    Leanne

  • 24 Februari 2010 - 19:07

    Fam Van Gaal:

    Hey Super Janske Joke en Ferry natuurlijk.

    Wat een leuke dag heb e meegemaakt zeg. Lekker snoezelen en wat een mooie foto hebben ze van je gemaakt zeg. Hoe was het om die konijnen te aaien? En wat kun jij goed verstoppertje spelen. Wij dachten dat je door heel het ziekenhuis aan het spelen was.

    Hopelijk doet de Dexa draak niet te veel met je. Zodat je de rest van de week nog lekker kan spelen in het ziekenhuis.

    X Renske Gijs en Nicole van Gaal

  • 24 Februari 2010 - 20:50

    Fam. V. Noort:

    Hoi Janske,

    We wilden je nog bedanken voor het mooie knutselwerkje dat je voor ons hebt gemaakt. Dat was echt een verassing. Heel veel succes de komende dagen en de groetjes aan je papa en mama.

    Rob, Francien en Laurie.

  • 24 Februari 2010 - 22:31

    Willemieke, Herman:

    Ha die Super Janske,
    Wat kun jij je goed verstoppen zeg. Ik ken niemand die dat zo goed kan als jij dat kan!!!
    GEweldig!!. Ik wil wel graag een keertje met jou verstoppertje doen. Ik denk dat Renske dan ook wel mee wil doen.
    Lijkt me heel gezellig.
    Sterkte met de dexa..
    Groetjes Willemieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nijmegen

Janske

Een reisverslag van Super Janske (Janske Beks) naar een kankervrij bestaan. Op 6 juli 2009 is bij haar op 2-jarige leeftijd Leukemie (ALL) vastgesteld. Dagelijks brengt zij verslag uit over wat haar die dag bezig heeft gehouden.

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 636
Totaal aantal bezoekers 2266863

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 31 December 2020

De wereld van Ke3

06 Juli 2009 - 03 Augustus 2011

Mijn reis naar een kankervrij bestaan

Landen bezocht: