Hei of gin hei........BESSUM - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Hei of gin hei........BESSUM - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Hei of gin hei........BESSUM

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

12 Februari 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vandaag heb ik toch iets gaafs mogen doen. Samen met mijn zussen heb ik het Bessumpaleis getest. Dit om te kijken of alles klaar is voor de carnaval.
Vanmorgen mochten we al meteen onze carnavalskleren aan en Lieke heeft carnaval gevierd op school. Ik heb lekker in mijn clownspak rondgelopen en gedanst, samen met Meike als lieveheersbeestje. Lieke was ook als lieveheersbeestje. 's Middags moest ik even een dutje doen, want dan hadden papa en mama nog een verrassing voor mij. Omdat ik met de carnaval niet naar het Bessumpaleis kan i.v.m. mijn lage weerstand, leek het papa en mama leuk voor mij om er toch even te gaan kijken. Dit hebben we dus gedaan. Dan kom je daar dus aan samen met mijn zussen in het grote Bessumpaleis. Er waren geen kinderen, maar gelukkig wel Heibessums. "Drie uurkes vooraf" stond op grote schermen aan en ook de muziek stond aan. Verder stond alle feestverlichting aan, dus het was 1 groot feest voor ons. Move-it was nog aan het oefenen om de puntjes op de i te zetten voor hun dans. Ook papa heeft met zijn dansgroep de Black Bessum Dancers nog proefgedraaid voor ons. Zelfs 1 keer met alles erop en eraan. We mochten ook even op het podium en we hebben drinken en snoepjes gehad. Met ons drieen hebben we polonaise gelopen en diverse dansjes gedanst. Ook Leanne heb ik daar gezien en Rob heeft goed voor ons gezorgd. Kortom, het was 1 groot feest. Zelfs zo groot dat ik geen zin had om mee naar huis te gaan.
Bij deze kan ik dan ook alle kinderen uit Heeze en omstreken aanbevelen om de komende dagen carnaval te gaan vieren bij de Heibessums. Via onderstaande link kunnen jullie het carnavalsprogramma van de Heibessums vinden.

http://www.heibessums.nl/carnaval2010/

Het is wel fijn om te weten dat, terwijl wij carnaval vierde, de dokters nog volop met mij bezig zijn. We waren nog niet thuis, of de telefoon ging. Het was onze rode draad oncoloog Dr. Jan Loeffen. Hij had nog een bloeduitslag m.b.t. het antischimmelmiddel wat ik krijg. De dosering mag weer een klein beetje naar beneden. Niet dat de spiegel op dit moment al te hoog is, maar omdat ervaringen uit het verleden hebben geleerd dat de spiegel bij mij meestal ineens doorschiet. Dit proberen we nu op deze manier te voorkomen. Dinsdagmorgen mag ik me weer melden in Nijmegen (met carnavalspak) en wordt er weer bloed afgenomen. Tot die tijd krijg ik dagelijks nog 1 pilletje chemo en daarna krijg ik wat betreft de cytostatica een weekje rust.

Nog even voor de oplettende kijker, de sonde zit nu aan de andere kant. Dit keer komt dat, omdat deze er al zo lang inzit, dat hij versleten is. Gisteren lekte hij een klein beetje. Dit hebben we nog een half dagje kunnen rekken met wat tape, maar vandaag moest hij er dan toch uit. Met hulp van Lieke en papa heeft mama deze weer opnieuw ingebracht. Nu maar weer hopen dat deze weer zo lang blijft zitten tot hij versleten is.

Voor nu wil ik iedereen fijne carnavalsdagen toewensen. Ik heb al gekeken en op omroep Brabant kan ik veel carnaval op TV kijken. Daarnaast beginnen vanavond de Olympische Spelen, dus ik vermaak me de komende dagen wel.

Groetjes Janske


  • 12 Februari 2010 - 21:40

    Judith & Ron, Wout:

    Vasteloavend Same!


  • 12 Februari 2010 - 22:04

    Renske Van Gaal :

    Hey Super Janske

    Papa had mij het leuke nieuws al verteld. Janske heeft het heibessumpaleis kunnen testen. En hij zei dat jij het goed gekeurd hebt. Mama vond het jammer dat wij er niet bij waren want we hadden jullie daar graag zien schitteren!!!!!!!!

    Nou Janske Lieke en Meike ik heb gezien dat jullie goed kunnen feesten en hopelijk is dat een goed begin voor de carnaval.

    Dikke kus Renske
    Speciaal voor jouw Janske
    HEI OF GIN HEI....... BESSUM!!!!!!!!!!!!!!!

  • 12 Februari 2010 - 22:20

    Opa Ijsje Oma Tumtum:

    oh oh oh wat een mooie foto's ... en nou op zun brabants:

    suund dé die foto van de polonaise de snoetjes nie te zien zijn , die hadden we ger gezien.

    en wa leuk van de heibessems dé zu ut hul paleis vur jullie 5en alleen beschikbaar hadden gesteld.

    Klasse heibessums

    Enne nog effen dit vur iedereen in hees en daarbuiten.

    geweldige carnavals daag

    en hier is alles in gereedheid gebracht vur Hotel De Parel

    Hei of gin Hei

    Bessssssssssssssssssssssssssssssuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuummmmmmmmmm


  • 12 Februari 2010 - 23:49

    Frank En Heidi :

    Hallo Super Janske

    Wat ben je toch weer een bofkont.
    Geniet er maar lekker van.;-)
    Fijne carnavals dagen met zijn allen.
    Enne als er geen verhaaltje meer komt dan veel succes dinsdag en geen rare dingen.

    Groetjes uit Leende

  • 13 Februari 2010 - 02:52

    Familie Wijnen:

    Hey hallo,

    Diep in de nacht effe een berichtje. Goed dat je het bessumpaleis hebt goedgekeurd, komen we straks weer 4 dagen feesten. We zijn vanavond al van start gegaan, super gezellig, maar nu effe een paar uurtjes slapen anders komt het niet meer goed op de eerste dag.
    Enne, wat zag ik daar een mooie tegelvloer op de eerste foto, zowel de tegel als de uitvoering, SUBLIEM!! hahahahah.
    Hele fijne dagen allemaal. Niet te zat!!

    Groetjes Barry en Mechteld

  • 13 Februari 2010 - 07:56

    Lambert En Tineke:


    Wat een geweldig idee om jullie de feestzaal te laten testen.Met alles erop en eraan!!
    Dát kan toch alleen bij de "heibessems" in Heeze!! Het was een goed begin van wat toch een héél gezellig weekend zal worden voor jou Janske!! En wat zien jullie er prachtig uit. Lieke, zet hem op bij je optreden.En Meike gaat vast nog een keer mee in de
    polonaise. Ook voor Joke en Ferry, een héél fijn weekend. Hos en dans de spanningen er maar eens helemaal uit!!!!
    Liefs van ons

  • 13 Februari 2010 - 07:59

    Gerda:

    Hey Miss Super Janske fideranske,

    Wat zullen jullie genoten hebben in het heibessumpaleis.
    Geweldige foto's weer.

    Nou, clowntje en familie, ik wens jullie leuke carnavalsdagen en niet te veel grapjes uithalen.

    Lieve groeten en houdoe,
    Gerda.

  • 13 Februari 2010 - 08:11

    Familie Wijnen:

    Hey goeiemorgen, daar zijn we weer. Lekker geslapen? Weet je Janske, Ome Tan probeerde jou gisteren na te doen, hij had van die donkere strepen onder zijn ogen. HAHAHAHAH he leek net echt. Ik dacht even dat hij jou was, maar toen zag ik dat hij een bril op had en die heb jij niet, toch??
    Fijne dag vandaag!!

    Groetjes van ons

  • 13 Februari 2010 - 08:29

    Oma Blijham:

    Hoi Janske, wat leuk dat je toch een beetje van carnaval mee kan krijgen. Als ik jonger was kwam ik het bij jullie vieren, want hier doen ze dat niet.Veel plezier, groetjes aan de familie, alaaf,oma.

  • 13 Februari 2010 - 09:09

    DORRY:

    HOI FEESTNUMMERS.
    EERST BEGIN IK MET WAT EEN GEWELDIGE VERRASSING, EN DAN DIE FOTO'S UNIEK LANG GELEDEN WAS MIJN ZOON DENNIS OOK EEN BESSUM, EN MOEST EEN DANSJE UITVOEREN ,MET ZIJN HARIGE BENEN, IK WEET NIET OF JIJ FERRY ER OOK AL BIJ WAS?,MAAR DEZE MUTS WAS ZO TROTS OP HEM,DAT IK DACHT DIE KOPEN ZE WEG VOOR MIJN NEUS OF EEN ANDERE DANSGROEP HEEFT EEN PLAATS , VEEL VRAAG IS ER OM HEM GEWEEST MAAR HIJ MOEST VOOR ZIJN STUDIE NAAR DE LOEIENDE KLOKKEN JULLIE WETEN WEL DIE VAN HET BRONSGROEN EIKENHOUT.
    DUS ZIJN LOOPBAAN IS BIJ DIE ENE VETTE BESSUMDANS GEBLEVEN.
    IK WENS JULLIE HELE FIJNE DAGEN, EN ALLES KOMT OOIT GOED DAG ALLE FEESTVIERDERS HIFIVE LOWFIVE EEN DIKKE BESSUM DORRY EN OOK NOG EEN STRUIK HEI

  • 13 Februari 2010 - 11:01

    DORRY:

    HOI ALLEMAAL.
    IK HEB ALTIJD HET GEVOEL ,ALS HET WAT BETER GAAT MET JANSKE PANSKE KEVERTJE DAT IK OOK DINGEN KAN MAILEN DAT NIKS VOORSTELT ALS SLAPPE KLETS, IS HET OOK .
    MAAR FRANS JIJ MAILDE IN HET DIALECT WAT IK MET MIJN VRIENDEN IUT DE HEI POLDER OOK DOE, IK VIND HET ERG LEUK MAAR DIALECT IS VERREKENS MOEILIJK OM TE SCHRIJVEN,
    WEET JIJ DEZE TE VERTALEN?NOU HEDDE WEER ZITTEN BRASSEN, VAT DE SCHOTELSLET MAIR SUBIET ,IK HEB EEN TEMMESKE ERPEL OP MENNE SCHOOT ,EN INNE SCHOLK AN GETROKKEN VEUR AL DA SMIRIG ZAND WA VAN DE ERPEL AFKOMT.
    NOU LUST ER NOG IEMAND EEN KOPJE KOFFIE?,GIF UW TAS MAIR AAN DORRY

  • 13 Februari 2010 - 11:43

    Asmara:

    Hoi Janske

    Ik ben gisteravond bij ome Tan en tante Angela geweest zodat zij samen met barry en mechteld konden gaan voorproeven voor de carnaval. Ik weet zeker dat dit wel gelukt is. Ze hebben een hele fijne avond gehad.

    Een hele fijne carnaval voor jullie allemaal.

    Alaaaaaf en tot later.

    Asmara.

  • 13 Februari 2010 - 13:42

    Cor En Diny.:

    Hallo Lieke, Janke en Meike.

    Nou zeg dat was nog eens een grote verrassing dat jullie met Papa en Mama mee mochten gaan kijken bij de Heibessums.

    Janske, zo heb jij toch iets kunnen meemaken van de carnaval.
    En dan gezellig samen de polonaise doen, wij hebben de foto's gezien, alle foto's zijn geweldig mooi.

    Van zo'n bericht worden wij vrolijk en denken Meiske geniet er maar lekker van.

    Wij willen jou Papa en Mama, heel veel plezier en leut wensen bij de heibessums.[als ze een gaatje zien om te gaan].
    Zet de bloemetjes maar eens buiten jullie verdienen het dubbel en dwars!!!!!!!.
    Het gaat jullie allemaal goed, en de lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny.
    Het gaat jullie goed.
    Houdoe he.

    Oja Janske zeggen ze in Nijmegen ook Houdoe als jullie weg gaan?

  • 14 Februari 2010 - 08:03

    DORRY:

    HOI SNEEUWPOPJE EN IJSBEREN.
    HET LIJKT BIUTEN WEL EEN SPROOKJE,WAT ZULLEN ER VEEL FEESTVIERDERS ONDERUIT GAAN, BEST ZIELIG.
    GAAT HET NOG REDELIJK GOED MET JOU ?
    IK HOOP ZO DAT HET ZO IS HIFIVE LOWFIVE EN EEN DIKKE VETTE DORRY

  • 14 Februari 2010 - 14:13

    Joli Claes:

    ha janske en familie
    jullie hebben al een voorproefje gehad in het heibessumspaleis.
    dat zag er supergezellig uit.
    jullie kunnen de volgende dagen lekker aan de zwier, geniet ervan.
    de foto's zijn ook weer super.
    hou vol en zet 'm op.
    dikke kus van ons xxxxxx

  • 16 Februari 2010 - 10:47

    Frank En Heidi:

    Hallo Super Janske

    En alweer terug van het bloedprikken?
    Ik hoop maar dat je het gewoon gehouden hebt en weer gewoon naar huis mag.
    We lezen het nog wel.

    Groetjes uit het bloasdonk

  • 18 Februari 2011 - 18:10

    Jeugdprins Tombukkem:

    wat een leuke polonaise

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Heeze

Janske

Een reisverslag van Super Janske (Janske Beks) naar een kankervrij bestaan. Op 6 juli 2009 is bij haar op 2-jarige leeftijd Leukemie (ALL) vastgesteld. Dagelijks brengt zij verslag uit over wat haar die dag bezig heeft gehouden.

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 2266916

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 31 December 2020

De wereld van Ke3

06 Juli 2009 - 03 Augustus 2011

Mijn reis naar een kankervrij bestaan

Landen bezocht: