Twijfels - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Twijfels - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Twijfels

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

04 Februari 2010 | Nederland, Eindhoven

Dag lieve mensen,

Zoals de meeste van jullie nog wel weten, sprak ik in het begin van de Leukemie behandeling weleens over Red-Bull in plaats van chemo. Dit omdat ik telkens na het krijgen van een kuur extra energie kreeg. Helaas is dat nu helemaal niet meer het geval. Zoals ik dinsdag al beschreef viel ik tijdens het inlopen van de chemo al in slaap. Ook gisteren heb ik een flink deel van de dag geslapen en voor de rest vooral rustig aan gedaan.
Vannacht rond half twee werd ik wakker en heb mama gevraagd om bij mij op de kamer te komen liggen. Hierna heb ik goed geslapen. Vanmorgen ben ik opgestaan en rechtstreeks naar papa en mama's bed gelopen om daar weer in te gaan liggen. Omdat ik ontbijt 's morgens met zijn alle altijd gezellig vind ben ik toch mee naar beneden gegaan. Ik klaagde op dat moment al over pijn aan mijn ogen. Bij het ontbijt heb ik er even bij gezeten en ben op de bank gaan liggen. Papa bracht Lieke naar school en hij vertelde al tegen de juffrouw van Lieke dat hij niet verwachtte dat hij Lieke ook van school zou kunnen komen halen. Ook had hij al aan andere moeders gevraagd of hij ze kon bellen om Lieke uit school te halen. Dit was geen enkel probleem en dat waarderen papa en mama dan ook bijzonder. Uiteindelijk is Lieke mogen overblijven op school samen met buurvrouw Karin. Alles was dus vlug geregeld.
Nu vragen jullie je natuurlijk af: "Waarom dan?". Ik zat vanmorgen weer niet lekker in mijn vel. Papa en mama mochten niet weg en ik huilde om alles. Het liefst hing ik alleen maar op schoot en lopen van de kamer naar de keuken lukte niet. Telefonisch contact met Nijmegen was het gevolg. We zouden teruggebeld worden. Ondertussen de familie Prinsen gebeld en zij kwamen Meike weer halen, dus die zit weer in Valkenswaard. Nijmegen belde terug en maakte zich niet zo druk, maar ga maar even naar Eindhoven om ze daar te laten zien. Zo gezegd zo gedaan, maar ondertussen werd ik er niet beter op. Op het moment dat ik mijn jas aan had heb ik nog wel vlug van de gelegenheid gebruik gamaakt om een klein stukje op de tractor te rijden. In Eindhoven werd het vertrouwen van papa en mama steeds minder, want ze zagen steeds meer verschijnselen die ze drie weken geleden ook hebben gezien. Zou het dan toch niet van de Asparaginase komen? Bij lichamelijk onderzoek konden de dokters niets vinden, alleen het feit dat ik alles behalve lekker in mijn vel zat. Er werd bloed afgenomen en ook het Ammoniak werd bepaald. Na een goed uur kregen we de uitslag. Het ammoniak was te hoog. Niet in de orde van grote van drie weken geleden, maar wel te hoog. Eindhoven voerde overleg met Nijmegen en in Nijmegen maakte men zich nog steeds niet druk. Geen reden om op te nemen in Nijmegen. In Eindhoven (en papa en mama) dachten daar toch anders over en dus heb ik weer een kamertje in het Catharina ziekenhuis in Eindhoven. Inmiddels gaat het wisselend met me. Ongeveer 1 uur slapen, 1 uur bezig om wakker te worden en daarna 1 uur best wel fit. Zo heb ik vanavond flink geskyped en tijdens het Skypen verstoppertje gespeeld. In dit geval had ik Lieke op de Skype bij oma Hanny en Frans, want Lieke logeert daar zolang ik in het ziekenhuis lig. Ik heb computerspelletjes gespeeld, boterhammen gesmeerd, maar ook gehuild om niets, boos geweest, niet weten wat ik wil, niet meerwerken met de zusters. Op dit moment weet ik het dus zelf ook niet.
Nu worden er elke 3 uur controles uitgevoerd om te kijken of ik nog goed aanspreekbaar ben en of mijn pupillen nog op de goede manier reageren. Morgen wordt er opnieuw bloed afgenomen en dan is het spannend of de Ammoniak verder is doorgestegen of niet. Het wordt dus een twijfelachtige nacht met als resultaat morgen een goed of slecht bericht.

Groetjes Janske

• 04 Februari 2010 - 21:38

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Wat is dit nu weer allemaal. Maak je ons weer aan het schrikken.
    Wat is het maar weer goed dat je zo'n goede ouders hebt die alles in de gaten hebben. En niet opgeven tot dat ze het zeker weten. Nu maar weer afwachten waar dit weer vanaf komt. In theorie zou het dus niet meer kunnen........maar ja...... er is maar een Janske Beks en die doet het toch weer net anders.
    Fijn dat het clubje om je heen weer meteen klaar staat.
    Nou heeel veeel sterkte
    daar in Eindhoven

Groetjes uit Leende

• 04 Februari 2010 - 21:56

Mechteld:

He wijffie, het zit weer eens niet mee. We hopen dat er morgen goed bericht komt. Duimen maar weer.
    Anke vond het bij het overblijven wel leuk dat Lieke er ook was.
    Slaap lekker, voor zover dat gaat. Zet hem op, hoor.

Dikke knuffel van de familie Wijnen

• 04 Februari 2010 - 22:00

Tante Angela:

Hey Super Janske,

Tja, ook wij schrokken natuurlijk vanochtend wel even van het telefoontje van mama, maar ze hebben het weer prima aangevoeld.
    Meike heeft het weer prima naar haar zin, dat heb je op de skype vast wel gezien. Wij konden jou niet zo goed zien, je was telkens zo goed verstopt, maar met de toverspreuken van Bart, Sietske en Rens konden we je toch weer vinden.
    Meike is mee naar het zwemmen van Rens geweest en mee Jantje gevoerd en zoals je weet vindt ze dat helemaal geweldig.

Hopelijk hebben jullie een rustige nacht en morgen goed bericht!

Dikke knuffels van tante Angela

• 04 Februari 2010 - 23:01

Ineke En Peter:

Goh SuperJanske, wat toch weer ontzettend vervelend, dat je je zo beroerd voelt. We hopen, dat jij en ook papa en mama een rustige nacht hebben en duimen, dat er morgen goed bericht komt en jij je dan ook weer beter voelt.
    Liefs van ons.

• 05 Februari 2010 - 06:13

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Dat is niet fijn als jij niet lekker in je vel zit. Maar heel goed van Papa en Mama dat ze goed op jou letten en het meteen laten onderzoeken. Ik hoop dat je toch een beetje hebt kunnen slapen en dat de uitslag vandaag meevalt.

Sterkte en hou je taai kleine guit.

Lieve groeten en houdoe,
    Gerda.

• 05 Februari 2010 - 06:46

Karin:

hallo lieve janske en joke-ferry.Wat een toestand allemaal zeg,nu komt de uitslag vandaag wel weer spannend hoor!We hopen dat jullie goed bericht krijgen natuurlijk en duimen voor jullie mee.Heel veel groetjes quincy hans karin. Even over lieke met overblijf nou die heeft echt genoten op school en voelde zich gewoon thuis en wilde meer overblijven dus als jullie vast zitten neem ik ze tussen de middag weer mee.

• 05 Februari 2010 - 07:23

Judith & Ron, Wout:

Potvepietjes, jullie weten als geen ander dat het er allemaal bij hoort; op en af, onzekerheden, twijfels..enz..We gunnen jullie alleen zo ontzettend een goede "pauze" in alles, echt even de boel op een rij kunnen zetten, bijtanken.
    Lukt nu even niet, het volgende staat alweer klaar.

Wij duimen, de Janskekaars brandt en we denken aan jullie.

p.s. complimenten voor jullie directe omgeving, super dat ze allemaal weer klaarstaan.

Zet 'm op.

• 05 Februari 2010 - 07:47

Lambert En Tineke:

Lieve Janske,
    Wat een vervelende dag was dat gisteren als je niet meer weet waar je het zoeken moet omdat je je zo ellendig voelt. En wat raar dat de ammoniak in je bloed weer stijgt!! De dokters hebben heel wat uit te zoeken hé!!
    Ik hoop dat je je vandaag wat beter gaat voelen en dat de uitslag gunstig is. Veel sterkte Janske, ook voor Joke en Ferry!!!
    liefs van ons

• 05 Februari 2010 - 13:29

Ome Renier:

Ha Janske,

Nou dat is wel weer een tegenvaller dat je zo snel weer naar het ziekenhuis moet. Dat je niet naar Nijmegen hoeft zie ik dan maar als een "goed" teken.

Helaas kan je een weekje niet zien dus hou je haaks!!

Ik bel straks nog wel even.

Groetjes,
    Ome Renier

• 05 Februari 2010 - 14:55

Krisna Reinders:

Lieve Janske,

Wat heb jij toch een pech.

Hoop dat de Ammoniak in je bloed snel weer op orde is.

Zet hem op meisje!

Liefs Krisna

• 05 Februari 2010 - 16:23

Leanne:

Ik dacht ik kijk nog even hoe het met je gaat.. Maar dit had ik niet verwacht..

Janske, zet hem op hè!
    En Joke en Ferry veel sterkte daar!

Nou maar duimen dat we snel weer samen kunnen spelen thuis!

Een dikke knuffel voor jou, en vanuit hier ook voor je lieve zussen!

Leanne.

• 05 Februari 2010 - 16:37

DORRY:

HOI SCHAT EN DE REST.
    AMONIAK HOORT IN EEN FLES EN NIET IN JOU LIJFJE, EN DAN WEER OVERGEVEN NONDE JU WAT BAAL IK MET JULLIE ,MAAR ER KOMT IETS NIEUWS HOOR HUMMEL.
    VANDAAG IS ONS MAM BEGRAVEN, OP EEN WAARDIGE MOOIE MANIER ,DE KLEINKINDEREN HEBBEN OOK EEN BALLON DE LUCHT INGELATEN DIE GAAT RECHT NAAR DE HEMEL.
    DE LAATSTE ZES DAGEN IN DE HOSPIICE WAREN ZO WAARDE VOL ,ZE IS MET ZOVEEL LIEFDEOMGEVEN ,EN IK HEB ALLE DAGEN LANG MET HAAR GEPRAAT EN ZE WIST HOEVEEL WIJ OM HAAR GAVEN, MAAR HET WAS GOED ZO ZEI ZE.ZE WAS 84 JAAR EN KON NIET MEER GENEZEN, MAAR EEN MOEDER IS ALTIJD TE JONG OM TE VERLIEZEN DAG HUMMEL NU BEN IK WEER VAN DE PARTIJ EEN DRIEDUBBELE VETTE DIKKE HIFIVE LOWFIFEDORRY

• 05 Februari 2010 - 17:23

Gerda:

Lieve Dorry,

Gecondoleerd met het overlijden van je moeder. Fijn dat de laatste dagen zo waardevol zijn geweest. Dat doet vast goed ook al is het een verlies.
    Veel sterkte voor de komende tijd gewenst.

Lieve groeten,
    Gerda.

• 05 Februari 2010 - 17:38

Judith & Ron, Wout:

Even een berichtje voor Dorry:

Gecondoleerd met het verlies van je moeder.

Het is fijn te lezen dat het afscheid heel waardevol geweest is.

Veel sterkte.

• 05 Februari 2010 - 17:42

Wilma Van De Vin:

Lieve Janske,

Helaas lig je nu in Eindhoven, en is het weer mis met je. Potverdriedubbeltjes...

Ik moest wel lachen om de reactie van Dorry: "Ammoniak hoort in een flesje en niet in jouw lijf!" Ik wil haar heel veel sterkte wensen met het verwerken van het verlies van haar moeder. Gelukkig heeft ze nog een mooi en waardig afscheid kunnen beleven.

Maar afscheid nemen van jou, dat willen al die mensen die deze website bezoeken nog helemaal niet. Dat zou ook zoveel oneerlijker zijn, met een heel leven voor je.

Ik wens je heel veel sterkte met je verdere knokken. Zorg dat de ammoniak weer snel omlaag gaat. (Maar ik dacht dat het met die andere medicijnen te maken heeft die nu weggelaten zijn, of heb ik dat mis?)

Familie van de Vin

• 05 Februari 2010 - 18:50

Geertje:

Wat nou weer, Janske...lastig om zo heen en weer gegooid worden met je gevoelens zonder te weten waar het toe leidt. Word maar lekker boos en huil maar flink, want het is altijd ergens goed voor.Geniet maar van de uurtjes dat je wel iets leuks kunt doen zoals skypen met je zus.Ik wacht , samen met zo velen, in spanning af hoe het verder met je gaat. xx

• 05 Februari 2010 - 19:24

Janny:

Lieve Super Janske,

Hou je haaks, we duimen voor je dat het snel weer beter met je gaat, ook heel veel sterkte voor je papa en mama,

Gr.Fam.Vrienten

• 05 Februari 2010 - 19:35

Karin:

hallo dorry,even jouw condoleren met het verlies van je moeder heel veel sterkte.karin

• 05 Februari 2010 - 19:53

Fam Van Gaal:

Hey Super Janske

Wat vervelend dat jij en je zussen weer uit elkaar zijn.
    We hopen dat je snel weer in je bedje in de heipolder kan liggen.
    Heb je wel een beetje kunnen slapen of werd je elke keer wakker als de zuster een controle kwam doen.

Kanjer zet hem op en we hopen echt dat je snel weer naar huis mag.
    Dikke kus Renske Gijs en Nicole.

• 05 Februari 2010 - 20:39

Willemieke, Herman:

Hoi Super Janske,
    Wat lezen we nu weer. Alweer een te hoog ammoniak. En weer naar het ziekenhuis. Wat vervelend voor je. We hopen dat je weer snel boven Janske bent en weer lekker naar huis kan om onder je droomdekentje te liggen.
    Heb je er al mooie dromen onder gehad? En je zussen? Ik hoop het want dan kunnen papa en mama ook lekker dromen.
    Zeg meid ga er tegenaan en we hopen dat je weer snel thuis bent bij jou lieve zusjes.

DORRY
    Beste Dorry. We kennen elkaar niet maar wij wensen jou en je familie heel veel sterkte met het verlies van je moeder. Wat fijn dat jullie nog goede dagen samen hebben gehad. Dat is heel waardevol. Een moeder missen is niet niks. Heel veel sterkte.

Herman en Willemieke en kids.