Terug op de afdeling - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Terug op de afdeling - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Terug op de afdeling

Door: Papa en mama

Blijf op de hoogte en volg Janske

20 Januari 2010 | Nederland, Nijmegen

Wederom een berichtje van ons, omdat Janske nog steeds niet in staat is om haar verhaal te doen.
Gisteren is er begonnen met de dialyse van haar bloed. Al haar bloedplasma is eruit gefilterd en daarvoor in de plaats is er nieuw bloedplasma gegeven. Wat er dan gebeurd met een lijfje van een kind van 3 is met geen pen te beschrijven. In haar linker en rechter hand zaten allebei nog een extra infuus, waarvan 1 in haar slagader. Er hingen 11 infuuspompen aan om alles bij te sturen, er draaide 1 dialyseapparaat, de beademingsapparatuur stond aan en er waren twee monitoren om haar te bewaken. Exclusief onszelf zijn er tijdens de dialyse 11 mensen aan haar bed geweeest. Rond de klok van 1.00 uur was dit klaar. Na bloedonderzoek bleek rond de klok van 2.00 uur dat er 's nachts niet verder zou worden gegaan met de dialyse, omdat de ammoniak in haar bloed al flink was gedaald.
Ook vanmorgen gaf dit een goed beeld en zodoende is er besloten om de lange lijn eruit te halen, te stoppen met de beademing en haar slaapmedicijnen (Dormicum en Morfine) te verlagen. Eerst werd er nog een ruggeprik uitgevoerd.
Rond het middaguur was Janske vrij van de beademing en de lange lijn. Ze lag nog wel lekker te slapen. Tot onze grote schrik gaf het bloedbeeld van 14.00 uur aan dat het ammoniakgehalte in het bloed weer aan het stijgen was. Het zal toch niet waar zijn. Gelukkig was het bloedbeeld van 17.00 uur zeer goed en zodoende mocht Janske om half acht naar de afdeling Q2Z kamer 4.
Gelukkig is Janske lichamelijk weer terug. Mentaal gezien is dit nog niet het geval. Tot nu toe reageert ze alleen op de stemmen van papa en mama. Zelfs op de stemmen van oma Tumtum en tante Angela reageert ze niet of nauwelijks. Als antwoord op onze vragen krijgen we een zeer kleine hoofdbeweging als antwoord. Hierdoor weten we of ze ja of nee bedoeld. Soms praat ze een paar woordjes. Soms weet ze ook rare dingen. Ze weet bijvoorbeeld wel dat haar sloffen rose zijn, maar ze weet niet of ze zussen of broertjes heeft en al helemaal niet hoe ze heten. Dit alles heeft natuurlijk tijd nodig, maar het blijft heel beangstigend om dit te zien. De Dormicum en de Morfine zijn beide gestopt, want dit kan natuurlijk ook nog een reden zijn van het langzame herstel van haar hersenen.
Wederom heeft Janske iedereen laten verbazen dat ze alweer zo vlug terug is op de afdeling. Iedereen spreekt hier alweer over Super Janske. Nu is het te hopen dat ze morgen weer wat meer te vertellen heeft.

• 20 Januari 2010 - 21:00

Fam Van Gaal:

Hey SUPER JANSKE

Je hebt ze daar in Nijmegen wel laten zien dat je deze naam meer dan waard bent. En ik denk dat de kaarsen die door heel Heeze branden je wel een beetje geholpen hebben!!!!!!!!
    Het beklimmen van berg lukt je wel meisje ga zo door.

Dikke kus Renske Gijs en Nicole

• 20 Januari 2010 - 21:04

De Stapvriendjes:

Hoi Janske,

Ik (jens) werd net wakker en kon niet meer slapen. En zit nu dus bij mama op schoot. En mama houd de site goed in de gaten.

Wij vinden het erg fijn dat je weer terug op de afdeling bent. Wat ben je toch een wonder!!
    En met dat wonder ga ik samen met de andere stapvriendjes samen op stap. Ik kijk er nu al naar uit.

Hopelijk heb je tijdens het slapen aan ons gedacht en aan alle mensen die je lief zijn.
    Of heb je over onze concurrenten gedroomd??

Lieve Janske, je hebt nu al zoveel kamers gehad in Nijmegen maar hopelijk kom je op de ic kamer niet meer terug.

Dikke kus van je stapvriendjes zet hem op!! Je kunt het.

Brent, Sven, Jens, Fenne en Daisy

• 20 Januari 2010 - 21:07

Gerda:

Hey Super Janske fideranske,
    ik lees een bericht van 7 minuten geleden. Wat een strijd heb jij weer geleverd en nog steeds.
    Kei goed, je bent een echte kanjer.
    Maar wat fijn dat een en ander weer in goede banen is geleid zodat jij tenminste weer normaal op de afdeling bent.

Wat jij niet weet is dat ik intussen op jou zusje heb gepast, Meike, samen met Sietske en Rens.
    Ze moest wel even wennen en kijken want deze vreemde mevrouw was ze echt niet gewend maar omdat Sietske en Rens inmiddels wel weten wie ik ben ging dat toch vrij vlug.
    Ze heeft geleerd om op te ruimen met 1, 2, 3: klaar!
    Ik heb genoten en ik hoop de kinderen ook.

Lieve Janske, hou je taai en ga ervoor. Je kan het dat heb je alweer laten zien.
    Veel sterkte voor de komende nacht en dag, voor allemaal.

Lieve groeten en houdoe,
    Gerda.

• 20 Januari 2010 - 21:19

Fam. Wijnen:

GEWELDIG, JE BENT ALWEER OP DE AFDELING, WIE HAD DAT GEDACHT. Je kan echt iedereen laten verbazen, je bent echt een medisch wonder. Kunnen die logen weer meenemen in hun ervaringen. Ik hoop dat papa en mama nu ook wat rust krijgen. Je hebt nu nog tijd nodig om op krachten te komen en dat snappen we best. Neem de tijd. We zijn wederom trots op jou en we wensen jullie een goede nacht. Zet'em op morgen.

Heel veel liefs van ons vieren.

• 20 Januari 2010 - 21:23

Stapvriendjes:

hey Super Janske.....

Ja wij slapen wel, maar hebben even aan mama gevraagd zodra ze zag dat er goed nieuws te melden was even een berichtje te plaatsen namens ons...

Ja zoals Jens al zei kijken ook wij ernar uit om in de toekomst even samen op stap te kunnen...

We weten dat de wandeling naar de top er helaas nog niet op zit, maar wij willen je waar wij kunnen helpen ook al zijn het maar al die knuffels die wij jou Zo graag willen geven.......

Je bent vandaag alweer een stukje verder gekomen en hopen morgen nog een aantal stappen richting de bergtop te zien.........
    Maar ook wij weten dat niet alles kan en het helaas tijd nodig heeft.......

Janske, hopelijk heb je gedroomd over al die mensen die nu voor jou kaarsjes branden en via deze site laten zien aan je papa en mama en de overige fam. dat jullie er zeker niet alleen voor staan....

Voor vannacht slaap lekker, en drie knuffels van Brent, sven en fenne

Joke en ferry, sterkte,

Je stapvriendjes

• 20 Januari 2010 - 21:30

Willemieke, Herman:

Hallo Janske, Joke, Ferry
    Tjonge wat was dat spannend en nog. We hopen dat alles weer het goede plekje krijgt in je hoofd.
    Zet hem op!!
    We hopen voor jullie op een goede nachtrust.
    Herman en Willemieke

• 20 Januari 2010 - 21:31

ANNIE:

YES!

• 20 Januari 2010 - 21:46

Opa Ijsje:

Vandaag is Oma bij jou geweest , ze was heel erg blij je gezien te hebben.
    Ik wil jullie alle 3 een rustige nacht toewensen en tot morgen vroeg dan spreken we elkaar weer.

Dag schatten

• 20 Januari 2010 - 22:01

Ank En Ben:

nog gauw even lezen voor we naar bed gaan, gelukkig een hèèl klein beetje beter, wat moet
    Super Janske veel doormaken en jullie ook
    Joke, Ferry en familie,
    we zijn ,zo te lezen,
    veel kaarsen aan het fikken in Heeze met zijn allen,
    daar moet toch wel iets van aankomen daarboven?
    veel sterkte en kracht
    voor jullie daar in Nijmegen!!!

• 20 Januari 2010 - 22:03

TanjaKessels :

Voor het slapen gaan toch nog gauw even kijken hoe het met Janske gaat (met schrik in de benen maar alla). Maar wat schetst mijn verbazing: is Janske alweer terug op de afdeling. He gelukkig het gaat weer de betere kant op met jou, wat een opluchting. Nu kan ik met een gerust hart gaan slapen. Voor jullie allemaal welterusten en een goede nachtrust en een dikke knuffel voor die KANJER Super Janske!

• 20 Januari 2010 - 22:11

Tante Angela:

Hoi lieve SUPER Janske,

Ik snap goed dat niet alleen wij maar ook het ziekenhuispersoneel jou SUPER Janske noemt.

Ik vond het fijn om jou even te zien al weet je niet dat ik geweest ben. En zonder dat je het weet heb je me vandaag behoorlijk over mijn ziekenhuis angst heen geholpen.
    Het was ook goed om met papa en mama te praten.
    En oma het eten was heerlijk.
    Toen ik thuiskwam, nadat ik een beetje verlaat toch nog gezwommen had, lagen alle kindjes lekker te slapen en ik hoorde van ome Tan dat het vanmiddag allemaal heel gezellig was geweest. Nadat Meike eerst fijn met Lieke en Rens gespeeld had heeft ze heerlijk in haar eigen bedje geslapen. Daarna met allen frietjes eten bij opa. Lieke niet die was met Leanne meegegaan om te gaan dansen.

Welterusten lieve schatten!

Dikke knuffel tante Angela

• 20 Januari 2010 - 22:12

Lambert En Tineke:

Hallo Janske!!

Nou, wat heb jij ons weer laten schrikken zeg!! Gelukkig gaat het weer de goede kant op. Goed zo meisje!! We hopen dat jullie alledrie een goede nachtrust krijgen. Welterusten van Lambert en Tineke

• 20 Januari 2010 - 22:28

Oma Hanny En Frans:

Lieve Janske,

Wij zijn erg blij dat je alweer uit dat ravijn aan het klauteren bent. En we verwachten niet dat dat in zo'n snel tempo gaat. Daarvoor hebben de chemo's jou te zwaar te pakken gehad.
    Lieve schat, we denken dat alle positieve energie van al die mensen die met jullie meeleven en jullie het allerbeste wensen, beslist gaan helpen. Daarbij komt jouw enorme vechtlust. Als je dat samen optelt dan moet het gewoon goed komen.
    Slaap lekker allemaal en tot morgen.

Liefs en dikke kus voor allemaal.

oma Hanny en opa Frans

• 20 Januari 2010 - 23:16

Joli Claes:

hoi familie beks
    ook ik kan niet gaan slapen voordat ik nog even heb gekeken hoe het met janske en jullie gaat.en het gaat de goede kant uit. langzaam maar toch ietsjes beter.ik weet dat ik nu beter slapen kan dan afgelopen nacht.en ik weet zeker jullie ook, ookal zal het nog de nodige spanning geven.
    ik hoop dat jullie een rustige nacht tegemoet gaan. hou vol en voor nu slaap zacht.
    dikke kus van ons xxxxxxx

• 21 Januari 2010 - 00:07

Opa Ijsje.:

Nou Janske Ferry en Joke

en of iedereen meeleeft en benieuwd is hoe het met je / jullie gaat.

liefst 4423 keer is deze site de 20ste januari 2010 bekeken.
    record dat wel , maar geef mij maar het gewone van rond de 1000 p.dg

Opa ijsje

• 21 Januari 2010 - 05:59

HOI WERELDWONDER EN FAM.
    WAT FIJN DAT HET WAT BETER GAAT .EN JIJ VAN DE I.C. AF BENT. DAT DE BERICHTEN ZOVEEL BEKEKEN ZIJN DACHT IK WEL, IK KIJK ALLEEN AL WEL EEN KEER OF 10 PER DAG HOU VOL ALLEMAAL HEEL VEEL STERKTE KRACHT ENERGIE EN GELOOF HOOOP EN LIEFDE WENS IK JUL,LIE ,NU DOE IK MAAR WEER EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 21 Januari 2010 - 06:15

Judith & Ron, Wout:

Hallo lieve allemaal,

Wauw, zucht, wat een etappe. Lichamelijk de top al gehaald. Nu de rest nog, meid. Kom op, je kunt het. Je bent een knapperd!

Joke en Ferry, pfff, dit kost kruim... Hoop, hou vol, ze komt vast beetje bij beetje verder terug.
    Jullie zijn kanjers!

Zet 'm op!

• 21 Januari 2010 - 06:40

Gertie Uit Stein:

Goedemorgen Allemaal Maar vooral Super Janske geweldig meisje hoe je er weer tegen op gebokst hebt.
    Ga vooral zo door laat ze maar allemaal versteld staan .
    Voor je toekomst wil dat wel heel veel zeggen.
    Met dank aan alle lieve mensen om je heen die je zo liefdevol verzorgen .
    Ook mijn petje af voor je zusjes Lieke zal het iets beter begrijpen dan Meike maar desal niet te min ook zij moeten hun zusje papa en mama missen .
    het kaarsje blijft in Stein branden hopenlijk geeft al dat extra licht jou de energie om er uit te klimmen .
    Sterkte Allemaal en de 3 Dames een dikke knuf.Houdoe Gertie

• 21 Januari 2010 - 07:08

Frank En Heidi :

Hallo Papa en Mama

Tjonge jonge toch. Wat een etappe is deze toch.
    Wat moet je als ouders toch allemaal meemaken. Niet te geloven.
    Maar wat hebben jullie toch een Super dochter gemaakt. Enne .... als je leest en ziet hoeveel kaarsjes er al branden dan moet de aarde wel opwarmen.
    Nou maar weer sterkte vandaag ik hoop dat er weer wat stapjes in de goede richting bijkomen.
    We kunnen bijna alweer niet wachten op het volgende berichtje.(ervanuit gaande dat het een goed berichtje is natuurlijk) We leven met jullie mee.

Weer sterkte en geef SUPER Janske maar een dikke knuffel van ons.

Groetjes uit Leende

• 21 Januari 2010 - 07:17

DORRY:

ODE AAN EEN HUMMEL DIE JANSKE HEET .
    JANSKE PANSKE KEVERTJE.
    WAT BEN JIJ TOCH EEN GEVERTJE .
    JIJ SCHENKT ONS EEN LACH, EEN BLIK UIT JOU GEWELDIGE MOOIE OGEN, OOK ALS DE DOKTER AAN JOU LICHAAMPJE ZIT TE KLOOIEN.
    MAAR ZE WILLEN JOU BETER MAKEN, DAAROM KUNNEN ZE DE BEHANDELINGEN NIET STAKEN.
    JIJ KRIJGT VELE PRIKKEN SLANGEN EN KUREN.
    EN DAT GAAT NOG WEL EEN TIJDJE DUREN.
    MAAR 2011 IS HET JAAR VAN JANSKE, HET KLEINDOCHTERTJE VAN FRANSKE.
    MEISJE JIJ GAAT HET GEVECHT WINNEN.
    EN DAN STAAT HEEZE OP ZIJN KOP, DAN KAN HET FEEST BEGINNEN.
    DORRY

• 21 Januari 2010 - 07:21

Krisna Reinders:

Liever SUPERJanske,

Fijn om te lezen dat je terug bent op de afdeling. Echt kei goed van je!
    Het wordt een zware tijd, maar je bent een doorzetter.

Ferry en Joke, voor jullie is het echt verschrikkelijk om dit alles zo te moeten zien en meemaken. Sterkte

Liefs Krisna

• 21 Januari 2010 - 07:25

HOI GROOTOUDERS.
    IK WEET DAT JANSKE NOG MEER GEWELDIGE GROOTOUDERS HEEFT ,MAAR FRANSKE RIJMDE ZO LEUK DORRY

• 21 Januari 2010 - 07:56

Fam Sanders:

heey superdupersuper Janske en mama en papa wat zijn wij trots op jullie en op het medische team daar!!!Bart maakte me om half7 vanmorgen al wakker met het GOEIE NIEUWS vanvandaag en normaal weet bart dat hij mij echt niet zooo vroeg mag wekken wegens mn ochtend hum maar nu was ik toch wel heel blij.Zo Janske
    Joke en Ferry even weer jullie klauterkuiten insmeren en op naar de nieuwe helling en weer omhoog en wij geven in gedachte jullie "een kontje" veel liefs van ons

• 21 Januari 2010 - 08:09

Sanne Scheepens:

Hallo Joke en Ferry en dappere Janske,
    Wat een berg heb je weer beklommen meid! Wij denken aan jullie op de afdeling!
    Gr Sanne

• 21 Januari 2010 - 08:51

Bas En Sanne:

EENDRACHT MAAKT MACHT!!!!

• 21 Januari 2010 - 09:30

Karin:

YES YES die SUPER JANSKE laat weer eens zien wie ze voor zich hebben GEWELDIG.Al gaat het staps voets geeft niet janske we snappen dat wel maar je bent een echt vechster ga zo door en ook op mama en papa zijn we natuurlijk trots iedere keer weer die nieuwe energie opbouwen voor jouw janske.Heel veel sterkte vandaag met zn allen en groetjes van karin.

• 21 Januari 2010 - 09:47

Update 10.45 Uur:

Vannacht kreeg Janske koorts. Weer bloed afgenomen en gestart met twee soorten antibiotica. Vanmorgen nog steeds koorts. Oorzaak nog onbekend. Wel is ze beter aanspreekbaar en weet ze weer de namen van haar lieve zussen, die wij ontzettend missen. Lieke en Meike, fijn dat jullie gisteren samen hebben kunnen spelen.

• 21 Januari 2010 - 09:55

Linda:

Heb net weer je verhaal gelezen. Gelukkig dat het weer wat beter met je gaat.Heel veel sterkte ook voor papa en mama.

Groetjes Linda en ook van Jorg en Pien natuurlijk

• 21 Januari 2010 - 10:17

HOI ALLEMAAL.
    GEWELDIG DAT ZE BETER AANSPREEKBAAR IS, MAAR KLOTE VAN DE KOORTS.
    MAAR KAN KOORTS OOK EEN REMEDIE ZIJN DIE HET LICHAAM BESCHEMT, DAT HOORDE IK VROEGER TOEN MIJN KINDEREN NOG KLEIN WAREN.IK MAG NOG NIET FIKKEN ,ER BRANDEN ER NOG VIJF, IK MOET NOG VOOR DRIE DIERBARE MEER FIKKEN, DIE OOK HEEL ERG ZIEK ZIJN EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 21 Januari 2010 - 11:42

Leanne:

Ha SUPER Janske!

Wat fijn om te lezen dat het in ieder geval steeds weer een beetje beter gaat. Nou nog even volhouden he!
    En weer koorts gekregen, pff kan er ook nog wel bij.
    Heel veel sterkte daar!

Groetjes Leanne