O zo moe - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu O zo moe - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

O zo moe

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

11 Januari 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Gisteren was er thuis weer een dag van ijspret. Er was aanloop van de fam Prinsen en de fam. Wijnen. De een op het ijs en de ander in de sneeuw. Ook kregen we nog bezoek van ome Henk en tante Carolien.
Omdat Barry een grote zalm op de kop had weten te tikken, die toch echt te groot was voor hun alleen, kwamen ze die gezellig bij ons opeten. Tijdens alle activiteiten voor het eten moest ik in eens heel erg spugen. Omdat ik het deze keer niet aan voelde komen ging alles over de keukenvloer en over mijn kleren. Gelukkig had papa net zijn handen vrij en kon hij me even lekker in bad doen, zodat ook ik lekker schoon aan tafel kon. Eenmaal aan tafel was het me toch allemaal te vermoeiend en ben rustig alleen op de bank in de kamer gaan liggen.
Nadat we in bed lagen was er een zware nacht. Helaas niet omdat ik gezellig met mijn stapmaatjes een avond weg ben geweest, maar omdat me iets dwars zat. Dit begon rond tien uur 's avonds en het duurde tot half drie. Toen ik alles wat me dwars zat keurig in een bakje had gedaan kon ik daarna rond drie uur eindelijk in slaap vallen. Helaas lukt het me nooit om 's morgens lekker uit te slapen. Dus ook voor mij was het om half acht weer tijd om op te staan. Wel heb ik vanmorgen rustig aan gedaan. Ik heb vooral televisie gekeken en aan het einde van de ochtend mocht Leanne me aankleden, zodat mama nog even met de klas van Lieke naar de bieb kon.
Keurig om 12 uur was taxi tante Angela er. Ze heeft echt een lekkere bus waar ik ook nu weer heerlijk in heb geslapen op de heenweg. Helaas werd ik iets voor tijd wakker, omdat ik zomaar een bloedneus kreeg. Deze was na een paar minuten weer over en daarna konden we gaan parkeren.
Op de afdeling aangekomen heb ik tante Angela een kleine rondleiding gegeven, waarna ik weer aan de paal vast moest. Op mijn kamer wilde ik maar een ding. Lekker tegen mama aan liggen en de tijd uitzitten. Toen de asparaginase erin zat werd ik weer misselijk. 5 minuten later was het weer raak. Ook nu lukte het me alles in het bakje te krijgen. Nu is er toch de vraag bij de dokter of de anti-misselijkheid medicijnen voldoende zijn, daarom gaan we woensdag waarschijnlijk iets anders proberen.
Terug in de bus ben ik weer heerlijk in slaap gevallen. Helaas werd ik ook nu weer wakker, nu omdat ik alweer moest spugen.
Thuis mocht ik even helpen met het afdrogen van mijn zusjes, want die gingen nog in bad. Daarna was ik blij om mijn bed te zien en ben lekker gaan slapen. Nu is het tien uur en ben al weer onder de douche geweest, omdat ik ook mijn bed weer helemaal onder heb gespuugd. Papa en mama hebben besloten de voeding weer rustiger in te laten lopen en we zijn weer terug bij de voorverteerde voeding. Als dit goed gaat, gaan van we van hieruit weer rustig opbouwen.

Groetjes Janske

  • 11 Januari 2010 - 22:00

    Ome Renier:

    Ha Meiske,

    Al die misselijkheid en spugen is niet niks. Hopelijk wordt het vannacht een rustig nachtje en helpen de medicijnen van woensdag beter.

    Knuffel,
    Ome Renier

  • 11 Januari 2010 - 22:06

    Gerda:

    Hey Miss Super Janske fideranske,

    Wat fijn dat jullie zo'n heerlijk sneeuw-/ijsweekend hebben gehad met z'n allen. Toch wel erg gemakkelijk om de ijsbaan bij de deur te hebben zodat jij van de verwarmde (binnen-)tribune alles kunt bekijken.

    Maar vandaag ging het niet zo lekker begrijp ik ook al had je een super taxi. Die heeft echt niet iedereen. Maar je weet nog wel, twee stapjes vooruit en dan toch weer eentje terug. Dus later in de week gaat het vast weer beter met je, dat ga ik mijn engeltjes opdragen en dan kan je weer lekker genieten in het weekend. Die rust heb je ook nodig.

    Nou, Miss Janske fideranske, ik blijf voor je duimen en mijn engeltjes weten wat ze voor jou kunnen/mogen doen.
    Het kaarsje brandt nog steeds.

    Hou je taai kleine guit en sterkte deze week met de volgende behandelingen.

    Lieve groeten en houdoe,
    Gerda.

  • 11 Januari 2010 - 22:19

    Ome Taxi Tan:

    Ik denk dat al dat spugen niet aan medicijnen, voeding of te weinig slaap zal liggen.

    Nee, de rijstijl van tante Angela. Want ook al zat je in die fijne groene bus de rijstijl bepaalt het comfort.

    Ik heb hiervoor harde feiten want afgelopen woensdag had je, en niet gespuugd en geen bloedneus gehad in de groene bus.

    "allemaal cabaret" zou Paul de Leeuw zeggen.

    Ik moet natuurlijk wel oppassen wat ik zeg want anders moet ik straks en op maandag en woensdag gaan rijden en dat elke week.

    Nee, jouw tante Angela is heel lief en mooi en aardig en kan auto rijden als de beste.

    Poeh hé, daar kom ik goed weg !

    groetjes

    Ome Tan

  • 11 Januari 2010 - 22:38

    Tante Angela:

    Hé Kanjer(s),

    Nou ome Tan heeft al een mooi stukje geplaatst en misschien heeft hij ook wel een beetje gelijk want jou mama moest in de parkeergarage ook al denken aan de leuke 'vrouwenparkeerfilmpjes' die Bart eens naar jullie gemaild heeft.

    Jammer dat je weer hebt gespuugd en nog wel in je net schone bed. Maar ja daar hebben ze wasmachines voor uitgevonden. Voor jou zelf is het natuurlijk kei vervelend.
    Hopelijk is de misselijkheid weer wat gezakt en kun je de rest van de nacht lekker slapen.

    Ik vond het heel fijn om vandaag jou taxi te zijn, en dat je mij een beetje wegwijs hebt gemaakt in het ziekenhuis.
    Ik vind jou een SUPER KANJER!!! En die kralen van vandaag heb je ook dubbel en dwars verdient!!
    Het was ook fijn om met jou mama bij te 'kletsen'.
    Mama's zouden eigenlijk ook kralen moeten kunnen verdienen ,papa's natuurlijk ook. (want Ferry het eten was heerlijk.)
    Ondanks jou misselijkeheid etc. weet je toch telkens weer een leuke opmerking te maken waar je dan zelf ook om kunt lachen. Super!

    Ik wens jullie een rustige nacht.

    Welterusten lieve kanjers.

    Dikke knuffel tante Angela

  • 11 Januari 2010 - 23:30

    Opa Ijsje Oma Tumtum:

    He Janske wij hebben ook een bus hoor en daar is nog nooit iemand ziek in geworden . ja opa is een happenmakertje.

    maar alle gekheid op een stokje.
    Wat beroerd (wat een woord) is het toch weer al dat spugen.
    We duimen mee dat het morgen beter gaat.

    Opa en Oma

  • 12 Januari 2010 - 07:08

    Frank En Heidi :

    Hallo Super Janske

    Goede morgen ??
    Heb je toch nog een beetje lekker geslapen?
    Jammer dat je zo veel moet spugen.
    Nu heb je de stapjes naar achteren weer gezet dus nu weer vooruit.
    Maar hopen dat het je morgen beter afgaat.

    Groetjes uit Leende

  • 12 Januari 2010 - 07:14

    DORRY:

    HOI ALLEMAAL.
    DAT WAS EEN ROT DAGJE MET DAT MOE ZIJN EN OVERGEVEN.
    MAAR JIJ HEBT DAT SPUL WAAR JIJ VAN GAAT SPUGEN HEEL HARD NODIG DUS EEN ANDERE OPLOSSING ZULLEN ZE NIET WETEN.
    HET GING DE LAATSTE DAGEN TE GOED ,EN DAN VALT HET NIET MEE ALS JIJ WEER NAAR BENEDEN SCHUIFT. MAAR VANDAAG ZAL HET AL WAT BETER GAAN VOORSPEL IK .
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIFE DORRY

  • 12 Januari 2010 - 15:27

    Joli Claes:

    ha janske
    war vervelend nou toch weer, dat spugen.
    hoop dat het vandaag weer wat beter is gegaan.
    maar dit is de weg naar beter worden, dus hoe vervelend het ook is, het moet je wel beter maken.
    voor morgen weer veel succes. zet 'm op en hou vol.
    dikke kus van ons xxxxxxx

  • 12 Januari 2010 - 17:26

    Fam Van Gaal:

    Hey Super Kanjer

    Wat vervelend zeg dat je zo moet spugen. Hopelijk heb je vandaag een wat betere dag gehad.
    Hoe is het met je zussen en papa en mama?? Help je nog veel mee met het afdrogen en aankleden van Meike. Knap van je dat je dat allemaal al zo goed kan.
    En wanneer ga je weer fijn met Leanne spelen?? Wat fijn dat het netwerk van mensen die jullie kunnen helpen toch steeds weer groeit. Echt super van al die mensen.

    Dikke kus Renske Gijs en Nicole

  • 12 Januari 2010 - 19:03

    Cor En Diny.:

    Hallo super Janske.

    Hoe gaat nu met jou,is het spugen wat minder geworden?

    Janske,nou ben je wat stapjes achteruit aan het doen maar het is zoals Papa heeft gezegd twee stapjes vooruit en een achteruit.

    De stapjes vooruit de tellen wij want dan kom je elke keer wat dichter bij het puntje op die hoge berg.[Daar gaan wij met z'n alle voor].

    Slaap lekker straks en wij hopen dat jullie allemaal een rustige nacht hebben, zodat jullie morgen uitgerust naar Nijmegen gaan

    Janske morgen heel veel succes en hou vol meiske!!!!!!.
    Knuffels en heel veel groetjes uit Zesgehuchten van Ome Cor en Tante Diny.
    Wij blijven voor jullie Duimen. Houdoe he.

  • 13 Januari 2010 - 07:09

    Judith & Ron, Wout:

    Hallo Janske,

    Goh, het valt niet mee, dat lezen we wel.
    Weten dat spugen erbij kan horen is 1 ding, het dan ook nog de hele tijd moeten is weer heel iets anders. Naar voor je, hoor!

    We duimen en de Janske-kaars brandt.
    Zet 'm op, allemaal!

  • 13 Januari 2010 - 08:07

    Tante Angela:

    Goedemorgen Super Janske,

    Ik wil je nog even veel succes wensen voor vandaag en hopelijk werken de nieuwe medicijnen tegen misselijkheid beter.
    Jou mama is echt kei goed zeg, ze heeft 2 (van de 2) keer gewonnen van mij gisteravond, maar ze was terecht winnaar!

    Groetjes tante Angela

  • 13 Januari 2010 - 08:09

    DORRY:

    HOI FAM BEKS.
    HOE IS HET NOU MET JOU JANSKE BEN JIJ NOG ZO MOE, EN GEEF JIJ NOG OVER? IK HOOP DAT DE MOEILIJKSTE UREN WEER VOORBIJ ZIJN,ER ZULLEN ER NOG VELE VOLGEN,MAAR HET MOET EEN VOOR EEN MEISJE.
    HEB JIJ NOG WAT BUITEN KUNNEN SPELEN OF NAAR KIJKEN HET IS BEST KOUD VIND IK, OOK IS HET GLAD, WANT ER VIEL EEN FIETSER BIJ ONS VOOR DE DEUR.
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

  • 13 Januari 2010 - 11:44

    Renske Van Gaal:

    Hey Super Janske

    Hopelijk is het vandaag goed gegaan met je in Nijmegen!!! En ik hoop dat je niet meer zo veel hoeft te spugen want dat is echt rot.

    Dikke kus Renske

  • 13 Januari 2010 - 11:59

    Dorry:

    HOI WERELDWONDER EN DE REST.
    IK MAILDE NAAR DE SINT JAN TOEN IK DIE HIFIVE KAARS OPSTAK HIFIVE HET PASTOORKE ,MAAR NU STAAT ER BIJ DE BRANDENDE KAARS HET PASTOOR DUS IN DEN BOSCH ZITTEN ZE BEHOORLIJK TE SLAPEN ,VAN HET KRAKEMIKELIJK PASTOORKE,EN BIJNA HEILIG DURFDE IK NIET NAAR DE SINT JAN TE MAILEN MAAR HET MOET ZIJN HET PASTOORKE MEISJE
    MAAR WEER EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE APOSTEL DORRY

  • 13 Januari 2010 - 18:40

    Wijnand En Janneke:

    Hoi lieve Janske,

    Het ging net zo goed en nu weer zo vaak spugen. Dat is echt niet fijn. Jij hebt al veel meer gfespuugd dan wij allemaal bij elkaar. Hopelijk kunnen ze daar echt een keer iets voor verzinnen!! Groeten en hou je taai .. wij denken elke dag aan je !!

    Wijnand en Janneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Heeze

Janske

Een reisverslag van Super Janske (Janske Beks) naar een kankervrij bestaan. Op 6 juli 2009 is bij haar op 2-jarige leeftijd Leukemie (ALL) vastgesteld. Dagelijks brengt zij verslag uit over wat haar die dag bezig heeft gehouden.

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 2266863

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 31 December 2020

De wereld van Ke3

06 Juli 2009 - 03 Augustus 2011

Mijn reis naar een kankervrij bestaan

Landen bezocht: