Oefening baart kunst - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Oefening baart kunst - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Oefening baart kunst

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

11 December 2009 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Het is niet te geloven en toch echt waar. I DID IT!!!!!! De MTX is binnen een dag uit mijn lichaam en ik ben inmiddels alweer thuis en lig in mijn eigen bed te slapen. Door al jullie kaartjes, kaarsjes en steunbetuigingen is het ons met zijn alle gelukt om tot deze megaprestatie te komen. Als ik nu terugkijk naar de afgelopen drie dagen, dan lijkt het tij op dit moment gekeerd. Ik weet ook wel dat er weer een tijd komt dat het minder gaat, maar voor nu geniet ik ervan. De aspergillus is onder controle, ik heb alle chemo gehad die tot nu toe gewenst is en de laatste MTX heb ik ook nog eens volgens het boekje gedaan. De oncologen snappen er gewoon niets van. Ik weet zeker als ze een pool hadden, waarbij iedereen een tientje had ingezet en had mogen aangeven wanneer de MTX uit mijn lijf zal zijn, niemand gewonnen zou hebben. Misschien moet ik dit geld nog bij ze gaan ophalen.
Natuurlijk is het niet allemaal rozegeur en manenschijn. Zo lag ik vannacht van 0.00 uur tot 4.00 uur wakker. Dat was ook niet echt prettig voor mama. Verder heb ik dus rond half 3 vannacht gespuugd, want er wringt toch nog wel iets in mijn maag. Ook vanmorgen om half 10 heb ik nog gespuugd. Vanmiddag heb ik de hele middag geslapen, totdat ik het goede nieuws kreeg te horen. Eigenlijk had ik het kunnen weten, want Lieke kwam vanmiddag weer op bezoek en dan bedoel ik natuurlijk Lieke kwam mij weer ophalen. Ook zij ligt weer lekker in haar eigen bedje. Meike komt morgen naar huis en dan zijn we weer compleet. In principe zal dit nu ook zo blijven, want er zijn geen opnames meer gepland. Helaas weten we ook wel beter en zullen er best nog wel ongeplande opnames zijn, want zeker komend half jaar ben ik nog regelmatig neutropeen en krijg ik weer vervelende chemokuren. Maar daar denk ik vandaag maar niet aan. Die kuur start pas over anderhalve week. Dinsdag moet ik weer naar de oncoloog om me te laten controleren, bloed te prikken en het nieuwe kuurschema door te spreken.
Ik hoop dat jullie allemaal op dit goede nieuws een borrel drinken, dus ik zal zeggen:

PROOST!!

Groetjes Janske

• 11 December 2009 - 20:55

Judith & Ron, Wout:

Hallo lieve meid!

In afwachting van nieuws toch even gespiekt of er al iets op de site staat en.....
    Yes, yes, yes: helemaal super!
    Met de blaren op de duimen nemen wij hier een fles bier!
    Lekker morgen Meike halen en door maar weer.
    Hele stappen gemaakt, etappes afgelegd met bergen en dalen. Nog een heel stuk te gaan maar.... wat geweest is komt niet meer terug.

Een dikke jippiejajee!

• 11 December 2009 - 21:15

Fenne En Daisy:

Hey super Janske,

Fijn te lezen dat je weer lekker thuis bent..
    Hier helaas nog een zieke boeg..

Brent is net naar de huisartsenpost geweest.... en ook die zit aan de antibiotica en het moet snel beter met hem gaan anders wordt het waarschijnlijk zoals de dokter zei even logeren in het zh..... Maar goed zoals mama altijd zegt "alles komt goed"......Dus met brent zal het ook wel goed komen......

Super Janske hopelijk kun jij de komende weken lekker thuis genieten met je twee zussen en papa en mama en gaan jullie rustige feestdagen vieren...... Het is jullie van harte gegunt..........

Enne die kralen kettig is echt al langgggggggggggg....

super super supper........ geniet er met zijn allen van Fam. Beks.......

Liefs van Fenne en Daisy...... en natuurlijk je stapmaatjes...... Brent, Jens en Sven

• 11 December 2009 - 21:28

H & H & I:

Lieve Janske,

Wat heb jij vandaag iedereen gelukkig gemaakt ! En dan jou persoonlijke telefoontje met de mededeling dat je naar huis mag............helemaal SUPER.
    Iedereen zat vol spanning maar wederom doe jij iedereen versteld staan. En gelukkig in heel positieve zin !

En ook wij zullen er vanavond een borrel op drinken........jullie ook PROOST

Dikke knuffel en kusjes ome Hans, tante Hariètte en Imke

• 11 December 2009 - 21:46

Ineke En Peter:

Wat een geweldig nieuws Janske! Jij blijft toch super en onvoorspelbaar, maar deze keer gelukkig de positieve kant op. We hopen, dat jullie nu de komende anderhalve week zonder nieuwe problemen gezellig thuis bij elkaar kunnen zijn en kunnen genieten van deze pauze.
    Wij duimen ook krachtig verder, maar we gaan er nu inderdaad eerst een borrel op drinken,en toasten op meer van die meevallers in de toekomst.
    Heel veel lieve groetjes van ons voor jullie allemaal.

• 11 December 2009 - 22:04

Gerda:

Hey Super, Super, Super Janske, wat maak je me nou weer klaar!
    Ben je alweer thuis terwijl ik denk dat dit nog wel een paar daagjes duurt. Onvoorspelbaar is jouw naam!

Maar ik ben heel erg blij dat het zo super goed verloopt voor jou en dat je weer lekker in je eigen bedje kunt slapen. Eigen haard is goud waard en dat geldt zeker voor je eigen bed.
    Geniet van 't thuis zijn en rust lekker uit.
    Ik duim de hele dag voor je dat je lekker veel energie opbouwt (jij dus druk doen en ik lekker niks behalve duimen draaien, letterlijk en figuurlijk) en er voorlopig weer tegen kunt wat weerstand bereft.

Lieve groeten en fijn weekend voor allemaal.
    Houdoe, Gerda.

• 11 December 2009 - 22:26

Ome Renier:

Yahoe!!

Kijk zo kan het dus ook. Geniet maar lekker van elkaar dit weekend.

Proost!
    Ome Renier

• 11 December 2009 - 22:50

José:

Fantastisch! Helemaal goed. Je bent een wonderkind.

Kus, José.

• 11 December 2009 - 22:51

Oma Hanny En Frans:

Lieve Janske,

Wat was dat even een verrassing dat telefoontje van jou. En wat hebben we weer in spanning gezeten!
    Toen jij opa Frans vanmiddag aan de telefoon had om te zeggen dat je naar huis mocht, kon hij het helemaal niet geloven dat jij het was. Maar na enkele seconden drong het eindelijk tot hem door en hebben we hier na jouw fantastische bericht in huis ook maar een vreugdedansje gedaan.

Joepie...... en dat we zo maar verder mogen gaan.

Allemaal lekker genieten van de thuiskomst!

Liefs en dikke knuffel,
    oma Hanny en opa Frans

• 11 December 2009 - 22:57

Oma Hanny En Frans:

Lieve Janske,

Janske, we gaan er een wijntje op drinken.

Proost!!!!!!!!
    (Dat was ik even vergeten te vermelden)

• 11 December 2009 - 23:05

Bas En Sanne:

Wouw we zijn er gewoon stil van!

• 12 December 2009 - 07:35

Lambert En Tineke,:

Hallo die Janske!!

Nou dat was een superprestatie hoor. Wie had kunnen denken dat je binnen 3 dagen weer thuis zou zijn!! Hardstikke fijn voor je en geniet van elke dag!!!

Liefs van Lambert en Tineke

• 12 December 2009 - 09:18

DORRY:

HOI WQERELDWONDER EN FAM.
    WAT EEN GEWELDIG NIEUWS ONVOORSTELBAAR, NU WEET IK ZEKER DAT IK DOOR MOET GAAN MET TWEE KAARSJES AANFIKKEN IN DE SINT JAN, VOOR MIJN GEVOEL HELPT HET.
    WAT EEN PRETTIG BERICHT, NU HEB JIJ WEER EEN SCHERPE BOCHT VAN JOU LANGE REIS AFGELEGD NU ZIT ALS HET GOED IS ,ER TOCH AL WEL HEEL WAT KIULEN EN OPSTAKELS VAN DE REIS OP WAT FIJN JANSKE PANSKE KEFVERTJE LENIGE FERRY EN SUPER JOKE ,EN ZUSJES EN FAM.
    IK GA NU WEER FIKKEN OOK EEN OM TE DANKEN, EEN DIKKE VETTE ,OF DOE ER MAAR TWEE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 12 December 2009 - 10:47

Lies:

SUPER nieuws,

Wij hopen dat jullie super weken tegemoet gaan en dat jullie de laatste dagen van 2009 thuis samen mogen doorbrengen.

Groetjes: Lies uit Gelderland

• 12 December 2009 - 10:54

Cor En Diny.:

Lieve familie Beks.

Wat een verrassing dat jullie weer thuis zijn , en vanaf vandaag het gezin als Meike thuis komt weer compleet is
    Hiep hoi Gefeliciteerd allemaal.

Janske je hebt het toch weer voor elkaar gekregen met je vechtlust om te winnen van deze zware chemo

Jou vergeten ze in Nijmegen niet en weten ze ook wie Janske Beks uit Heeze is.
    WAT BEN JE TOCH EEN KANJER, de hele familie kan trots op je zijn.
    Ga zo door Meiske!!!!!!.

Ferry en Joke voor jullie ook een [PSV] petje af, want jullie hebben met Janske samen mee moeten vechten.

Geniet met z'n alle en probeer er fijne dagen van te maken, wat is er mooier om samen thuis te zijn.
    EIGEN HAARD IS GOUD WAARD.
    Heel veel groetjes van Ome Cor en Tante Diny, en voor iedereen een hele dikke pakkert.
    DE kaarsjes blijven voor jullie branden.
    Dag allemaal het gaat jullie goed.
    Houdoe he.

• 12 December 2009 - 11:00

Coe En Diny.:

Ben ik vergeten, wij zullen er vanavond zeker een lekker glas wijn op deze afloop op drinken
    PROOST ALLEMAAL.
    Tante Diny uit Geldrop.

• 12 December 2009 - 11:50

Tante Door Ome Noll:

hallo super meid wat een goed nieuws dat je weer lekker thuis bent.
    geniet er van allemaal en we blijfen aan je denken en wat de kaarsjes betreft die zijn hier nog lang niet op dus ze blijven branden voor jullie .
    groetjes aan papa en mama en je zusjes
    knuffel tante door en ome nol.

• 12 December 2009 - 12:00

Gerda:

Hey Super Janske fideranske,

Wat ben ik blij dat jij weer thuis bent. Zoals ik gisteren al schreef, er gaat niets boven je eigen bedje.
    Nu Lieke en ook Meike inmiddels weer thuis zijn kunnen jullie weer even gewoon een gezin zijn.
    Dat op zich is ook alweer een cadeautje in het kader van de omstandigheden.
    Geniet er met z'n allen van en ik drink er vanavond echt een glaasje port op. Zelfs al moet je veel rusten en is de energie nog niet optimaal, je kan het en het komt weer.
    Geloof mij en mijn engeltjes.
    Die zijn er ook voor jou want voor mij hoeven ze op dit moment niet zoveel te doen, en ze zijn graag druk bezig dus heb ik ze voor jou ingezet en dat doen ze graag, liefst met resultaat.

Nou Super Janske fideranske en familie en aanhang, geniet van deze tijd en van elkaar.

Lieve groeten en houdoe, Gerda.

• 12 December 2009 - 12:24

Fam. Kessels Ospel:

Wegens omstandigheden hebben we eventjes niets van ons laten horen, maar hebben jou en je familie wel gevolgd natuurlijk. We zijn keiblij voor jullie dat er nu eens iets positief verloopt. Unne dikke perfisiat vur allemaol en vae zulle dur un sjoeske op drinke! Proost kanjers! (als jullie het niet kunnen lezen, vraag maar aan jullie pap de vertaling, die kent wel een beetje Limburgs). Groetjes en veel plezier samen thuis in Heeze.

• 12 December 2009 - 13:02

Krisna Reinders:

Lieve Janske,

YES met hoofdletters! Super gewoon! Wie had dat nou gedacht?
    Ben ontzettend blij voor jou en de rest van de family. Dat het zich vanaf nu maar in deze positieve lijn voort zet. Geniet van het samen zijn.

Liefs Krisna

• 12 December 2009 - 14:18

Miep:

Ik neem mijn petje voor je af ga zo door ?? En ook voor de Familie En verder wens ik jullie fijne Kerstdagen en een voorspoedig.
    2010

• 12 December 2009 - 14:53

Wilma Van De Vin:

Lieve Janske,

Ik hoorde het nieuws vanmorgen van opa Frans. Bij de bakker. En dit moet je nu niet verder vertellen, maar ik heb hem een dikke kus gegeven. Zo'n geweldig nieuws!!!!!!! Ik heb de hele ochtend in een jubelstemming rondgelopen. YES, JANSKE. YOU DID IT!!!! Jij laat gewoon iedereen versteld staan. Ik heb voor je gebeden en een grote kaars gebrand.
    Niet voor niets!

Ik neem vanovond nog een extra borrel op jouw verdere herstel. En die kaars.... die brand wellicht binnenkort wel weer speciaal voor jou.
    Maar deze cruciale dag, die ben je voortreffelijk doorgekomen. Vervelend van het spugen. Maar wellicht moest je daarmee ook wat van die MTX uit je lijf verwijderen.

Zo zie je maar. Lieke mag je vaker op komen halen in Nijmegen. Mutsje af voor die geweldige Lieke met haar voorspellende bezoekjes!

Veel liefs,

Wilma van de Vin

• 12 December 2009 - 15:38

B&B OSPEL:

Hoihallo Guitig Janske

Hier zijn we weer na enkele dagen.Liny heeft nu alle tijd om ons te helpen met 'n berichtje,omdat ze moet uitrusten van een meniscusoperatie,afgelopen woensdag.Ook voor haar geldt"oefening baart kunst" als ze met haar krukken loopt.
    Zeg Janske wat heerlijk dat je weer thuis bent met je Mamma,Pappa en zusjes,nu maar heel fijn genieten de komende tijd.We zullen er een lekker honigdrankje op nemen en proosten op een gezellig samenzijn in Heeze.
    Heel veel liefs en 'n Hele Dikke Knus van:
    Bertie en Berke. Houdoe en Hoie.

• 12 December 2009 - 15:41

Fam Bergmans:

Hallo Janske en Familie

• 12 December 2009 - 15:55

H & L Bergmans:

Hallo Janske en Familie

Heerlijk om te lezen dat jullie weer allemaal thuis zijn,het mag ook wel een keertje goed gaan vindt je niet! We hopen dat het een tijdje voorspoedig blijft gaan.
    Geniet maar lekker van deze momenten,dan kun je de accu weer opladen.
    We zullen vanavond unne proost uitbrengen op deze goede afloop,Ome Harrie beslist ' glas wijn'en ik tante Liny hou 't maar op 'n glas druivensap. Sante!
    Vele groetjes uit Ospel,Houdoe h`e

• 12 December 2009 - 16:16

Joli Claes:

ha knappe meid
    we hebben met z'n allen dus niet voor niets geduimd.
    dat heb jij weer even super gedaan.
    onze complimenten.
    geniet van het thuis zijn met z'n allen en hou vol.
    verras ons maar met een nieuw record thuisblijven
    zet 'm op en hou vol.
    dikke kus van ons xxxxxxx

• 12 December 2009 - 16:49

Jacqueline Eykholt:

GEWELDIG Janske. Geniet van alle tijd samen met je ouders en je zusjes. Ik hoop voor jullie allemaal dat het tij nu gekeerd is.

Groetjes,
    Jacqueline

• 12 December 2009 - 19:24

Nikki En Jannie:

Hoi hoi Janske,

Oost west thuis best.
    Wilde je dan zo graag de kadootjes zelf aan je zussen geven? zodat ze deze uit kunnen gaan pakken. Nu je thuis bent kunnen jullie weer samen spelen. groetjes vanuit joepie ook aan je zussen en papa en mama

HOI KERSTMANNETJE EN DE REST HOE GAAT HET ER MEE.
    IK WAS VERGETEN TE MAILEN DAT DE FOTO'S WEER ZO UNIEK WAREN, EN DAT JULLIE ZO'N MOOIE KERSTBOOM HEBBEN.
    BIJ ONS STAAT HIJ OOK ,SAMIJN HEEFT MEEGEHOLPEN MET HAAR OPA ,HIJ IS OOK HEEL MOOI ,MAAR ONZE HOND HEEFT AL TWEE BALLEN GEPIKT, MAAR HET IS ZIJN EERSTE KERSTBOOM DIE HIJ ZIET, DUS BEN IK NIET BOOS OP HEM.
    IK HOOP DAT HET VERDERE VERLOOP GOED GAAT SCHATJE EN FAM, MAAR IK HEB NOG STEEDS EEN GOED GEVOEL IN MIJN BUIK EN DAT KLOPT MEESTAL WEL, ER ZULLEN NOG VEEL HOBBELS EN BOBBELS OP JOU REIS VOORKOMEN, MAAR NAAR IEDERE KIUL BEN JIJ WEER EEN STUKJE VERDER, DAG HUMMEL EN LUMMELS HOPELIJK GAAT HET GOED, EN BLIJFT HET BETER GAAN EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 13 December 2009 - 09:22

HOI ALLEMAAL.
    WIE DOET MIJ DAT NA MET EEN DRUK OP DE KNOP ,DEZELFDE MAIL MAAR LIEFST VIER KEER AFDRUKKEN, IK WEET DAT HET BIJ MIJ DIKWIJLS ANDERS LOOPT ALS BIJ ANDEREN, MAAR HIER ZAKT MIJN BROEK VAN AF, MAAR WEER EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 13 December 2009 - 10:56

Antonet Mennen-beks:

Hoi Janske en familie
    Ik ben niet zo van de borrels, maat toch PROOST! Kei fijn om te lezen dat het weer goed gaat met je, geniet er maar van. Nu met zijn alle hopen dat jullie de feestdagen met de hele familie samen thuis kunnen vieren.
    Lieve groetjes van Antonet, Harry, Justin, Lindsey en Tante Riek

• 13 December 2009 - 12:02

Fam Peperkamp:

PROOOOOOOOOST....daar moet op gedronken worden.
    Geniet van het thuis samen zijn. Hopelijk hebben jullie fijne rustige kerstdagen.

Janske kun je jou naam al schrijven met je kralenketting?

Enne... van je stapmaatjes moet ik nog even laten weten dat ze de kerstman als eventuele concurentie wel aan kunnen....rudolf zullen ze meer moeite mee hebben.

Dikke kus van
    Jens en Daisy
    Chris en nency

• 13 December 2009 - 12:54

Elles:

Wauw Janske, je blijft verbazen..en deze keer in positieve zin...helemaal top! Wat een mooie foto van jou en mama met die hele grote boom. Hopelijk kun je de komende dagen lekker thuis genieten van het kerstsfeertje. Liefs Elles

• 13 December 2009 - 13:49

Jan/heidi:

goed gedaan meisje,

hopenlijk gaat het genieten bog even door voor iedereen..

tot snel

jan heidi sem en samijn

• 13 December 2009 - 13:49

Jan/heidi:

goed gedaan meisje,

hopenlijk gaat het genieten bog even door voor iedereen..

tot snel

jan heidi sem en samijn

• 13 December 2009 - 16:12

Gertie Uit Stein:

Hallo Janske en Fam. Geweldig nieuws is dat ik hoop dat Janske iedereen en zich zelf blijft verrassen en dat het zo goed mag blijven gaan.
    Geniet van alle mooie tijd thuis groetjes en huodoe uit Stein