Phoxy op bezoek - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Phoxy op bezoek - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Phoxy op bezoek

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

21 November 2009 | Nederland, Nijmegen

Dag lieve mensen,

Vanmorgen was het dag vol verrassingen. Na het ontbijt werd ik gewassen en werd er een nieuwe pyama aangedaan. Daarna natuurlijk even de tandjes poetsen. Ik wilde graag Meike en Lieke zien, dus papa zette de computer aan. Op dat moment hoor ik op de gang bekende stemmen. Het waren Lieke en Meike die samen met tante Angela en Mechteld al vroeg op bezoek waren. Eenmaal lekker met hun geknuffeld en een beetje gekletst te hebben kwam de zuster binnen en ging mij los maken van de paal. Daar snapte ik helemaal niets van. Ze vertelde mij dat ik naar de snoezelkamer samen met mijn zussen mocht. Normaal gaat dat niet in het weekend en ik lig ook nog eens in isolatie, dus ik vond het helemaal gaaf dat ze dat geregeld hadden. We kregen het pasje van de zuster mee, want we moesten door een deur die in het weekend altijd op slot zit. Hierna nog door twee gangen en toen zag ik dat de deur van de snoezelkamer al open stond. Dat is makkelijk dacht ik. We liepen verder en toen bleek dat er al iemand aan het snoezelen was en dat was niemand minder dan PHOXY. Zoals iedereen wel weet is Phoxy de mascotte van de beste voetbalclub van Nederland en deze was speciaal voor mij naar Nijmegen gekomen. Hij wilde graag met eigen ogen zien hoe het met mij gaat en met mij knuffelen. Ook dat mijn zussen er bij waren vond hij helemaal gaaf.
Eerst hebben we even met hem gekletst en hebben we hem verteld hoe vaak en waar we hem gezien hebben. Hierna kreeg ik te horen dat hij ook nog cadeautjes bij had. Het was een grote kaart van Phoxy met de selectie van PSV en ook alle handtekeningen van de selectie erop. Verder had hij echte keepershandschoenen bij van Andreas Isaksson, waarop geschreven staat: "Heel veel beterschap". Verder zijn naam, handtekening en rugnummer. Ook had Phoxy nog cadeautjes bij namens Sint en Piet met een heel mooi gedicht. Het is wel grappig dat Sint en Piet de zelfde uitdrukkingen gebruiken als Dorry, zoals EEN DIKKE VETTE HIFIVE, LOWFIVE.
Na de cadeaus heb ik Phoxy de snoezelkamer laten zien. Zo hebben we samen op het licht en geluidorgel gespeeld. Als je op een vakje drukt gaat de lamp branden en komt er een geluidje uit. Telkens een ander kleurtje en een ander geluidje. Toen hebben we natuurlijk gezongen: PHOXY IS OKE OLE OLE. Daarna verder naar de bubbels. Phoxy vond ze ook heel mooi. Hij vond de rode bubbels het mooist, in combinatie met wit natuurlijk. Ik heb hem mijn lievelingskleur laten zien en dat is roze. Ook heeft Phoxy even mijn knuffel geaaid. Natuurlijk volgde Lieke en Meike ons overal, maar zij vonden het in eerste instantie wel veel. En het ziekenhuis, papa, mama en Janske zien, naar de snoezelkamer en ook nog Phoxy. Daar werden ze toch wel een beetje stil van.
Als laatste gingen we nog even met Phoxy naar het waterbed. Phoxy ging erop liggen en wij deden dan met zijn drieen het water laten schommelen. Dit kon natuurlijk niet te lang, want dan werd hij zeeziek. Ook ik moest weer terug naar mijn kamer, want ik moest weer terug vast aan mijn paal. Ik heb nog even afscheid van Phoxy genomen door hem een dikke kus op zijn neus te geven. Toen zijn we gegaan en is Phoxy nog even verder gaan snoezelen.
Lieke en Meike hebben nog een boterham bij mij op de kamer gegeten. Ondertussen was ik zo moe dat ik weer lekker wilde gaan slapen. Na ook afscheid van hun genomen te hebben ben ik lekker gaan slapen, met een grote glimlach op mijn gezicht. Ik ga lekker dromen over Phoxy.

Groetjes Janske

PS Ik weet niet waarom, maar ik moest van papa en mama zeggen: "Jan, kei bedankt!!!!"

• 21 November 2009 - 14:36

DORRY:

HOI SCHATJES.
    NU BEN IK ZO BLIJ EN TROTS OP JAN ,OMWAT HET JULLIE ZO'N GOED HEEFT GEDAAN GEWELDIG, WEER EEN DUWTJE IN DE GOEDE RICHTING. JANSKE STOND ER OP JOU CADEAUTJES OOK DE NAAM VAN DE VERSJES PIET ,DIE MIJN SPECIALE ZIN AAN JOU GEBRUIKTE??
    WANT DIE IS ALLEEN VOOR JOU VAN MIJ HUMMEL DROOM MAAR LEKKER VAN PHOXY DAG KANJERS EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY OMEISJE TOCH

• 21 November 2009 - 15:02

Joli Claes:

ha janske
    wateen prachtige foto's
    dat zal een verassing zijn geweest, phoxy op bezoek speciaal voor jou. ik denk dat er heel veel kinderen en grote mensen stikjaloers zijn op jou. aan de foto's te zien heb je er van genoten.
    dus ik denk niet dat het bij een nachtje dromen blijft van phoxy, maar dat er nog vele dromen volgen.
    ben blij dat het weer een klein beetje beter gaat. phoxy heeft daar vast bij geholpen.
    zet 'm op en hou vol.
    dikke kus van ons xxxxxx

• 21 November 2009 - 15:07

Dorry:

IN NIJMEGEN LAG JANSKE UIT HEEZE DAAR MOEST PHOXY WEZEN.
    HIJ VOND JANSKE EEN SCHAT VAN EEN MEID, DAT MOEST IK EVEN KWIJT.NU GAAN WE DIUMEN VOOR MEER ENERGIE.
    LEKKER DING DE ACHTERBAN VERGEET JOU NIE EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 21 November 2009 - 15:26

Wilma Van De Vin:

Je kreeg vandaag zo maar hoog bezoek
    Super gaaf, zo blijkt wel uit het fotoboek
    Je moet wel gedacht hebben, wat is dat nou?
    Geweldig Phoxy, speciaal geregeld voor jou

Gisteren stond er voor Lieke ook een verrassing klaar
    Het Bekske met paard stond op de parkeerplaats daar
    Van school naar huis speciaal voor je grote zus
    Het was gisteren ook al zo genieten voor haar dus

Maar jullie verdienen het ook, jullie zijn zo positief
    En vooral die Janske, onze berensterke hartendief!

Ga door met het knokken, hou de moed erin
    Denk maar, ik ben al weer zoveel verder weg van het begin

Sterkte en geniet nog lekker lang na

Heel veel groetjes van Wilma

• 21 November 2009 - 15:44

Lambert En Tineke:

Hoi Janske,
    Dat was een spannende ochtend, wát een verrassing voor jullie!! Het plezier spettert van de foto's af! Volgens mij heeft die papa van jullie er ook wel schik in, die heeft Phoxy zeker vaak op het voetbalveld gezien?? Fijn dat je je wat beter voelt, Janske.
    Ik kan me wel voorstellen dat je daarna lekker hebt geslapen, heb je ook minder gespuugd??
    lieve groetjes uit het Gooi

Leuk dat Phoxy er was.

• 21 November 2009 - 18:51

GeKkE NEeF BArT:

hoi janske

volgens mij was het wel een verassing dat phoxy langs kwam . met zijn allen op skipe vond ik kei gezelig ik vond het fijn toen ik jou zag lachen om de gekke plaatjes die ik aan zette volgens mij was dat echt een GeKe NeEf BaRt moment

groetjes : GeKkE nEeF bArT

• 21 November 2009 - 21:38

Mechteld:

Ha die Janske Sjanske,

Wat was het gaaf he, vanmorgen. Ik vond het heel leuk om erbij te zijn. Ik weet zeker dat er heeeeeeeeel veeeeeeeeel mensen stikjaloers zijn. Dat mogen ze best eerlijk zeggen, hoor. Ik vind het heel leuk dat er zoveel foto´s op staan.
    Terwijl ik dit zo schrijf (type) bedenk ik me dat je altijd een goeie dag hebt als ik kom. Wat ben ik toch een bofferd. Ik hoop dat je de komende dagen goed opkanpt, zodat je weer naar huis zou kunnen. Maar het heeft allemaal tijd nodig.

Dag lieverdje, slaap lekker.

Dikke knuffel vanuit de Ten Borchwardlaan!!

p.s. Ook wij zeggen `Jan, bedankt!!`

• 22 November 2009 - 07:49

Neef Bart En De Rest:

hoi janske en de rest .

wij hadden gisteren onze schoen gezet.
    vanochten kroop iedereen naar de zolder waar ik geslapen had en toen het sinterklaas journaal gekeken . daarna naar beneeden gegaan en daar vonden wij allemaal kado's hier komen ze

lieke : teken sjablonen
    rens : sloffen
    mieke : sloffen
    sietske : sloffen
    bart : honden sloffen

groetjes : van ons

• 22 November 2009 - 07:51

Meike :

fjhgfhuyejhjbugfdsyucfgksbjAHKirgckjhvdygfugrgygteygcfZ vvbbvx zvgsdvusdghkjnhkzxb hjgfdhbjysgcsjhglykdjfptoiesdkjnvfgsdfghyjkl;rjeughfhbbbb rrrrrrfgjufdtghearho8u4y3756576897636ttgv5tyygfyrte74t7yttlshjhhszshjhfgrhhjfvdg/>?

• 22 November 2009 - 09:22

DORRY:

GOEDE MORGEN SCHATJES IN NIJMEGEN EN OMSTREKEN;
    HEB JIJ LEKKER GESLAPEN NA DAT LEUKE BEZOEK VAN PHOX?NU ZIE JIJ WAT EEN BELANGRIJK MEISJE JIJ BENT, ANDERE KINDEREN MOETEN NAAR HET STADION KOMEN OM HEM TE ZIEN,EN BIJ JOU GAAT HIJ ZOMAAR OP BEZOEK.
    EEN HELE FIJNE DAG ,IK VOND DE FOTO'S WEER GEWELDIG, WIE IS TOCH DIE PERSFOTOGRAAF DIE ZE MAAKT.?
    HEB JIJ AL IEMAND LATEN LACHEN MET DE LACHZAK?
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 22 November 2009 - 10:51

Je Stapmaatjes:

Hey Janske,

Wat gaaf dat Phoxy bij jou op bezoek is geweest!!

Zoals Mechteld al schrijft.... daar zijn wij zeker jaloers op.
    Maar Super Janske jij verdient zo’n bezoek zeer zeker. En dan ook nog met het hele gezin!!!

Wij hopen dat dit jou weer veel kracht zal geven om verder te gaan zodat je ook nog een paar dagen thuis kunt genieten van rust en vakantie.

Wel hebben wij meteen weer de vraag:
    Moeten wij Phoxy als concurrent zien?
    Het lijstje wordt namelijk anders wel heel erg lang.
    Wij zien het namelijk al voor ons. Jij bevriend met Phoxy en dan leer je alle knappe spelers van de "club van Nederland" kennen en dan moeten wij achteraan in de rij staan om met jou op stap te mogen gaan.
    Maar 1 geluk hebben we….we staan dan wel achter de spelers van PSV en voor de knappe doktoren en de bob de bouwers….toch?

Janske zet hem op!!! En we hopen dat we snel een keer met jou kunnen afspreken om met je te voetballen (jij dan natuurlijk in de goal met die handschoenen)

Dikke kus van je stapvriendjes

Brent, Sven en Jens

• 22 November 2009 - 12:36

Fam Van Gaal :

Hey lieve Super Janske

Hoe is het daar??? Wat een verrassing zeg.. Echt gaaf. En wat leuk dat jullie dit samen mochten mee maken.

Nou een hele fijne dag vandaag en veel kracht voor de komende dagen dat je maar snel naar huis mag komen.
    X Renske Gijs en Nicole

• 22 November 2009 - 13:14

Cor En Diny.:

Hoi Janske.
    Weer een grote verrassing,Foxy is bij jou op bezoek geweest ja Janske het ie zeker de mascotte van de beste voetbalclub van Nederland.
    En dan heb je ook nog de handschoenen van Isaksson gekregen met zijn naam er op , ook nog voor jou van harte beterschap er op geschreven, nou nou Janske jou dag kan niet meer stuk.
    Ik denk dat Foxy Papa daar ook een heel groot plezier mee heeft gedaan om naar Nijmegen te komen het is toch de club van Papa.
    Janske ken jij het liedje van PSV?
    EENS PER JAAR WORDT PSV KAMPIOEN DAT GAAN WE IEDERJAAR WEER OVERDOEN, ik zal het niet helemaal opschrijven dat is een beetje te lang.
    Als je het wil horen vraag maar aan Papa of hij het voor jou wil zingen, het geeft niet als het vals klinkt!!!!!

Janske het allerbeste en het gaat jullie goed, knuffels en groetjes van Ome Cor en Tante Diny.

• 22 November 2009 - 15:28

Fam H Bergmans:

Lieve Janske

Het was beslist voor jou een Superdag
    Toen jij daar opeens die FOXY zag.
    Helemaal voor jou naar Nijmegen gekomen
    daar kun je toch alleen maar van dromen
    Met je zusjes samen heb je zeker veel genoten
    ook van alle cadeautjes kleine en grote
    Kepershandschoenen,ja zelfs met Handtekening
    alleen voor jou zo een moedig" Superding."
    Dit allemaal heb je dik en dubbel verdiend
    FOXY blijft beslist je beste vriend.

Veel liefs en groetjes uit Ospel
    tante Liny en ome Harrie

He Janske, wat gaaf om FOXY te ontmoeten,we zijn best wel een beetje jaloers maar voor jou is het superleuk hoor!
    Wie weet komen er nog meer verrassingen.
    Een hele dikke Knus en Houdoe .
    Bertie en Berke

• 22 November 2009 - 16:55

Karin:

Hoi Janske en fam.Wat geweldig dat je even kon ontspannen met die phoxy zeg jeetje wat gezellig das mooi wakker worden!Maar helaas ben ik niet goed in rymen maar zal het volgende keer proberen oke?Wij wensen jullie weer veel sterkte de komende tijd en blijven aan jullie denken.Groetjes van quincy hans karin.(helaas moet ik morgen ook onder het mes dus weet niet wanneer ik jullie kan mailen)doei doei.

• 22 November 2009 - 19:01

Jannie En Nikki:

Hoi Janske

Cool dat Phoxy bij jouw op bezoek is geweest. Ken namelijk wel wat mensen die daar jaloers op zijn. Vandaag heeft psv goede score neer gezet 4-0. Heb jullie Phoxy ingefluisterd hoe je moet strijden en laten zien wat doorzetten is. Hierbij laat ik het en hoop ik dat je snel weer naar huis kan.

dag dag

• 22 November 2009 - 20:45

Fam.Vrienten:

Hallo lieve Janske,

We bezoeken regelmatig je site en leven heel erg met je (jullie) mee, je zusjes,papa en mama, gaaf zeg dat Fhoxy bij je op bezoek geweest is, dat was wel genieten,jullie hebben ook hele mooie foto`s samen met Fhoxy.
    PSV heeft vandaag met 4-o gewonnen, goed he? Vandaag is Sinterklaas met zijn Pieten ook in Heeze aangekomen, we zullen vragen of ze ook een bezoekje aan jou en je familie in Nijmegen brengen.

Janske heel veel lieve groetjes en heel heel veel beterschap van ons allemaal.

Janny