De brandweer op bezoek - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu De brandweer op bezoek - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

De brandweer op bezoek

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

28 Oktober 2009 | Nederland, Nijmegen

Dag lieve mensen,

Vandaag was een spannende dag, want papa vertelde mij dat als ik vanmiddag een dutje had gedaan er een verrassing zou zijn. Ik hoopte dat de verrassing was dat mama zou komen, maar dat was helaas niet het geval. Wel komt het moment dat mama hierheen komt steeds dichterbij. De verrassing die er wel was vond ik ook ontzettend gaaf. De brandweer kwam in het ziekenhuis op bezoek. Ze waren met twee brandweerwagens gekomen, waarvan 1 een ladderwagen was. Verder waren er kei veel brandweermannen, waarvan er eentje op het podium heeft laten zien wat een brandweerman allemaal aan moet doen om een brand te blussen. Als laatste was de walkietalkie aan de beurt en toen hoorde we ineens dat we buiten moesten kijken. Toen we dat deden zagen we een brandweerman in een bakje voor het raam. Als je je hand dan tegen het raam aan drukte kwam hij met het bakje naar je toe en drukte zijn hand ook tegen het raam. Na afloop kregen we allemaal een beer, een sleutelhanger, een sticker en nog kleurplaten. Voor degene die kon was er nog de mogelijkheid voor een ritje met de brandweerwagen. Helaas ging dat met mijn paal niet lukken. Na een tijdje alles van bovenaf bekeken te hebben, heb ik papa toch nog zo ver gekregen dat hij mijn jas ging halen en ik de brandweerwagens van dichtbij kon bekijken. Omdat het al wat rustiger was geworden werd er speciaal voor mij de zwaailichten aangedaan en zelfs de sirene lieten ze even horen. Dat was wel even een herrie. Er was ook een omroep uit Nijmegen die er gefilmd heeft en het item start met een shot van mij, terwijl ik van boven naar de brandweerwagens aan het kijken ben. Het filmpje is te vinden op de volgende link:

Het item start rond 8 minuut 50 bij de nieuwsuitzending van 28 oktober. Allemaal kijken dus....

De brandweer heeft mij een enorme boost gegeven, want daarna ben ik gaan lopen. Gewoon los, zonder rollator. Van de grote hal naar de lift en daarna naar mijn kamer. Hierna nog eens van mijn kamer naar de liften en weer terug. Dit zijn geen kleine stukjes en ik heb ze hier allemaal weer versteld doen laten staan (ook papa).
Als het goed is wordt er morgen begonnen met de chemo. Vandaag vonden ze dit toch echt nog te vroeg. Inmiddels is mijn voeding via de sonde zover verhoogd dat ik op mijn voorgeschreven hoeveelheid sta. Helaas heb ik vanavond toch nog moeten spugen, maar daar kon ik niets aan doen. 6-MP via de sonde is altijd heel moeilijk en vandaag was het niet goed gegaan. Door een combinatie van factoren is hierdoor mijn sonde dicht gaan zitten en was met geen mogelijkheid meer open te krijgen. Hierdoor moest de sonde eruit en moest er dus een nieuwe sonde in. Hierbij moest ik spugen, maar deze telt niet echt mee als spugen. Vervelend is het wel. Voordeel hiervan is dan wel weer dat je in een lekker fris opgemaakt bed mag gaan slapen.
Vanmorgen heb ik met Agmar nog een nieuwe kralenketting gemaakt en in dit geval eentje van Dora. Er waren ook hele kleine kralen bij en toch lukte het mij om deze aan het snoertje te rijgen. Papa was op dat moment even "vrij" en toen hij terugkwam had ik Agmar weer wat geleerd. Normaal als zij weggaat zegt ze altijd doeg of daag. Ik heb haar tijdens het maken van de ketting uitgelegd dat wij altijd houdoe zeggen en dat ik vind dat zij dat ook maar voortaan moet zeggen. Dat had ze dus goed onthouden en wederom is er dus iemand in Nijmegen die houdoe zegt. Toch heb ik er nog veel te gaan die ik nog op zijn Brabants moet opvoeden. Misschien lig ik daarom wel zo vaak opgenomen.......

HOUDOE

Groetjes Janske

• 29 Oktober 2009 - 06:24

DORRY:

HOI FOTOMODEL.
    WAT EEN BOFKONT BEN JIJ, DE BRANDWEER OP BEZOEK, EN ERG GOEDE BERICHTEN JANSKE PANSKE KEVERTJE HIEPER DE PIEP HOERA, IK GEGIN DE DAG VROLIJK NAAR ZULKE BERICHTEN, HET GAAT LUKKEN SCHAT, JOKE MET JOU GAAT HET WAT BETER BEGREEP IK ,EN DAT DIE SONDE VERSTOPT ZAT WAS MINDER MAAR NU WEER IN ORDE GELUKKIG, IK HOORDE VAN MIJN VRIENDIN ANK DIE BIJ JOU WAS GEWEEST DAT JIJ EEN ONGEUGENDE UITSSTRALING HAD, WAT IK ZELF OOK WEL WILDE ZIEN, MAAR HET VERVOER VOOR MIJ IS WAT MOEILIJKER OMDAT IK IN EEN ROLSTOEL ZIT ,MAAR WIE WEET EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 29 Oktober 2009 - 07:31

Opa Ijsje:

tjonge jonge jonge , dat was een leuke dag gisteren met al die brandweermannen en die grote auto's .
    wat zal jij genoten hebben , ik zie die guitige oogjes al zo voor me.
    En die brandweer mannen heb je ook al om je vin ger gedraaid geloof ik , net als de al de Bob de Bouwers.
    Maar die niet alleen , ik weet niet hoe het komt maar dat jij in Nederland bekend begint te raken moet wel want gisteren 2581 bezoekers op je site.
    Geniet meidje want vandaag is weer een nieuwe dag en wie weet wat er dan weer met je gebeurt door de "logen"

Oh ja .... geweldig van jou die houdoe tegen iedereen.
    In houdoe zit zoveel in

houdoe

• 29 Oktober 2009 - 07:33

Opa Ijsje:

opa opa opa toch , weet wat vergeten

en ook de groetjes van Oma tumtum natuurlijk.

ook zei zegt houdoe

• 29 Oktober 2009 - 07:56

Chris En Nency:

Hey Lieve Janske,

Wat een leuke foto’s van de brandweer.
    Toen wij gisteren thuis kwamen van het bezoek aan jou heb ik Jens meteen verteld dat de brandweer bij jou op bezoek is geweest.
    Hij vond dit leuk om te horen……..alleen wat minder dat hij weer een concurrent bij heeft.
    Je zoekt wel de stoere mannen uit!! Dus Brent, Sven en Jens zullen naar de sportschool moeten.

Chris vindt het altijd een beetje moeilijk om in een ziekhuis te zijn. Maar na gisteren had hij er een goed gevoel over. En vond het fijn om weer eens met jou papa te kunnen praten.
    En het bezoek was helemaal compleet met het vele lopen van jou.
    Zo knap dat je dat graag wilde. We zagen je weer een beetje stralen in de hal bij de lift.

Hopelijk heeft papa ons eten binnen kunnen houden, 1 bed verschonen per dag is al meer dan genoeg. Wel saai dat jij geen Dora laken krijgt van de zusters. Heb je wel een ander matras gekregen?

Heb je nog in het Doraboek gekeken….en Dora laten dansen?
    Ik weet zeker dat jij ook weer snel goed kunt lopen en dan thuis met je zussen kunt dansen.

Lieve Janske, heel veel succes de komende dagen…………..wij hebben gezien dat jij het kunt je bent een echte SUPER JANSKE uit HEEZE

Houdoe, Chris ,Nency,Jens en Daisy

• 29 Oktober 2009 - 08:36

Lambert En Tineke:

Hoi die Janske!!

Gelukkig gebeuren er ook "leuke" spannende dingen bij jou in het ziekenhuis! Wat een leuke stoere brandweermannen hoor! En zo stimulerend hé, je gaat er zo maar een stevig rondje van lopen.Natuurlijk heb ik meteen naar het Nijmeegse nieuws gekeken, je wordt zo nog "beroemd" ook hoor!!

Dag Janske, hou je weer goed vandaag!!!!

• 29 Oktober 2009 - 09:33

Cor En Diny.:

Hoi Janske en Ferry.
    Zo Janske dat was nog eens een verrassing om die grote brandweerwagens van zo dichtbij te zien, en dat ze voor jou de zwaailichten aan hebben gezet, ik heb de foto's gezien en als je dan jou snoetje ziet hoe je zit te genieten, leuk hoor meiske.
    Wat ben je toch een Kanjer, en het lopen gaat ook een beetje beter, wat zal Papa genoten hebben toen hij zag lopen.
    Nou maar hopen dat de chemo niet al te veel roet in het eten gooit, wij duimen voor je.
    Janske kan jij daar in Nijmegen geen taalles geven geven aan het verplegend personeel om Brabants te leren praten, je bent al goed opweg door ze Houdoe te laten zeggen als ze weg gaan. Janske en Ferry veel succes en de groetjes van Ome Cor en Tante Diny.
    En voor jou en Papa een hele dikke KNUFFEL,bij ons in Brabant zeggen we Houdoe he!!!

• 29 Oktober 2009 - 10:33

B En B Ospel:

Goeie morgen Janske en Ferry

Zeg Janske we zijn wel een beetje jaloers op jouw dat je de brandweermannen op bezoek hebt gehad,dat zouden we ook wel willen.
    Wat een mooie foto's zeg met die brandweerwagens'en jij daar zo van zit te genieten,dat je daarna zelfs een stuk kunt lopen, stoer hoor.
    We hopen dat het jou zoveel kracht geeft dat de verdere behandeling goed zal aanslaan.ook wensen we voor jou en je pappa dat mamma weer snel kan komen.
    Vele groetjes en knussen(knuffels en kussen,uitvinding van Manou)van :
    Bertie en Berke.Ook vanuit Ospel,HOUDOE!

• 29 Oktober 2009 - 15:29

Fam Van Gaal :

Het Super Janske

Wat gaaf zeg de brandweer bij jullie in het zieken huis op bezoek!!!!!!!!!

En hebben die bandweermannen jouw een kusje of een knipoog gegeven waardoor jij al die stukken kon lopen. Zo zonder rollator.

En hoeveel mensen heb je al HOUDOE geleerd?? Dan zeggen ze als je weer naar huis mag Janske Houdoe en Bedankt he!!!!!!!!!!

Dikke kus Renske Gijs en Nicole

• 29 Oktober 2009 - 17:01

Oma Hanny En Frans:

Hallo fotomodel sJanske,

Wat een prachtig verhaal weer. Het blijft boeiend !
    Lees je de ene keer dat jouw vader eindelijk uit de kast gaat komen, de volgende dag staat de stoere brandweer op de stoep. Poeh, poeh, daar gebeurt tenminste nog eens wat daar in Nijmegen.

Wij hebben uiteraard het filmpje bekeken en je doet het als fotomodel hartstikke goed hoor. Dat je van hun bezoekje heel erg genoten hebt, kunnen we wel begrijpen.
    Werken de Bob de Bouwers een beetje door daar? Anders loop je er maar even naar toe om ze aan te sporen hoor. Papa (mama)rent vast wel met je mee.

Vervelend dat die sonde eruit moest. Het is toch ook altijd wat he!
    We duimen dat de chemobehandeling naar wens gaat verlopen en dat je over een paar dagen vol enthousiasme kunt roepen: "Houououououdoe, ik ben ervan tussen en als jullie me zoeken zit ik lekker in Heeze."

Dus Janske: Houdoe he en een dikke knuffel van ons.

oma Hanny en opa Frans

• 29 Oktober 2009 - 18:03

Mechteld:

Hallo allemaal,

Jemig, wat een cool verhaal. Ben helemaal jaloers dat ik er niet bij was. Het is fijn dat je er zoveel energie van krijgt. Dan komt het wel goed met jou.

Heel veel plezier en sterkte daar en tot gauw.

Dikke knuffel van ons allen.

• 29 Oktober 2009 - 21:48

Ingeborg:

hey Joke en Janske
    Ik heb vanavond even op die 2 andere kanjers van jullie opgepast en ik moet even kwijt (heb het net ook al tegen Ferry gezegt)dat jullie Lieke wel zo'n lieve lieve lieve Super geweldige zelfstandige kanjer is!!!!Ze heeft me zo ontzettend goed geholpen want ik wist niet hoe het er bij jullie thuis aan toe gaat met het naar bed gaan.Ze wist me alles te vertellen hoe het moest en waar alles lag en ze had zich terwijl ik met meike bezig was helemaal zelf uitgekleed en zelf haar up en go en pyama aan gedaan.Toen zijn we de tanden gaan poetsen en toen ben ik gaan voorlezen uit 2 hele speciale boekjes van een krekel en een vuurvliegje die ik van thuis had meegenomen en dat was een succes.Lieke heeft nog een liedje van een mug voor me gezongen en toen heb ik haar nog even verteld hoe lief speciaal enverstandig ik haar vond en hoe fijn ik het vond dat ze me geholpen had en dat mama en papa wel zoooo trots mogen zijn!!!! en Meike is gewoon een heerlijke hollewaai die me duidelijk het woordje nee kon duidelijk maken en alles zelf willen doen.Alleen we kwamen in een donker huis binnen en we hoorden via de babyfoon een kindje huilen en we dachten even dat Janske boven lag te huilen en dat was voor Lieke even raar dat Janke niet boven was maar t was een ander kindje uit de straat die je kon horen via de babyfoon.Trouwens wat ontzettend goed van opa dat hij wel een invalideparkeerkaart heeft kunnen regelen super hoor!!Nou janske en joke als jullie nog niet slapen droom lekker straks van de brandweer en dat je in je dromen wel al in de auto mee mag.Slaap lekker en tot morgen weer in Heeze.