EEG - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu EEG - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

EEG

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

27 Oktober 2009 | Nederland, Nijmegen

Dag lieve mensen,

Ja, daar lig ik dan weer in het "verre" Nijmegen. Verdenking van Mexicaanse Griep, HB te laag, Kalium te laag, verdenking van epileptische aanvallen, uitdroging, uitstel van chenmokuur, maar verder gaat het wel goed met me. Als ik dan begin met de geweldige zondag die ik thuis gehad heb. Ik ben samen met opa IJsje, Rogier van Bree, Lieke, Papa en ikzelf natuurlijk een stukje gaan rijden in de kar met Tellina (het paardje van opa ervoor). Het was lekker weer en ik heb dan ook echt genoten van het ritje. 's Middags ben ik gaan wandelen met mama, Meike, Lieke, Bart en Rens. Ook dit vond ik helemaal geweldig. 's Avonds hebben Lieke, Meike, mama en papa nog lekker gegeten van een maaltijd waarvan het vlees van de BBQ kwam. Helemaal een geweldige zondag dus en ik had dan ook ontzettend veel zin in de week die komen ging. Iedereen thuis, een paar ritjes naar Nijmegen en 1 naar Eindhoven. Ik was er klaar voor. Eenmaal in bed kreeg ik mijn laatste portie eten via mijn rugzak. Toen deze klaar was werd deze door papa afgesloten en ik vertelde hem dat ik me niet goed voelde. Hierna is het spugen begonnen en is bijna niet meer opgehouden tot maandagmorgen. Er kwam werkelijks niets meer uit, zelfs mijn tenen waren helemaal leeg. Mama heeft de hele nacht bij mij in bed gelegen en dat heeft ze moeten bezuren. Buiten het feit dat ze een ontzettend beroerde nacht heeft gehad werd ze ook nog eens wakker met een flinke buitgriep of zoals ik dat hier tegen de dokters en zusters zeg: "Mama heeft last van dunne poep." De rest van het verhaal heeft opa IJsje al verteld over wat wij tot aan de ziekenwagen allemaal hebben meegemaakt. Het was wel een zeer ontroerend moment om in de ziekenauto te moeten vertrekken met je zus vlak bij je in de buurt, want niet alleen Lieke was aan het huilen, ook bij mij rolde de tranen over de wangen en papa deed wel stoer, maar volgens mij heeft hij ook wel eens fijnere ritten naar Nijmegen meegemaakt. Toch was de rit naar Nijmegen lekker ontspannen. We hadden geen haast en papa heeft lekker met de broeder zitten buurten. Ik ben lekker gaan slapen en zo zijn we op ons gemakje daar aangekomen.
Ditmaal mochten we naar kamer 17 en die hadden we nog niet gehad. Het is een kleinere kamer, dicht bij de zusterpost, maar wel met perfect uitzicht op de Bob de Bouwers. Het bed van papa zit overdag in de kast verstopt, dus ik hoop maar steeds dat hij eerst opstaat voor hij het bed opklapt. Niet dat hij straks ineens uit de kast komt. Al ben ik voor dat laatste niet bang hoor.
Als eerste werd ik natuurlijk ook hier onderzocht en werd er bloed afgenomen. De medicatie kreeg ik volledig IV. Wel werd er heel stilletjes aan begonnen met sondevoeding en wel met 10 ml/uur. Tja, je moet ergens mee beginnen. Verder heb ik ook kennis mogen maken met het overbekende middel Tamiflu, dit vanwege de verdenking van Mexicaanse Griep. Iedereen die op mijn kamer kwam moest weer een mondkapje op, handschoenen aan en een protectie jas aan. Voor mij zag dus iedereen die op de kamer kwam er hetzelfde uit. Vele zusters hebben we maar verteld dat we het in Nijmegen gewoon niet kunnen missen en het vandaar geen 4 weken hebben volgehouden. Toch moet ik jullie iets bekennen:"Hoe aardig ze hier ook zijn en hoezeer ze hier ook zijn best voor mij doen, ik kan het hier missen als kiespijn."
De nacht is goed verlopen en vandaag is een drukke en voor mij positieve dag geweest. Ik zal proberen het kort samen te vatten.
Uitslag van de Mexicaanse Griep is negatief, dus die heb ik niet en de isolatie is er weer vanaf. Ik heb geen epileptische aanvallen gehad of in ieder geval in die zin dat ze op de EEG daar niets van terug hebben kunnen vinden. Dat is ook nog iets zeg, zo'n EEG. Vooraf heb ik met Agmar (mijn PM) geoefend op pop in dit geval. Dit omdat ik daar wel lijm op kan smeren en bij beer is dat niet zo praktisch met al zijn haren. Er zouden wat plakkers op mijn hoofd geplakt worden en ik zou eventjes stil moeten liggen. Ik begreep het helemaal en ging vol goede moet naar de EEG. Wat blijkt nu, je krijgt 27 plakkers op je hoofd en ook nog eens 2 op je borst. Hierna moet je ruim 20 minuten stil blijven liggen, waarbij je dan ook nog op commando je ogen open en dicht moet doen, je een flitslamp vlak voor je ogen ziet knipperen, papa mij af en toe moet strelen over mijn hand en er constant een camera op je hoofd gericht staat. Het was toch even wat lastiger dan dat ik vooraf dacht, maar ik heb het er weer goed vanaf gebracht en een dapperheidsdiploma verdiend. De uitslag is ook nog eens goed, dus ik had het er graag voor over.
De uitdroging is wel een feit en hierdoor was mijn Kaliumgehalte weer gedaald. Zojuist is deze opnieuw bepaald en we zijn op de goede weg. Wel moet vannacht nog extra kalium gegeven worden.
Mijn Hb was aan de lage kant, dus een bloedtransfusie. Helaas pakte het deze keer niet helemaal goed uit en kreeg ik hier een reactie op. Mijn hele huid en dan met name mijn handen en mijn hoofd werden weer roder. Hiervoor kreeg ik een medicijn om de reactie tegen te gaan en lig ik nu voor de zekerheid aan de monitor. Ook is de dokter al een aantal keren komen kijken, maar het gaat prima met me. Wat wel raar is als je zo'n reactie krijgt is dat ze wel zoveel bloedonderzoeken starten dat je zo ongeveer meer bloed moet afgeven dan dat je gekregen hebt. Ik ben dan ook zeer beniewd naar mijn Hb van morgenvroeg.
De sondevoeding is gedurende de dag langzaam opgevoerd naar 40 ml per uur en tot nu toe gaat dit prima. Ook heb ik vanavond al wat medicijnen via de sonde gekregen en die zijn er tot op heden ook ingebleven. De oncoloog vind alle resultaten van vandaag zo positief dat hij overweegt om morgen de kuur weer te op te pakken. Dit zou betekenen een LP en ARA-C push. Morgenvroeg neemt hij de definitieve beslissing. Hopelijk gaat dit door en kan ik daarna weer vlug richting Heeze.

Als allerlaatste wil ik niet voorbijgaan aan het feit dat opa IJsje en oma Tumtum vandaag 42 jaar getrouwd zijn. Helaas kunnen papa en ik niet op hun feestje aanwezig zijn, maar wij willen ze vanuit Nijmegen wel van harte feliciteren en bedanken voor hun doos met verrassingen, zodat wij ook een beetje feest hebben.

Groetjes Janske

• 27 Oktober 2009 - 21:30

Brent, Sven En Fenne:

Lieve Janske en Ferrie.....

Ja das effe balen, denk je lekker thuis te kunnen genieten van een welverdiende herfst vakantie slaat toch weer het lot toe........

Hopelijk krijgen jullie morgen van de arts groen licht en kunnen jullie weer snel richting mama en je twee kanjers van zussen..

In een eerder bericht vertelden mama en Tante Nency al dat we een weekendje weg waren, en weet je wat de mam'a tegen elkaar zeiden toen ze het huisje inspecteerden bij aankomt hier zit geen Sfeer badkamer in......... Dus misschien zit er daar op dat park nog wel een flinke klus voor Sfeer badkamers is.........

Janske zoals jij zaterdag en zondag genoten hebben hebben wij dat ook.......

Hopelijk horen we snel dat je richting heeze komt en anders komen we je gewoon in nijmegen opzoek..... volgens planning....

Je Krijgt een heel dikke knuffel van Sven........
    HIj vraagt geregeld of Janske al beter is en wanneer hij weer met je kan spelen...........

Groetjes en veel sterkte gewenst....

Joke Beterschap....

Brent, Sven, Fenne Patrick en Ester

• 27 Oktober 2009 - 21:48

Oma Hanny En Frans:

Lieve Janske,

Gelukkig zijn de uitslagen van de onderzoeken tot nu toe goed. Zo hou je de moed erin.
    We hopen voor je dat de chemokuur weer van start kan gaan en dat je binnenkort weer terug naar Heeze mag.

Overigens erg leuke foto's van het thuis samen zijn.

Opa IJsje en oma Tum: Van harte gefeliciteerd met jullie 42ste trouwdag.

Liefs en dikke knuffel voor iedereen.
    Joke, jij ook weer gauw beter worden he!

oma Hanny en opa Frans

• 27 Oktober 2009 - 22:49

Opa Ijsje:

Nu Janske weer in Nijmegen ligt hebben wij bezoekschema weer van stal moeten halen.

Mocht iemand is graag daar op bezoek gaan , schroom je niet , (je bent niet opdringerig) , voor ons is het ook moeilijk om te polsen of iemand wil gaan.

Als je wilt gaan stuur dan even een mail naar: fransbeks@planet.nl
    geef je voorkeurs datum (liefst meerdere datums)op en ik kijk of het in te passen is.
    Je krijgt dan een mail terug met het schema.
    En het zou leuk zijn als je dan voor Ferry en Joke een maaltijd mee kan nemen.(zet dat er even bij)

Iedereen is in Nijmegen welkom , mits je niet ziekelijk bent.

De grilligheid van deze ziekte is onderhand wel bekend , dus kan het ook zijn dat ze dan net thuis is .
    Het ingeplande schema laten we dan wel staan , je weet maar nooit , mocht uw bezoek komen te vervallen neem ik weer contact op bij een volgende ziekenhuis opname.

groetjes

Opa ijsje

• 28 Oktober 2009 - 05:31

DORRY:

HOI NIJMEGEN ,EN THUISFRONT, JOKE BEN JE WEER WAT OPGEKNAPT?
    OPA EN OMA BEKS HARTELIJK GEFELICITEERD.
    JANSKE ONDANKS ALLE NARE DINGEN BEN JIJ OP DIT MOMENT WAT UITGEDROOOGT ,EN HET H.B. EN KALIUM IS TE LAAG,MAAR JE KAN NU AL WAT BINNEN HOUDEN BEGREEP IK, EN DAN AL DIE PLAKKERS OP JE KOPJE, MAAR DAT WAS OOK GOED. DUS HEB JIJ ONDANKS DAT JE WEER IN NIJMEGEN LIGT WAT NATUURLIJK NIET ZO FIJN IS TOCH MASSEL DAT ER LEESBAAR WEER VERANDERING INZIT NU NOG DE GIFT, EN DAN OP HUIS AAN EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 28 Oktober 2009 - 07:05

Judith & Ron, Wout:

Hallo allemaal,

Bij het lezen van dit verslag maken we uit bewondering weer een diepe buiging voor jullie allemaal.

Ferry, laat die kast maar zitten, verrassingen genoeg gehad, toch?! hihi
    Joke, hopelijk komt er rust in de maag en kun je er weer een beetje tegenaan.
    Janske, Zet 'm op, meid, je bent een kanjer.

Tot slot, opa en oma Beks, wauw, 42 jaar.
    Vier het leven samen maar! Van harte!

Groeten!

• 28 Oktober 2009 - 07:39

Familie Uit Geldrop.:

Goeie morgen Opa ijsje Frans en Oma tumtum Gerry.
    Wij willen jullie nog van harte feliciteren met jullie 42 jarig huwelijk!!!!!.
    Het is wel een dag te laat, maarja beter laat dan nooit.
    Wij zullen er vanavond inne op vatten Proooooost.....
    Het gaat jullie goed, en natuurlijk van ons voor jullie een hele XXXXXX.
    Het gaat jullie goed, lieve groetjes van je 'lieve' zus en zwager. Tot ziens houdoe.

• 28 Oktober 2009 - 07:55

Opa Ijsje:

Ja ik ben niet alleen een inval verslaggever , maar zoals je weet Janske hou ik ook wat cijfers bij van de site.

Waren het de eerste maanden zo rond de 7 - 800 keer dat de site bekeken werd per dag , sinds kleine maand boven de 1000 en gisteren 1877 keer.
    Heel fijn van al die mensen , het was beter geweest voor jou als dat minder was , want dan was je niet zo ziek , maar het moet jou en jou papa en mama goed doen dat er zoveel mensen met jullie meeleven.

Kusjes
    Opa ijsje

• 28 Oktober 2009 - 08:12

Familie Van Gaal:

Hey lieve Super Janske

Hopelijk krijg je snel de woorden te horen Lieve Janske je mag naar huis.
    Weer lekker spelen met je zussen.
    En is mama al weer beter?? Hopelijk wel.

Wat een mooie foto's weer van jullie zeg. Vooral die van jullie in de paardenwagen. Dat zal wel een heel feest zijn geweest.

Maar een uitzicht op bob de bouwers, werken ze ook een beetje door of doen ze nu niets aan anders dan naar je zwaaien en handkusjes geven???

Wij zijn gister weer een kaarsje voor je gaan branden. Hopelijk helpt het.

Dikke kus Renske Gijs en Nicole

• 28 Oktober 2009 - 11:22

L En H Bergmans:

Hallo stoere Janske en familie

Wat hebben jullie weer allemaal meegemaakt de afgelopen dagen,met Janske weer problemen,Joke ziek,hou het maar recht allemaal.
    Dat er bij het afscheid tranen vloeien is niet erg hoor,dat lucht misschien wat op.
    Janske;Gelukkig gaat het allemaal weer een beetje beter zo te lezen en laten we hopen dat je weer snel naar Heeze kunt gaan,en heb je samen als familie toch nog een fijne
    Herfstvacantie.
    Wij wensen jullie het allerbeste ,Joke ook beterschap,en veel sterkte,misschien tot spoedig ziens.
    tante Liny en ome Harrie.

He Hallo ! Ook van ons vele groetjes en knussen voor iedereen.
    Bertie en Berke.

• 28 Oktober 2009 - 13:49

Fam Van Bree:

Hé Janske
    Zondag hadden jullie echt een leuke ochtend gehad , zei Rogier.
    Je hebt er echt van genoten en kun je daar een beetje op terug kijken.Helaas is er dan dat lot wat jou treft en lig je weer in Nijmegen.
    Nou Kanjer knap weer gauw op en kom maar weer gauw naar huis dan kun je weer eens mee op de kar.

heel veel liefs
    fam. van Bree

• 28 Oktober 2009 - 14:27

Rogier Van Bree:

Hoi Janske,
    Wat lees ik nu... Ik had verwacht dat het ritje met het paard van Opa, jou wel voldoende energie had gegeven. Dat heerlijke zonnetje en de frisse lucht.. Ik zag jou, echt genieten.. Maar ja helaas kan een mens niet op zonneenergie leven... Zou voor jou nu wel handig geweest zijn.. Hopelijk helpt het toch een beetje en ben je gauw weer terug in Heeze en komen Opa en ik jou gauw weer een keertje ophalen. Groetjes Rogier van Bree en natuurlijk ook van de rest van de breetjes

• 28 Oktober 2009 - 15:24

Nikki En Jannie:

Lieve Janske

das pech net nu je grote zus ( vriendin) Vakantie heeft je weer in het ziekenhuis ligt. Aan de foto's te zien van samen thuis zie ik wel een sterk gezin mooi om te zien (das een groot compliment voor je papa en mama.) beterschap aan je moeder. Groetjes vanuit Joepie

• 28 Oktober 2009 - 20:45

Tante Angela:

Hey die Super Janske,

Wat een pech toch weer allemaal, maar wel fijn van al die negatieve positieve uitslagen. De foto's zijn prachtig, ik zie je echt genieten, hopelijk gaat dat snel weer gebeuren.
    Iedereen hier mist jou ondeugende lach en praatjes.
    Heel veel groetjes en knufjes van tante Angela

• 28 Oktober 2009 - 21:20

Lieseth:

Hallo Janske
    Wat gebeurt er toch veel met je, ben je lekker thuis en dan komt er weer een spelbreker die het voor jou verziekt. Ik zou spinnijdig worden, maar jij blijft positief en houd er de moed in. Ik hoop dat je weer snel naar huis mag , want als ik even weg geweest ben maak jij zoveel mee, meer dan je denkt te kunnen meemaken. Lieve Janske heel veel groetjes van ons en ook voor papa, mama, Lieke en Meike. Denk aan jullie