Nog een dagje extra thuis - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Nog een dagje extra thuis - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Nog een dagje extra thuis

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

16 Oktober 2009 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Gisteren kreeg ik vroeg in de avond te horen dat ik vandaag niet naar Nijmegen kon komen. Dit vanwege het simpele feit dat er geen bedden vrij waren. Ik vond dat wel prettig, want hierdoor had ik nog mooi een dag extra om me goed te voelen. Je weet nooit hoe het na morgen is. Papa en mama waren er minder gelukkig mee, want van hun kan de volgende behandeling niet vlug genoeg starten. Morgenvroeg om 8.00 uur moet ik me melden op de afdeling. Hier wordt dan direct bloed afgenomen en wordt er met name bekeken hoe het met mijn leverfunctie is. Als deze geen roet in het eten gooit, start morgen rond 9.00 uur blok 1B uit het protocol ALL-10. Zoals gezegd leg ik uit wat dat inhoudt als we begonnen zijn.
Omdat we niet wisten dat we twee dagen thuis zouden zijn, is Meike gewoon in Valkenswaard gebleven. Wel zijn we gisteren bij haar op bezoek geweest en hebben met haar gespeeld en zijn met haar boodschappen gaan doen. Helaas zijn we niet met zijn vijven thuis geweest, maar hopelijk gaat dat komende week wel ergens lukken.
Vanmorgen was Lieke ook ziek, dus we hebben eerst met zijn vieren bij papa en mama in bed gelegen. Ik met mijn rugzak met sondepomp. Die zullen jullie nog vaak op foto's voorbij zien komen. Lieke helpt ook altijd goed als ik me moet verplaatsten. Zij draagt dan de rugzak, zodat papa of mama mij kunnen dragen. Dit omdat los lopen nog helemaal niet gaat en lopen aan twee handjes kan ik een paar pasjes. Het is wel balen hoor, als je thuis bent en je kunt je niet zelf verplaatsen. Ik blijf gewoon heel goed oefenen.
Nadat mama met Lieke naar de dokter was geweest kwamen ze ook met de halve apotheek thuis. 2 Soorten neusspray, anti-biotica en een puf. Nu is het hier helemaal opletten dat iedereen de juiste medicijnen krijgt, maar papa en mama regelen dat wel goed.
Voordeel dat Lieke ziek was (bronchitus), was dat wij de hele dag samen hebben kunnen knutselen. Ik ben even buiten geweest en heb een klein stukje gefietst en heel even op de schommel gezeten. Deze staat nu in de veldschuur, dus ook met slecht weer kunnen wij schommelen. Het is eigenlijk gedaan, zodat ik ook met goed weer kan schommelen en ik dus uit de zon kan schommelen. Dit ivm mijn huid. Verder hebben we nog een filmpje gekeken van Sinterklaas van toen wij samen nog heel klein waren. Tenslotte hebben we nog frietjes gegeten met een heerlijke frikandel. Opa heeft Lieke opgehaald, want zij gaat weer daar logeren en ik ben nog even in bad geweest. Nu kan het nog, want morgen is mijn PAC weer aangeprikt en is het douchen en badderen weer voor even verleden tijd. Nu lekker slapen en dan morgen vroeg op.

Groetjes Janske

  • 16 Oktober 2009 - 19:23

    Lisette Kursten:

    Dat was even boffen voor jou janske dat je een dag extra thuis was. En heel veel succes morgen in het ziekenhuis en we hopen dat nu alles goed met je gaat. Groetjes Lisette en de rest van de familie Kursten

  • 16 Oktober 2009 - 20:57

    Fam Van Gaal :

    Hey lieve Super Janske
    Zo dat zal wel een feest zijn geweest. Nog een dagje extra in Heeze!!!!!!
    Maar wel jammer dat Meike er niet bij was. Maar daar hopen we de volgende keer dan maar op.

    Laat ze morgen maar zien hoe sterk meisjes uit Heeze zijn. Succes morgen
    Dikke kus Renske Gijs en Nicole

  • 17 Oktober 2009 - 06:41

    DORRY:

    HOI HEEZE
    DUS NOG EEN EXTRA DAG, MAAR DAN STARTEN MET DE GEMO IS HEEL BELANGRIJK NATUURLIJK.
    IK ZAL ER WEER EEN AANFIKKEN VOOR JANSKE PANSKE KEVERTJE, NOG HELE FIJNE UREN THUIS EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

  • 17 Oktober 2009 - 08:18

    Cor En Diny.:

    Goeie morgen Janske, Ferry en Joke.
    Janske dat was even boffen een dag extra thuis samen met Lieke.
    Heeft Opa ijsje de vlaai van Tante Liny aan jullie gegeven en niet stiekem zelf opgegeten??.Opa ijsje is een echte snoeperd, maarja dat wisten jullie al.[denk ik]
    Janske wij wensen je heel veel succes met de behandeling en dat alles goed mag gaan.Ferry en Joke voor jullie ook het allerbeste, en de groetjes van Ome Cor en Tante Diny.Een dikke knuffel voor jullie. Houdoe.

  • 17 Oktober 2009 - 14:07

    Oma Hanny En Frans:

    Lieve Janske,

    Wat een fijn bericht te horen dat je weer eens eindelijk naar huis kon. Ik heb zo'n flauw vermoeden dat ook jouw papa en mama hierover dolgelukkig waren.

    Heb je overigens nog lekker gebadderd in het ruime bad thuis?

    We volgen jouw nieuws op de voet, maar kunnen helaas niet altijd reageren. Dit doordat het programma het niet toelaat, of doodeenvoudig omdat er geen internet is.

    Vanuit Mae Hong Song de hartelijke groeten en heel veel sterkte met de komende chemotherapie. We duimen voor je dat je niet al teveel bijverschijnselen krijgt tijdens de behandeling.

    Liefs en dikke kus voor allemaal.

    oma Hanny en opa Frans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Heeze

Janske

Een reisverslag van Super Janske (Janske Beks) naar een kankervrij bestaan. Op 6 juli 2009 is bij haar op 2-jarige leeftijd Leukemie (ALL) vastgesteld. Dagelijks brengt zij verslag uit over wat haar die dag bezig heeft gehouden.

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 2266902

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 31 December 2020

De wereld van Ke3

06 Juli 2009 - 03 Augustus 2011

Mijn reis naar een kankervrij bestaan

Landen bezocht: