MTX en ik, een beroerde combi - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu MTX en ik, een beroerde combi - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

MTX en ik, een beroerde combi

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

26 September 2009 | Nederland, Nijmegen

Dag lieve mensen,

Vanmorgen kwam de oncoloog bij mij op de kamer en al vroeg op de dag wist ik dat ik vandaag nog niet naar huis zou mogen. Dit zou dan niet alleen komen, omdat er nog teveel chemokaspertjes in mijn lijf zouden zitten, maar vooral doordat de oncoloog vond dat ik er fysiek nog niet aan toe was om naar huis te gaan. Hier ben ik het overigens volledig mee eens. Ook vandaag heb ik het grootste gedeelte van de dag in bed gelegen en dan het liefst met mijn ogen dicht. Als je praat over het grootste gedeelte van de dag, dan komt het erop neer dat ik vandaag zo'n 1,5 tot 2 uur niet plat heb gelegen. Dat is al meer dan gisteren, want gisteren was het ongeveer 1 uur. Als ik dan in bed lig, dan doe ik ook helemaal niets dan liggen, dus geen TV, geen DVD, geen muziek en niet luisteren naar verhaaltjes. Gewoon lekker rustig liggen. In de tijd dat ik vandaag wel wakker was heb ik toch nog gepuzzeld en samen met mama een boekje gelezen. Ik ben zelfs de puzzels en het boekje met mama gaan halen in de speelkamer. Ook heb ik Lieke en Meike gezien via Skype. Dit heb ik wel liggend in bed gedaan, maar ik vond het wel heel leuk om ze te zien. Ook heb ik oma in Oostenrijk nog even gesproken. Eten doe ik niet veel en wat betreft het drinken houdt ik het nu alleen bij water.
Voor de rest verschoot de oncoloog (dit was een andere) ook van mijn gezicht, want deze komt nu echt onder spanning te staan en de eerste wondjes komen alweer op mijn wangen en in mijn nek. Ook dit verloop wil hij goed in de gaten houden.
Aan het eind van de dag werd mijn MTX-spiegel bekend en ook deze was bij lange na niet goed genoeg om naar huis te gaan. Inmiddels moet deze onder de 0,1 zitten en bij mij is deze nog 1,1. Positief is het wel dat hij deze keer niet gestegen is, want gisteren was hij 1,2. Dit betekent dat hij ook niet echt zakt. Wederom volgens de doktoren een medisch wonder en tweemaal kan geen toeval zijn. Wat dit inhoudt voor de vierde kuur is nog niet bekend. Hier zullen we het maandag waarschijnlijk met de doktoren over hebben, want het ziet er naar uit dat ik hier dus nog wel enkele dagen moet blijven.
Toen ik mijn medicijnen aan het innemen was voor het slapen, moest ik ook nog spugen. Het klein beetje wat ik dus binnen had gekregen, kwam er ook nog eens uit. Ook moest ik mijn medicijnen nog een keer innemen, maar dat doe ik dan ook heel netjes. Nu ga ik verder met slapen en jullie horen morgen van me.

Groetjes Janske

  • 27 September 2009 - 07:28

    DORRY:

    HOI MEISJE EN FAM.
    WAT EEN SORES BELEVEN JULLIE NONDE JU.
    VANDAAG KOMT HEIDI MET HAAR KINDEREN EN JAN EEN TIJDJE
    BIJ ONS WONEN, ZE HEBBEN HUN HUIS VERKOCHT, EN HET NIEUWE HUIS GAAN ZE VERBOUWEN DUS HEB IK OOK EEN 3JARIG MEISJE IN HUIS,PLUS EEN JONGETJE VAN BIJNA 8MAANDEN ERG LEUK VIND IK DAT, IK HOOR DENK IK DE HELE DAG OMA GA JIJ MEE SPELEN, JANSKE IK HOOOP ZO DAT DE MEDICIJNEN HUN WERK DOEN, EN JIJ WEER KAN SPELEN EN TRACTOR RIJDEN EN JOU MOEILIJK LEVEN DRAAGZAMER WORDT,EN OOK VAN JOU OUDERS, JANSKE PANSKE KEVERTJE IK GA MAAR WEER EENS FIKKEN NONDE JUEEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

  • 27 September 2009 - 07:35

    Fam Prinsen:

    Goedemorgen Jankse, Joke en Ferry,

    Lekker geslapen? Wij hebben hier allemaal prima geslapen.Meike was al om half 7 wakker en dan denken Sietkse en Rens dat ze ook op moeten staan, dus wel wat vroeg voor een zondagochtend maar ochtendstond heeft goud in de mond. Ome Tan gaat dadelijk handballen , Rens gaat mee en tante Angela en Sietske gaan spelletjes uitzoeken voor Sietske haar kinderfeestje. Meike zal daar ook zeker haar steentje aan bijdragen.
    We zullen vanavond laten weten hoe het verder allemaal verlopen is en ondanks alles wensen wij jullie een fijne dag.
    Groetjes Meike, Rens, Sietske, ome Tan en tante Angela. (Bart is nog op logeerweekend moeten we vanmiddag weer ophalen)

  • 27 September 2009 - 07:40

    Fam. Duisters:

    Hoi Lieve Janske,

    Even geleden dat we hier wat geschreven hebben maar je was zeer zeker niet uit onze gedachte....

    Jemig, wat heb je weer veel doorstaan afgelopen week...
    Hopelijk zakt snel de MTX spiegel en gaat je weerstand weer wat omhoog zodat je lekker weer naar huis kunt naar die mooie zussen van je.......

    Ik kan me voorstellen dat de doktoren schrikken van je gezichtje....... Maar hopelijk gaat ook dat snel vooruit.... en laat jij de logen zien dat Super Janske nog veel kracht heeft......

    Joke Ferrie, toi toi toi............ houd je taai..... en de kaarsjes voor jullie branden hier......

    Groetjes en een dikke knuffel, Brent,Sven en fenne..........

  • 27 September 2009 - 09:47

    Mechteld:

    Goeiemorgen allemaal!!

    Daar ben ik weer. Hoe is het vandaag? Ik hoop dat je goed geslapen hebt, want dan kun je er weer tegenaan. Ik vind het wel raar dat die enrgieke Janske ineens zo rustig is, maar ja, de boog kan niet altijd gespannen zijn. En je moet af en toe je rust nemen, dat geeft je lijf wel aan en daar moet je goed naar luisteren, dus dat is weer Super van je.

    Amber heeft vanmorgen kaarten geverfd met Anke, dus er komt er weer 1 jou kant op.

    Amber loopt ook regelmatig met een neptelefoon rond en dan is ze Joke en Ferry aan het bellen. Hele verhalen over medicijn, slapen, dokters, in bed liggen, stickers plakken en dan sluit ze af met `ja oke`.

    Anke is met school naar het prehistorisch dorp geweest in Eindhoven. Ik kon helaas niet mee, omdat er anders niemand op Sfeer was. Dat vond ze wel heel jammer en ik ook moet ik eerlijk zeggen. Maar ja, volgende keer beter.

    Vanmorgen heb ik al weer flink gepoetst dan kunnen we vanmiddag leuke dingen doen met Isa en Stijn, maar daarover later meer.

    Ik heb nu reuze honger )wanneer niet) en ga dus maar voor het eten zorgen. Oh nee, komt Amber aan, ze wil even naar jou kijken.

    Fijne rustdag en tot de volgende keer maar weer.

    Doei

    groetjes Mechteld, Barry, Anke en Amber.

  • 27 September 2009 - 11:05

    Oma Hanny En Frans:

    Lieve Janske,

    Ik hoop dat het vandaag een beetje beter met je gaat.

    Ook Lieke vond het gisteren heel fijn dat ze jou en papa en mama even kon zien en spreken.
    Vandaag is ook Lieke wat ziek. Ze heeft 38.7 koorts en waarschijnlijk is een oorontsteking de oorzaak. Uit haar oor komt nu wat bloed mee, dus morgenvroeg gaan we even naar de dokter om te kijken wat we eraan kunnen doen. Het zetpilletje heeft in ieder geval zijn werk goed gedaan en ze speelt weer. We hebben net samen naar jouw site gekeken en die voorgelezen en gaan dadelijk een spelletje met haar spelen.

    Laten we hopen dat jij binnenkort weer wat opgeknapt bent en weer samen met Lieke kan gaan spelen.
    Lieverd, heel veel sterkte voor vandaag. Ook een dikke kus voor jouw papa en mama.

    oma Hanny en opa Frans

  • 27 September 2009 - 18:02

    Amber:

    Dag lief vriendinnetje,

    Hoe gaat het nu met je? Heb je weer zoveel geslapen? Het was vandaag een leuke dag. We gingen met Isa en Stijn naar een speeltuin. De boze wolf was ook mee gegaan en moest aan mijn hand lopen. Dat wilde die niet, maar dan word ik heel boos en zeg ik dat hij aan de hand moet. Dan houd ik hem stevig vast, zodat hij niet weg kan. Eerst keek ik de kat uit de boom, en mama deed even voor wat ik er allemaal kon doen. De glijbaan vond ik eerst wat eng, maar mama gaf me gewoon een zetje en hup daar ging ik. Op mijn buik, achterstevoren. Dan is het helemaal niet eng. Even later ging ik met Anle samen van een wokkelglijbaan. Helemaal geweldig. Isa is echt stoer, zij ging meteen van de grote glijbaan, helemaal alleen. Echt cool hoor. Wat dat betreft lijkt ze wel op jou, als je tenminste niet zo ziek bent. Jij durft ook alles. Verder hebben we veel gesnoept en gingen we ook nog naar Mc Donalds. Dat is echt een feest. Als jij je weer wat beter voelt mag jij vast en zeker ook een keer naar Mc Donalds.
    Nu ga ik slapen, de boze wolf zit nog in de bus, die mag niet op mijn kamer, dan kan ik niet slapen.

    Welterusten lief meisje!!

    Groetjes en een heeeeeeele dikke knuffel van Amber

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nijmegen

Janske

Een reisverslag van Super Janske (Janske Beks) naar een kankervrij bestaan. Op 6 juli 2009 is bij haar op 2-jarige leeftijd Leukemie (ALL) vastgesteld. Dagelijks brengt zij verslag uit over wat haar die dag bezig heeft gehouden.

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 2266863

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 31 December 2020

De wereld van Ke3

06 Juli 2009 - 03 Augustus 2011

Mijn reis naar een kankervrij bestaan

Landen bezocht: