Het is een wonder...... - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Het is een wonder...... - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Het is een wonder......

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

12 September 2009 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Gisterenavond ben ik pas heel erg laat gaan slapen. Om 0.00 uur vond ik het toch echt tijd worden om te gaan slapen. Tja, als je dan een avondje met je vader samen bent, dan wil je er natuurlijk wel optimaal van profiteren. Om half 8 lag ik in bed om te gaan slapen, dus de 4,5 uur daarna heb ik hem bezig gehouden met van alles en nog wat. Plasjes in mijn luier, knuffelen, bij mij in bed komen liggen, heel stil zijn en alle lampen uit, met een klein lampje een boek laten lezen en in het donker skypen met zijn zussen. Toen om 0.00 uur de Leukovorin gegeven was, ben ik gaan slapen. En ja, dan ben je natuurlijk zo moe, dat ik vanmorgen tot 9.00 uur heb uitgeslapen. Er was al volop activiteit op mijn kamer geweest, maar daar heb ik niets van gemerkt. Toen ik overeind kwam, leek mijn kussen (en mijn hoofd) wel een bloedbad. Gelukkig zag het er erger uit dan het was. Mijn lip was weer flink gaan bloeden en dat geeft best wel een rotzooitje. Toen alles weer spik en span was, zijn we gaan eten. Ik at niets, maar gelukkig had papa gisteren, op aanraden van mama, al knijptoetjes meegenomen. Deze heb ik daarna wel gegeten, echter........na een kwartiertje of zo, kwam alles er weer uit. Ik had moeten spugen en dat geeft een rotzooitje, zo'n knijptoetje in de vorm van spuug. Mierenzoet en plakkerig en kleurig en zo. Voordeel hiervan was wel dat ik keurig opnieuw gewassen werd.
's Morgens was Dr. Hoogerbrugge nog even bij mij op de kamer geweest om te vertellen dat hij er geen snars van snapte. Hij en ook de apotheker, hadden niet eerder meegemaakt dat de MTX-spiegel stijgt. Dus Maarten, een goede vraag om die eens aan een collega te stellen. Het bloed was meerdere keren opnieuw onderzocht en telkens kwam er dezelfde uitslag uit. Het enige wat hij kon bedenken is dat het valspositief was door de V-fend (het anti-schimmelmiddel). Toch durfde hij het niet aan om deze reden aannemelijk te maken en mij te ontslaan.
Na mijn middagdutje kwam mijn grote vriendin en zus Lieke op bezoek. Zij was met mama meegekomen. Eerst heb ik haar mijn mooie kunstwerken laten zien en Lieke had een volle tas met leuke speeltjes en drinken bij. We hadden het weer helemaal naar onze zin. Op een gegeven moment kon de zuster gewoon de kamer niet meer in, omdat wij op de grond aan het knutselen waren.
Rond de klok van vijf uur kregen we de uitslag van de MTX-spiegel. Deze was 0,09 en dat is onder de 0,1. Dit zou dus betekenen dat ik naar huis zou mogen. Nu was het dus wachten op de dokter, die dit moet bevestigen. Dan duurt wachten natuurlijk lang, omdat je niets zeker weet. De dokter kwam de kamer binnen met de woorden: "Je mag naar huis." Helemaal super dus. Wij vlug onze spullen pakken, naar de apotheek om alle nieuwe medicijnen weer op te halen en naar huis. Natuurlijk niet voordat we eerst even naar de McDonalds waren geweest. Eigenlijk kwam Lieke dus niet gewoon spelen, maar kwam ze me ophalen. Wat een super zus.
Papa en mama vertelde mij dat ze morgen een verrassing voor mij hebben, dus ik ga lekker slapen, want ik ben wel nieuwsgierig.

O ja, we zijn bijna compleet. Alleen onze Meike missen we nog, maar die komt morgen weer naar huis.

Groetjes Janske

PS Oma Hanny, ik vind het een super mooi gedicht. Ik ga daar iets mee doen, wat weet ik ook nog niet, maar dat hoor je nog van me.

  • 12 September 2009 - 20:24

    Ome Tan:

    Met een grote glimlach op mijn gezicht lees ik dit bericht, we zullen er zijn en maken jullie weer compleet is da nou nie fijn.

    groetjes

    Ome Tan

    p.s. ben aan het oefenen voor sinterklaas

  • 12 September 2009 - 20:29

    Fam Van Gaal :

    Hey lieve super Janske

    Wat een goed nieuws zeg. Jij laat ze daar wel echt zien dat de meisjes uit Heeze echte super meiden zijn.

    En wat fijn dat je weer lekker thuis bent.
    Geniet er van.

    Dikke kus Renske Gijs en Nicole

  • 12 September 2009 - 20:34

    Elles:

    Een positief bericht, super!


  • 12 September 2009 - 20:45

    Oma Hanny En Frans:

    Lieve Janske,

    De wonderen zijn de wereld nog niet uit. En Janske Beks is Janske Beks, nietwaar? Je blijft ons verrassen.

    Wij gaan nu ook maar snel slapen, want ook wij zijn ook heel erg benieuwd naar morgen!

    Welterusten en een dikke knuffel!

    Oma Hanny en opa Frans

  • 12 September 2009 - 21:05

    Nikki En Jannie:

    wat een geweldig nieuws om fijn thuis te zijn.
    de kinderen en wij zijn erg trots op je!je bent en blijft
    SUPER janske!!

    kus vanuit joepie

  • 12 September 2009 - 21:35

    H & H & I:

    JJJJJJJJJIIIIIIIIIIIIPPPPPPPPPPPPPPPIIIIIIIIIIIEEEEEEEEE weer lekker thuis !

    Geniet ervan.

    Groetjes uit Arcen

  • 12 September 2009 - 23:20

    Ome Renier:

    Om in de termen van Rob Geus te blijven; Daar word ik nu vrolijk!

    Morgen wordt vast een feestdag!

    Slaap lekker.
    Knuffel Ome Renier

  • 13 September 2009 - 05:35

    Jasmijn En Danny:

    Lieve Janske,

    Wat jij toch weer allemaal mee maakt. is niet niks.

    Maar ik zal je eens wat vertellen. Ik ben vandaag jarig. Je had mij geen mooie cadeau kunnen geven dan de gedachte dat jij weer lekker in je eigen huisje bent. Geniet er van samen met je papa, mama en zussen.

    Jij alvast een super verjaardag toegewenst. Laatje maar goed verwennen.

    Groetjes,
    Jasmijn en Danny

  • 13 September 2009 - 07:00

    Amber:

    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

    De feesteweek kan beginnen.
    Ik wil mijn cadeau voor jou eigenlijk liever zelf houden, maar mama zegt dat ik vast en zeker ook zo´n mooie en leuke cadeautjes krijg.

    Lieverd, geniet van elke minuut en ik kom snel naar je toe.

    groetjes Amber

  • 13 September 2009 - 07:45

    Cor En Diny.:

    Hallo die Bekskes. He He eindelijk en goed bericht,lekker weer allemaal in Heeze. Wat zullen Opa ijsje ,Oma Tum Tum, Oma Hanny,Opa Frans daar ook blij mee zijn, weer allemaal samen GEZELLIG.Super Janske nou kan je toch je verjaardag fijn thuis vieren met Heeeeeeeeeeeeeeel de familie. Beste familie geniet van deze momenten, wij wensen jullie allemaal heel veel plezier en maak er Dinsdag een KNAL feest van.Lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny.Voor iedereen een dikke KUS.XXXXXXXXXXXXX Houdoe.Het gaat jullie goed!!!!!!!.

  • 13 September 2009 - 07:46

    Dorry:

    Hoi fam.Beks.
    Ik geloof nou toch dat het fikken helpt, dus blijf ik door gaan.
    Wat zal jij genieten, en bijna jarig, dat moet wel een geweldige verjaardag worden, met heel veel leuke dingen dat weet ik zeker lieve schat. DE VETTE GROETEN DORRY

  • 13 September 2009 - 08:04

    Lieke:

    1111111111111222223333333333333333333333333333333333333333333333333344444444444444444444444444444444444444444444445555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555555566erwgsvxvcc gxxhxvx bbxvhjzghg jshhhhjhgytdsa hg]ugh hvnjye4 hhgffdndvazsscbs

  • 13 September 2009 - 08:08

    Jens En Daisy :

    Hey Janske,

    Wat een super bericht!!!
    Gewoon weer even thuis.

    En dan nog wel opgehaald door je lieve vriendin Lieke.

    Als dat geen groot kado is voor je a.s. verjaardag.

    We willen je nog even bedanken voor het mooie kunstwerk wat je voor ons hebt gemaakt.
    We zijn hier heel blij mee. Als jij later een echte klunstenaar word dan hebben wij een van jou eerste weken in het bezit. Je weet maar nooit wat zo iets nog ooit gaat opbrengen!!

    We wensen jou en iedereen die zou enorm achter jou staat een hele fijne feest week toe!!Wij drinken hier thuis een ranja borrel op.

    Dikke kus van Jens en Daisy Peperkamp

  • 13 September 2009 - 08:10

    Karin:

    GOEDEMORGEN FAM BEKS,lees ik een keer later al de berichtjes en opeens ben je thuis SUPER GEWELDIG.Vond het al zo raar da de autos er weer stonden (ben er blij mee want dan ben je er weer)nou op naar de feestweek he?GEWELDIG kei veel groetjes van ons en we zien je vast lekker spelen buiten.qioncy hans karin

  • 13 September 2009 - 08:23

    Fam Kessels Ospel:

    Oh wat heerlijk dat jullie weer thuis zijn in Heeze en kunnen beginnen aan een feestweek. Dat hebben jullie allemaal dik en dubbel verdiend na alle tegenvallers afgelopen week. Geniet weer van elkaar, maak er een mooie feestweek van en zoals de weersverwachtingen nu zijn komt het met het weer deze week ook wel goed dus dat zal de pret niet drukken. Heel veel plezier en alvast proficiat allemaal. Groetjes oet Doospel van Paul, Tanja, Manou en Jorn.

  • 13 September 2009 - 08:24

    Diny.:

    Ha Super Janske.Dit was ik vergeten. Janske jij blijft steeds voor verrassingen zorgen,maar dit is wel een hele grote Goeie verrassing.Lekker thuis met je zussen spelen. Heel veel plezier zet de boel maar op z,n kop. Drie Kusjes voor de meisjes Beks.XXX. DOEI.

  • 13 September 2009 - 09:01

    B En B Te O:

    Hoi dappere Janske.

    Wat een grote verrassing dat je nu weer thuis bent,je blijft ons steeds verbazen.We wensen jou alvast een heel fijn weekend met heel de familie,en voor Dinsdag een heel fijne verjaardag.We zien je al liggen bij mooi weer in je hangmat en op de schommel samen met je zusjes Lieke en Meike.
    Nou meisje heel veel plezier en geniet er maar lekker van.
    Misschien eten we Dinsdag ook wel een stukje taart met limonade en denken dan aan jou. Heel veel groetjes en knuffels van:

    Bertie en Berke

  • 13 September 2009 - 09:38

    Corina Wanders:

    Hey Janske,

    Wat een supergoed nieuws!! Weer lekker thuis waar je hoort te zijn. Heel veel plezier met je verrassing.....!

    Groetjes Corina

  • 13 September 2009 - 10:16

    Opa Ijsje Oma Tumtum:

    Op een of andere manier is ons berichtje niet op je site gekomen en wij wilde jou nog wel wat verklappen.
    Wij weten namelijk dat je mama naar de bakker is geweest ,alleen weten wij niet of ze brood is wezen halen of een hele lekkere ???????

    ssttttttttt Janske niks zeggen he.


  • 13 September 2009 - 19:31

    Judith & Ron, Wout:

    Hallo Janske!

    Wat fijn dat je weer thuis bent.
    Knuffelen maar!
    Lekker genieten, samen met papa, mama, je zussen en alle andere mensen!

    Groetjes en veel plezier,
    van ons!

  • 29 Februari 2012 - 14:56

    DORRY:

    HOI KE 3.
    IK SNAP DEZE KEER NIET ALLES ?
    EN HEB NOG NOOIT EEN AFLEVERING NIET GELEZEN?
    JANSKE DIE OP DE FOTO STAAT MET LIEKE HEEFT GEEN HAREN MEER?
    Verkeerde foto?
    of zit ik fout hummel?
    EN DAN LEES IK IK WERD WAKKER HELEMAAL VOL BLOED?
    DAT WAS VAN JOU LIP?
    TOT ZOVER KAN IK HET VOLGEN .?
    MAAR DAN RAAK IK DE WEG KWIJT ?
    DE DOKTER KWAM AAN JOU BED KIJKEN EN NOG MEER DOKTERS EN VERPLEEGSTERS?
    Was dat allemaal toen jij op controle ging en dat medicijn kreeg?
    EN DAT JIJ ANDERS REAGEERDE OP DAT MIDDEL ALS ANDERE KINDEREN?
    IK HOOP DAT IK HET GOED HEB ?
    ANDERS BEN IK DE KLUTS KWIJT?
    MAAR DIE FOTO ZONDER HAREN WEL GRAPPIG MAAR WAAROM?
    EEN DIKKE VETTE DORRY

  • 29 Februari 2012 - 15:05

    DORRY:

    HOI ALLEMAAL.
    IK ZIT EEN VERSLAG TE LEZEN VAN12 SEP 2009 HOE KAN DAT ?
    IK DEED GEWOON DE ZELFDE HANDELING ALS IEDERE MORGEN?
    EN DAAR OP DRINK JIJ EN LIEKE UIT EEN GROTE BEKER EN ER STAAT BIJ SAMEN MCEN.
    DUS JIJ ZAT 12 SEP ONDER HET BLOED EN NU NIET HOOP IK ?
    OOK GEEN KAAL KOPJE DAN DENK IK.
    IK SNAP ER NIKS VAN DORRY

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Heeze

Janske

Een reisverslag van Super Janske (Janske Beks) naar een kankervrij bestaan. Op 6 juli 2009 is bij haar op 2-jarige leeftijd Leukemie (ALL) vastgesteld. Dagelijks brengt zij verslag uit over wat haar die dag bezig heeft gehouden.

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 2266863

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 31 December 2020

De wereld van Ke3

06 Juli 2009 - 03 Augustus 2011

Mijn reis naar een kankervrij bestaan

Landen bezocht: