In de Magnetom - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu In de Magnetom - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

In de Magnetom

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

26 Augustus 2009 | Nederland, Nijmegen

Dag lieve mensen,

Even eerst een klein berichtje voor de afhaal Chinees van Gaal - Schenkels, want dat mocht ik niet vergeten van papa en mama. Een keer Chinees lijkt ze inderdaad wel lekker. Gewoon een bak rijst met babipangang van China Garden lijkt ze heerlijk. Dit kost jullie ook de minste moeite, zodat ik zondag weer trots kan zijn op Heeze, omdat daar dan weer de mooiste optocht van het jaar wordt gehouden. De Brabantse Dag, aanvang 14.00 uur in Heeze. (www.brabantsedag.nl) Helaas voor jullie wil ik dan nog wel even zeggen: "Haisjo succes !!!" Voor degene die meer van paarden houden kan ik de paardenshow van ome Hans, tante Hariette en Imke aanbevelen. Dit is komende zaterdag en zondag. Voor info kun je kijken op:
www.haflinger.nl

Nu over naar mij. Vandaag had ik de welbekende dag. Gisteren 2 stappen voorwaarts, dus dat betekent voor vandaag 1 stap achterwaarts. Zolang het in dat tempo gaat is het natuurlijk prima, want per saldo boek ik dus vooruitgang. Vandaag ben ik bijna niet uit bed geweest, daar had ik dan ook geen zin in. Behalve toen Lieke op bezoek was, want Lieke wilde met papa naar de speelkamer en dan wil ik natuurlijk wel graag mee. Ja jullie lezen het goed. Lieke is vandaag met de twee opa's op bezoek geweest. Lekker weer een paar uurtjes bij mij.
Ook vandaag heb ik geen koorts gehad, want 37,9 is geen koorts, dat geldt pas vanaf 38 graden. Wel ben ik nog volop aan het spoelen, dus helemaal eerlijk is het niet. We zullen zien als ik niet spoel wat de temperatuur dan gaat doen.
Verder heb ik vandaag weer een scan van mijn hoofd gehad. In verband met de straling en omdat ik de komende maanden nog vaak de scan inmoet is besloten om niet steeds een CT-scan te maken. Dit betekent dus dat er is gekozen voor MRI-scan. Deze scan heet hier de MAGNETOM. Dus nu kan ik zeggen dat ik regelmatig de magnetom in moet. Omdat ik daarbij echt in een tunnel moet en omdat dit veel langer duurt en omdat dit ding een ontzettende herrie maakt, ben ik wel onder een roesje gebracht. Ik heb dus heerlijk geslapen in de scan. Ook weten we nu zeker dat de plaatjes in mijn hoofd van titanium zijn en niet van ijzer, want anders had ik nu nog vastgezeten in die grote magneet. Ik hoop dat ik jullie morgen weer kan vertellen dat ik twee stappen vooruit heb gezet, dan geef ik er niets om, om overmorgen weer een stap terug te doen.

Ten laatste wil ik jullie allemaal oproepen om met mij mee te denken over een perfect nummer. Zoals jullie hebben kunnen zien, maak ik elke week een pasfoto. Uiteindelijk zullen dit dus zo'n dikke 100 foto's zijn. Inmiddels heb ik van de eerste foto's een filmpje gemaakt en dat filmpje wordt steeds langer. Dit zal beschrijven hoe ik steeds verander tijdens mijn zware reis. Dit filmpje zal ik telkens bijwerken en op de site zetten. Nu zoek ik voor dit fimpje het perfecte nummer als filmmuziek. Dit nummer zal zo'n beetje de reis moeten beschrijven die ik nu maak. Misschien dat het uiteindelijk meerdere nummers worden, omdat het natuurlijk ook meer foto's worden. Graag hoor ik van zo veel mogelijk mensen wat zij een passend nummer vinden. Papa, mama en ik kunnen dan uitzoeken wat wij van deze nummers het mooiste vinden en zullen dit dan gaan gebruiken. Ik hoor graag van jullie en reken dan ook op veel reacties.

Groetjes Janske

• 26 Augustus 2009 - 21:08

Fam Van Laarhoven:

Hallo hallo daar in Nijmegen,

He Janske, om maar meteen met de deur in huis te vallen: Guus Meeuwis heeft met enkele voetballers van PSV (een paar jaar geleden) een lied gemaakt voor KWF Kankerbestrijding. De spelers Timmy Simons, Theo Lucius, Alex, Gomes en Edwin Zoetebier hebben samen met Guus Meeuwis het nummer 'Wees maar niet bang' opgenomen. Misschien is dit wel een toepasselijk liedje voor de film. Ga je deze film trouwens samen met Dorry maken?

Jammer, dat het vandaag ‘iets’ minder gaat met je gaat, maar met 2 (grote) stappen vooruit en dan 1 (klein) stapje achteruit gaat het snel de goede kant op.

Heb je trouwens nog veel stickerknutselwerkjes gemaakt of zijn de stickers al op? Omdat jij Dora erg leuk vindt, is het misschien wel leuk om voor haar een mooi knutselwerk te maken. Zij vindt het denk ik wel leuk om post van jou te krijgen! Helaas heeft Dora alleen maar een e-mailadres waar jouw knutselwerk naar toegestuurd kan worden. Jouw papa of mama willen je daar vast en zeker wel bij helpen. Oh voor ik het vergeet, het e-mailadres van Dora is info@bigballoon.nl. Misschien krijg je ook wel een leuk berichtje of knutselwerk van haar terug?!?!

Hoe is het trouwens met je kralenketting, heb je nog kralen verdiend? Je hebt vast al een kralenketting zo lang als de weg van Nijmegen naar Heeze toe, zo dapper ben jij. Daar kunnen veel grote mensen nog iets van leren…

Janske, ik vind dat je het kei goed doet en ik ben ook ontzettend blij om op de foto van gisteren dat vrolijke en vooral ondeugend lachende koppie van je weer te zien. Race maar kei hard door het ziekenhuis met je traktor en plak maar ontzettend veel stickers, dan mag je vast heel snel weer naar huis om weer lekker in die kei gave schommel te schommelen en lekker te spelen in de tuin.

Welterusten voor dadelijk...

Groetjes, een dikke knuffel en hopelijk tot snel achter in de tuin,
    Evelien van Laarhoven
    (ja, ja, natuurlijk ook van papa en mama)

• 26 Augustus 2009 - 21:20

Fam Van Gaal:

Hey Lieve Super Janske

Nou wij zullen eens kijken wat we voor je papa en mama kunnen doen.... En anders een bak zelf maak Nasi.. Of is dat niet goed genoeg voor je papa en mama!!!!! Anders moeten wij even overleggen met de fam Schenkels!!!!!!!!!

Ook willen wij ons aansluiten wat nummer betreft Wees maar niet bang van Guus!!!!!!!!!

Hopelijk gaat het snel beter met je en kun je weer heerlijk in de tuin ravotten!!!!!

Dikke kus Renske Gijs en Nicole

Slaap lekker en veel succes de komende dagen

• 26 Augustus 2009 - 21:25

Mechteld:

Hoi Liefie,

Wat lees ik nou? ga je in de magnetron? maar toen las ik het nog een keer en het is een magnetom. Zeker een combinatie tussen een magnetron en tomtom. Heel verstandig dat je even geslapen hebt. Je hoeft ook niet overal met je neus voorop te staan. Hoewel dat wel heel spannend is en je wordt er ook heel slim van, toch?
    Fijn he dat Lieke weer mee mocht. Toen ze het hoorde vlak voor het eten zat ze weer helemaal hieperdepieper op haar stoel te eten, nou ja, eten, vooral veel kletsen. Gelukkig kon ze de boterham wel opeten, maar een tweede wilde ze echt niet meer. Hoe vond je haar nieuwe schoenen? vet cool, toch?
    Voor zondag ligt het Haisjo-shirt voor Lieke al klaar, want ze moet de boel wel aanmoedigen en steunen daar. Alle beetjes helpen. Zouden papa en mama het erg vinden als we Meike uit haar ritme trekken zondag, want we willen natuurlijk allemaal kijken. We nemen gewoon de buggy mee, kan ze slapen als ze het echt niet meer trekt. Ach en anders overleggen we daar nog wel even over.
    We hebben al een blik kunnen werpen vanuit de achtertuin bij het sportpark. Wat het is weet ik niet maar wel heel veel ORANJE!! Helemaal jouw papa's kleur. Daar wordt ie natuurlijk wel weer heel nieuwsgierig van.

Met Meike en de rode vlekken gaat het al weer beter, het smeren met de creme helpt wel. Het is nog wel schraal, maar niet meer zo rood. Verder is ze nog steeds zeer ondernemend. Ze wil elke keer zelf de trap op en af, maar soms heb ik haast en ga ik haar dragen, ze laat dan duidelijk merken dat ze het er niet mee eens is. Ook mag ik niet steeds op en neer lopen. Vandaag had ik wasdag, beddengoed en zo, dus steeds van boven naar beneden om weer een nieuwe mand was te halen, steeds ging ze huilen als ik wegliep en kreeg ik een knuffel als ik weer terug was.
    En weet je, ze kwijlt al weer enkele dagen, ik denk dat er toch hoektanden aan zouden kunnen komen. Ik zie nog niet veel, maar wel bij eentje een wit vaag vlekje, het voelt nog niet scherp, dus het is er nog niet doorheen. En weet je, ze wordt ook een beetje jaloers. Als ik een op-de-kopspelletje doe met Amber is ze er als de kippen bij en steekt ze haar armpjes in de lucht. Natuurlijk mag zij dan ook even op de kop hangen. Ze gilt het uit van plezier.

Nou dat was het wel weer zo'n beetje hier.

Wij wensen je een goede nacht zodat je morgen weer veel pit hebt om door te vechten, 2 stappen vooruit zou ik zeggen. Doe je best!!

Heel veel kusjes van je zusjes.
    (en van de familie Wijnen natuurlijk ook, maar dat rijmt niet)

Doei

• 27 Augustus 2009 - 06:42

Tineke:

Lieve Janske.... ongelooflijk wat jij allemaal hebt moeten doorstaan. Wat een gigantische vechter ben jij toch! En jij niet alleen - ook papa en mama, je zussen, opa en oma en iedereen om jullie heen. Hele dikke duim voor jullie zoals ik in de klas geregeld tegen Lieke en andere kids zeg!

Tip voor een liedje: 'Kijk omhoog' van Nick en Simon??

• 27 Augustus 2009 - 06:56

Opa Ijsje:

Ik heb ook een tip , mss voor jullie wel oud bollig , maar toch;

De glimlach van een kind

van Willy Alberti

wie het niet kent: stukje tekst

de glimlach van een kind
    doet je beseffen dat je leeft
    de glimlach van een kind dat nog een leven voor zich heeft
    dat leven is de moeite waard , met soms wel wat verdriet.
    maar met liefde geluk en plezier in het verschiet enz enz

• 27 Augustus 2009 - 06:59

Opa Ijsje:

enne ik kijk nog wel ff verder in mijn muziek voorradje

• 27 Augustus 2009 - 07:31

Dorry:

Hoi schatje , en auwlui.
    Ik lees dat jij een stapje terug moest ,naar de twee vooruit.
    Maar terug is maar een klein stapje en vooruit was een reuzenstap.
    Wat leuk van de toekomstige film, maar ik zou er ook een paar meezingers op zetten, Voor de mutsen onder ons ,maar de grootste muts is haar tekst weer kwijt, dus dat ben ik op een toepasselijke manier, net toen ik mutsen typte drukte ik fout, ik begin gewoon opnieuw . want over twee jaar ,als jij beter bent ,zijn wij allemaal heel blij en vrolijk ,en dan is een vrolijke meezinger wel aan de orde Wat ik een leuke vind is hand in hand goede vrienden, hand in hand met kanjer JANS En nog een die bij een feest past ,n.l. ik heb een potje met vet iK HAD ER NOG EEN OP MIJN VORIGE TEKST wIJ KUNNEN OOK DE TEKST VAN heeze parel van Brabant aanpassen fluitje van een cent.
    Er zijn zo veel toepasselijke liedjes DE VETTE GROETEN, EN EEN HELE GOEDE DAG, OOK VOOR jOKE en ferry dorry

• 27 Augustus 2009 - 08:44

H & H & I:

Hoi Janske,

Wij zijn helaas niet zo goed in liedjes en titels dus wij laten dat graag aan de experts over.
    Als je eens een vraag hebt waar wij wel verstand van hebben dan helpen we je graag.

Het is gisteren dus weer een heftig dagje voor je geweest en hopelijk ga je vandaag weer een stapje vooruit.

En een mooie knutselwerkje maken voor Dora, Boots, Bennie de Stier en onze gezamelijke lachenfavoriet Zwieber de Vos lijkt mij ook een heel goed plan.

Ik hoop dat je vandaag een rustig dagje hebt.

Groetjes en kusjes Ome Hans, Tante Hariètte en Imke

• 27 Augustus 2009 - 09:00

Herman & Willemieke:

Hallo Super Janske, Joke en Ferry

Elke dag kijken we met spanning uit naar de verhalen die jullie ons te vertellen hebben. Soms met een traan maar ook vaak met een lach lezen we de verhalen.
    Heel hard hebben de meiden gelachen om jou Janske met de smartie op je neus. Renske wil hem steeds bekijken : "nog een keer Janske met de gekke neus".
    Vorige week heb je ons wel erg laten schrikken. Gelukkig gaat het wel weer wat beter met je. Gister een stapje terug, vandaag hopen we weer op twee vooruit.
    Wij "de meiden onder ons" zijn erg nieuwsgierig naar jou Kanjerketting. Misschien kan je Pappa/Mamma hem een keer op de foto zetten.
    Janske je bent een toppertje, zet hem op en heel veel stickeren.

Groetjes Herman, Willemieke, Fenna, Harmke, Renske

• 27 Augustus 2009 - 09:42

Fam Van Gaal:

Hey Lieve Super Janske

Zeg maar tegen papa en mama dat wij er al wel over uit zijn wat voor heerlijk nagerecht we voor jullie meenemen.

Wat vind je van het nummer zij van Marco Borsato?? En He Zon van Guus.

Kanjer tot snel en wanneer krijgen we nu een foto te zien van papa met een sticker op zijn hoofd ofzo???

Heeft mama nu al een foto gemaakt van je super kralen ketting??? Wij willen wel eens zien hoe lang hij al is.

Dikke kus Gijs Nicole en Renske

• 27 Augustus 2009 - 10:11

Fam Peperkamp:

Hoi Janske,

Wij sluiten ons aan bij het liedje van guus.

Met het einde van jou reis Parel van Brabant.
    Want dat mooie dorp is jou bestemming van jou reis.Gewoon lekker in de Heipoldersstraat met je 2 kanjers van
    zussen en lieve papa en mama.
    Zijn daar geen liedjes over geschreven?? Wij zijn niet zo heel musicaal.

Wij zullen
    a.s. zondag weer even goed oefenen met het zing van dat lied. Misschien kun jij dan op de afdeling met jou traktor rijden in je Hasjo t-shirt en dan met papa en mama ook dat lied zingen. Laat ze daar maar eens weten wat Heeze allemaal te bieden heeft. En tenslotte rijden de meeste brabandsedagwagens met een traktor rond.

Hopelijk ga je vandaag weer 2 reuze stappen vooruit!!

Dikke kus van Jens, Daisy Chris en Nency

• 27 Augustus 2009 - 16:35

Karin Smulders:

hallo janske papa en mama,jammer dat je een pasje minder kan vandaag maar dat geeft toch niet je doet t verder uitstekend hoor!Eigenlijk vind ik dat liedje wat opa zei van willy alberty wel toepasselijk voor jouw,want door jouw glimlach wil je maar weer bewijzen dat je er sterk voor staat en je laat je daardoor niet klein brengen!Janske hopen dat je morgen weer een pasje meer gaat zetten en voor straks een goede nachtrust.Groetjes van karin.oja en de rest.

• 27 Augustus 2009 - 18:42

Karin:

Hallo Janske daar ben ik weer,we hebben jouw post ontvangen (net van mechteld )gekregen en daarom willen wij je even bedanken kei leuk gedaan en netjes.We hebben het naast de andere gehangen in de kamer helaas knapt hans nog niet op.Zeg maar tegen papa en mama dat het weer helemaal mis gaat hij valt weer af en moet weer erg veel naar t kleine huisje!!! Maar maandag moet hij op controle we zien wel.Bedankt voor t knutselwerkje en welterusten meid groetjes quincy hans karin.

• 27 Augustus 2009 - 19:22

Mechteld:

Hoi Lieve Janske, Joke en Ferry,

Hoe is het daar in Nijmegen? Vanmorgen bracht ik Lieke en Meike naar Joepie en vroeg Meggie of ik met de auto was. Ik had even mama's auto genomen en dat was maar goed ook, omdat die heeeeeeeele grote doos mee moest voor jou. Ik ben wel heeeeeeeeeeeeeeel nieuwsgierig wat erin zit. Ik dacht eerst een trouwjurk of zo, maar ja daar ben je nog te klein voor. Toen zag ik een plaatje van een kast. Zat er een bouwpakket-kast in? Maar ja, zo zwaar was het nou ook weer niet. Het paste nog maar net in de auto. Toen had ik het thuis op de tafel gezet in de hoop dat iemand het vandaag voor jou zou ophalen en dat was gelukkig ook gebeurd. Heb je er ook een foto van gemaakt, van die grote doos in je bed?
    Toen ik Meike en Lieke ging ophalen, was Meike weer echt een zandhappertje, toen ze in bad zat leek de shampoo wel een scrubshampoo, zoveel zand zat er in haar haren. Een bad was dus wel op zijn plaats. Lieke had vandaag moeite met de menukeuze. We aten aardappels met spinazie en karbonade. Ze had veel verdriet omdat ze het moest opeten, dat kleine beetje wat ik had opgeschept. Toen ze in bad was geweest zei ze ineens: ik hou van jou. Dat vond ik wel heeeeeeeeeeeeeeeel lief en ik gaf haar een kusje. Toen heb ik haar haar bed in geknuffeld en ging ze al snel slapen.

Hé Janske, waar ligt eigenlijk je Haisjo shirt, ik vond er eentje in maat 140, maar die is denk ik van Lieke. Die moet Lieke dus zondag aan, maar misschien wil jij er ook wel één aan zondag.

Ik hoor het wel.

Lekker slapen allemaal, en veel succes en plezier morgen.

Lieve knuffelkusjes van Lieke, Meike, Anke, Amber, Barry en Mechteld

• 27 Augustus 2009 - 19:32

Ome Tan:

Hoi Joke en Ferry

Sinds jullie vroegen voor een goei nummer bleef het liedje van Robbie Williams in mijn hoofd hangen. She's a supergirl. Nou is het wel een lovesong maar vooral het eerste couplet vond ik wel passen.

You can tell by the way
    She walks that she's my girl
    You can tell by the way she talks she rules the world
    You can see in her eyes that no one is her Chief
    She's my girl my Super girl

verderop komt ook nog "cause she's a supergirl and supergirls don't cry"

ook the road ahaed van city to city moet je maar eens you tuben ook heel mooi.

groetjes

Ome Tan