Dubbele spoedopname - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Dubbele spoedopname - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Dubbele spoedopname

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

08 Augustus 2009 | Nederland, Nijmegen

Dag lieve mensen,

Helaas is het dan nu echt zo ver. Ik ben met spoed opgenomen in Eindhoven en daarna in Nijmegen. Papa en mama vertrouwde de situatie sinds gisteren al niet helemaal. Daardoor hebben ze heel vaak mijn temperatuur opgenomen en deze bleef schommelen tussen de 37,5 en 37,9. Dit gaf dus geen reden voor paniek. Ook heb ik gisteren nog heeeeeeel veel frietjse en frikandellen gegeten, dus dat was ook een goed teken. Gisteren kon ik niet zo goed in slaap komen, maar dat heb ik wel vaker. Vanmorgen toen ik opstond was ik niet helemaal fit en een beetje neutelig. Gedurende de ochtend werd ik steeds minder fit en ook drinken deed ik niet. Ook werd mijn kleur steeds grauwer. Rond de middag vonden papa en mama het welletjes en belde de oncoloog in Nijmegen. Zij vertelde ons dat we direct naar Eindhoven moesten.
Aangekomen op de Eerste Hulp werden we direct opgenomen op de afdeling. Mijn hartslag was helemaal van slag en ook mijn bloeddruk was alles behalve oke. Ook ikzelf had moeite om alles te bevatten, maar ben toch steeds "bij" gebleven. Direct werd mijn PAC aangeprikt en werd er bloed afgenomen. Alle beginwaarden werden weer bepaald en ik kreeg direct vulling ( is een grote hoeveelheid vocht met zout in een korte tijd) toegediend. Hierna kreeg ik Cefta (antibiotica) toegediend. Hiermee werd verwacht dat mijn situatie stabiel werd, echter brak ik hier na ongeveer een kwartier doorheen. Mijn hartslag ging naar de 150 en mijn bloeddruk 140/70. Dit was natuurlijk niet goed.
Meteen werd er besloten dat ik met spoed naar Nijmegen moest. Uit mijn bloed waren niet direct afwijkende waarden te vinden, wat het zoeken naar de oorzaak niet makkelijker maakt. De ambulance werd besteld. Ook de medicijnen moeten doorgaan, dus kreeg ik nog Prednison via het infuus. Hierna kreeg ik weer een vulling.
Mama ging met de ambulance mee en papa was al iets eerder aangereden, zodat we ongeveer tegelijk aankwamen in Nijmegen. Omdat de doktoren de situatie niet vertrouwden, ging ook de dienstdoende arts van het Catharina ziekenhuis met de ziekenauto mee naar Nijmegen. Mama moest dan ook voorin zitten. Tijdens de rit kreeg ik nog een andere antibiotica en wederom een vulling. Ook kreeg ik aan het begin van de rit een zuurstofbrilletje op.
Gedurende de rit ging het steeds beter met me en kreeg ik zelfs praatjes. Ook had ik nog ruzie gemaakt met de broeder van de ziekenauto, want deze wou niet stoppen om aardbeien of druiven voor mij te kopen, terwijl ik daar toch wel heel veel zin in had. Gelukkig heeft mama daarna in het ziekenhuis nog druiven voor mij weten te scoren.
Doordat het weer zo goed met mij ging, mocht ik gewoon naar afdeling de Zee, kamer 19. Voor de zekerheid hadden ze al een plaatsje op de IC voor mij gereserveerd. In Nijmegen kreeg ik mijn derde antibiotica en ook krijg ik extra vocht toegediend. Even ter uitleg. Extra vocht gaat erin met 60 ml/uur, een vulling gaat erin met 600 ml/uur. Verder hebben ze hier van mij afgenomen, wat er af te nemen valt. Dit betekend bloed, urine, en keel- en neusswab. Ook willen ze nog ontlasting van me, maar die hebben ze nog niet gekregen. Verder heeft de oncoloog zo'n 2,5 uur bij mij op de kamer gezeten ter observatie en worden elk uur alle controles bij mij uitgevoerd. Uiteraard lig ik ook nog aan de monitor. De dokter verwacht dat het een bacterie in mijn bloed is. Ook kan het nog een bacterie in mijn ontlasting zijn, dit mede door de diarree die ik afgelopen week heb gehad. Wat de dokter in ieder geval aangaf is dat ik voorlopig nog niet naar huis mag. Hier baal ik wel van, want ik mis mijn zussen nu al. Gelukkig heeft Lieke nog vlug toen we vertrokken een mooie tekening meegegeven. Ook Sietske's verjaardag zal ik morgen missen. Gelukkig had ik al voor haar geknutseld. Sietske, alvast van harte gefeliciteerd. Mama is nu kijken bij het Ronald Mc Donald huis, waar zij vannacht gaat slapen. Wederom zullen papa en mama de nachten afwisselen
Momenteel is mijn situatie stabiel en goed, echter gaf de dokter ook aan dat we niet moeten verschieten als de situatie vannacht veranderd. Ze gaan me gewoon super goed in de gaten houden.
Zo zien jullie maar weer dat het vlug kan veranderen in het leven van een Leukemie patient. Uiteraard ga ik jullie nu weer dagelijks op de hoogte houden.

Groetjes Janske

  • 08 Augustus 2009 - 20:41

    Tante Angela:

    He die Janske,
    Ja dat was wel weer even schrikken, we weten wel dat het erbij hoort maar toch. We vinden het natuurlijk erg jammer dat jullie nu niet op Sietske haar verjaardag kunnen komen maar het ALLERBELANGRIJKSTE

  • 08 Augustus 2009 - 20:44

    Tante Angela:

    Sorry er ging iets is. Hier het vervolg van mijn berichtje.
    Ik was bij het ALLERBELANGRIJKSTE is toch wel dat het met jou 'goed' gaat. We hebben vanavond heerlijke pizza gegeten die Bart en Barry gemaakt hadden (waren eigenlijk voor jullie bedoeld maar ja). Lieve Janske, Joke en Ferry, zet hem op!
    Heel veel groetjes en knuffels van ons allemaal.

  • 08 Augustus 2009 - 20:54

    Elles:

    Hai Janske,
    Zag in mijn email dat er een nieuw berichtje was op de site. Dat is weer even schrikken zeg! Gelukkig dat het nu weer ietsje beter lijkt te gaan, hopelijk knap je vannacht juist op en lees ik morgen 'goed' nieuws. Kom op meisje!
    Liefs Elles

  • 08 Augustus 2009 - 20:57

    Ome Tan:

    Ja inderdaad de camping is uitgebreid met een heuse pizzeria, vers bereid met vers deeg en verse ingredienten. Nadeel was wel dat ik als tegenprestatie maar even in de tuin moest gaan werken. Nou is dat zoals je weet wel mijn hobby maar na 2,5 uur kreeg ik toch echt wel honger. Maar het was het wachten en werken meer dan waard.
    De kindjes waren allemaal superlief gaan spelen nadat ze allemaal hun pizza hadden opgesmuld. Vooral jou kleine zusje had haar buikje weer meer dan rond gegeten.

    De groetjes dikke knuffel en hou je haaks

    Ome Tan

  • 08 Augustus 2009 - 21:30

    Opa Ijsje Oma Tumtum:

    Tja Janske , daar lig je weer ver weg zoals Lieke dat altijd zegt.
    Weer in Nijmegen.
    Wat heftig toch allemaal en wat heb je weer veel moeten doorstaan ,
    We hopen dat jij een rsutige nacht zult hebben net als Papa en Mama , maar ofdat die veel slapen ?
    We weten wel beters , en dat komt omdat zij zo bezorgt zijn over "ons" Janske
    Lieve meid , Joke en Ferry hou je haaks

    Opa en Oma

  • 08 Augustus 2009 - 21:35

    Ome Renier:

    Ha Janske,

    Ja, ondanks dat je weet dat het kan gebeuren is het toch weer schrikken. En wat een wisselvalligheid. Dan weer thuis op de schommel en dan weer in het ziekenhuis. Helaas nu wat langer in het ziekenhuis. Hopelijk komt het allemaal snel weer goed.

    Veel beterschap en hou je taai!

    Liefs Renier

  • 08 Augustus 2009 - 21:49

    Fam. Wijnen:

    Hey Schatten,,

    Wat ging het snel vanmiddag zeg......

    En net nu we Friesland hier naartoe gehaald hadden en het zo lekker ging op camping " het blij bekske " .

    Nu maar hopen dat ze snel kunnen vinden wat het euvel is.....

    Je zussen missen je ook al, al hebben ze vanavond lekker gespeeld met Bart,Sietske,Rens,Anke en Amber.
    Lekker voetballen, verstoppertje spelen en brood bakken bij het kampvuur.
    Maar voor het slapen gaan nog wel even vragen of jij vlug naar huis komt....

    Nou, voor jullie alle drie weer heel veel sterkte daar en wij zorgen er voor dat je zussen hier zo veel mogelijk " gewoon " door kunnen gaan.

    Dikke kus van ons allemaal voor jullie drie.... en tot snel!!!

  • 09 Augustus 2009 - 07:04

    Cor En Diny.:

    Goede morgen Janske, Ferry en Joke. Wat kan het toch vlug veranderen in het leven. Dapper Janske vertel maar eens tegen de Dotoren ,de zusters en de broeders dat jullie een hele mooie grote schommel in de tuin hebben gekregen en dat jij daar weer heel vlug samen met je zusjes wilt gaan schommelen, en dat jij al hoog kan schommelen.Laat ze in het ziekenhuis maar eens zien wie Janske Beks uit Heeze is en dat ze je niet kein krijgen. Janske er branden nu twee kaarsjes in de kerk bij het Maria beeld, een voor jou en een voor jou papa en mama die er altijd voor jou zijn. Ferry,Joke en Janske zet um op wij duimen voor jullie. Heel veel lieve groetjes en het gaat jullie goed. Houdoe groetjes uit Geldrop van Ome Cor en Tante Diny.

  • 09 Augustus 2009 - 08:03

    Lambert En Tineke:

    Hoi Supergirl!

    Dat was weer een 'heftig' weekend Janske. Zó van het kampeerterrein via Eindhoven naar Nijmegen!!! Ik hoop dat de dokters snél vinden welke bacterie je nu zo aan het pesten is, zodat ze er korte metten mee kunnen maken.Wát een zorgen weer voor jullie, Joke en Ferry. Fijn dat er zo'n goed 'zorgteam' op jullie thuisfront is, waar jullie zo op kunnen steunen.

    Joke en Ferry, hou jullie goed!! En Janske,kom snel weer terug op camping "Blij Bekske"!!!!

    Liefs uit Hilversum

  • 09 Augustus 2009 - 13:43

    Tineke Van Eerd:

    Ondanks de vakantie blijf ik jullie hier volgen hoor - schrikken toen ik net het laatste reisverslag las! Hoop dat vandaag een wellicht wat stabielere dag is geweest. Zet hem op allemaal!

  • 09 Augustus 2009 - 17:53

    Judith & Ron, Wout:

    Dag Janske,

    We vallen weer even stil, kunnen niets anders dan duimen; dat doen we dan ook.
    Laat de dokter, samen met papa en mama, maar heeel goed op je letten.
    (en ook op elkaar!)

    Zet 'm op, allemaal!

    Lieve groeten, Judith & Ron, Wout

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nijmegen

Janske

Een reisverslag van Super Janske (Janske Beks) naar een kankervrij bestaan. Op 6 juli 2009 is bij haar op 2-jarige leeftijd Leukemie (ALL) vastgesteld. Dagelijks brengt zij verslag uit over wat haar die dag bezig heeft gehouden.

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 2269235

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 31 December 2020

De wereld van Ke3

06 Juli 2009 - 03 Augustus 2011

Mijn reis naar een kankervrij bestaan

Landen bezocht: