DE schommel - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu DE schommel - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

DE schommel

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

06 Augustus 2009 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Dit bericht is misschien een beetje raar, maar het grootste gedeelte van dit bericht had ik al klaar voordat ik werd opgenomen in het ziekenhuis. Het einde van dit bericht is dus dinsdag rond een uur of vier. Hoe het daarna verliep is al bekend. Momenteel heb ik overdag goede ontlasting, zover je licht gele ontlasting normaal vindt. Voor mij is dat in ieder geval momenteel normaal. Wel had ik gisterenavond nog wat last van natte scheetjes en een klein beetje diarree. We moeten het dus goed in de gaten houden, maar uiteraard blijven papa en mama dat doen. Nu heb ik dus vakantie bij ons in de tuin en hebben we het super hier. Hierover vertel ik in het volgende bericht, bij deze het “oude” bericht.

Bij deze weer een bericht van mij, want het is best lang geleden dat ik heb laten weten hoe het hier allemaal gaat.

Inmiddels komen we aardig in het ritme van het feit dat een week voor ons drie dagen heeft. Dag 1 is de dag van behandeling, dag 2 is de dag om bij te komen van de behandeling (ik, papa en mama) zijn dan de hele dag moe, dag 3 is de “normale” dag waarin we proberen zoveel mogelijk leuke dingen te doen. Volgende week maandag is de laatste dag van dit ritme, hierna moeten we ons weer een heel ander ritme aanmeten. Maar dat zien we dan wel weer.

Hoe het vorige week ging? Donderdag kwam er een grote verrassing. Ome Tan kwam aanrijden en hij had een aantal stukken hout op zijn aanhanger liggen. Papa en mama vertelde ons (Lieke, Janske en Meike), dat ze van een gedeelte van het geld dat ze gekregen hadden van de Zonnehof en alle andere lieve mensen, ze een grote schommel hadden gekocht. Natuurlijk hebben Lieke, Meike en ik ome Tan, papa en mama goed geholpen met het opzetten van de schommel. Zoals jullie al uit reacties van de opa's en oma's en andere hebben kunnen lezen, heb ik voor de rest niet veel meer gedaan dan geschommeld, geschommeld, geschommeld en nog eens geschommeld. Alle mensen die dan ook bijgedragen hebben aan deze schommel wil ik van harte bedanken. Ik haal hier zeer veel energie uit.

Toen ome Tan klaar was is Lieke mee naar Valkenswaard gegaan. Daar heeft ze 1 nachtje geslapen en daarna had ze dan echt een paar dagen vakantie. Ze is namelijk met de familie Prinsen meegeweest naar Friesland en heeft daar bootje gevaren. Ze vond dit helemaal geweldig en ik ook om te horen dat ze zo'n plezier had. We hebben samen aan de telefoon zitten kletsen en Lieke vertelde wat ze allemaal deed en zag. We hebben samen gegiebeld aan de telefoon.

Op vrijdag is Willy Nouris zelf komen kijken naar de schommel en hebben we lekker koffie gedronken. 's Avonds zijn papa en mama er samen uitgeweest naar de BBQ van Sfeer. Op zaterdag moesten we weer naar Nijmegen. Dit was een korte dag, want er hoefde alleen maar ASP in. Dit is inlopen van een uurtje en een uurtje nablijven ter observatie. Dit was wel fijn, want we waren ontzettend moe en zijn thuis met zijn drieën gaan slapen. Verder was dit natuurlijk een hele rare dag, want dit was eigenlijk de dag dat het een zeer groot feest bij ons moest zijn. Gelukkig waren er een aantal mensen die deze dag toch niet onopgemerkt voorbij wilden laten gaan. Zo hebben papa en mama sms'jes en kaarten gekregen. Dit vonden ze heel fijn. Ook waren er mensen die toch nog van hun blikken af wilde komen. Ik heb namelijk begrepen dat ik ervoor gezorgd heb dat nu een aantal feestgangers met veel blikken in hun maag zitten. Dit vind ik zelf dan wel weer een leuk grapje. Toen we thuis kwamen stond er een heus blikkengooispel klaar in de tuin. Papa en mama hebben dan ook lekker met de ballen op de blikken gegooid en dit lucht wel op, zeggen ze.

Op zondag hebben we eerst uitgeslapen en rustig aan gedaan. Opa en oma kwamen nog een stukje taart eten vanwege het blikken huwelijk en we hebben er zelfs een borreltje op gedronken. 's Middags zijn Mechteld en Anke geweest. Met Anke heb ik fijn gespeeld en Mechteld heeft toch weer een beetje voor de Mexicaanse sfeer gezorgd. Ze had Wraps klaargemaakt. Mama en papa zouden volgend jaar naar Mexico gaan, maar dat gaat nu dus niet door. Voor ons wel fijn, want papa wilde zich telkens voorbereiden en Mexicaans eten, echter is dat niet mijn dingetje. Gewoon Hollandse kost vind ik het lekkerst (en frietjes). Ook Lieke kwam 's avonds weer thuis van de vakantie, dus we waren weer compleet.

's Maandags is papa weer even gaan werken bij Sfeer. Wel raar, want nu is het vakantie en dan gaat ie werken. Dat vond hij wel lekker rustig (dacht hij). Tante Angela heeft hem nog geholpen, want ook bij Sfeer heeft tante Angela geholpen met de boekhouding. Knap he!! 's Middags hebben mama en Lieke lekkere bananentaartjes gemaakt. Deze waren heel erg lekker, maar zoet, en dat is nu even niet mijn dingetje. 's Avonds tijdens het eten hadden we gehaktballen met gebakken aardappelschijfjes en erwtjes en worteltjes. Nu mag ik daar ook mayonaise en curry bij, dus dat is boffen. Toen ik mijn bord leeg had, vroegen ze of ik nog iets wilde eten. Ik zei: “Ja, mayonaise”. Daar moet je wel iets bij eten zei mama, waarop mijn antwoord was: “Ok, curry.” Dat was natuurlijk wel een goede grap van mij.

Deze week heb ik geen grote ingrepen, dus geen ruggenprik en ook geen beenmergpuntie. Wel krijg ik vandaag en vrijdag cytostatica en krijg ik vrijdag weer een hartecho. Wie gisteren wel een ruggenprik heeft gehad is opa Ijsje. Dit vind ik wel een beetje zielig voor hem, want ik weet wat het is. Gelukkig hoorde ik vanmorgen dat het goed werkt en dat opa nu minder pijn in zijn benen heeft. Ik ben nog wel benieuwd of opa ook eerst op beer geoefend heeft. Ook oma Tumtum heeft last van haar been, ze moet maar even rustig aandoen en dan gaat het wel weer over (zegt ze).

Dit is zo'n beetje wat er gebeurd is afgelopen week. Komende week proberen we vakantie te houden in eigen tuin. We maken er gewoon een heuse camping van. Hier ga ik lekker van genieten.

Verder heb ik nog een mededeling van huishoudelijke aard, want het kan zijn dat ik foto's plaats bij oudere berichten. Dit kan dan zijn omdat ik foto's van andere mensen krijg of omdat het op dat moment praktisch gezien niet lukt om foto's up te loaden. In het fotoboek kun je in ieder geval terugkijken naar alle foto's.

Groetjes Janske

• 06 Augustus 2009 - 10:48

Bas En Sanne:

Hé Janske we blijven je verhaal volgen, we vinden het erg knap hoe je de reis aflegt. Knap van pap en mam dat ze met al die lieve mensen om jullie heen zo'n mooie dingen organiseren. Een hele fijne vakantie!!
    Groetjes Bas en Sanne

• 06 Augustus 2009 - 11:08

Frank En Heidi :

Heey stoer Janske,

Misschien is het een ideetje om er wat meer foto's op te zetten van alle "hoofdrol spelers" in je verhaal.
    Dan hebben we er een beeld bij.
    Kijk de fam. beks met aanhang die kennen wij wel. Maar andere lezers misschien niet.
    Het zelfde geld voor de fam. blijham en de Fam Wijnen.

Wat een stoere mooie schommel heb je toch, volgens mij ben je weer een bofkont.

groetjes uit Leende

• 06 Augustus 2009 - 13:30

Sietske En Rens:

Hoi Janske,

wij vinden ook dat je een gave schommel hebt en komen graag nog een keer schommelen. veel plezier op de camping met Anke en Amber

Groetjes en knuffels, ook voor Meike en Lieke

• 06 Augustus 2009 - 14:19

Opa Ijsje:

Hoi Janske
    Opa ijsje heeft niet kunnen oefenen met zo'n mooie beer als jij hebt.
    Wat heel erg leuk voor Opa was , dat toen hij op dat bed lag waar de dokter de prik kwam geven vroeg ie eerst:
    Hoe is het met je kleinkind.. Leuk he.goeie dokter die dat niet vergeet.
    Nou zei ik , ze is voor de duvel niet bang.
    Veel plezier ,

• 06 Augustus 2009 - 16:10

Tante Hariètte:

Ik heb je vandaag helaas niet gezien want je lag heerlijk te slapen. Maar heel goed van jou dat je toch nog heerlijk kunt slapen met dit warme weer.
    Imke heeft jou nieuwe schommel ook al uitgeprobeert en vind hem ook geweldig !

• 06 Augustus 2009 - 17:34

Renske:

Hey Super Janske

Als ik zo samen met mama de foto's bekijk wil ik wel een keertje komen schommelen hoor.
    Schommel jij nu maar een paar keer voor mij!!!

Ook hoop ik dat ze onze verrassing nog voor je vinden. Maar mama had al tegen jouw papa en mama verteld hoe het eruit ziet. Dus laat ze daar on Nijmegen goed zoeken he.

Een hele dikke knuffel voor je papa mama en super zussen en natuurlijk ook voor jouw.
    X Renske

• 06 Augustus 2009 - 19:58

Judith & Ron, Wout:

Hallo Janske,

Nou, veel gebeurd zeg!
    Wij zijn even een paar daagjes naar het strand geweest en lezen nu weer even bij. Goede dingen zijn er gebeurd (schommel de schommel) en ook weer even wat minder (spoedopname). Gelukkig maar even. Soort proefdraaien wilde je, denken wij.
    Gelijk heb je.
    Succes allemaal!

Lieve groeten, Judith & Ron, Wout

• 06 Augustus 2009 - 21:32

Willy E Jeanet:

Hoi Janske en Familie
    We zijn heel blij voor jullie, dat jullie die hele mooie schommel hebben gekocht en dat janske meike en lieke het heel leuk vinden om te schommelen.nou Janske en nu jou gezondheid nog,
    gelukkig heb je heel steun van je lieve papa en mama en je zusjes en familie en vele vrienden die je bijstaan.we hopen dat je in deze zware tijd goed door zal komen
    dan komt later die zonneschijn weer .
    Sterkte allemaal
    Willy en Jeanet

• 07 Augustus 2009 - 14:14

Fam. Kessels Ospel:

Wat dat even schrikken dat je voor een spoedopname naar Eindhoven moest. Om een of andere duistere reden kreeg ik geen berichtjes van jou meer op mijn computer. Ik dacht al er zal toch niets ernstigs aan de hand zijn. Toen ik gisteravond Manou naar jullie tante Harriette, ome Hans en Imke bracht om een paar daagjes te logeren, kreeg ik te horen dat je "eventjes" op en neer naar Eindhoven was geweest. Gelukkig is nu weer alles onder controle en kunnen jullie samen genieten van de "camping", schommel, het weer en natuurlijk elkaar. Daarbij is het ook nog eens echt ijsjesweer en zal opa IJsje het wel druk hebben met jullie (om ijsjes te brengen natuurlijk, ha ha). Heel veel lieve groetjes van Tanja, Paul, Manou en Jorn oet Doospel.

• 08 Augustus 2009 - 11:12

Cor En Diny:

Hallo Lieve fam. Beks.Janske wij hebben jou site gelezen, wat hebben jullie weer een paar vervelende dagen gehad. Gelukkig gaat het nu wat beter met jou.Voor je papa, mama en je zusjes is het ook niet makkelijk als jij zo ziek bent.Wat fijn dat het ruggeprikje van opa ijsje goed is gegaan en opa niet zo veel pijn meer heeft in zijn benen.Je moet tegen oma tumtum zeggen dat ze af en toe moet proberen het rustiger aan te doen.{opa en oma mogen niet van de been raken}. Lieke Janske en Meike wat hebben jullie een mooie grote schommel in de tuin staan.Geniet allemaal van deze mooie momenten om samen te zijn. Het is nou warm weer, dus opa ijsje zorg dat de diepvries gevuld blijft.Heeeeeeeel veeeeeel lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny. Houdoe allemaal.

• 08 Augustus 2009 - 14:58

Marian En Maarten:

Lieve Janske, Joke en Ferry,
    Nou nou, we kunnen nog niet even met vakantie naar de Sallandse hei of jullie beleven weer van alles. Hopelijk zijn je darmen weer aardig op orde, Janske. Jullie camping ziet er gaaf uit. We zien hem helemaal voor ons. Als ik me goed herinner staat dat zwembad op de plaats waar we vorig jaar nog konijnen hebben zien lopen. Klopt dat? Zitten die nu ook in het zwembad? Of mogen (huis)dieren even tijdelijk niet.
    Bedankt voor het beantwoorden van de vragen. Als we goed gerekend hebben is het vandaag dag 33. Spannend dus weer de onderzoeken?
    De Sallandse bossen en hei waren prachtig, alleen bloeide ze niet. Er schijnt een beestje in te zitten die alle bloemen opeet. Is dat bij jullie hei ook zo?
    Die schommel is fantastisch!
    Dikke kus voor jullie alle vijf.

• 08 Augustus 2009 - 20:06

Lieseth:

Hoi Janske wat hebben jullie een mooie schommel zeg.Het ziet er zo echt uit als op de camping en het lijkt me echt leuk om zo te schommelen alle drie tegelijk. Wij hebben 1 aug ook ook aan jullie moeten denken. We wensen jullie in ieder geval een hele rustige week zonder diarre ed. liefs en welterusten en heel veel gr van ons