Vragenuurtje - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Vragenuurtje - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Vragenuurtje

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

01 Augustus 2009 | Nederland, Nijmegen

Dag lieve mensen,

Geen paniek omdat Nijmegen boven het artikel staat. Dit is puur omdat ik nu ASP toegediend krijg en ik dus tijd heb om jullie vragen te beantwoorden. Mijn paal piept en dat betekend dat de behandeling klaar is. De zuster zegt dat ik nog een half uur ter observatie moet blijven, mijn slangetje afgekoppeld wordt en ik dan weer naar huis mag. Lekker kort dagje dus vandaag. Bij deze de antwoorden:

Wat betreft de kralenketting, daar komt nog een verhaal apart van. Dit is namelijk zo'n mooi en doorlopend verhaal en deze zal ook en rode draad blijven tijdens mijn gehele behandeling.

Wat Barry het beste kan, in de sportschool of BBQ-en? Dat is een hele moeilijke vraag. Donderdag heeft hij gevoetbald met papa en ome Tan. Dat kan hij best goed, alleen zijn conditie is wat minder. Misschien moet hij dus vaker naar de sportschool en heeft hij toen daar niet zo goed gepresteerd. Gisteren was de BBQ van Sfeer Badkamers om de bouwvak in te luiden. Uiteraard waren papa en mama daar ook. Barry deed BBQ-en. In het begin van de avond was het meer dan perfect, daarna werd hij wat overmoedig. Overigens denk ik dat hij tijdens de juffendag bij beide goed heeft gepresteerd, in ieder geval voldoende, want dat heeft hij altijd genoeg gevonden op school.

Beer is niet zo dapper als ik. Eigenlijk is het een watje, want Beer kijkt altijd een beetje verdrietig. Gelukkig houdt hij zich groot, zodat ik ook niet bang hoef te zijn voor de ingrepen.

Hoe ik zo'n goed humeur kan hebben ondanks alle prikjes, pleisters en andere ingrepen. Ik denk dan altijd maar:
"Always look at the bright sight of life!"

Wat betreft de categorie waar ik straks inkom, dat wordt pas definitief bekend rond de 100 dagen. Hierooovr is dag 33 en 78 heel belangrijk. Dag 78 is echter nog flexibel ivm het feit dat er naar mijn bloedwaarden wordt gekeken bij de start van de volgende kuur (in principe dag 34). Na dag 78 duurt het nog minimaal 14 dagen, voordat wij de uitslag hebben. Dus rond dag 100 weten we of ik in de HR, MR of SR groep behandeld ga worden.

Eindhoven is inderdaad het medebehandelend ziekenhuis. Dit is voor crisisopvang. Moht er iets met mij zijn, dan moeten papa en mama de oncoloog in Nijmegen bellen. Naar aanleiding van mijn situatie en de laatste bloedwaarden bepaald hij/zij of ik vlug naar Eindhoven moet, of dat ik nog naar Nijmegen kan komen. Eindhoven is er dus voor de crisisopvang. Met name de eerste periode zal ik dan van Eindhoven naar Nijmegen vervoerd worden.

Er was ook nog een vraag binnengekomen, omdat ik schreef over m2. Hier bedoel ik inderdaad vierkante meter mee. Met behulp van mijn lengte en mijn gewicht wordt mijn grootte uitgedrukt in vierkante meters. Naar aanleiding van dit cijfer wordt de juiste dosering chemo en Prednison bepaald.

Zo, ik hoop dat ik al jullie vragen beantwoord heb. Mocht dit niet zo zijn, laat maar weten en als je nog meer wilt weten, laat maar horen.

Groetjes Janske

• 01 Augustus 2009 - 11:30

Franka Van Loon:

Lieve Janske, Joke, Ferry, Lieke en Meike!

Wat maken jullie allemaal toch een hoop dingen mee. Niet leuke en heel vervelende dingen waar jij je goed doorheen slaat zoals ik dat lees, Janske. Maar ook hele fijne dingen. Hoop dat jullie je samen sterk kunnen houden en wens jullie heel veel sterkte! Ik houd de website in de gaten...

Veel groetjes Franka

• 01 Augustus 2009 - 16:23

Fam. Wijnen:

Lieve allemaal,

Hoe is het vandaag? Beetje raar dagje. We hadden toch eigenlijk heel andere plannen, het weer was er in ieder geval goed voor geweest. Maar ach, we zullen geduld moeten hebben en dat dat hebben we er allemaal voor over voor onze Janske.
    Hadden jullie me zien rijden vanmiddag????
    Fijne avond en tot morgen!!

Groetjes Mechteld en de hele bups.

• 01 Augustus 2009 - 21:18

Oma Hanny En Frans:

Janske vindt Meike maar een raar zusje.

Gelukkig is voor jou, Janske vandaag alles goed verlopen in Nijmegen. Je kwam zelf heel opgewekt en vrolijk terug en was meteen te vinden in jullie speeltuin. Lieke was heel gelukkig op vakantie in Friesland op het bootje met Toine, Angela en veel andere kids en Meike had zich prima bij ons vermaakt. Kei kapot, maar eigenlijk het meest.... (oma?).

En toen eens lekker op de schommel met je zingende, rare zusje Meike. Wel zingen, maar niet luisteren en dus uit de schommel vallen....
    En toen samen zingen en en Meike poppen uit de schommel laten gooien. Kei leuk niet, maar wel raar en veel schateren.

En vanavond weer prima gegeten, vooral komkommer.....en.. en..
    Maar al weer een dag voorbij.

Slaap goed...

Oma Hanny en Frans

• 02 Augustus 2009 - 10:50

Fam. Peperkamp:

Hallo Janske,

We zijn net terug van scoutingkamp. En dan is het fijn om meteen alle berichtjes van jou te lezen. Zijn we weer meteeen op de hoogte. Wij vinden het zo knap dat je er zo goed door heen slaat samen met al die kanjers om je heen!!
    En zoals je al schrijft ze doen veel en goed werk voor jullie gezin!!
    Met zulke mensen om je heen ben je echt een bofkont.

Dikke knuffel van Jens en Daisy

• 02 Augustus 2009 - 13:36

Lieseth:

Nou Janske ik vind jou een kanjer. Ik dacht wel dat beer lang niet zo flink was als jij. Je heet niet voor niets Beks met je achternaam en dan ook nog een moeder hebben die Blijham heet, nou dan heb je alles bijelkaar om een heuse kanjer te zijn.Had je mijn post nog gehad? Die domme postbode had hem nml weer bij mij in de bus gedaan, dus moest ik hem opnieuw opsturen. Nou lieverd ik denk aan je. liefs Lieseth

• 02 Augustus 2009 - 21:47

Mechteld:

Hoi lieverd,

Ik heb vandaag weer genoten van jou. In het begin een beetje verlegen, maar later dan toch gezellig gekletst. Wat een super gave, vet coole schommel heb jij. Je draaide ook nu weer heerlijk rondjes. Dan kun je je lekker ontspannen. Jammer dat mijn billen er niet inpassen, anders zou ik bij jou een ontspanningskuur komen volgen. En Meike kan er ook geen genoeg van krijgen, ze gaat gewoon gillen als ze viudt dat het te langzaam gaat. Niet even wachten tot ze helemaal stil hangt, nee, gewoon de sirene aan en hup, actie!! We hebben meteen wat gemeimerd over kamperen en zo. Heerlijke tuin heb je daarvoor. We gingen namen bedenken. Ik vond `Blij Bekske` wel leuk. Anke vond `Luie Sok` een goeie naam, omdat vakantie om te luieren is. Tja en wat die sok er dan mee te maken heeft? Ze draagt niet eens sokken, ook niet in de winter, dat vindt ze niet lekker zitten. Maf kind he?

Nou is het al weer heel laat, het is ook elke dag hetzelfde.
    Slaap lekker!!

Dikke knuffel van de Wijnens

• 03 Augustus 2009 - 12:24

H & H & I:

Fijn om te horen dat je een korter dagje hebt gehad in het ziekenhuis zaterdag.

Gisteren heeft het de hele dag geregent dat was dan weer even wat minder maar ja...daarover gaan we zeker niet klagen !Verder hier weinig spannends.

Knuffels van ome Hans, Tante Hariètte en Imke

• 03 Augustus 2009 - 18:58

Ons Vijfjes:

Hoi Janske,

Hopelijk ben je niet al te ziek nu...

We wilden weten of je onze verrassing alsnog ontvangen hebt.

deze hadden we twee weken geleden opgestuurd naar Nijmegen, toen later bleek dat je lekker naar huis mocht.....

We zouden het wel fijn vinden om te weten ofdat deze alnog bij jou terecht is gekomen......

Groetjes en een kanjer knuffel van

Jens,Brent,Fenne,Daisy, Renske en Sven

• 03 Augustus 2009 - 19:43

Anke:

Lieve Janske,
    wat Mechteld zegt over dat ik maf ben:ik geef toe ik ben maf en weet je vroeger toen jij nog niet bestond in de winter zei Mechteld:doe je je sokken aan en ik deed mijn sokken aan en ik zei chagarijnig tegen mama zit nie lekker en Mechteld zei toen:dan doe je toch niet je sokken aan! En over die naam luie snap je denk ik wel maar ik dacht gewoon ineens aan een sok het kwam in me op maar hoe zou ik zelf ook niet weten.En Barry zit hier te scheten ik hoop dat dat niet gebeurt in de tent want dan komt Mechteld s morgens met een wasknijper op der neus aan de tafel zitten en dat is een beetje een gek gezicht. Tot woensdag!

Groetjes: Anke je vriendin.

• 03 Augustus 2009 - 20:01

Mechteld:

Hallo allemaal,

Morgen weer een behandeldag. Hopelijk fiets je er weer snel doorheen.
    Wat mag Anke jou trakteren als ze jarig is? Want ook al kun je er niet bij zijn, ook voor jou mag het dan een beetje feest zijn.
    Goede nachtrust, ook voor je papa en mama, niet te veel spoken hoor.
    Dan kun je er morgen weer vol tegenaan.

Zet hem op!!

Dikke knuffel Mechteld, Barry, Anke, Amber.