De lieve "boze" buitenwereld - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu De lieve "boze" buitenwereld - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

De lieve "boze" buitenwereld

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

22 Juli 2009 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Afgelopen twee dagen heb ik me voor het eerst weer echt onder de mensen begeven. Ik ben Lieke twee keer van school gaan halen en ook ben ik, net als voorheen, bij opa en oma op de koffie geweest (zoals wij dat noemen). Voor mij geldt dan dat ik bij opa een ijsje ga halen en bij oma een tumtum. Wij (papa en mama ook) vonden het heel moeilijk om weer onder de mensen te komen. Niet omdat we jullie niet lief vinden, maar vooral vanwege het feit dat we overal bacterien en virussen zien, die mij ziek kunnen maken. Op dit moment is het ook zo, zoals Anke al in haar berichtje schreef, dat je niet echt aan mij kunt zien dat ik zo ziek ben. Vandaag, aan het einde van de dag, bleek maar weer dat ik toch echt heel ziek ben. Voordat ik vanmiddag ging slapen had ik al een beetje last van buikpijn. Ik ben lekker gaan slapen en dacht dat het daarna wel beter zou zijn. Helaas was dat niet het geval en vanmiddag was ik niet fit. Gelukkig had mama de buggy helemaal schoongemaakt en kon ik daar de hele middag inzitten en werd ik overal heengereden. Ome Tan kwam koken voor ons. En ik weet niet hoe Meike het daar vol houdt, maar ik moest nadat ik bijna mijn bord leeg had, alles weer overgeven. Dit gaf natuurlijk een ontzettende ravage in in de keuken. Ook mama zat onder en vanwege de chemo moesten we dus meteen in de douche, de kleren direct in de wasmachine en alles wat onder zat in de keuken gereinigd worden met Dubro. Natuurlijk lag dit niet aan het eten van ome Tan, want wij vinden dat als ome Tan het niet meer leuk vind in de tuinen hij nog altijd chefkok kan worden.

De overige anderhalve dag is meer dan goed verlopen. Ik heb volop plezier, vind het leuk in de bakfiets, speel graag met papa en Lieke het paardenspelletje op de computer (Tanja bedankt), ga vaak van de glijbaan af, ga lekker liggen in de hangmat, speel graag in de caravan, Imke is op visite geweest, ik heb Amber en Anke op school gezien enz. Met andere woorden, ik vind het wel super om thuis te zijn en onderneem nog van alles. Ook zijn papa en mama trots op het feit dat ik zelf goed mijn rustmomenten bepaal. Ook al ben ik in een leuk spel bezig, dan zeg ik soms dat ik gewoon Dora wil kijken en op de bank liggen.

Sietske, ook ik kan niet goed slapen. Ik denk dat ik me toch nog niet helemaal lekker voel en waarschijnlijk ben ik ook nog een beetje zenuwachtig voor morgen. Het is dan namelijk heel druk in Nijmegen. Niet alleen vanwege de vele mensen die er zijn vanwege de vierdaagse, maar ik heb ook een zeer druk programma. Morgen moet ik weer naar de OK, waar ik onder narcose een beenmergpunctie en ruggeprik ga krijgen. Ook krijg ik nog diverse chemo's via het infuus, maar het hoe of wat laat ik morgen of overmorgen wel weten. Ligt eraan hoe laat ik thuis ben.

Verder vond ik naar aanleiding van vandaag de volgende uitspraak, die op een kaart stond die ik heb ontvangen, wel toepasselijk.

De zon moet schijnen en het moet regenen
om de kleuren van de regenboog te zien.

Groetjes Janske

  • 22 Juli 2009 - 21:00

    Peter En Ineke:

    Inderdaad wordt het morgen weer een erg zware dag voor jou Janske. We hopen, dat je vannacht lekker slaapt en morgenvroeg als je naar Nijmegen gaat weer wat opgeknapt bent.
    Je bent een echte kanjer, maar er wordt wel erg veel van je gevraagd. Hééél veel sterkte gewenst.
    groetjes Ineke en Peter

  • 22 Juli 2009 - 21:01

    Opa Ijsje Oma Tumtum:

    Dag lieve schat,
    Gelukkig dat we Ome twan bij ons nog nooit met de kerst-pasen-moederdag-vaderdag enz enz hebben laten koken , hahahaha
    .........................
    Ja zo gaat het bij ons , beetje plagen mag.
    .........................
    Vandaag is Janske bij ons geweest en wat denk je :
    Opa krijg ik een ijsje.
    Natuurlijk meidje maar Opa weet niet meer waar de ijsjes liggen..
    En jawel hoor daar stiefelde ze naar de schuur naar de goeie diepvries , naar de juiste la en ja hoor daar lagen ze nog.
    Kijk Opa hier en ze lachte hartelijk.....
    Leuk om een kind zo blij te zien.
    Na de koffie toen jij weer met papa en mama naar huis ging , was jij de plek waar de tumtum ligt ook niet vergeten , maar ja dat is het werk voor Oma he.

    Wij hoorde ook van jou Mama dat jij zo ziek bent geweest en al het eten van vandaag eruit kwam., dat is niet zo leuk en zeker voor jou niet. we hopen dat het niet zo vaak voorkomt.

    Ja en dan morgen donderdag 23juli, een zware dag voor jou , zoals wij begrepen hebben nog zwaarder dan vorige week donderdag en die was al heftig.
    Wij hopen dat je de dag met al de ingrepen goed verwerkt.
    Heel veel succes morgen en Papa en Mama ook.

    houdoe he.en een hele dikke (papieren) KUS van ons.


  • 23 Juli 2009 - 05:58

    Corina Wanders:

    Hey Janske,

    Heel veel succes vandaag. Het wordt zoals ik het lees een hele heftige dag voor je. maar hij is ergens goed voor moet je maar denken..

    Heel veel liefs van ons

  • 23 Juli 2009 - 06:39

    Fam. Duisters:

    Heel veel sterkte vandaag!!

    Maar Janske je kunt het.........

    Groetjes en een dikke knuffel van Sven,Fenne en Brent

  • 23 Juli 2009 - 08:00

    Renske Gijs Nicole:

    Hey Janske

    Ook wij willen je voor vandaag veel sterkte wensen. Want het zal weer een rare dag voor je zijn.

    Kanjer je kan het!!!!!!!!!!!
    Dikke kus Renske Gijs en Nicole

  • 23 Juli 2009 - 08:40

    Lambert En Tineke:

    Lieve dappere Janske

    Ook wij wensen jou heel veel sterkte vandaag. Ondanks alle narigheid wéér een piepklein stapje op weg naar je genezing!! Joke en Ferry, hou je haaks!!!

    liefs van Tineke

  • 23 Juli 2009 - 09:15

    H & H & I:

    Hoi Janske,

    Eerst nog even reageren op jou verslag. Erg vervelend dat je over hebt moeten geven, dat is niet leuk en een raar gevoel. En dat je het eens een middag rustiger aan doet is heel goed van je !
    Imke heeft het heerlijk gevonden om met jou en Lieke te spelen. Gelukkig is het de hele middag droog gebleven en hebben jullie ook nog lekker buiten kunnen spelen. Jij in de hangmat en de meiden duwen. Ik vond het trouwens ook heel knap van jou zus Lieke dat ze al zo goed touwtje kan springen.

    Voor vandaag heel veel sterkte en wij hopen dat je je er weer goed doorheen slaat ook al is het zwaar vandaag. Ook voor papa en mama is het moeilijk en wij zullen de hele dag aan jullie denken.

    Dikke knuffel voor jullie allemaal !!!

    Ome Hans, Tante Hariètte en Imke

  • 23 Juli 2009 - 16:12

    Veroniek Van Kan:

    lieve janske,
    op 21 juli reed ik in het buurtbusje door Heeze en zag ik jou met mama,papa en je zus fietsen, dat vond ik nog eens fijn om te zien.
    als ik jullie verslag lees zie ik dat jullie gelukkig heel veel lieve mensen om je heen hebben, die jullie fijn helpen.
    verder denk ik dat jullie allemaal fantastische mensen zijn, die van de lastige periode in jullie leven nog iets moois weten te maken!
    ik denk vaak aan jullie
    groeten

    Veroniek

  • 23 Juli 2009 - 18:20

    Janske Beks:

    Dag lieve mensen,

    Vandaag heb ik vertraging opgelopen ivm het feit dat mijn Hb te laag was. Hierdoor heb ik na mijn behandeling die de gehele dag heeft geduurd nog lang moeten wachten op een bloedtransfusie. Deze is om 19.30 uur gestart en duurt 4 uur. Hierna nog even naspoelen en dan hoop ik rond de klok van 0.00 uur weer naar huis te komen. Ik lig nu op de afdeling en ik mag daar ook gewoon blijven slapen, maar dat lijkt me niet praktisch ivm de vierdaagse van morgen. Morgen zal ik jullie alles vertellen over deze dag.

    Groetjes Janske

  • 23 Juli 2009 - 18:21

    Janske Beks:

    O ja. Voor de rest heb ik de behandelingen weer goed doorstaan.

  • 23 Juli 2009 - 18:52

    Wilma Van De Vin:

    Ik heb vandaag veel aan je gedacht en Amber heeft het ook regelmatig gehad over jou vandaag. Je grote zus Lieke wilde vandaag ook heel graag met mijn Lieke afspreken. Tja wat wil je, als Amber ook bij mij is.... Toen als klap op de vuurpijl Anke ook nog kwam spelen, was het feest compleet. Allemaal op de schommelbank, pakje drinken, snoepje en schommelen maar.

    Om 17.00 uur wilde je zus Lieke nog niet naar opa en oma toe, ze had het gelukkig veel te goed naar haar zin bij ons. Maar toen Amber en Anke naar huis waren, zijn we naar het huis van opa ijsje gelopen.

    Weet je dat je als een prinsesje in de bakfiets zit, grote knappe meid!

    Ik en mijn meiden zijn zo benieuwd hoe het vandaag gegaan is. Als het toch zo zou zijn dat wij door zo veel aan je te denken ook een stukje van jouw pijn weg zouden kunnen nemen, dan zou er niet zo veel pijn meer over zijn voor jou. Zo ontzettend jammer dat dit niet werkt.

    We denken aan je!

    Groetjes,

    Wilma, Ilse en Lieke

  • 23 Juli 2009 - 19:43

    Maria Tielen:

    Hoi Janske

    Vandaag kwam ik oma Hannie tegen in de supermarkt.
    Ik heb even met haar gepraat en natuurlijk ook gevraagd hoe het met jou, maar ook hoe het met jouw pappa en mamma gaat.
    Oma vertelde mij dat jij een echte kanjer bent!! Goed om te horen, meis.
    Dikke knuffel.
    Joke en Ferry, kracht en sterkte wens ik jullie toe.

    Warme groet Maria

    (mamma van kees en loes en dan weet jouw mamma het wel)


  • 23 Juli 2009 - 20:28

    Leo En Martha:

    Janske morgen wordt voor jou een zware dag en wordt ook veel veel van je gevraagd, je ben een kanjer en slaapt lekker dan ben je morgen fit. Veel sterkte toegewenst.
    groetjes Leo en Martha.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Heeze

Janske

Een reisverslag van Super Janske (Janske Beks) naar een kankervrij bestaan. Op 6 juli 2009 is bij haar op 2-jarige leeftijd Leukemie (ALL) vastgesteld. Dagelijks brengt zij verslag uit over wat haar die dag bezig heeft gehouden.

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 2266863

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 31 December 2020

De wereld van Ke3

06 Juli 2009 - 03 Augustus 2011

Mijn reis naar een kankervrij bestaan

Landen bezocht: