Naar huis - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Naar huis - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Naar huis

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

17 Juli 2009 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Hier ben ik dan weer vanuit Heeze. Ja ik lig weer lekker in mijn eigen bedje te slapen. Hoe dat gegaan is, is weer een heel verhaal. Wel vind ik het grappig dat het in Heeze al bekend is voordat ik dit op deze site vermeld. Ik heb het al in de gaten, hier in Heeze houden ze me in de gaten.

In verband met het feit dat ik nu thuis ben en lekker in mijn eigen bedje kan liggen, ga ik vandaag niet in op de vragen die eerder gesteld zijn. Deze zal ik morgen of overmorgen beantwoorden. Het zou nu ook zomaar kunnen zijn dat ik een dag geen bericht schrijf op deze site. Dit komt dan omdat het programma van de dag te vol is om te schrijven. Om niets te missen en ook niet elke dag te hoeven kijken op deze site kun je je e-mail adres links op de site invoegen en als ik dan een bericht type, krijg jij weer een mail dat er een nieuw bericht op de site staat.

Na een goede nacht werd ik rond half 8 wakker. Papa en ik zijn zelfs niet wakker geworden van de bloedafname van 6 uur. Dus we hebben echt goed geslapen. 's Morgens kwam de zuster vertellen dat we misschien naar huis mochten, omdat ik geen slechte reacties heb gehad op de behandelingen van gisteren. Wel zou dit pas aan het eind van de dag zijn. Voor definitieve uitsluitsel moest ik de visite afwachten, waarbij de doktoren met de zusters over mij praten. Na de visite bleek dus dat ik echt naar huis mocht. Dit zou zijn rond de klok van 4 uur. Mijn PAC was nog aangeprikt, dus die moest nog verwijderd worden. Dit heb ik eerst weer geoefend met beer en daarna werd het bij mij zelf gedaan. Dit vond ik wel eng en was ook wel een beetje pijnlijk. Omdat ik wist dat ik daarna naar huis mocht heb ik me er goed doorheen geknokt.

Na het eten zou ik nog een dutje gaan doen. Ondertussen had mama de kamer opgeruimd en heeft papa al veel spullen naar de auto gebracht. Toen gebeurde er ineens iets vervelends. Ik kreeg plotseling een bloedneus en ondanks vele pogingen van mij, mama en de zusters, lukte het niet om het bloeden te stoppen. Ondertussen kwam de dokter een aantal keer kijken en deze besloot dat ik wederom trombo's toegediend zou krijgen. Tja, dat was wel balen, want toen moest mijn PAC opnieuw aangeprikt worden en de kans was ook groot dat ze me nog een nachtje daar zouden houden ter observatie. Die PAC aanprikken deed me niet zo veel. Door al deze handelingen kon ik vandaag toch nog mooi 3 kraaltjes scoren. Na het aanprikken was mijn bloedneus ook gestopt en ben ik lekker gaan slapen. Ondertussen werden de trombo's aangehangen. Toen ik wakker werd was alles klaar en begon het wachten op het bezoek van de arts. Rond kwart over 5 kwam deze en vertelde me dat ik toch naar huis mocht. Ik was super blij. Daarna vertelde ze dat ze nog meer goed nieuws had .................................De uitslag van de Prednison respons was binnen en deze was super uitgevallen. In mijn hersenvocht hadden ze geen blast meer gevonden en in mijn bloed nog 2, wat voor nu al heel laag is. Ik mag dus weer iets afstrepen van het lijstje om in de HR te vallen. Nu nog 1 te gaan.

Toen moest mijn infuus nog afgekoppeld worden en de PAC hebben we aangeprikt gelaten, want maandag moet ik weer terug voor behandeling. En ja, ik ben een harde, maar dat aanprikken zal toch ook nooit mijn hobby gaan worden denk ik. Toen moesten we nog even wachten op opa en Ingeborg, want die zouden mij komen bezoeken vandaag. Vanmorgen om half 9 hadden ze al te horen gekregen dat ze niet hoefde te komen, toen weer wel en eigenlijk uiteindelijk niet. Gelukkig waren ze er wel, zodat we de overige spullen in 1 keer konden meenemen. Na afscheid genomen te hebben van de zusters zijn we gegaan.

Papa en mama hadden geen sleutel meegenomen van het huis en moesten die bij oma ophalen. Daar was Lieke natuurlijk ook nog. Toen ze de vraag kreeg of ze mee naar huis ging, riep ze keihard JA. Ik heb nog even met Lieke mogen spelen en daarna zijn we allebei lekker gaan slapen. Morgen komt Meike ook thuis en is de familie weer compleet.

Dit alles is natuurlijk allemaal goed nieuws, maar we moeten er met zijn allen rekening mee houden dat ik pas op 1% van mijn totale behandeling zit. Ik het dus nog een lange reis te gaan.

Ook wil ik nog even vermelden dat, ondanks alle goede bedoelingen, ik nog geen visite thuis kan ontvangen.

Groetjes Janske

  • 17 Juli 2009 - 20:54

    Renske Gijs Nicole:

    Hey Janske

    Wij dachten voor het slapen gaan nog even op je site te kijken. En dan lezen we dat het goed met je gaat en zelfs een weekendje naar HUIS mocht.
    Wat een feest zeg.
    Geniet ervan.

    Joke en Ferry wat fijn een weekendje thuis lekker met de 3 meiden. Een heel fijn weekend.

    Dikke kus vanuit De Biestermannen

  • 17 Juli 2009 - 21:39

    Theo & Mien.:

    Fijn weekend allemaal, geniet er maar van.
    groetjes!!!

  • 17 Juli 2009 - 21:44

    Mechteld:

    Hoi Kanjertje!!!!!

    Joepie de poepie, je mag thuis slapen, spelen, eten enz.
    Geniet ervan!!
    Maar.............doe het rustig aan, jullie moeten nog even je draai vinden. Je vindt het vast en zeker fijn. Gaan je papa en mama nu wel goed in bed slapen of hebben ze nog streken? Ach ja, slapen ze eindelijk weer eens samen. Nou, ik rol mij bed in, want het was wederom een lange dag.

    Maar ik zie dat jij ook weer heerlijk kan slapen, goed voorbeeld doet volgen, toch?

    Trusten allemaal.

    Groetjes en een knuffel van mij

  • 17 Juli 2009 - 22:20

    Fam. Wijnen:

    Welkom Thuis allemaal en zorg dat jullie de broodnodige energie op doen........

    Geniet ervan!!!!!

    Dikke kus van ons allemaal voor jullie allemaal

  • 17 Juli 2009 - 22:25

    Ineke En Peter:

    Oh, wat heerlijk Janske, dat je tot nu toe zo goed op de behandeling reageert en dat de uitslag zo goed was. En wat fijn, dat jullie nu weer allemaal thuis zijn dit weekend. Je slaapt er ook alweer prima zie ik. We wensen jullie een fijn weekend samen en maandag weer sterkte voor je volgende behandeling. We duimen hier, dat het zo goed blijft gaan.
    Groetjes en een knuffel van Ineke en Peter

  • 17 Juli 2009 - 22:27

    Fam Wijnen:

    Oh ja,

    In alle commotie vergeten,
    wat geweldig dat je weer een factor van je lijstje af hebt mogen strepen om in de hr-groep te vallen.
    Nu nog eentje te gaan en dat gaat natuurlijk ook lukken als je superjanske bent.

    Sweet dreams........

  • 17 Juli 2009 - 22:41

    Ome Renier:

    Lieve Janske,

    Echt super dat je weer thuis bent! Heerlijk in je vertrouwde omgeving. Ik was toch nog wel verrast toen mama belde met dit goede bericht.

    Slaap lekker in je eigen bedje.

    Dikke knuffel, Ome Renier


  • 18 Juli 2009 - 07:01

    Lambert En Tineke:

    Nou, dat was een hele verrassing, Janske weer thuis. Wat een feest om nog lekker met Lieke te kunnen spelen en daarna je eigen bedje in!! En dan komt Meike óók weer! Wat zullen jullie vandaag lekker spelen.
    Je papa en mama vinden het natuurlijk ook fijn om weer eens in Heeze te zijn. Fantastisch, die goede uitslagen Janske, en nu de rest nog. Er is nog een lange,moeilijke weg te gaan. Wij wensen jou en je papa en mama heel veel kracht toe en we hopen op een HR uitslag!!

    P.S. hoeveel kralen heb je nu wel niet?????

    liefs van Tineke



  • 18 Juli 2009 - 08:14

    Fam Van Bree:

    Hé die Janske,
    Wat super gaaf dat je nu thuis bent.
    Fijn dat je nu weer bij je zussen bent, weer in je eigen bedje mag slapen. Je hebt het goed gedaan in het ziekenhuis, je had dan ook een hele mooie gezellige kamer, zoals ik kon zien.
    Hé meisje, heel veel plezier thuis en hou je goed. Ook voor papa en mama jullie doen het geweldig.
    groetjes Fam van Bree

  • 18 Juli 2009 - 08:17

    Corina Wanders:


    Hey Janske,

    Wat een geweldig nieuws allemaal zeg! Weer lekker in je eigen bedje kunnen slapen is natuurlijk helemaal super! Je zussen ook weer in de buurt zodat jullie weer lekker kunnen spelen. Wij blijven voor je duimen dat alle volgende onderzoeken goed verlopen, maar voor nu wensen we jou vooral heel veel plezier dit weekend!

    Heel veel liefs,
    Jan, Corina, Luuk en Mara

  • 18 Juli 2009 - 09:09

    Marian En Maarten:

    Lieve Janske,

    Wat een goed bericht, weer thuis! Maar het beste bericht is natuurlijk dat je zo goed reageert op de Prednison. Dat is echt super belangrijk! (dat zegt Oom Maarten tenminste en die kan het weten).
    Heel veel gezelligheid en rust, want uitrusten was er natuurlijk in het ziekenhuis voor jullie niet bij. Eet je vanavond boontjes uit eigen tuin?
    Dikke kus voor jullie 5-en!

  • 18 Juli 2009 - 09:41

    Ome Tan:

    Hoi Janske

    Wat ben ik blij voor jou en jouw papa en mama, nu kun je lekker thuis verder beter worden. Bart is net thuis van een disco / slaap feestje van Daan maar heeft eigenlijk niet geslapen dus ligt nou lekker op de bank net als jij misschien.
    Rens en Sietske zijn een paardenspelletje op de computer aan het doen.
    Tante Angela is ook weg met Meike, weet jij misschien waarheen ?

    nou de groetjes
    en een dikke kus

    Ome Tan

  • 18 Juli 2009 - 15:49

    Chris En Angelique:

    Heeej sterke meid,
    We wilden even een kijkje nemen op je site om te kijken hoe het nu met je gaat. Ik heb vol bewondering je berichtjes gelezen. Je bent echt een hele dappere meid! Wat fijn om te lezen dat de 1e behandeling goed is aangeslagen. We hopen dat het allemaal goed blijft gaan. Wat zal je blij zijn dat je weer lekker naar huis toe kan en in je eigen bedje kan slapen. Ik wens jou, papa en mama en je zusjes een heel fijn weekend. Rust goed uit en geniet er samen maar lekker van. Dat hebben jullie zeker wel verdiend!
    Een dikke knuffel,
    Chris en Angelique

  • 18 Juli 2009 - 19:47

    Lieseth:

    Hoi Janske wat fijn dat je al naar huis mag. Ik geloof best dat je heerlijk geslapen hebt in je eigen bed, dat doe ik ook altijd als ik ben weggeweest. En weer hartstikke fijn dat jullie weer allemaal bij elkaar zijn. Die je mama en papa en Lieke en Meike ook de groetjes van ons? knuffel van Lieseth

  • 18 Juli 2009 - 20:52

    Oma Hanny En Frans:

    Lieve (s)Janske,

    Je hebt het prima voor elkaar dit weekend. Wat zullen je zusjes en papa en mama blij zijn dat er even tijd is voor elkaar.

    Wat zijn we blij dat de uitslagen die nu binnen zijn, zo goed zijn. Dat was zeker nog even schrikken met die bloedneus op het laatste moment?

    Geniet nog maar volop van die momenten dat jullie samen zijn. Dan heb je voor volgende week weer nieuwe energie.

    Liefs, dikke knuffel en tot morgen!

    Oma Hanny en opa Frans


  • 19 Juli 2009 - 08:49

    Wijnand En Janneke:

    He dat is verrassend goed nieuws super Janske !

    Heerlijk zeg dat jij weer in je igen bedje kan liggen. Op de foto zien wij je ook heel relaxed liggen.

    Wij begrijpen dat er nog een lange weg te gaan is voor jou en papa en mama. Maar als de uitslagen goed zijn dan kom je hopelijk zeker niet in de HR groep.

    Het is ook heel fijn dat jij samen met papa en mama zulke duidelijke en mooie verhalen schrijft op deze site. Dan weten wij precies wat er allemaal gebeurt bij de bekskes. We begrijpen ook dat jullie nu van elkaar willen genieten. Wij komen nog wel een keer op bezoek als het allemaal iets rustiger is. Jij kent ook ons niet zo goed.

    Maar gisteren hadden wij hier in Eindhoven een feest voor onze Valentijn en Menno*. En wij hebben jullie allemaal gemist en ook vaak aan jullie gedacht.

    Nou veel plezier dit weekend thuis en je doet het echt super goed Super Janske.

    Groeten,
    Wijnand en Janneke

  • 19 Juli 2009 - 10:17

    Fam. Duisters:

    Fijn te ezen dat jullie nu even lekker met zijn vijfjes thuis aan het genieten zijn, even geen doktoren en verpleegkundigen maar de aandacht voor alle drie jullie kids... Super......

    Hopelijk blijven de uitslagen positief voor jullie.....

    Joke,Ferrie geniet ervan...

    Janske, er staat nog een leuke verassing op je te wachten....... meer verklapen we niet....

    Groetjes van ons allemaal en een dikke knuffel......

    De Duistertjes


  • 19 Juli 2009 - 10:27

    Lisette Kursten:

    Hoi Janske

    Fijn dat je weernaar huis mag.
    Geniet lekker van je zusjes en heb veel speel plezier en blijf ook lekker veel knuffelen met papa en mama.
    Groetjes Lisette, Jack, Simone en Ilse Kursten

  • 19 Juli 2009 - 10:34

    Marnix En Ester:

    Ook ons heeft het bericht bereikt dat Janske ziek is. Ongelooflijk! Je kunt het gewoon niet bevatten.
    Door het lezen van dit dagboek 'Janske, waar ben je'; besef je een heel klein beetje wat jullie allemaal meemaken en doormaken. Tjee wat een heftige twee (!!!) weken.
    Maar geweldig dat jullie je, met zoveel positieve energie, er door heen slaan (je hebt ook geen keuze, maar wel hoe je er mee om gaat). Kop op en geniet van de kleine mooie dingetjes op elke dag.

    Janske, geniet vandaag nog lekker thuis met iedereen bij elkaar en blijf vechten meid!
    Lieke en Meike succes voor alle momenten dat je bij Janske wil zijn, maar dat niet kan... Zij mist jullie ook!
    Ferry en Joke, heel veel hulp en steun zal nu welkom zijn en zoek de kracht bij elkaar.

    Een open deur... maar toch, mochten we ooit iets voor jullie kunnen doen (maakt niet uit wat) laat het alsjeblieft weten!!!

    We wensen jullie allemaal heel veel kracht, energie en sterkte toe voor de komende tijd.

    Heel veel groeten,
    Lien, Ties, Marie, Aniek, Marnix en Ester


  • 19 Juli 2009 - 11:14

    Dennis Christel:

    Goed te horen zo weer in je eigen bedje. Ik dacht al waarom schijnt de zon dit weekend zo af en toe ipv de voorspelde bulk regen. En dan ook nog goed reageren op de prednison!
    De groeten en bijtanken maar daar in je eigen gezellige vertrouwde omgeving.

  • 19 Juli 2009 - 12:00

    Karin Smulders:

    hallo buurtjes,wat fijn dat we weer stemmen horen het was zo stil maar gelukkig is het er weer.wat heerlijk he in je eigen omgeving te zijn?en lekker met zn vijven genieten van t samen zijn?nou profiteer er maar lekker van heel veel groetjes van quincy hans en karin.

  • 19 Juli 2009 - 12:38

    Mechteld:

    Hoi Janske Sjanske,

    En, hoe is het in Heeze?
    Ik hoorde dat je de weg naar de glijbaan en de hangmat alweer gevonden hebt. En zelfs je fiets heb je al getest. Gelukkig is die nog niet vastgeroest in die 2 weken tijd dat je er niet was. Je bed had jou wel gemist. (denk ik) En wat hoorde ik nog meer? Heeft mama een keukenkastje moeten inleveren? Gelukkig is jullie keuken heel groot en vindt mama wel een ander plekje voor haar spullen. Jullie hebben zeker al volop geknuffeld met z´n allen. Dat is wel heel fijn. Kan papa de tour thuis ook nog volgen of heeft hij het daar nu te druk voor? Wat doe je eigenlijk verder nu je thuis bent? Moet je ook nog middagdutjes doen?

    Nou, als je tijd hebt hoor ik het wel weer.

    Doei groetjes en een knuffel Mechteld

    PS. sterkte en succes morgen!! Hou je taai.

  • 19 Juli 2009 - 16:11

    Frank En Heidi :

    Super trots zijn wij hier op jullie allemaal

    Zo is het een eer om de naam Beks te mogen hebbben. wat een supper familie zijn jullie.

    Veel succes en sterkte met de rest van je reis

    en slaap lekker in je eigen bedje met je eigen zusjes erbij

    groetjes uit Leende

  • 19 Juli 2009 - 20:31

    Fam Den Boer:

    Wat zullen jullie allemaal genoten hebben om weer lekker als gezinnetje thuis te zijn. En ook heel belangrijk dat er zo goed geholpen wordt met tuinieren. Veel succes morgen.

    Groetjes Elke,Job

  • 19 Juli 2009 - 20:36

    Opa Ijsje Oma Tumtum:

    Gisteren avond na een dagje in heipolderstraat
    hadden wij geen tijd om nog effen wat te schrijven, daarom nu.
    Gisteren konden wij zien hoe een welkome verandering het voor iedereen was om lekker thuis te zijn.
    Terwijl Lieke samen met Opa boodschappen waren doen, zijn Oma Papa Mama en jij super kanjer Janske in de moestuin bezig geweest.
    Wij konden aanschouwen met wat voor pit jij deze ziekte aanpakt.En natuurlijk Ups en Downs,maar altijd die lach erbij , geen gezeur,echt te gek van je,.. hoor Janske.
    Met 7en aan tafel gezellig gegeten en vooral de worst was spekje naar je bekje.
    Voor Lieke was het ook leuk om weer met papa mama en haar zussen aan tafel te zitten , terwijl Meike goed liet zien wat ze bij de Prinskes niet afgeleerd heeft.nl ..goed eten , maar netjes PAP ETEN vergeet het maar !!

    Vandaag de 19e juli
    Een dag om niet te vergeten, een Zonne straal in de hof.

    Opa Ijsje
    Oma Tum tum

  • 19 Juli 2009 - 21:06

    Fam Prinsen:

    Hoi Super Janske en de rest van jou Super gezinnetje.
    Wat hebben wij ook vandaag weer genoten van jou kracht. Super zoals jij alles doet, aangeeft wat je wil, speelt, jou wijze woorden. Ook was het fijn om te zien dat papa en mama thuis een beetje bij kunnen komen om er weer volop voor te gaan.
    Groetjes van ons allemaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Heeze

Janske

Een reisverslag van Super Janske (Janske Beks) naar een kankervrij bestaan. Op 6 juli 2009 is bij haar op 2-jarige leeftijd Leukemie (ALL) vastgesteld. Dagelijks brengt zij verslag uit over wat haar die dag bezig heeft gehouden.

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 2269242

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 31 December 2020

De wereld van Ke3

06 Juli 2009 - 03 Augustus 2011

Mijn reis naar een kankervrij bestaan

Landen bezocht: