Dag chemo Kaspers - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Dag chemo Kaspers - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Dag chemo Kaspers

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

02 Juli 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Jawel, ik ben weer thuis. Zo raar als het was om twee jaar geleden thuis te komen met de wetenschap dat ik leukemie had zo bijzonder was het ook om vandaag thuis te komen en leukemie vrij te zijn. Maar ik ben er weer en ik heb de eindstreep gehaald.
Gisteren nadat ik, papa en mama een beetje waren bekomen van alle emoties van het klaar zijn met de behandeling hadden papa en mama nog een goed gesprek met mijn oncoloog . Hierin is besproken hoe het nu verder gaat. De komende tijd moet in een keer in de 4 weken naar Nijmegen. Op die dag moet ik bloedprikken, zie ik de oncoloog, krijg ik mijn weerstand uit een potje en word ik verneveld. Verder mag ik weer een gewoon kind van 4 jaar worden. De medicijnen zijn allemaal klaar en ook de sonde mag zo gauw het maar even kan uit. Ik heb weer de vrijheid gekregen om alles te mogen eten en drinken en overal naar toe te mogen. Mijn vakantie kan dus niet meer stuk!
Wel kreeg ik gisteren in het ziekenhuis nog bezoek. Ome Renier was het bezoek en hij had een echte luchtgitaar meegenomen. Hierop heb ik me helemaal uitgeleefd. Na het avondeten zijn we begonnen met het leegruimen van mijn kamer. Alle kaarten netjes in een tas samen met de knutselwerken en direct is daar dan weer een saaie ziekenhuiskamer. Wat hebben al die kaarten van de afgelopen 2 weken toch veel gezelligheid in mijn kamer gebracht. Ook de kralenketting weer in de bak en de kleren in de koffer. Daarna was het tijd om te gaan slapen. Maar dat valt dan niet mee. Ook voor mij is het raar en vreugdevol om bijna weer naar huis te mogen en klaar te zijn met de behandeling. Uiteindelijk ben ik dan toch in slaap gevallen maar in de nacht ben ik een paar keer wakker geweest en heeft papa zijn laatste nachtje in het ziekenhuis opgevouwen in mijn bed gelegen. Vanmorgen was er dan nog 1 ding wat moest gebeuren. Mijn temperatuur moest onder de 38 graden zijn. Nu hebben ze in het ziekenhuis thermometers die eerst oplopen en daarna weer aflopen tot de juiste temperatuur. Vanmorgen liep hij dus op naar 37,9. Papa werd wat zenuwachtig maar gelukkig zakte hij weer af naar 37,5. Alles was nu zeker ik mocht naar huis. Met mijn lijstje ben ik de kralen gaan halen die ik deze opname verdiend heb. Daarna was het wachten op de zuster. Deze kwamen met zijn alle op de kamer en ze hadden een kadootje bij. Het was een echte beker met daarop de tekst KAMPIOEN. Vol trots heb ik deze tot thuis niet meer los gelaten. Ook kreeg ik nog een heel speciale kraal. De kraal die staat voor het einde van mijn behandeling. Hiermee kunnen we dus de ketting mooi afsluiten. We hebben verder de zusters uitgezwaaid en de chemo kaspers daar gelaten. Ik heb ze niet meer nodig en ze mogen nu andere kinderen beter gaan maken.
Thuis was er een waar onthaal door de familie. Het huis was versierd en er hingen verschillende spandoeken. Ik ben samen met Lieke en mama naar de bakker gegaan om onszelf eens even lekker te verwennen met gebakjes. Natuurlijk was er weer mijn fiets. Zo gauw het maar even kon heb ik vandaag op de fiets gezeten. Na het middagdutje was het tijd voor het eerste feestje buiten de deur. Owain, onze buurjongen is namelijk 4 geworden.
Mijn eerste dag thuis zit er weer op en nu gaan we langzaam wennen aan de nieuwe situatie.

Groetjes Janske

• 02 Juli 2011 - 21:49

Karin:

hoi janske en de rest,wat gaaf dat jullie weer helemaal gezellig herenigd zijn,wat zijn wij daar allemaal blij mee!Wel spannend dat je moest wachten dat de temperatuur goed was maar gelukkig kwam het velossende antwoord.En ja die KAMPIOEN beker heb je zeker dubbel en dwars verdiend!Je zal wel moe zijn van alle dingen vandaag en lekker genoten,ik zie je gauw weer.Gr knuffel.

• 02 Juli 2011 - 22:23

Joli Claes:

Ha Janske en familie.

Wat heerlijk dat je weer thuis bent.
    Wat zal het een feest geweest zijn vandaag.
    Het zal raar zijn en even wennen, denk ik, om nu niet elke dag allerlei medicijnen te moeten innemen.
    Om lekker te doen waar je zin in hebt en om te gaan waarheen je wilt.
    Gewoon om weer een gewone 4- jarige te zijn, een heel gewoon kind.
    Fantastisch vind ik het.
    Ze zullen je in Eindhoven en Nijmegen wel missen, zo'n vrolijke Superpatient.
    Maar je bent geen patient meer, je bent nu een lieve gezonde mooie meid.
    Geniet van je vrijheid en geniet van het leven.
    Ferry en Joke, ook jullie zullen moeten wennen, maar dit geeft weer wat rust in jullie leven.
    En ook jullie kunnen weer aan een mooie toekomst gaan denken.
    Geniet van elkaar.

Dikke kus van ons. xxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 03 Juli 2011 - 07:15

Lambert En Tineke:

Hoi Janske,

Je bent weer thuis !! Mooi op tijd voor de zomervakantie, dus dat wordt genieten!! Je ziet er stralend uit op de foto's vooral die met je kampioensbeker en je allerlaatste prachtige kraal !!
    Ik heb zo'n idee dat je lichaam nog wel wat af moet kicken van al die troep, maar langzamerhand doe jij weer heerlijk mee met het - alledaagse - leventje van een 4-jarig , zo'n bijzonder meisje !! Joke, Ferry, Lieke en Meike, wij wensen ook jullie allemaal een heerlijke toekomst !

Liefs van Lambert en Tineke

• 03 Juli 2011 - 07:32

DORRY:

HOI LEUKEMIE VRIJE JANSKE EN GELUKKIGE FAM.
    WAT SUPER ALLEMAAL VETTE FOTO'S JOU BLIJE TOET MOOIE ZUSTERS EEN BAK VOL KANJERKRALEN.
    HET IS OP DIT MOMENT VOORBIJ JANSKE IS KANKERVRIJ.
    IK STOP NU MAAR WANT IK KOM ANDERS WEER OP DREEF.
    GENIET GENIET EEN DIKKE VETTE DORRY

• 03 Juli 2011 - 08:09

Nettie En Gerard:

Janske en fam.
    van Harte Gefeliciteerd met het behalen van die hele hoge top
    jullie zijn vaak stukjes naar beneden gevallen maar uit eindelijk heb je hem toch gehaalt
    nogmaals proficiat en heel veel geluk in de toekomst
    groetjes ome Gerard en tante Nettie

• 03 Juli 2011 - 08:11

Bianca:

OOOOO, JANSKE!!
    EIN-DE-LIJK IS DAAR DIE EINDSTREEP!
    Wat ben je sterk en dapper geweest en wat ben ik als trouwe meelezer blij dat je weer gewoon kind mag zijn. Ik ben erg blij met het superjanskeboekje in mijn kast, want je zal uiteindelijk een stuk minder schrijven hier denk ik. Wat ik trouwens heel erg jammer vind, want ik ben echt fan van je geworden. Meisje, geniet van je vakantie, geniet van alles wat op je pad komt. Je hebt bij mij diepe indruk achter gelaten. Liefs Bianca

• 03 Juli 2011 - 10:38

Inge :

Lieve lieve Allemaal,

Ten eerste van harte gefeliciteerd!
    Dit is het beste nieuws aller tijden.
    gisteren was ik nog in het kapelletje van het ziekenhuis in veldhoven. Daar heb ik nog een kaarsje aangestoken voor jullie. En in een schrifje geschreven... dat jullie weer energie en vertrouwen krijgen in het leven. Mijn gebed past goed bij dit goede bericht.
    Spannend blijft het. Het leven is voor ons allemaal spannend. Jullie zijn er door de afgelopen jaren zoveel meer in gaan staan en hebben zoveel meer meegemaakt. Samen met jullie familie en vrienden Janske erdoorheen weten te slepen.
    Joke en Ferry, jullie zijn echt de redders van Janske. Zonder jullie kracht...
    Hou vol en het zal nog zijn tijd nodig hebben om een beetje richting "balans" te komen.
    Maar het gaat jullie lukken!!! Dezelfde mensen zullen vast in jullie buurt blijven. Hou de hulp vast die jullie nodig hebben.

Een stevige knuffel voor jullie allemaal en ..... Janske ga de top maar mooi inrichten.
    Heb je al een vlag?

Veel liefs Inge en de mannen.

• 03 Juli 2011 - 10:48

DORRY:

HOI HUMMEL.
    DIT VERSJE WAS IK KWIJT.
    EN NET WEER GEVO0NDEN IK WILDEN DIT AL LANGE TIJD MAILEN, MAAR HET EEN GEWELDIGE AFSLIUTING VAN MIJN MAILEN.
    DIT VERSJE IS VOOR IEDEREEN VAN KRACHT GROOT EN KLEIN DIK EN DUN VOOR MANNEN EN VROUWEN DUS VOOR AL WAT KAN ADEMEN.
    GISTEREN EN MORGEN ZIJN DE TWEE MOEILIJKSTE DAGEN IN ONS LEVEN
    VANDAAG MAKEN WIJ ONS ZORGEN OVER GISTEREN EN OVER MORGEN
    WAAR IS VANDAAG IN HEMELSNAAM GEBLEVEN????????????????????????????
    ALS WE DIE WIJZE WOORDEN OP KUNNEN VOLGEN ZIET ALLES ER ZONNIGER UIT DORRY DIKKE VETTE

• 03 Juli 2011 - 19:05

Tante Angela:

Hoi Janske,

Wat een Super mooie einde behandelingskraal heb je gekregen zeg!
    En die mooie beker heb je dubbel en dwars verdiend, je bent een echte kampioen!
    Super fijn dat je weer 'gewoon' kind mag zijn en dat was gisteren op de verjaardag van Owain al een beetje te merken want je mocht gewoon een kaasje van de tafel pakken en opeten, wat moet dat lekker zijn geweest.
    Geniet van het 'gewone' leven!!!

Groetjes tante Angela

• 03 Juli 2011 - 20:17

Cor En Diny.:

Hallo Bekskes uit de Heipolderstraat.
    Zijn jullie al een beetje bekomen van alle spanning, en hebben jullie een fijn en gezellig weekend gehad?
    Janske weet je nog wat wij hadden afgesproken als jij de top van die hoge berg zou halen, jij zou de brabantse vlag uitsteken en wij de vlag van Zesgehuchten dat hebben wij ook gedaan de vlag wappert bij ons aan het huis voor jou, en voor iedereen die elke keer als jij opgenomen moest worden in het ziekenhuis jullie steun zijn geweest.
    Wat heb je toch geweldige lieve mensen om je heen gehad, kanjers zijn het petje af voor jullie allemaal!!!!!!!!.

Hallo Bekskes uit de Heipolderstraat.
    Hoe gaat het, hebben jullie een fijn weekend gehad na al die spanning van de laatste dagen.
    Janske, weet jij nog wat wij hadden afgesproken als jij boven aan de top van die hoge berg zou staan? Jij zou de vlag van Brabant uitsteken en wij de vlag van Zesgehuchten nou Janske dat hebben wij ook gedaan de vlag wappert bij ons aan het huis voor jullie maar zeker voor al die lieve mensen waar jullie op konden rekenen en tot grote steun zijn geweest. Petje af voor jullie allemaal!!!!!!!!!!!.
    Toen jij pas ziek was wilde jij graag weten als iemand op de site schreef wie het waren, of het familie of vrienden waren. Janske ik zal even zeggen wie wij zijn.
    Tante Diny is het jongste zusje van Opa ijsje en ome Cor is haar man.
    Nog een paar dagen en dan hebben jullie vakantie lekker vrij zijn en niet alles op uur en tijd te hoeven doen lekker toch, een hele fijn vakantie allemaal.
    Janske nou hoef je niet meer op te letten wat je wel en niet mag eten dus doe met de grote hoop mee en haal de schade maar in van de afgelopen twee jaar toen er bij jou de rem op moest.
    Het gaat jullie allemaal goed en het allerbeste, de lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny van Zesgehuchten knuffels voor jullie allemaal en houdoe he.

• 03 Juli 2011 - 20:21

Tante Diny.:

Oeps, niet goed opgelet heb op het verkeerde knopje gedrukt twee keer het zelfde is een beetje teveel. dag lieve mensen.

• 03 Juli 2011 - 20:23

Leanne:

Ha Janske!
    Wat fijn om weer thuis te zijn.
    Geniet ervan!
    En het nieuws dat je helemaal klaar bent met de chemo caspers,
    begint nu pas langzaam door te dringen.
    SUPER zeg! Hopelijk ga jij nu een SUPER tijd tegemoet!
    Vast wel met zo'n geweldige familie als jij hebt.
    En... het ritje in de brandweerauto heb je nog tegoed he :) !
    Maar eerst, tot dinsdag!
    Groetjes Leanne

• 03 Juli 2011 - 22:06

Joli Claes:

Ha Janske en familie.

Hoe was het eerste weekend thuis als een gezonde hollandse meid.
    Heb je heerlijk gespeeld met je zusjes ?
    En heel veel bezoek gehad van allemaal blije mensen ?
    Ga je deze week nog even naar school, of is voor jou de vakantie al begonnen.
    Wat je ook gaat doen de komende dagen, heel veel plezier en geniet.

Dikke kus van ons. xxxxxxxxxxxxxxxxx

• 04 Juli 2011 - 06:50

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Wat en feest en wat verdiend !!!!!!
    Maar hoe gaan wij nu verder ??
    Blijf je nu ieder keer als je in Nijmegen bent geweest een verslagje schrijven?
    En blijven er foto's van je verschijnen ...... hoeft niet iedere week maar b.v. ieder maand.
    We willen je natuurlijk wel blijven volgen. Want je blijft speciaal.
    En we willen wel weten of je nu groter dan Meike gaat worden.
    We lezen het wel

Maar geniet maar lekker met zijn alle van het gewoon zijn. Een hele fijne vakantie ...........wat vast wel gaat lukken nu.

Succes met alles
    Groetjes uit Leende

• 04 Juli 2011 - 07:42

Fam Van Gaal:

Hey Super Janske

Wat een goed nieuws zeg! Lekker weer thuis met je zusjes... Enne mag je dan vandaag een hele dag naar school of alleen de morgen?
    En dan vrijdag alweer de laatste schooldag van dit jaar! En dan lekker genieten van elkaar tijdens de vakantie! Geen rekening hoeven te houden met het feit dat je naar het ziekenhuis moet.

X Renske Bram Gijs en Nicole

• 04 Juli 2011 - 08:06

H & H & I:

Hoi SUPER Janske,

Wij vinden dit het mooiste verslag met de mooiste foto's van allemaal !!!!
    Een foto met KAMPIOEN beker en een schitterende "klaar met de behandeling" kraal.
    Dit is Genieten met een grote G !!

Wij halen ook wel eens kampioensbekers met de paarden maar die zijn lang niet zo mooi als die van jou.

Zoals al eerder gezegd wensen wij jullie allemaal heel veel geluk.

Dikke knuffels en kusjes ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 04 Juli 2011 - 08:32

Krisna Reinders:

Lieve Janske en Familie,

Wat SUPERfijn dat de behandeling klaar is en dat je eindelijk weer een kind kan en mag zijn. Gewoon de dingen kunnen doen die een kind van 4 hoort te doen. Wat hebben jullie veel meegemaakt zeg.

Ga ontzettend genieten van je vakantie samen met SUPERpapa, SUPERmama en je SUPERzus(je)s

Liefs Krisna

• 04 Juli 2011 - 10:04

Janske, Rene En Lynn:

Wat super fijn dat het voorbij is.
    Spannend zal het blijven, maar nu is het genieten, genieten en nog eens genieten.

SUPER.

• 04 Juli 2011 - 10:29

Janneke Van Stratum:

Hoi Janske,

Wat een mijlpaal heb je bereikt,zo`n knappe dappere meid nu op naar een zeer zonnige toekomst.
    Zonder die vervelende leukemie en al die beperkingen die hier bijhoren.
    Ook voor de rest Joke,Ferry en kids hopelijk kan nu een geweldig leventje beginnen!!
    Ik heb veel bewondering voor jullie

Liefs Janneke (oud klasgenootje Joke)

• 04 Juli 2011 - 12:16

Fam. V. Noort:

de tranen schieten in mijn ogen als ik ( Francien) jou verhalen van de laatste dagen lees. Het is bijna niet te geloven, maar het staat er echt ! We zijn hier echt super blij voor jullie en we gaan heel hard duimen, dat het zo goed met jou blijft gaan en dat je een hele zonnige toekomst tegemoet gaat. Geniet ervan om weer in het normale leven te komen !!! We horen het wel als je nog eens pannenkoeken wil komen eten of rose koeken of wat dan ook. dikke knuffel voor jullie alle 5 en voor het hele team om jullie heen. Jullie hebben het super gedaan. Daar kunnen jullie super trots op zijn.

• 04 Juli 2011 - 16:21

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Ben jij al weer naar school geweest of ga jij alvast vakantie houden?
    Het zal best even wennen zijn aan een leven zonder Chemocaspers en dexadraakje.
    Maar gelukkig kan dit dexa-kliertje jou niet meer vervelen!
    Dat is in ieder geval een meevaller! Nu dus op naar het "gewone" leven.

Kleine guit en familie, hou je taai, doe rustig aan, maar vooral GA GENIETEN!
    Laat alles zijn plaatsje krijgen en dan komt het dagelijkse ritme weer vanzelf.

Morgen is vandaag weer gisteren.
    En als je gisteren hebt genoten kijk je er vandaag leuk op terug en morgen weet je nog dat je vandaag hebt genoten van gisteren. En zo is het kringetje weer rond.

Nu eerst maar weer eens lekker aansterken, energie krijgen, lekker eten en vooral veel spelen.

Geniet dus met z'n allen van deze vakantieperiode.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda.

• 04 Juli 2011 - 16:50

Willeke:

Hallo Super Janske,

Super Super, wat goed geweldig zeg, heb er geen woorden voor!! En nu genieten, GENIETEN EN nog eens genieten, De laatste school week en dan vakantie!! Geweldig. Nou meisjes tot gauw.
    En de rest natuurlijk ook, Ferry, Joke Lieke en Meike.

Groetjes en dikke knuffels Willeke

• 05 Juli 2011 - 12:36

Judith,Ron,Wout,Sien:

Dag lief gezin,

Er zijn geen woorden voor.
    Wij vinden het werkelijk fantastisch en zijn nog steeds onder de indruk van de levens die hier bijna tegelijk beginnen.
    Jullie zijn soulmates...
    Uiteraard zijn jullie altijd welkom!

Dikke knuffel van ons!

groetjes vanuit joepie

• 05 Juli 2011 - 19:52

Fam. Aalpol:

Lieve Janske,

Wat fijn te horen dat je leukemievrij bent! Heel veel plezier samen met mama, papa en je zusjes, geniet er maar van dat je weer heerlijk thuis bent.
    Een fijne vakantie en dan zien we je vast weer op school na de vakantie.

groetjes,
    Sander, Lonneke