Dan denk je even dat het beter gaat - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Dan denk je even dat het beter gaat - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Dan denk je even dat het beter gaat

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

23 Juni 2011 | Nederland, Nijmegen

Dag lieve mensen,

Toen ik gisteren ging slapen zag alles er nog goed uit. Alleen rond een uur of elf had ik een hoestbui en zakte mijn saturatie. Er werd besloten om even te wachten met extra zuurstof en het lukte mij weer om voldoende zuurstof op te nemen. De rest van de nacht is het prima verlopen en toen ze vanmorgen om half zeven bloed kwamen afnemen, was ik daarna ook klaar voor de dag. Geen koorts en een goede saturatie. Dat zag er allemaal heel goed uit. Ik lachte en had overal zin in. Nou ja, overal. De boterhammen heb ik toch keurig laten staan. Ik heb heel even gedacht dat ik wel iets wilde eten, dus ik had wel een boterham besteld en deze keurig gesmeerd met aardbeienjam. Daar is het dan ook bij gebleven.
Ineens kreeg ik het idee dat Meike bij tante Angela was en dat Meike niet naar school ging. Misschien had ze wel zin om met me te Skypen. Dat was zo en ik heb heerlijk met mijn kleine zusje gekletst. Zij was aan het "werk" met tAngela en ze zat dan ook heerlijk op een grote burostoel. Het was een stoel die rond kon draaien, maar ineens draaide de stoel niet meer rond. Meike zat met haar vinger tussen de stoel en het buro. tAngela werd even geroepen en Meike vertelde het verhaal en na een kus van tAngela en een kus van mij via Skype konden we gezellig verder gaan. Het was heerlijk om 1 op 1 met haar te kletsen.
Tijd om naar de grote hal te gaan. Tegelijkertijd kwam juf Marije, de ziekenhuisjuf aanlopen. Ze was op weg naar mij met wat schoolspullen. Toen ze zag dat ik van de kamer afmocht vroeg ze of ik meewilde naar de ziekenhuisschool. Dat wilde ik wel als papa ook mee ging. Ik was helemaal alleen op school en samen met juf Marije heb ik verschillende opdrachtjes gedaan en de juf heeft ook nog een boekje voorgelezen. Papa zat verderop in de klas en ik denk dat hij ook heel veel geleerd heeft. Nu weten jullie dat ik volgend jaar gewoon naar groep 2 mag. Dit omdat ik het goed doe op school. Nu heb ik erover na zitten denken, maar dat is ook niet raar. Met de juffen Lenie, Dorrie, Kristy, Marijke, Marije, Leanne en mama en dan ook nog de meesters Jan en papa, heb ik 9 leerkrachten dit schooljaar gehad. Als je daar dan niets meer van opsteekt weet ik het ook niet meer.
Toen de school uit was heb ik nog even door de grote hal gefietst en iedereen die me zag zat vol verbazing te kijken. Wat een verschil met gisteren. Het lukte me nu om langer in de grote hal te blijven, maar aan het einde van de ochtend werd ik toch wel moe. Lekker in bed een DVD-tje van Dora gekeken en toen werd het tijd voor mijn schoonheidsslaapje. Alle toeters en bellen werden weer aangesloten en ook werd mijn temperatuur gemeten. 38,1. Sjips dat was balen. Maar rustig gaan slapen zonder zuurstofbrilletje, want dat was vannacht toch ook niet nodig? Binnen vijf minuten zakte mijn saturatie door de ondergrens en dus werd de zuurstof alsnog gestart. Ondanks de extra zuurstof lukte het me nog niet om de saturatie hoog genoeg te houden, dus voor het eerst werd de zuurstoftoediening verhoogd en had ik niet genoeg aan de standaard lage dosis. Door de onrust op de kamer was ik na een goed uur alweer wakker. Ondanks dat ik wakker was heeft de zuurstof nog een poosje aangestaan, omdat de opname van zuurstof toch te laag bleef. Ook mijn temperatuur was gestegen naar 38,3.
Langzaam kwam de visite binnen. Eerst ome Renier en daarna tante Hariette en ome Hans. Natuurlijk wilde ik toch mee naar de grote hal om daar te fietsen. Vol trots wilde ik laten zien dat ik Super Janske ben en toch nog hard kan fietsen. Dat had ik beter niet kunnen doen. Ik kwam terecht in een gigantische hoestbui, die eindigde met overgeven. Gelukkig hadden we een bekkentje bij de hand, dus ik heb het netjes gehouden. Het was alleen zonde dat alle sondevoeding weer uitgespuugd was. Vanaf dat moment heb ik me maar wat rustiger gehouden al viel dat niet altijd mee. Soms moest er echt tegen mij gezegd worden dat het beter was dat ik sommige dingen niet deed. Ook ome Hanny en Frans waren nog even gedag komen zeggen.
Na een poosje was ik moe en wilde ik zelf naar mijn kamer. Dat is volgens mij de eerste keer in heel mijn leven dat ik dat zeg. Daar heb ik nog wat computerspelletjes gespeeld en geskyped met mijn grote zus Lieke. Mijn temperatuur is inmiddels doorgestegen naar 38,5 en dus moesten er weer bloedkweken worden afgenomen. Lieke heeft dat thuis live kunnen volgen, want ze wilde dat heel graag zien.
Vanmorgen rond een uur of elf waren we allemaal heel positief, maar we moeten inmiddels beter weten. Het is een kwestie van geduld.......

Groetjes Janske

• 23 Juni 2011 - 18:06

Ellen:

Denk je inderdaad dat het beter gaat, krijg je dit weer....
    De laatste loodjes zijn echt het zwaarste, dat zien we nu allemaal wel ja.
    Ik hoop dat je het net zo goed volhoudt als dat je altijd hebt gedaan lieve meid!
    Ik weet zeker dat je het kunt.
    Voor nu rustig aan doen, hou je taai en veel beterschap. Je heet niet voor niks super Janske he!
    Veel liefs

• 23 Juni 2011 - 18:19

Fam Mennen:

Wat een ellende allemaal weer voor julie inderdaad de laatste loodjes wegen het zwaarste, kom Super Janske doe je naam maar eer aan, je kunt het op naar de top van de berg, hopelijke gaat het de komende dagen weer wat beter met je, dikke knuffel van ons voor jullie Harry Antonet Justin en Lindsey

• 23 Juni 2011 - 18:31

GeKkE NEeF BArT:

Hey Super janske

ik vind het echt ... dat het weer zo moet
    zoals ik in het begin van de lange reis heb gezecht LEUKEMIE MAAR LEUK IS HET NIE

• 23 Juni 2011 - 18:35

GeKkE NEeF BArT:

oeps drukte op verzenden dom van mij
    maar ach als gekke neef bart mag dat wel
    echt waar janske je bent super omdat :
    Je SUPER goed kan leren
    je SUPER DUPER hard knokt voor je zelf
    Je (bijna) altijd SUPER vrolijk bent
    Je SUPER goed kan fietsen
    En je bent gewoon SUPER , SUPER, SUPER , SUPER JANSKE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111

Nou als dat niet super is
    en geloof me je komt er heus wel door heen met je SUPER lach

Groetjes : GeKkE nEeF bArT

• 23 Juni 2011 - 18:39

HOI JANSKE EN FAM.
    NOU WEER HEFTIG DAAR BIJ JOU .
    WEER KOORTS EEN HOESTBUI WAAR JE ZELFS VAN MOET OVERGEVEN NONDE JU MOEST EVEN HOOR .
    MAAR BEZIG BLIJF JIJ FIETSEN NAAR SCHOOL KLETSEN MET MEIKE EN LIEKE BEZOEK ONTVANGEN DAT IS NOG AL WAT HOOR.
    JANSKE JIJ BENT NIET NAAR BENEDEN GESCHOVEN OP DE BERG.
    ER LAG ALLEEN EEN ROTSBLOK WAAR JE NU OOK OVERHEEN MOET VANDAAR DAT JIJ ZUURSTOF NODIG HEBT WANT NU IS DE KLIM NOG LANGER ,EN DAN IN DIE IJLE LUCHT ,IK GEEF HET JE TE DOEN, MAAR WEDEROM GEEN KEUS MEISJE MAAR DE TOP KAN JE NU NOG NIET ZIEN MAAR NA DEZE OMWEG DENK IK WEL.
    JOKE FERRIE PROBEER IK MAIL PROBEER ALLEEN AAN EEN GOEDE AFLOOP TE DENKEN.
    WANT GELOOF MIJ MAAR HALEN ZAL ZE HET ,MAAR NIET ZONDER SLAG OF STOOT STERKTE EEN DIKKE VETTE DORRY

• 23 Juni 2011 - 18:42

Anne :

Janske, je bent echt een doorzetter. Je bewijst keer op keer hoe super je bent. Ik hoop dat je snel beter word. En niet meer hoeft te denken aan het ziekenhuis. Je komt er wel door heen dat weet ik zeker, want die super kracht van jou daar kan niemand tegen op!!!

- Veel liefs Anne ( vriendin van Bart )

• 23 Juni 2011 - 19:03

De Stapvriendjes.:

Lieve Janske,

Wat een dag!!! Eigenlijk wel echt een dag van Super Janske. Van het ene uuterste naar het andere. Hopelijk kun je de nacht die gaat komen lekker even bij tanken om morgen gewoon weer zo'n dag te hebben, maar dan zonder terugval. Zet hem op. Laat ze maar weer echt merken dat Super Janske uit Super Heeze er is en laat iedereen maar weer goed versteld staan. Jij kunt Het!!!! Heel veel sterkte.
    Paps en mams Heel veel sterkte!!!!

XXXX De stapvriendjes.

• 23 Juni 2011 - 19:21

Tante Angela:

Hoi Super Janske,

Zoals iedereen hierboven al schrijft: jij bent Super Janske en dat heb je al meerder keren bewezen dus nu ook.
    Het was heerlijk om jou en Meike te horen en zien kletsen, tja en die draaistoel is toch niet echt aan Meike besteed, ze kan dan helemaal niet stilzitten.
    Meike heeft vandaag niet 1 keer in haar broek geplast en zelfs niet in haar luier tijdens haar middagdutje, knap hé! (Ze heeft wel gewoon te drinken gehad...) Gisteren ging dat niet zo goed want ondanks dat ze regelmatig naar de wc ging had ze toch 4 broeken nat. Vandaag ging dat dus stukken beter, ik denk omdat ze jou en papa gezien had.
    Ze is nog mee boodschappen gaan doen en samen met Sietske heeft ze weer heel goed geholpen met boodschappen in- en uitladen. Omdat ze zo lief was en haar broek droog heeft gehouden vandaag heeft ze iets van ons gekregen maar dat moet ze zelf maar vertellen of laten zien.
    Ze heeft ook nog iets moois voor jou gemaakt maar ook dat zie je snel.
    Vanavond is ze bij Rens op de kamer gaan slapen en nadat Rens had voorgelezen lagen ze allebei heel snel te slapen.
    Hopelijk is daar bij jullie de rust ook weer een beetje wedergekeerd en hebben jullie een rustige nacht.

Heel veel lieve groetjes en een dikke knuffel van tante Angela, ome Tan, Bart, Sietske, Rens en Meike

• 23 Juni 2011 - 19:57

Ome Tan:

aanvulling van T angela haar verhaal

Lieve Janske

Daar waar jij iedere keer maar weer traantjes hebt van verdriet door alles wat je meemaakt hebben wij een paar keer per dag traantjes van het lachen om jouw kleine zusje.

Vandaag hebben we weer wat nieuwe Meike-woordjes geleerd :

Ome Ta aaan, taan nie oope 3x
    Ome Ta aan, taan oope maake >>>>>>>> Ome Toine kun je even helpen ik krijg de kraan niet open.

Ome Taaan, oet pakken, oet bakke, oet paakke !!! >>>>> Ome Toine wil je even mijn eten prakken zodat ik snel klaar ben en boodschappen kan doen met tante Angela en Sietske.

Verder kunnen we concluderen dat Meike te vaak bij de Mac Donalds is gaan eten, want van bestek wil ze niets weten. Oké voor soep maakt ze een uitzondering maar de rest gaat toch beter met de hand.

En dan hebben we nog de dolle vijf minuten (soms uitlopend tot een kwartier), hierbij trekt ze gekke bekken, giebeld als een geit en stuiterd door de kamer als een .............

Ik hoop dat jouw zusje je snel kan komen opvrolijken, tot gauw.

grtz'

Ome Tan

• 23 Juni 2011 - 20:17

Leanne:

Hopelijk slaap je al fijn.
    En hopelijk gaat je koorts weer wat zakken en je saturatie stijgen.
    We wachten af hoe het verder zal gaan.
    We leven vanuit hier met jullie mee en we denken aan jullie.
    Een knuffel van Leanne

• 23 Juni 2011 - 21:24

H & H & I:

Hoi SUPER Janske,

Gelukkig heb je vanmiddag toch nog voldoende energie gehad om nog wat te spelen. En anders hebben we naar papa en ome Renier gekeken. Die zeer fanatiek aan het tafeltennissen waren. De uitslag zullen we hier maar niet neerzetten. :)
    Daarna ons uitgezwaaid en waar wij nu nog heeeeeeeel benieuwd naar zijn is de uitslag van de revanche game.

Hopelijk heb je vannacht een goede nacht zonder heftige hoestbuien, koorts en extra zuurstof. Want wat hadden we met je te doen toen je vanmiddag die hoestbui kreeg. Maar Janske zou Janske niet zijn, dat als die bui dan over is ook weer direct te willen gaan fietsen.

Dikke knuffels en kusjes ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 23 Juni 2011 - 21:34

Opa Ijsje:

Ik wilde even laten weten dat er enorm met jullie wordt meegeleefd.
    bijna 6000 keer is deze site vandaag bekeken geweest.
    Ik hoop hiermee jullie en steuntje in jullie rug te hebben kunnen geven.

En ja natuurlijk nu maar hopen dat ie weer snel teruggaat naar het normale niveau , dan gaat het "
    ons" Janske weer beter.

• 23 Juni 2011 - 22:14

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Weer bezoek gehad, daar moet je toch elke keer een beetje van op knappen.
    En dan krijg je toch weer koorts.
    Op en neer gaat het met jou op dit moment, en toch ga je naar school, probeer je te spelen en voor iedereen tijd vrij te maken,
    Ondanks alles blijf je een gezellige Supermeid.
    Laat ons thuis maar vloeken, schelden en tieren omdat het niet gaat zoals het moet met jou.
    En focussen jullie je maar op een snel herstel.
    Heb je trouwens al veel post gehad ?
    Ik vind dat die kamer van jou deze week wel vol moet komen hangen met kaarten.
    Dus ik roep iedereen op om een kaartje te sturen.
    Nou lieverd, doe rustig aan en ik hoop dat je lekker kunt slapen vanacht zonder al te veel toeters en bellen.
    Paps en mams, hou vol.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxxxxxxxxx

• 24 Juni 2011 - 07:15

HOI JANSKE EN FAM.
    IK HOOP DAT JIJ EEN RUSTIGE NACHT HEBT DOORGEMAAKT??
    KRIJG JIJ VANDAAG WEER WAT UITSLAGEN?
    HEB JIJ NOG ONDERSTEUNING VAN HET ZUURSTOFFLESJE MET BRIL?
    IS DE KOORTS GEZAKT?
    WAT WIL IK VEEL WETEN HE'?

VANDAAG KOM JIJ OVER DE ROTSBLOK EN DAN GAAT HET WEER DE GOEDE KANT OP HOOR .
    HUMMEL.
    JANSKE IK WEETJOU KAMER NUMMER NIET MEER ALLEEN QZEE NIJMEGEN ,EN DAAR KAN IK GEEN POST HEEN DOEN DUS OPA IJSJE WIL JIJ HET NOG EEN KEER MAILEN?B.V.D.
    NOU IK WENS JULLIE TOCH EEN DAG ZONDER TEGENSLAGEN MAAR WEL MET VEEL LOL.
    STERKTE FAM BEKS EN NATUURLIJK JANSKE EEN DIKKE VETTE DORRY

• 24 Juni 2011 - 07:25

Opa Ijsje:

kamer 20 en is al doorgegeven aan dorry

• 24 Juni 2011 - 07:49

Janny:

Hallo Super Janske en Familie,

Wat fijn dat skype bestaat kan je zo lekker met je zusjes kan kletsen en zo kunnen ze ook mooi met je meekijken, wat ze er allemaal gebeurd met jou, wat je heb je goed gewerkt in de ziekenhuisschool samen met juf Marije, je werkjes zien er erg goed uit.

Super Janske hou je taai, en een beetje rustig doen he? Niet te hard door de hal crossen, ha, ha,

Heel veel groetjes van de Fam.Vrienten

• 24 Juni 2011 - 07:59

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Je nieuwe adres heb ik al genoteerd.
    Wat heb jij weer veel gedaan gisteren. Bezoek gehad, les gehad, op skype met Meike gekletst, hoestbui doorstaan, door de hal gefietst en ik hoop goed geslapen.
    Helpt het zuurstofbrilletje goed?
    Krijg jij nog meer uitslagen van alle onderzoeken van jouw bloedjes?

Voor vandaag misschien een beetje rustig aan doen zodat het virus zijn weg naar buiten kan vinden. Meestal staat er "UIT" bij deze weg maar ik weet niet of een virus kan lezen!?!
    Dat zou een hoop opluchting geven denk ik als dat vervelende beestje weggewerkt is.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 24 Juni 2011 - 08:47

Bianca:

Veel sterkte Superjanske!
    Ik blijf je verhaal volgen.
    Liefs uit Nijmegen

• 24 Juni 2011 - 09:46

Janske Beks:

Dag lieve mensen,

Bij deze mijn voorlopige adres in Nijmegen:

UMC St. Radboud
    t.a.v. Janske Beks
    Afdeling de Zee kamernr. 20
    Postbus 9101
    6500 HB Nijmegen

Groetjes Janske

Ps alvast bedankt voor de kaarten die al binnen zijn gekomen.

• 24 Juni 2011 - 09:50

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Ik vind het verhaaltje van je grote neef Bart leuk.
    En ik kan me daar wel bij aansluiten.

Succes met alle onderzoeken.

groetjes uit Leende

• 24 Juni 2011 - 14:21

DORRY:

DAG HUMMEL SLAAP LEKKER STRAKS EN IK HOOP DAT JIJ KOORTSVRIJ BENT ?