Voorlopig in Nijmegen - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Voorlopig in Nijmegen - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Voorlopig in Nijmegen

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

22 Juni 2011 | Nederland, Nijmegen

Dag lieve mensen,

Vannacht was het geen prettige nacht. Ik werd vannacht wakker, omdat ik in een hoestbui bleef hangen. Hierdoor kwam er veel slijm mee omhoog en moest ik spugen. Mijn saturatie daalde meteen en dus werd de zuurstof weer gestart. Ook mijn temperatuur werd gemeten en helaas had ik weer koorts. Met een paracetamol lukte het uiteindelijk toch om nog een poosje te slapen.
Gisteren vertelde ik jullie nog trots dat ik weer een boterham had gegeten, maar helaas, vandaag heb ik weer niets gegeten. Op zich niet zo raar, want ik had vanmorgen weer hoge koorts en dan voel je jezelf ook niet happy. Om 10 uur kwam de ziekenhuisjuf om mij les te geven. Papa en mama gingen nog met iemand in het ziekenhuis praten en gingen dus van de kamer af. Dat was niet de bedoeling. Ik moest heel hard huilen en was helemaal overstuur. De juf heeft nog geprobeerd om mijn aandacht te krijgen, maar ik had me zo moe gehuild dat ik in slaap ben gevallen. Toen ik wakker werd waren papa en mama er weer.
Omdat ik nu toch weer hoge koorts heb moest mijn PAC aangeprikt worden, want er moest weer het nodige bloed afgenomen worden. Allemaal kweken op virussen en schimmels. Daarna kon ik meteen door naar de CT-scan. Tutje was daar natuurlijk al vaker geweest, maar voor Dora en olifantje was alles nieuw. Ik heb ze dan ook heel goed begeleid en ze mochten ook achter mij zitten tijdens de scan, zodat ze alles goed konden zien. Daarna was het uiteraard in spanning afwachten op de uitslag.
In spanning afwachten betekent voor mij slapen, want dat is wat ik momenteel toch heel veel doe. Ook om 1 uur vanmiddag had ik nog hoge koorts en tijdens mijn middagdutje kreeg ik ook extra zuurstof, omdat het mijn longen niet lukte om voldoende zuurstof op te nemen. Ondertussen hadden papa en mama al met een dokter gesproken en hadden gehoord dat er in ieder geval geen schimmel in mijn longen zit. Dat was natuurlijk een grote opluchting. Wat het wel is? Het zit in ieder geval in mijn linker- en rechterlong. Het lijkt momenteel zelfs iets meer in mijn rechterlong te zitten. Ook kunnen we zeggen dat het waarschijnlijk geen bacterie is, want door mijn hoge koorts van vandaag kunnen we concluderen dat de antibiotica zijn werk in ieder geval niet heeft gedaan.
Om 3 uur wilde ik naar de grote hal, want de poppendokter was er vandaag. Dat wilde ik wel eens zien. Toen ik mijn sloffen aandeed zag ik ineens oma Hanny en Frans voor de deur staat. Dat vond ik wel leuk. Ook hoorde ik vanaf de gang een hele bekende stem en ik was niet meer te houden. Ik hoorde heel duidelijk de stem van mijn grote zus Lieke. Ik rende dus de gang op en ja hoor, daar was ze dan. Dat was natuurlijk meteen even flink knuffelen met elkaar. Vanaf dat moment gaat het veel beter met mij. Mijn koorts is inmiddels weg (wel verhoging) en ik heb veel gespeeld met Lieke in de hal. Eerst zijn we naar de poppendokter geweest, daarna hebben we gefietst, op het muziekpodium gestaan en gepingpongd. Het kon niet op. Lieke is nog even met mama en oma Hanny naar het Ronald McDonald huis geweest en dat was voor mij tijd om even iets rustiger aan te doen. Toen Lieke uiteindelijk naar huis ging is zij in de buggy gaan zitten en heb ik haar naar de liften geduwd. Ik ga haar wel weer missen.
Ook hebben papa en mama vandaag een gesprek gehad met onze rode draad oncoloog. Zij kwam het goede en minder goede nieuws vertellen. Natuurlijk is het goed nieuws dat ze er zeker van zijn dat ik geen schimmel in mijn longen heb. Het minder goede nieuws is dat ze er vrij zeker van zijn dat ik te maken heb met een virus. Welk virus weten ze nog niet en dat zijn ze nu volop aan het uitzoeken. Dit zijn echter onderzoeken die lang duren en op zijn vroegst op vrijdag hebben we de eerste uitslagen. Daarnaast kun je tegen een virus niet veel meer doen dan uitvirussen. En dat is wat ik dus moet gaan doen. De dokter laat me niet uit Nijmegen vertrekken voordat ze weet dat ik weer helemaal “beter” ben en de chemo weer herstart is. We moeten er dus rekening mee houden dat ons verblijf in Nijmegen nog een hele poos gaat duren. Misschien valt het mee. Zoals de dokter vertelde wordt het een opname van de lange adem. Nog even de tanden op elkaar en volhouden. In het ziekenhuis houden ze me goed in de gaten en ondersteunen ze mij, daar waar nodig. Omdat ik toch nog even hier ben, zal ik even mijn huidige verblijfadres doorgeven, want het is natuurlijk wel fijn als ik de kamer wat kan opvrolijken.

UMC St. Radboud
t.a.v. Janske Beks
Afdeling de Zee kamernr. 20
Postbus 9101
6500 HB Nijmegen

Wil je een keer bij mij op bezoek komen, dan kun je contact opnemen met opa IJsje.

Groetjes Janske

• 22 Juni 2011 - 20:48

L & H Bergmans:

Hallo Janske.

Wat vervelend weer dat je nu in Nijmegen moet blijven en al die onderzoeken zijn niet zo leuk.
    Maar ze zullen wel helpen om je beter te maken en we hebben gelezen dat jij heel goed meewerkt. Goed zo Meidje!
    Zeg Janske het was natuurlijk wel leuk dat je zusje Lieke jou kwam bezoeken. zo kon je weer even gezellig samen zijn. Zelfs je zusje Meike stuurt jou berichtjes, dat vind je natuurlijk ook heel fijn.
    Hier vanuit Ospel wensen we jou van harte beterschap en dat je snel weer naar Heeze kunt gaan.
    Groetjes van ome Harrie tante Liny en tante Anneke uit Ohe en Laak.
    En niet te vergeten wensen ook wij Bertie en Berke jou het allerbeste ook voor je Mamma en Pappa veel sterkte daar in Nijmegen.

• 22 Juni 2011 - 20:56

Herman & Willemieke:

Ha die super Janske,
    Na al die positieve verhalen van een papa die de Alpe d'Huzes beklimt dit..... Wat vervelend
    at je met de topn dichtbij ziek wordt. Zet hem op en wordt snel weer beter dan kun je snel de laatste meters beklimmen. Sterkte allemaal...

Herman en Willemieke

• 22 Juni 2011 - 21:03

Tante Angela:

Hoi Super Janske,

Wat fijn dat je zo 'opknapt' van Lieke's bezoek, maar ik had zondag al gezien dat Lieke een Super zuster is en heel goed voor jou kan zorgen.
    Had je gewonnen van mama met rummicub?
    Het is niet leuk dat je wat langer in Nijmegen moet blijven maar wel goed dat ze het tot de 'bodem' uit gaan zoeken en jou beter gaan maken.
    Met Meike gaat alles goed, ze heeft het prima naar haar zin en waar ik ga, daar gaat Meike.
    Ze zegt dan 'tangela' ik met jou mee ..................
    Ik vind het wel gezellig en ze helpt me ook nog heel goed met blaadjes uit de printer halen en naar mij toebrengen en vanavond heeft ze Bart en Sietske geholpen met de afwas. Ze vond het zelfs jammer dat het al klaar was.
    Maar na gedane arbeid is het goed rusten dus slapen ging heel goed.

Een hele rustige nacht voor allemaal!

Dikke knuffel van tante Angela

• 22 Juni 2011 - 21:12

Opa Ijsje Oma Tumtum:

Een gelukje bij een ongeluk ,, dat nu tutje en Dora ook bij de dokter zijn geweest , en zij nagekeken zijn en dora in verband moest ,,had ze zich bezeerd of iets gebroken?
    Rust goed uit. en Beterschap

• 22 Juni 2011 - 21:17

Jacqueline Eykholt:

Hey Janske,

Schrikken zeg dat je in Nijmegen bent. Gelukkig lees ik dat het al weer een beetje beter met je gaat, na het bezoek van Lieke. Hoe was het met tutje bij de poppendokter? Bijzonder om te zien dat zij altijd met je meegaat en dat tutje ook met papa de Alpe d'huzes beklommen heeft.
    Meisje heel veel sterkte en ik hoop dat je je iedere dag beter gaat voelen zodat je weer snel naar huis kan,

Veel lieve groetjes ook aan je zusjes en papa en mama.

• 22 Juni 2011 - 21:21

Fam Van Gaal :

Hey Kanjers!!

Wat vervelend zeg dat je nu weer even in Nijmegen moet blijven. Maar we weten dat ze dat om maar 1 ding doen. En dat is zorgen dat jij die top haalt en ze je beter kunnen maken.
    En wat kun jij goed helpen met het werken zeg! Zuster Janske is aan het werk;-)
    Hopelijk hebben jullie vannacht allemaal een goede nacht. En dat de zuster van de nacht zich maar gaat vervelen met je! Dat zullen wij als goed teken zien. Want als die zuster niets te doen heeft is het met jouw goed of niet dan.
    Wat een mooie foto van de knuffel tussen de zusjes Beks en zo te zien knap je er van op.

Kanjers zoals Renske elke dag zeg
    Sweet Dreams
    X uit de Biestermannen

• 22 Juni 2011 - 21:43

Janny:

Hallo Super Janske en Familie,

Wat ben jij toch een kanjer, zo goed mee werken toen je in de scan ging, genieten van het bezoek wat je krijgt, en toch nog lekker kunnen spelen.
    De top bereiken is erg zwaar, maar Janske hou vol je bent er bijna,

Heel veel groetjes van de Fam.vrienten

• 22 Juni 2011 - 21:58

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Langer in Nijmegen blijven is misschien niet leuk maar op dit moment wel het beste voor jou.
    Laat de logen eerst maar eens goed uitzoeken hoe ze jou weer fit genoeg krijgen om het laatste stuk van je beklimming thuis te doen.
    Wat goed van je dat je Dora en Olifantje de scan hebt uitgelegd, anders hadden ze er natuurlijk niets van gesnapt.
    Fijn dat ze jouw met z'n drieen zo goed ondersteunen, want Tutje is er natuurlijk ook bij.
    En we merken wel dat je zus je beste medicijn was vandaag.
    Fijn dat je gezellig bezoek krijgt.
    En dat vele slapen is niet erg hoor meis, dat is nu juist goed voor jou.
    Ik hoop dat je vannacht wel lekker kunt slapen.
    Doe de groeten aan papa en mama en je zusjes natuurlijk.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 22 Juni 2011 - 22:37

Leontien:

Lieve Zjanske,
    Wat naar dat je je weer zo iek voelt en in het zh moet blijven.
    Ik ga duimen dat je snel opknapt en de beestjes weer uit je longen zijn.
    Groetjes Leontien

• 23 Juni 2011 - 05:28

Lambert En Tineke:

Hoi Janske!!

Jij wordt wel en handige tante,he! Allerlei medische handelingen die jij ondertussen al zelf kunt doen. Als je later groot bent weet jij tenminste wat je worden kunt!! Wat een goede medicijn is die grote zus van jou, gaat daar zo maar even je koorts van zakken! Fijn dat het even erg gezellig was. Voor de rest......... ja, we hopen dat ze snel weten welk virus jou zo plaagt. En dat je niet zo héél lang doet over dat uitvirussen!!

Veel sterkte voor jou en de rest van je cluppie!!!

groetjes uit een regenachtig Hilversum

• 23 Juni 2011 - 07:00

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Tja wat moeten we daar weer opzeggen.
    Jammer dat het zo moet ....dat je niet gewoon lekker thuis kunt zijn. Maar ja het is erg genoeg niet anders........
    Veel succes daar met zijn alle in het ziekenhuis.

Groetjes uit Leende

• 23 Juni 2011 - 07:05

De Stapvriendjes....:

Hallo Lieve Janske,

Het was voor ons wel weer even schrikken toen mama ons vertelde dat Janske weer in Nijnegen in het ziekenhuis lag.....
    De plannen zijn al weer boven tafel gehaald om te zorgen dat de de stapvriendjes boven aan het lijstje blijven staan...En niet al die lieve broeders daar in nijmegen of andere concurrentie waar wij ons zorgen om maken.................
    Onze gedachte was gelijk we waren erg hard op weg naar de top, helaas val je dan weer een klein stukje terug........ Nu hopen we heel hard voor je dat ze snel de oorzaak vinden.
    Zodat we met zijn alle verder kunnen klimmen naar die mooie top.......

Geweldig om te lezen dat na het bezoek van Lieke het gelukkig weer wat beter gaat.......
    En laat ze nog maar eens zien wie Super Janske is, enne als de dokters, zuster vervelend gaan worden roep je je Stapvriendjes maar even.......

Heel veel dikke knuffels van,
    Jens, Brent, Daisy Sven en Fenne

• 23 Juni 2011 - 07:11

DORRY:

HOI JANSKE EN FAM.
    WAT EEN DRUK GEBEUREN IN NIJMEGEN .
    EN DAT ALLEMAAL MET JOU IN DE HOOFDROL.
    BETER VAN NIET MAAR NU BEN JIJ DAAR OP DE GOEDE PLAATS.
    EN DAN HEEL DE KNUFFELS BIJ JOU .
    EN DAN KOMT DIE GEWELDIGE LIEKE OOK NOG EENS OP BEZOEK?
    WEER MOOIE OPNAMEN MET DOKTER JANSKE IN DE HOOFDROL.
    JIJ HEBT OOK NOG JE BEST GEDAAN MET SPELEN SUPER ZEG.
    EN VAN DAT BROOD WAT JIJ NIET KON ETEN SNAPT TOCH IEDEREEN.
    MAAR GELUKKIG HEB JIJ JOU RUGZAK MET VLOEIBAAR IN GEVAL VAN NOOD HUMMEL.
    FIJN DAT JIJ JOU KNUFFELS EENS GOED KON LATEN ONDERZOEKEN?
    MAAR DORA KREEG VERBAND ?WAT HAD ZIE.EN WIST JIJ DAT AL EERDER, LAAT HET IN HET VERVOLG WETEN DAN KAN IK OOK VOOR DORA FIKKEN.
    MET TUTJE WAS DENK IK ALLES GOED?
    NOU LIEFERD HOU NOG EVEN VOL EN JOKE EN FERRIE OOK TOT ZE WETEN WAT ER ECHT AAN DE HAND IS STERKTE EN GELOOF EN DE HELE MIK MAK WENS IK JULLIE EEN DIKKE VETTE DORRY

• 23 Juni 2011 - 07:20

Judith, Ron, Wout, ?:

Dag lieve meid,

Wat een gedoe toch allemaal.
    We hebben bewondering voor jou en voor iedereen om je heen.
    Uiteraard duimen we, brandt het kaarsje en denken we aan jullie!
    Zet 'm op!

• 23 Juni 2011 - 08:30

hoi Janske en de Rest.

Als er wat nieuws is , bellen jullie ons altijd direct , maar misschien ook fijn voor alle volgers op deze site om in het kort wat te melden. Doe je dat Janske ?

nou de groetjes van ons en probeer er een fijne dag van te maken jullie 3en.

• 23 Juni 2011 - 08:32

Opa Ijsje Oma Tumtum:

Natuurlijk als er wat te melden valt hé ..... opa opa opa toch

• 23 Juni 2011 - 11:47

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Zo te zien ben jij weer in de magnetom geweest.
    En wat fijn dat olifantje en Dora mee mochten zodat zij ook weten hoe dat allemaal gaat.
    Daarna ook nog bij de poppendokter geweest. Ik hoop dat Tutje helemaal in orde is en dat het verband bij Dora alleen maar was om te oefenen?

Leuk dat jij bezoek hebt gehad en ook nog van Lieke.
    Toch fijn als je grote zus bij je is zodat je genoeg afleiding hebt en ook nog even fijn kan spelen.

Het kaarsje brandt hier en ik hoop dat dit vervelende virus snel verdwijnt.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 23 Juni 2011 - 16:13

Leanne:

Hoi Janske!
    Je bent druk bezig geweest zeg, tussen de momenten van slaap door dan.
    Spelletjes gespeeld, naar de poppendokter geweest, in een hele grote buis gegaan en zelfs nog de zusters geholpen zo te zien...
    Maar niet te vergeten je hebt bezoek gehad! Wat leuk dat Lieke met oma Hannie en Frans is gekomen. Wat fijn om te zien dat jullie weer hebben kunnen knuffelen. Gezellig!
    En nu wachten op de uitslagen... Hopelijk vallen ze gunstig uit en komen ze te weten waarom je zo ziek bent. We horen of lezen het wel.
    We duimen voor je en maak er het beste van daar!
    Groetjes Leanne en ook van Walter.
    Doe je ook de groetjes aan papa en mama?

• 23 Juni 2011 - 16:45

Marian En Maarten:

Lieve Janske,

Wat weer een onderzoeken, zeg. Op de foto's kunnen we zien dat je je ook wel ziek voelt, en dat zegt wel wat. Want dat je al een hele poos ziek bent, dat weten we natuurlijk. Je bent nu eigenlijk dubbel ziek, en dat met de top in zicht voor die ene ziekte!
    Wel heel fijn dat het die schimmels niet zijn! (elk nadeel heb z'n voordeel)
    Uitrusten, af en toe mama en papa bezighouden en dan maar hopen op een snelle uitslag.

Een dikke kus voor jullie alle drie in Nijmegen.
    En voor Lieke in Heeze en voor Meike in Valkenswaard.