Een Dexa-kraal verdient - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Een Dexa-kraal verdient - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Een Dexa-kraal verdient

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

03 April 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

We hebben een andere manier gevonden om de Dexa draak een beetje onder de knie te houden. Dat is door te zorgen dat de dag helemaal vol gepland staat. Dat hebben we gisteren uitgeprobeerd en eigenlijk is dat prima bevallen. Het vergt de nodige planning en papa en mama zijn ’s avonds helemaal opgebrand, maar het draakje houdt zich dan toch relatief rustig.
Gisteren stond ome Renier al om half zeven op de stoep. Hij kwam nog even gedag zeggen en is daarna vertrokken naar Marokko. Papa en mama hebben hem nog even gesproken, wij hebben hem niet meer gezien, want wij lagen nog lekker in ons eigen bed of in mijn geval in het bed van papa en mama. Niet veel later zijn wij ook opgestaan en hebben heerlijk ontbeten. Na het ontbijt was het tijd voor een ritje in de bakfiets. Samen met mama zijn wij naar de bakker gegaan. Eenmaal thuis kwamen oma Hanny en Frans op de koffie. Het was al lekker weer, dus we hebben buiten gezeten. Oma Hanny en Frans kwamen Lieke halen, want zij mocht mee naar de stad voor haar verjaardag. Daar mocht ze nieuwe schoenen gaan kopen en naar wat later bleek, ook nog kleren.
Meike en ik zijn samen in de tuin gaan spelen en hebben mama geholpen in de moestuin. Er is weer een gedeelte omgespit en de aardappelen zitten nu ook in de grond. Ik werd er wel moe van, dus ben weer heel vroeg terug naar bed gegaan. Dat was maar goed ook, want ik moest er ook weer op tijd uit. Dat wist ik, dus ik was nog wat eerder wakker geworden. Ondertussen was papa al vertrokken op de fiets naar ons koffie adres. Ik heb dan ook telkens aan mama gevraagd wanneer wij ook gingen en het duurde voor mij veel te lang voor we gingen. Uiteindelijk zijn wij met de auto naar Venray gereden en zijn op de koffie geweest bij Judith, Wout en ?. Nu zullen jullie zeggen dat Ron daar ook bij hoort, dat is ook zo, maar hij was gisteren niet thuis.
Nou moet ik wel weer een waarschuwing geven aan mijn stapvriendjes, want jullie en onze ouders kunnen op zaterdagavond wel gezellig spelletjes gaan spelen, ondertussen ga ik overdag naar andere jongetjes toe. En ik moet zeggen dat het reuze gezellig was. De tuin was 1 groot kinder speelparadijs en wij voelden ons dan ook direct thuis. Ik vond het ook heel leuk om nu met eigen ogen te zien dat Judith een baby’tje in haar buik heeft. Judith had ook nog stroopwafels in huis gehaald, maar die hoefde ik niet. Toen we onderweg waren naar huis vroeg ik wel aan mama of ze nog stroopwafels had, want daar had ik wel zin in.
Weer thuis aangekomen stond de bus van de familie Prinsen al voor de deur. We hadden namelijk ook nog afgesproken om met hen te gaan BBQ-en. Het was weer lekker weer en wie ons een beetje kent, weet dat dan de BBQ meestal aan is. In dit geval was ome Tan chef kok, want papa zat nog op zijn fietsje te zwoegen om thuis te komen. Wij hebben vooral lekker gespeeld met Bart, Sietske en Rens. Inmiddels was Lieke ook weer thuisgekomen. Het was heel gezellig en na een poosje kwam papa ook flink bezweet thuis. Toen hij een beetje was bijgekomen van de rit kon hij ook aanschuiven en hebben we heerlijk gegeten en natuurlijk nog heel veel gespeeld. Volgens mij noemen ze dat zoiets als “ouderwets gezellig”.
Er werd ook nog een hele poos touwtje gesprongen en we mochten lang opblijven. Toen zuster Els kwam, waren wij nog in de tuin aan het buitenspelen. Zuster Els zag dat we aan het touwtje springen waren en zij wilde ook nog wel eens kijken of ze dat kon. En ja hoor, het ging haar heel goed af. We hebben haar dan ook een groot applaus gegeven. Nadat alles opgeruimd was ging de familie Prinsen naar huis en papa en mama gingen dus naar de papa’s en mama’s van de stapvriendjes. Dat was het moment dat ik toch wel last kreeg van het draakje. Zuster Els ging mij in bed leggen, maar ik wilde dat papa en mama dat deden en daar heb ik behoorlijk wat heisa over gemaakt. Gelukkig weten papa, mama en zuster Els hier redelijk goed mee om te gaan. Papa en mama zijn gegaan en zuster Els heeft mij rustig gekregen.
Na zo’n inspannende zaterdag was het vandaag een relax zondag. We hebben wat gewandeld, gespeeld, geknutseld en geluierd. Je kent dat wel, zo’n zondag zondag. Aan het einde van de dag kreeg ik nog een nieuwe kraal die ik niet eerder had gehad. Dat komt omdat hij nieuw is. Ome Tan en tante Angela hebben in het verleden contact gehad met de VOKK. Zij hebben toen aangegeven dat de kralenketting een super initiatief is, maar dat er een kraal ontbreekt. Ook vele anderen uit de omgeving van een kankerpatiëntje hebben dit aangegeven. Er was namelijk geen “beloning” voor de Dexa periode. Nu is die kraal er wel gekomen. Als jullie op de foto goed kijken zien jullie een gezichtje dat niet zo heel vrolijk kijkt. Helemaal passend dus bij deze periode. Nu krijgen we, alle kankerpatiëntjes, na elke Dexa periode dus een Dexa kraal. Deze kraal komt aan mijn kralenketting, al vind ik wel dat dit een kraal is die het hele gezin verdient, dus de ene keer mag Lieke en de andere keer Meike deze kraal aan mijn ketting rijgen.

Groetjes Janske

  • 03 April 2011 - 21:31

    Joli Claes:

    Ha Janske en familie

    Wat een goed idee om een dexadag zo vol te proppen dat je geen tijd hebt om er aan te denken.
    En wat geweldig dat er eindelijk een beloningskraal is voor de dexaperiode.
    Die heb[ben] je [jullie] dubbel en dwars verdiend.
    Jullie hebben al lekker ge-bbq't dit weekend, en genoten van het mooie weer.
    Papa Ferry viel het mee of tegen om op en neer naar Verray te fietsen?
    Morgen weer naar school, dus veel plezier.

    Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxxx

  • 04 April 2011 - 06:09

    Frank En Heidi :

    Hallo Super Janske

    Zo heb je toch nog een leuk weekend gehad. En dan gaat de tijd ook weer wat sneller...........weer een dexa week voorbij. Weer eentje minder.

    Wat een "blunder" dat er nog geen dexakraal was. Wat goed maar dat je tante Angela en Ome Tan hebt. Ook voor de andere kindjes die zo'n vervelende weken hebben. Maar had de kraal niet draken groen moeten zijn?

    Veel plezier weer op school

    Groetjes uit Leende

  • 04 April 2011 - 06:49

    DORRY:

    HOI JANSKE FAM EN DE REST.
    WAT EEN PRACHTIGE DEXA KRAAL WEL GOED VAN TANTE ANGELA OM DAAR VOOR TE ZORGEN.EN OME TAN NATUURLIJK
    EN INDERDAAD ALS JIJ HET ERG DRUK HEBT KUN JIJ NIET AAN DEXA DENKEN OF HEEL WAT MINDER.
    DE FOTO'S WEER MOOI VOORAL JOU KOPJE HUMMEL.
    NU WEER NAAR SCHOOL OF NAAR NIJMEGEN??????
    WEER EEN DEXA KUUR EROP ZITTEN HET BEGINT NU VLUG TE KORTEN MEIS?
    EN DAN DE MOESTUIN OP ORDE?
    HEBBEN JULLIE VEEL GROENTEN GEZET?OF ALLEEN MAAR ERPELS????
    NU EEN FIJNE DAG EN NACHT .
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY


  • 04 April 2011 - 08:51

    Nicole:

    Hey Super Janske!!

    Echt een hele mooi kraal zeg. Maar wat goed van die oom en tante van jouw!! Ik zeg wat een kanjers zijn dat..
    En jij hebt we veel afspraakjes zeg! Moeten die jongens zich echt zorgen gaan maken? Of doe jij dit gewoon om hun te pesten? Want ja jullie mogen nu toch nog niet op stap van de papa's en mama's. Dus ik vind het wel heel slim van je dat je onder tussen ook met andere mannen afspreekt. Wie weet kun je dan laten ook met hun gaan stappen. Voor als die andere op kamp zijn of zo.

    X Nicole

  • 04 April 2011 - 11:14

    Judith, Ron, Wout, ?:

    Lief gezin,

    Ook wij vonden het reuze gezellig, de afspraak voor een keertje spelen bij jullie die maken we ongetwijfeld een keer.
    Fijn om met jullie te praten, te zien dat Ferry die alp met een vinger in de neus gaat halen; z'n snelheid lag zo hoog dat hij de nummers op de huizen niet eens meer goed zag, gefocust op het fietsen, knooppunt gemist, verkeerd huisnummer in het hoofd en dus zagen Wout en ik alleen nog iets groens voorbij flitsen...Daarna hebben we hem zwaaiend naar de koffie gehaald!

    Jullie zijn kanjers met een hoofdletter K; allemaal. Wat doet zo'n lachje op de snoeten van de kids toch goed.
    Wout raakte de middag niet uitgepraat over Janske en Meike, vanmorgen op het Kabouterhuis vertelde hij dat jullie bij hem gespeeld hadden en dat hij voor Janske Ridder Wout wilde zijn.
    Waarom? vroeg juf Nicole; Janske is ziek en iedereen mag heel voorzichtig zijn anders vertel ik het aan die z'n papa en mama.

    Die kanjerkraal is top! Goed idee van al die mensen en speciaal van het super Janske team!

    Zet 'm op!

  • 04 April 2011 - 18:54

    Janny:

    Hallo Super Janske en Familie,

    Wat fijn dat je het zo druk hebt Janske, zo gaat de Dexa week lekker vlug voorbij, en dan is het erg mooi dat je de dexa kraal krijgt die verdien je dan dubbel en dwars.
    En dan heerlijk genieten van het mooie weer met een heerlijke BBQ.
    Papa goed aanmoedigen met zijn tochten op de fiets dan kan hij met gemak de berg op.
    Janske heel veel sterkte,

    Groetjes Fam.Vrienten

  • 05 April 2011 - 07:03

    DORRY:

    HOI JANSKE PANSKE KEVERTJE EN ALLE TORREN.
    DEXA IS WEER WEG .
    DUS NU KUN JIJ WEER BETER GENIETEN EN ETEN ALS HET GOED IS MEISJE.
    LEKKER WEEKEND MET MOOI WEER WAT WIL EEN MENS NOG MEER?
    EN DE PAASHAAS IS OP KOMST DAT BEEST VERSTOPT EIEREN EEN HEEL ANDER TYPE ALS DEXA HUMMEL.
    NU EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Heeze

Janske

Een reisverslag van Super Janske (Janske Beks) naar een kankervrij bestaan. Op 6 juli 2009 is bij haar op 2-jarige leeftijd Leukemie (ALL) vastgesteld. Dagelijks brengt zij verslag uit over wat haar die dag bezig heeft gehouden.

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 2266354

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 31 December 2020

De wereld van Ke3

06 Juli 2009 - 03 Augustus 2011

Mijn reis naar een kankervrij bestaan

Landen bezocht: