Mijn eerste rapport - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Mijn eerste rapport - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Mijn eerste rapport

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

19 Maart 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Het is niet alleen voor jullie wennen, maar ook voor mij. Het is af en toe wel lekker rustig 's avonds om niet te schrijven, maar de volgende dag denk je dan weer dat je nog van alles te vertellen had. En dat was vandaag niet anders. Gisteren heb ik namelijk mijn eerste schoolrapport gekregen. De voorkant alleen is al gaaf, want daar staat op:

Rapport
Katholieke basisschool Dirk Hezius Heeze
Naam: Janske Beks
Schooljaar: 2010-2011 Groep: 1/2B

Gaaf he!. Het is dus echt mijn rapport van het jaar 2010-2011. Ik vind het nu al een uniek document en heeft dus wel een hele speciale betekenis voor mij. En dan heb ik het nog niet over de inhoud, want dat mag ik met zeer veel trots aan iedereen vertellen. Eigenlijk doe ik het gewoon keigoed op school. Er is maar 1 klein aandachtspuntje en dat is ook onmogelijk om dat nu te verbeteren. Met al die chemo in mijn lijf die ook op mijn zenuwuiteinden werken, loopt mijn vaardigheid bij spel en bewegen iets achter. Nou, als dat alles is.
Ik heb zelfs al zitten denken, want ja dat doe je als je zo'n goed rapport hebt. Ik ga nu maar halve dagen naar school, ik mis links en rechts wat dagen en ben pas later ingestroomd. Toch heb ik een goed rapport. De basisschool duurt in principe 8 jaar. Ik doe het nu in halve dagen, dus dat wil zeggen dat als ik hele dagen naar school ga, ik eens zo snel ga. Dat wil zeggen dat ik over een jaar of 4 wel klaar moet zijn met de basisschool, of loop ik nu te hard van stapel? Nee, laat mij de komende jaren maar lekker kind zijn, want daarin heb ik nog wel het een en ander in te halen.
Jullie begrijpen dat als ik mijn rapport heb gehad, ook Lieke haar rapport heeft gekregen. Ook zij doet het super goed. Dat is natuurlijk ook ontzettend knap van haar, want ook zij heeft het natuurlijk niet makkelijk met wat er thuis allemaal gebeurd en dan doet ze het toch zo goed op school. Ik ben dan ook heel erg trots op haar. En dan zorgt ze op school ook nog voor mij als dat nodig is, met recht een Super Zus.
Na al die goede schoolprestaties is het nu weer tijd om te genieten van het weekend en met dit weer lukt dat wel. Als we met zo'n weer naar buiten kunnen, dan lijken we net koetjes. We springen alle kanten op. Zeker vandaag, want Rens is alweer hier komen spelen vanmiddag. Echt vet dat het weer zo goed met hem gaat. Ook Sietske heeft vanmiddag hier gespeeld. We hebben de schommel weer buitengezet, want mijn huid zal daar hopelijk wel weer tegenkunnen. Het is toch fijner om in de buitenlucht te schommelen, al was het ook wel fijn dat we de hele herfst en winter binnen hebben kunnen schommelen.
Vanmorgen zijn mama, tante Angela, Sietske en Lieke naar de Kinderbeurs in Sterksel geweest. Daar stonden ze in een standje met het cd/boekje 'Super Janske'. De Kinderbeurs Sterksel wordt twee maal per jaar georganiseerd. Zowel in het voorjaar als in het najaar worden tweedehands kinderkleding, speelgoed en babyartikelen ter verkoop aangeboden.
De opbrengst van de beurs wordt geheel geschonken aan KIKA en de NINA-foundation. Een geweldige initiatief. Voor meer info: http://www.kinderbeurssterksel.nl
Morgen wordt weer een leuke dag in Arcen, want ome Hans, tante Hariette en Imke hebben dan open dag. Nu ga ik maar lekker slapen, zodat ik morgen weer fit ben.

Groetjes Janske

• 19 Maart 2011 - 19:28

Fam. Vrienten:

Ha SUPER Janske

Wat een rapport, om trots op te zijn!!!
    Ook op school doe jij je naam eer aan.
    Gaaf om te lezen dat Lieke het ook SUPER goed doet.
    (Gaaf hè Janske om een Lieke als zus te hebben, ik weet hoe het is ;-) )
    Fijn weekend en geniet van elkaar!

Groetjes de fam. Vrienten

• 19 Maart 2011 - 20:03

Ome Renier:

Ha Janske,

Zo, dat vind ik wel knap om met halve dagen zo'n rapport te halen! Dat is ideaal want dan hoef je volgend jaar maar voor de helft van de tijd op te letten!! ;)

Ook goed om te horen dat het met Rens allemaal goed gaat.
    Fijne weekend verder!!
    Liefs, Ome Renier

• 19 Maart 2011 - 22:00

H & H & I:

Hoi SUPER Janske,

Wat goed van jou een eerste rapport. Daar kun je met recht heeeeeeeeeeeel erg trots op zijn !!
    Tot morgen.

Dikke knuffels en kusjes ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 19 Maart 2011 - 22:38

Ineke En Peter:

Heerlijk Janske, om al die goede berichten van jou te horen. We zullen heel hard duimen, dat je op deze manier al de maanden, die nog te gaan zijn door komt.
    Geniet nu maar met zijn allen van het lente weekend.
    Lieve groetjes van ons

• 19 Maart 2011 - 22:39

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Wat knap,zo'n goed rapport.
    En Lieke ook al.
    De superzusjes Beks.
    Doe maar lekker 8 jaar over de basisschool, en geniet van het kind zijn.
    Fijn he, dat mooie weer, kun je weer heerlijk buiten spelen in die grote tuin van jullie.
    Geniet morgen van de open dag bij de familie vd Berg.
    Doe de groetjes aan allemaal en veel plezier.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxxx

• 20 Maart 2011 - 08:22

DORRY:

HOI JANSKE FAM EN DE REST.
    KEI VET HOE JULLIE HET DOEN OP SCHOOL .
    EN LIEKE IS OOK EEN SUPER MEISJE.MEIKE OOK HOOR, EN JOKE OOK
    WAT GAAN JULLIE WEER LEUKEN DINGEN DOEN ZONDAG GAAF OPEN DAG BIJ DE HAK PAARDEN.
    MEISJE PROBEER TE GENIETEN VAN ALLES,EN DAN HET VOORJAAR IN DE LUCHT GEWELDIG.
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 20 Maart 2011 - 08:41

Marleen:

He SuperJanske en Super Lieke,

Wat Super dat jullie zo'n mooi rapport hebben gekregen van school! Kei goed gedaan! Ik vind dat echt heel knap, want jullie maken nogal wat mee. Ga zo door super meisjes :)
    En geniet van het mooie weer, dat ga ik ook doen.

groetjes Marleen

• 20 Maart 2011 - 09:03

Krisna Reinders:

Hoi,

Een dikke pluim voor jullie met zo'n super rapporten!

Geniet van het heerlijke weer!

Liefs Krisna

• 20 Maart 2011 - 09:47

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Wat gaaf! Je eerste rapport. Gefeliciteerd.
    En dan ook nog helemaal goed in de helft van de tijd. Geweldig goed gedaan.
    En Lieke is ook al zo'n knapperd. Super, super zijn jullie.

Vandaag veel plezier bij de paarden en geniet van het heerlijke weer.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda.

• 20 Maart 2011 - 09:56

Nicole Van Gaal:

Hey Super Janske

Wat stoer zeg je rapport. En ik denk dat papa en mama wel heel erg trots op jullie zullen zijn.
    En wat heerlijk he dat je nu weer buiten kan schommelen. Maar als het nu zo mooi weer blijft als gister dat jullie elke dag van jullie mooie tuin kunnen genieten.

Een hele fijne zondag en veel plezier in het Limburgse land.
    X Nicole Gijs Renske en Bram

• 20 Maart 2011 - 18:55

Judith, Ron, Wout, ?:

Hallo lieve allemaal,

Helemaal goed, zo'n rapporten!! Een centimeter erbij voor allemaal van trots!
    Wat is het heerlijk speelweer geweest; het zal bij de opendag wel lekker druk en gezellig geweest zijn met zo'n lente zonnetje, of niet?

Zet 'm op!