Lieve Rens, heel veel beterschap! - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Lieve Rens, heel veel beterschap! - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Lieve Rens, heel veel beterschap!

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

09 Maart 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

De nacht ben ik gelukkig goed doorgekomen. Ik heb tot ongeveer 2 uur in mijn eigen bed geslapen en toen riep ik papa en mama. Binnen anderhalve seconde stonden ze op mijn kamer en toen ik vertelde dat ik bij hun in bed verder wilde slapen, was dat geen enkel probleem. Vanaf dat moment hebben zij ook rustig kunnen slapen, omdat ze op deze manier mij dicht bij zich hadden. Het was mij ook al opgevallen dat ze mij goed in de gaten wilde houden, want normaal is de deur van mijn slaapkamer dicht, maar nu stond hij open, zodat ze mij goed konden horen. Ik heb ze vanmorgen dan ook netjes verteld dat het mij wel was opgevallen.
Vanmorgen was het rustig, want mijn zusjes sliepen bij opa IJsje en oma Tumtum. Ook Bart sliep bij opa en oma en kwam vanmorgen keurig de krant halen. Mama, papa en ik gingen naar het Nijmegen ziekenhuis. Dit stond toch al op de planning en kwam nu goed uit. Natuurlijk waren we vanmorgen benieuwd naar mijn temperatuur, maar met de extra medicatie van gisteren heb ik deze vannacht keurig terug kunnen brengen naar laag in de 36. Koortsvrij dus. Dat was een goed begin van de dag, wat daarna veranderde, want ik moest weer beginnen aan de Dexa. We tellen gewoon verder af, dus over een week hebben we weer een Dexa periode minder.
In Nijmegen werd er eerst goed overlegd over welke bloedjes ze allemaal van mij wilde hebben. Dit waren er vandaag heeeeeeel erg veel en dus werd het opgesplitst in twee fases, dit werden er uiteindelijk drie, maar dat is een detail. Eerst de vingerprik voor een nieuw bloedbeeld en CRP bepaling. Het bloed was nagenoeg gelijk gebleven met gisterenavond en het CRP (ontstekingswaarde) was wel iets verder gestegen. Dokter Jos heeft mij nog extra goed nagekeken en gaf aan dat hij er vertrouwen in heeft dat ik dit beestje, wat het dan ook mag zijn, zelf onder controle ga krijgen. Ik mocht zelfs alweer stoppen met de hydrocortison. De antibiotica moet ik nog wel innemen en vandaag kreeg ik ook weer weerstand uit een potje. Dit helpt natuurlijk allemaal mee, zodat ik het niet helemaal alleen hoef te doen.
Bij het aanprikken van de lijn werden de nodige buisjes tevoorschijn gehaald. Zoals ik al eerder verteld heb, hebben ze een soort van mutatie ontdekt in mijn DNA. Deze zou er voor zorgen dat ik de Asparaginase anders afbreek dan men verwacht. Het onderzoek heeft weer veel opgeleverd en hier willen ze graag verder in gaan, zodat ze kinderen met dezelfde afwijking later beter kunnen helpen en de behandeling zo kunnen afstemmen dat ze minder risico lopen. Op dit hele verhaal kom ik nog wel een keer uitgebreid op terug. Voor mij betekende dit nu alleen dat ik wat meer bloed moest afgeven. Het mooie is dat ze van dit bloed nog meer bloed gaan maken, zodat ze straks niet weer extra nodig hebben, maar daar snap ik zelf eigenlijk niets van. Ik heb ze alleen gezegd dat ze geen nieuwe Janske moeten gaan maken, want er is maar 1 Super Janske.
Na het afnemen van het bloed kreeg ik de Chemo Kaspers. Wat dat betreft zijn ze in het ziekenhuis niet flauw. Als je iets afgeeft krijg je er ook iets voor terug. De volle lading MTX en Vincristine kreeg ik. De chemo die ik thuis krijg blijft deze week nog op 50% staan, zodat ik ook nog een beetje de kans krijg om het beestje uit mijn lichaam te jagen. Misschien dat de Dexa ook nog wel meehelpt om dit beestje weg te jagen, want iedereen wordt bang van het Dexa draakje. Van de andere kant vind ik het ook prima als hij zich rustig houdt. Als laatste moest ik vandaag nog een paar uur aan de paal voor de Immunoglobunine. De weerstand uit het potje. Dit was het moment voor mij en papa om eens lekker bij te tanken en we hebben dan ook heerlijk liggen slapen. Hierna konden we weer naar huis. Ingeborg en Stef waren mijn zusjes al in bad aan het zetten toen wij thuis kwamen. Ik ben ook nog even in bad gedoken en daarna heerlijk naar mijn eigen bedje, weer gezellig bij mijn zussen op de kamer. Dat het gezellig was, dat hoorden papa en mama ook, want we hebben nog een hele tijd gekletst.
Nu even een heel ander verhaal, want gisteren heb ik jullie al laten weten dat er ook wat tegenslagen waren tijdens de carnaval. Zo waren er de nodige zieken en moest het programma ook flexibel toegepast worden. Het meest vervelende (en dat is zacht uitgedrukt) was toch zeker dat Rens tijdens de carnaval op zijn hoofd is gevallen. Hij is naar de dokter geweest en men dacht aan een hersenschudding. Vandaag is hij terug geweest naar de dokter en blijkt hij een schedelbasisfractuur te hebben. Hij heeft dan ook heel veel hoofdpijn en moet heel veel rust hebben. Dat laatste is wel balen, want ik zou hem heel graag willen bezoeken, maar dat kan nu dus even niet. Vandaar dat ik hem vanaf deze plaats heel veel beterschap wil wensen en ik hoop dat zijn hoofdpijn vlug minder wordt. In ieder geval alvast een hele dikke knuffel van mij, mijn zusjes en papa en mama.

Groetjes Janske

• 10 Maart 2011 - 05:27

DORRY:

HOI JANSKE FAM. EN ALLE ANDEREN.
    WEER BEST GOED VOOR JOU DOEN MEISJE, IK MAILDE GISTEREN TOCH AL DAT JIJ MEER WEERSTAND KRIJGT ,HET MOET NATUURLIJK OOK NOG UIT EEN POTJE ERBIJ MAAR JIJ WORDT STEEDS STERKER.
    RENS NONDE JU DAT IS NIET ZO GEWELDIG JONGEN .
    HEEL VEEL STERKTE EN BETERSCHAP OOK VOOR JOU OUDERS .
    JANSKE DEXA HEEFT ZICH AL EEN PAAR KEER BETER GEDRAGEN ,MISSCHIEN NU WEL WEER .
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 10 Maart 2011 - 08:12

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Nou succes maar weer met die stomme draak.
    Ga hem maar weer te lijf met allemaal lekkere dingen.

En Rens toch.......wa doe je nu.
    En zo val je van het een in het ander.
    Heel veel Beterschap.

Groetjes uit Leende

• 10 Maart 2011 - 09:28

Cor En Diny.:

Hallo Super Janske.

Zo de carnaval zit er weer op voor dit jaar, hebben jullie een fijne carnaval gehad? wel jammer dat Rens op zijn hoofd is gevallen. Rens van harte beterschap en de familie Prinsen sterkte.
    Janske nou maar proberen om het draakje weg bij jou te houden, want zo'n vervelend beestje kan je beter niet in jou hebben.
    Zo zeg, jij en Papa hebben lekker een dutje kunnen doen in het ziekenhuis om eem beetje bij te komen van al dat feesten, zo zie je maar als je moe bent kan je overal slapen.
    allemaal nog een fijne en rustige vakantie en de lieve groetjes van Ome Coe en Tante Diny van Zesgehuchten. Voor iedereen een hele dikke pakkert. Houdoe he!!!!!!!!.

• 10 Maart 2011 - 10:47

Leanne:

Ik heb zeker genoten van een hele fijne carnaval! Wat vond ik het fijn dat ik jou ook nog een paar keer heb gezien in het bessumpaleis!
    Enja wat jammer dat jullie er dinsdagavond niet bij konden zijn, maargoed daar kunnen jullie niets aan doen! Lieke heeft goed gedanst, ik heb genoten van een hele fijne confetti douche (die kom ik nu nog overal tegen) en nogmaals van het liedje "Prinses" van K3. Het liedje wat jullie met de showgroep hebben gedaan met het ontbijt. Wat is dat een mooi liedje zeg!
    De afsluiting was gezellig. Ik heb genoten, maar zeker ook aan jullie gedacht.
    Er ligt nog iets op jullie te wachten, maar dat breng ik nog wel een keer!
    Enja ik heb het meerdere al zien doen, maar één keer voor jullie en voor de rest van de (heibessum)familie:

HEI OF GIN HEI....... BESSUM!
    Dank je wel voor een hele mooie carnaval!
    De tekeningen krijgen een mooi plaatsje in huis,
    en de knuffels zitten op jullie te wachten in de auto.

Groetjes,
    Prinses Leanne SwingBubbels d'n 1ste

Tot slot wil ik Rens heel veel beterschap wensen!
    Hopelijk wordt je hoofdpijn snel wat minder.

• 10 Maart 2011 - 11:17

Ellen:

Ha die Super Janske!

Gelukkig dat je koorts weer weg is! Hopelijk helpt het draakje jou om het vervelende beestje weg te krijgen, dan doet hij tenminste nog iets nuttigs! En dan is het weer aan jou om sterk te zijn tegenover het draakje, maar dat gaat je wel lukken met de nodige chips en koekjes ;)
    Wat zagen jullie er trouwens ontzettend mooi uit met de carnaval! Zo ben ik toch wel een beetje jaloers dat ik zelf bij een groep zit, dan kan ik niet aantrekken wat ik zelf mooi vind! Anders was ik denk ik toch ook wel voor een prinsesje of iets gegaan als ik zie hoe mooi jullie waren!
    Gelukkig heb je zelf nog wel wat mee kunnen krijgen van de carnaval en als er dan ineens zoiets gebeurt is het natuurlijk heel fijn dat iedereen weer zo voor jullie klaarstaat!

Nu wil ik uiteraard Rens ook nog even HEEEEEEL veel beterschap wensen! Dat is natuurlijk ook weer niet niks, wat vervelend zeg... Dus bij deze: Beterschap Rens, dat je maar vlug van je hoofdpijn af bent!

Nou lieve Janske, succes met de dexadraak deze week en hou je taai!
    Heel veel liefs!

• 10 Maart 2011 - 12:02

Judith, Ron, Wout, ?:

Hallo Janske,

Wat ben je toch een dappere meid. Knap gedaan weer deze etappe!
    Rens, dat is schrikken, zeg! We wensen je heel veel beterschap!

Zet 'm op!

• 10 Maart 2011 - 14:25

Bas En Sanne:

Lieve Rens heeeeeeel veel beterschap!!!

• 10 Maart 2011 - 17:52

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Wat heb jij het er weer goed vanaf gebracht. Prima gedaan!
    Nu maar hopen dat Dexa-draakje zich deze keer ook van zijn rustige kant laat zien.

Lieve Rens, mannetje, dat is even schrikken.
    Nu maar goed rusten zodat je gauw weer opknapt. Succes!
    Heel veel beterschap gewenst.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 10 Maart 2011 - 19:37

De Stapvriendjes:

Via deze weg willen wij "de Stapvriendjes van Janske"

Rens heel veel beterschap wensen en hopen dat het snel weer beter zal gaan met je!!!!!!!!!
    Fam. prinsen sterkte!!!!

Enne Janske zijn de stroopwafels lekker.... Hier smaken ze goed...........

Groetjes, Jens, Brent, Daisy, Sven en Fenne

• 10 Maart 2011 - 20:10

Ome Tan:

Even voor alle lezers die net als wij behoorlijk zijn geschrokken van Rens zijn onfortuinlijke val:

Zo tam als hij gisteren was zo levendig was hij vandaag, we hebben hier met zijn vieren een hoop werk om hem bezig te houden. Hij mag dus geen T.V. kijken en ook niet computeren maar moet wel in bed blijven in een kamer waar het niet te licht is. Om beurten gaan we met hem lego'n mens erger je niet, boekje doorbladeren (lezen mag nog niet), raadseltjes verzinnen, auto's in bed etc. Vandaag was hij zo fit dat hij zelfs s'middags niet kon slapen, over hoofdpijn hebben we hem al niet meer gehoord. Wel een beetje keelpijn en buikpijn maar dat komt volgend ons nog door de carnaval.

Kortom het gaat de goeie kant op !

Namens Rens bedankt voor alle beterschaps wensen

groeten

Ome Tan

• 10 Maart 2011 - 21:54

Joli Claes:

Ha Janske en familie.

In Nijmegen zijn er geen gekke dingen voorgevallen, dus weer lekker naar huis.
    Genieten van de rest van de vakantie.
    De dexadraak moet zich maar rustig houden, dat moet lukken, want jij hebt hem aardig onder controle de laatste tijd.
    Dus probeer maar veel leuke dingen te doen samen met je zussen.

Rens, heel veel beterschap en rustig aan.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxx

• 11 Maart 2011 - 18:21

Nikki En Jannie:

hoi rens

we wensen je veel beterschap en hoop dat het beter gaat na het kaod van meike
    die ze gemaakt heeft!

gr vanuit joepie