Een abrupt einde aan de carnaval - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Een abrupt einde aan de carnaval - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Een abrupt einde aan de carnaval

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

08 Maart 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Na veel leut en plezier, maar ook de nodige tegenslagen tijdens de carnaval, kwam er vandaag een abrupt einde aan de carnaval. Over hoe gaaf de carnaval is geweest kom ik later nog een keer terug. Ik zal jullie nu even een kleine update geven van de afgelopen paar uur.
Mijn zusjes en papa en mama waren in het Bessumpaleis. Vandaag was de laatste dag van prinses Leanne Swingbubbels 1 in het Bessumpaleis. Hier wilden ze natuurlijk allemaal heel graag bij zijn en alles was geregeld, zodat papa en mama er tot het laatst bij zouden zijn. Ik was vanmiddag bij opa IJsje en oma Tumtum. Er zat niet veel energie in mij. Aan het einde van de dag had ik het heel erg koud, maar ik voelde juist heel warm aan. Dat was het moment waarop opa en oma toch besloten om papa en mama te bellen. Mama is meteen naar huis gekomen en heeft mij getemperatuurd. Dat was wel even schrikken, want volgens mij is het een nieuw record voor mij. 40 Graden gaf de thermometer aan en dan gaat alles weer snel. Onze familie van de Heibessums namen de taken over die papa daar nog te doen had. Er werd meteen voor Meike en Lieke gezorgd en zo kon papa ook vlug gaan.
Inmiddels was er al contact geweest met Nijmegen en we moesten naar het Eindhoven ziekenhuis om het bloedbeeld te laten bepalen en mij na te laten kijken door de dokter. Ook is daar nog mijn temperatuur opgenomen en deze was al weer onder de 40 graden. 39,4 dus dat is nog hoog genoeg. Verder hoest ik wat en heb ik een rood trommelvlies en een rode keel.
De uitslag van het bloed was heel vlug bekend en het meest belangrijke en goede nieuws was dat ik niet in de “dip” zit. Dit zorgt ervoor dat er wat meer speling is. Ook de ontstekingswaarde in het bloed was wel verhoogd, maar niet dusdanig dat dit reden gaf tot grote paniek. Het beste nieuws was dat ik weer naar huis mocht. Dit natuurlijk onder zeer strenge controle van papa en mama. Ook heb ik er nog extra antibiotica bijgekregen en hydrocortison. Dit is een stresshormoon die mijn bijnier momenteel niet goed aanmaakt en ik dus via een pilletje krijg. Als de situatie niet veranderd, ga ik morgen gewoon naar Nijmegen. Dit stond toch al op de planning. Dan horen we daar wel weer wat zij er van zeggen. Misschien voel ik me dan alweer wat fitter.
Vandaag hebben we weer gezien hoe het is om zoveel lieve mensen om ons heen te hebben. Natuurlijk opa en oma, die zo goed op mij letten dat ze vlug aan de bel hebben getrokken. Natuurlijk ook de Heibessums, want papa en mama hebben bijna letterlijk alles laten vallen en zijn gegaan. Het enige wat ze te horen kregen: “Wij regelen het wel, ga nu maar.” Super dus en niet voor niets dat Leanne benoemd is tot Super prinses door de Super Janske Club.
Papa en mama vinden het natuurlijk heel vervelend dat ze nu niet bij het “afscheid” van prinses Leanne kunnen zijn, maar we hopen allemaal dat ze een geweldige laatste carnavalsavond heeft en ze genoten heeft van haar confettidouche. Wij vonden haar in ieder geval geweldig als prinses en zoals we dat bij de Heibessums doen:

Nog 1 keer voor prinses Leanne Swingbubbels 1

Hei of gin hei.....

BESSUM!

Groetjes Janske

  • 08 Maart 2011 - 21:45

    Oma Hanny En Frans:

    Lieve Janske,

    He, he, wat een vervelend einde van de carnaval.
    Wat een geluk dat iedereen zo snel regeerde en dat jullie daardoor zo snel naar het ziekenhuis konden.
    Gelukkig mochten jullie na onderzoek weer allemaal naar huis.
    Hopelijk vallen morgen de berichten in Nijmegen voor jullie mee.

    Een dikke knuffel en we hopen op een beter bericht morgen

    PS Wat kan die Lieke fantastisch dansen!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 08 Maart 2011 - 22:10

    Joli Claes:

    Ha Janske en familie

    Zat ik te wachten op een fantastisch carnaval verhaal vol met geinige boevendingen.
    Laat je me toch even schrikken.
    Wat een vervelend einde van de carnaval.
    Wat goed dat de achterban meteen klaar staat en inspringt.
    En wat goed van opa en oma dat ze jou zo goed in de gaten hielden, zodat ze meteen wisten dat het niet goed ging met jou.
    Maar wel fijn dat je niet in een dip zit en weer mee naar huis mocht.
    Is de koorts al wat gezakt of is die nog steeds zo hoog.
    Ik hoop dat je morgen gewoon naar Nijmegen kunt en dat het allemaal meevalt.
    Rustig aan voorlopig maar weer.

    Leanne, ik hoop dat je genoten hebt van het prinses zijn deze carnaval.

    Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxxxx

  • 08 Maart 2011 - 22:30

    Opa Ijsje Oma Tumtum:

    Graag gedaan meidje ,en fijn dat je weer mee naar huis mocht , nu maar hopen dat morgen in Nijmegen alles goed gaat.
    alle 3 een rustige nacht.
    hier is het rustig je zusjes slapen lekker en Neef Bart ook

  • 09 Maart 2011 - 00:48

    Laurie:

    Hoi Janske,

    Ik ben net terug uit het Heibessumpaleis, en dacht: Nog snel even de site kijken.
    Het is super fijn om te horen dat alles weer ietsjes beter gaat en dat je gewoon naar huis kon.
    Leanne heeft een lekkere confettidouche gehad, de confetti zat tot in haar onderbroek ;) hahaha
    Maar leanne zal jullie zelf wel de rest vertellen!!!

    Heel veel sterkte!!

  • 09 Maart 2011 - 01:10

    Anton En Noor:

    Hoi Janske,

    Wat vervelend dat de carnaval nu zo eindigd! Gelukkig mocht je wel fijn mee naar huis!
    We vonden het fijn je tijdens carnaval te zien in het bessumpaleis!
    Veel succes morgen in Nijmegen.
    Liefs, Anton en Noor

  • 09 Maart 2011 - 06:52

    Asmara:

    Lieve allemaal,

    Zo zie je maar weer hoe veel goede vrienden er zijn. Staan altijd voor jullie klaar. Petje af voor iedereen. Ik hoop dat je je vandaag weer wat beter voelt en dat het in nijmegen ook mee valt en je gewoon weer mee naar huis kan.

    Succes vandaag.
    Veel liefs en tot later.

  • 09 Maart 2011 - 07:12

    DORRY:

    HOI JANSKE FAM. EN DE REST.
    NOU ZEG HET KON NIET NORMAAL GAAN HUMMEL?, MAAR AL MET AL BEN JIJ TOCH MAAR MOOI WEER IN DE POLDER.
    DAT WAS BEST HOGE KOORTS VOOR JOU.
    MAAR JOU WEERSTAND IS DUIDELIJK AAN HET VERBETEREN DACHT DEZE DOKTER.
    JOU OUDERS HEBBEN TOCH KUNNEN CARNAVAL. EN OMDAT JOU SNOEPGOED GROOTOUDERS ZO VLUG AAN DE BEL TROKKEN VALT HET ACHTERAF HOPELIJK MEE.
    MORGEN GAAT NIJMEGEN WEL DOOR HOOP IK GEEN VERTRAGING MEER MET DE CHEMO ALLEMAAL TIJD MEISJE DAAR ZIT JIJ NIET OP TE WACHTEN .
    BETERSCHAP IK GA WEER VERSE AAN FIKKEN DE 48 UUR ZIJN OM DAN MAG DAT WEER VAN SINT JAN EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

  • 09 Maart 2011 - 07:25

    Judith, Ron, Wout, ?:

    Hallo Janske,

    Allereerst vinden we het fijn om te lezen dat jullie veel plezier hebben gehad!
    Heb je nog koekjes gebakken? Nu ben je helaas een pechvogeltje. Alweer in Eindhoven geweest, spannend hoor! Vandaag naar Nijmegen; we zijn heel benieuwd hoe dat gaat.
    We denken aan je.
    Ook wij doen ons petje af voor alle hulptroepen; fantastisch!!

    Zet 'm op!

  • 09 Maart 2011 - 08:11

    Gerda:

    Hey Miss Super Janske fideranske,

    Fijn dat jullie allemaal carnaval hebben kunnen vieren alleen jammer dat het zo abrupt is afgelopen. Maar gelukkig mocht jij weer naar huis.
    Hoe is het gegaan met koekjes bakken?

    Voor vandaag veel succes in Nijmegen. Weer eentje minder?

    Hou je taai kleine guit en familie.

    Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

  • 09 Maart 2011 - 09:05

    Marleen:

    He Superjanske, en papa, mama, Lieke en Meike

    Wat naar dat de feeststemming zo abrubt weg was. Dat is weer even flink schrikken. Voel je je al weer wat beter? Hoop dat jullie toch met een fijn gevoel aan de carnaval terugdenken. Ik zag hele leuke foto's bij het vorige bericht. Een echte superjanske!!! Want dat ben je!

    groetjes Marleen

  • 09 Maart 2011 - 09:26

    FamDuistersPeperkamp:

    Lieve Janske,

    Wat balen dat het zo heeft moeten eindigen. Maar wel fijn dat je weer mee naar huis mocht.
    Vandaag heel veel succes in Nijmegen.
    Chris heeft gisteren tijdens zijn toespraak nog even aan iedereen verteld dat je wel weer mee naar huis mocht. En daar hebben we speciaaal voor jou Hei of Gin Hei op gedaan.
    Heb je het gehoord??
    Ferry en Joke, wij hopen dat ook jullie, toch op een leuke carnaval terug kunnen kijken.
    Succes.

    Dikke groetjes van de stapvriendjes en hun papa's en mama's

  • 09 Maart 2011 - 13:50

    Opa Ijsje Oma Tumtum:

    Potverd......... , nou heeft jou neef Rens met zijn val tijdens het carnavallen een hersenfractuur aan over gehouden..eerste instantie leek het een "gewone"lichte hersenschudding te zijn , blijkt vandaag dat ook dat weer is tegengevallen. pfffffffffffffff
    Rens van harte beterschap , en Angela en Toine geduld toegewenst.

  • 09 Maart 2011 - 14:04

    Opa Opa Opa Toch:

    schedelbasis fractuur noemen ze dat

  • 09 Maart 2011 - 16:47

    Janny:

    Hallo Super Janske en Familie,

    Wat vervelend dat de canaval voor jullie zo vlug moest eindigen, ik had nog even met jouw mama staan praten bij de Heibessems, ik zei nog tegen haar dat we zo trots op je zijn.
    Ook zondag hebben wij je nog gezien tijdens de optocht dat ging super, in een heerlijk zonnetje, bij de grote wagen van de Heibessems.
    Wij hopen dat het goed met je gaat en de koorts snel wil zakken en je keel en oor ook snel genezen.
    Janske hou je taai,

    Heel veel groetjes van ons allemaal Fam.Vrienten

  • 09 Maart 2011 - 22:29

    Tante Angela:

    Hoi Super Janske,

    Zo dat was inderdaad een abrupt einde aan de carnaval maar gelukkig gaat het nu weer beter met jou. De schrik zat er weer goed in gisteravond.
    Volgens mij hebben papa en mama, maar ook Lieke en vooral Meike heel erg genoten van de carnaval. En als we na het bessummen naar opa en oma gingen om te eten stond jij alweer vrolijk te zwaaien voor de raam. Zaterdag in je boevenpak, wat heel goed bij jou past, maar het clowntje van zondag was ook erg mooi. Helaas was daarna de carnaval voor Rens (en voor mij) voorbij.
    Gelukkig hebben we wel meerdere keren kunnen genieten van het Super dansen van Lieke en Super optredes van jou papa Chicken Tonight. En natuurlijk de gezelligheid in het Bessumpaleis met prinses Leanne.
    We willen ook nog even de mensen van Heibessums bedanken voor het adequaat reageren na Rens zijn val: Bedankt allemaal!
    En dan hebben ze gisteren ook nog zo fijn alles opgevangen toen papa en mama plotseling met jou weg moesten.
    Jou mama is ook helemaal Super; mee naar het ziekenhuis en Sietske opvangen: Joke bedankt !!!
    Opa en oma; wat hebben jullie veel moeten incasseren deze week, we hopen dat van nu alles rustig verloopt. Bedankt voor alle opvang!!!!!

    Van ons een keer voor alle mensen hierboven: Hei of gin Hei................... Bessum! (een keer is eigenlijk niet genoeg)

    Groetjes tante Angela

  • 10 Maart 2011 - 10:41

    Leanne:

    Ik heb zeker genoten van een hele fijne carnaval! Wat vond ik het fijn dat ik jou ook nog een paar keer heb gezien in het bessumpaleis!
    Enja wat jammer dat jullie er dinsdagavond niet bij konden zijn, maargoed daar kunnen jullie niets aan doen! Lieke heeft goed gedanst, ik heb genoten van een hele fijne confetti douche en nogmaals van het liedje "Prinses" van K3. Het liedje wat jullie met de showgroep hebben gedaan met het ontbijt. Wat is dat een mooi liedje zeg!
    De afsluiting was gezellig. Ik heb genoten, maar zeker ook aan jullie gedacht.
    Er ligt nog iets op jullie te wachten, maar dat breng ik nog wel een keer!
    Enja ik heb het meerdere al zien doen, maar één keer voor jullie en voor de rest van de (heibessum)familie:

    HEI OF GIN HEI....... BESSUM!
    Dank je wel voor een hele mooie carnaval!
    De tekeningen krijgen een mooi plaatsje in huis (enja welke weet ik nog niet ;))
    En de knuffels zitten op jullie te wachten in de auto.

    Groetjes,
    Prinses Leanne SwingBubbels d'n 1ste

    Tot slot wil ik Rens heel veel beterschap wensen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Heeze

Janske

Een reisverslag van Super Janske (Janske Beks) naar een kankervrij bestaan. Op 6 juli 2009 is bij haar op 2-jarige leeftijd Leukemie (ALL) vastgesteld. Dagelijks brengt zij verslag uit over wat haar die dag bezig heeft gehouden.

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 2266251

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 31 December 2020

De wereld van Ke3

06 Juli 2009 - 03 Augustus 2011

Mijn reis naar een kankervrij bestaan

Landen bezocht: