Koude start van het nieuwe jaar - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Koude start van het nieuwe jaar - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Koude start van het nieuwe jaar

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

02 Januari 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Nog heel even terug naar vorig jaar. De laatste dag van het jaar 2010. Eigenlijk gaf deze dag aan, zoals heel 2010 is geweest. Door ziektes en mist, moest het eindejaarsfeest in aangepaste vorm worden gevierd. Gelukkig hebben we heel wat improvisatietalent en zijn we inmiddels wel gewend dat zaken niet lopen zoals we willen, dus uiteindelijk hebben we het jaar toch nog goed uit geknald. Het blijft natuurlijk jammer dat niet iedereen aanwezig kon zijn en ik hoop dat iedereen ook weer vlug opgeknapt is.
Ook mama was niet lekker en ze heeft tot ’s middags in haar bed gelegen. Gelukkig lukte het haar daarna wel om bij de festiviteiten aanwezig te zijn. Oma Tumtum was helaas te ziek en kon helaas haar bed niet uit. Opa IJsje is nog wel geweest om oliebollen te bakken en daarna is hij nog een keer terug gekomen om met ons te proosten op het nieuwe jaar. Wij als kinderen hadden al een paar uur eerder het nieuwe jaar en dus kon opa komen. Daarna kon hij samen thuis met oma het echte Nieuwjaar inluiden.
De familie Prinsen was al op tijd aanwezig. Dat was maar goed ook, want zo konden ze nog een paar uurtjes schaatsen. ’s Middags trad de dooi in en inmiddels is de ijsbaan zo goed als verdwenen. Er is nog net op tijd gebruik van gemaakt. Het was hartstikke gezellig. ’s Middags zijn wij, Lieke, Meike en ik, gaan slapen en was het even rustig in huis. Na het rusten kon het feest gaan beginnen. Het sfeervolle vuur werd weer aangestookt en met Bart en ome Tan als stookmeesters hebben we de hele avond prachtige vuren gehad. Ook werd er al vrij vlug begonnen met knallen. Imke, tante Hariette en ome Hans zijn ook nog even geweest, maar moesten weer vroeg naar huis om bij de paardjes te zijn.
Rond half negen was het tijd voor ons “Nieuwjaar”. Er werd flink wat vuurwerk afgestoken met als afsluiter een wensballon en een wenspijl. Daarna zijn we naar binnen gegaan en hebben Lieke en ik ons ingestudeerde liedje ten gehore gebracht. Ook onze zelfgemaakte nieuwjaarskaarten hebben we toen tevoorschijn getoverd. Als laatste van de avond was het tijd om te gaan proosten. Zo hebben we toch een hele gezellige dag gehad en ik lag ook nog eens kei laat in bed.
De ouderen onder ons, alles ouder dan ik, zijn nog een tijdje doorgegaan en om 12 uur was het voor hen tijd om echt flink te knallen. Er werd een sneeuwpop omgedoopt tot 2010 en met een Ratelband ingepakt. Zo werd er vakkundig afscheid genomen van 2010.
De eerste twee dagen van 2011 heb ik heel rustig aan gedaan. Zo’n oud op nieuw feestje hakt er bij mij dan toch wel weer in. ’s Middags slaap ik veel en vannacht heb ik weer bij papa en mama geslapen. Ook nu lig ik alweer in hun bed. Het blijft toch telkens zijn tol eisen als we het even iets gekker maken. Ook mijn kacheltje krijg ik nu al niet meer goed opgestookt. En dan moet de Dexa woensdag nog beginnen. Vannacht had ik het zo koud dat papa en mama allebei heel erg dicht tegen mij aan zijn gaan liggen. Ook had ik nog een kruik om mij warm te houden en mijn hoofd was ook ingepakt met een hydrofiel luier. En nog had ik het koud en dat was te voelen ook. Vannacht hebben we niet getemperatuurd, maar vanmorgen, nadat ik in de huiskamer had gedanst, was mijn temperatuur nog maar 36,3.
Gelukkig was ome Tan vanmiddag ook nog bij ons en toen hij dit verhaal hoorde, trok hij alle registers open om mij maar te laten eten en dan vooral energierijke producten zoals snoepjes en koekjes. En het werkte ook nog eens. Toen ik ook nog eens tegen mama vertelde dat ik goed ging eten als we frietjes gingen eten, werden er keurig frietjes gebakken. En ook ik heb me aan mijn belofte gehouden en aardig wat frietjes naar binnen gewerkt. Dat alles heeft gewerkt, want vanavond was mijn temperatuur 37,0. Nu maar hopen dat ik dat vannacht vast kan houden.
Ook dit jaar zijn de logeerpartijtjes alweer begonnen. Rens slaapt vannacht bij ons en we zouden met ons vieren op 1 kamer gaan slapen. Dat was helaas te veel van het goede. Telkens had wel weer iemand iets wat hij met de ander wou delen en zo kwam het dat we om tien uur nog niet sliepen. Toch ben ik dan heel moe en moet dan vlug en veel huilen. Ik ben inmiddels in papa en mama’s bed gaan liggen en ik geloof dat de rest nu wel gaat slapen.
Wij hebben nog een week vakantie, maar mama moet morgen weer gaan werken. Ook Karin komt morgen weer bij ons, dus we gaan weer terug naar een beetje normaal ritme. Voor mij is het vooral nog twee dagen volop genieten van de vakantie, want woensdag moet ik weer naar Nijmegen en dat betekent weer de start van een Dexa periode. En het mag dan wel een nieuw jaar zijn, maar ik geloof niet dat de Dexa dan een andere uitwerking heeft op mij heeft. Dat is maar goed ook, want de praprika chips ligt al op mij te wachten.

Groetjes Janske

• 02 Januari 2011 - 23:00

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Er was weer een reden om een feestje te bouwen, nl. nieuwjaar, en de Bekskes laten zich zelfs niet door ziekte weerhouden.
    Behalve als het heel erg is, Beterschap Oma Tumtum.
    Maar ondanks alles hebben jullie in etappes aardig wat plezier gehad, aan de foto's te zien.
    Je moet wel goed eten, zodat jouw lijfje je warm kan houden.
    En doe het inderdaad maar lekker rustig aan voorlopig, want er komt weer een heftig weekje aan.
    Geniet nog van je vakantie zoveel je kunt.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxxxx

Ps.; Britta zit nu weer voor 3 maanden in Zwitserland om te werken, over reislustig gesproken.

• 03 Januari 2011 - 07:42

Inge:

Hallo lieve allemaal,

Wij wensen jullie allemaal een sterk, liefdevol, top bereikend 2011.

Ook wij hebben geknald, met een wens op een mooie vuurpijl.
    Dus als al die wensen uitkomen.... nou dat beloofd wat vrolijkheid en gezondheid voor dit jaar.

xxx's voor jullie en de groetjes van Pieter, Inge, Tom en Sam.

• 03 Januari 2011 - 08:43

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Gelukkig nieuwjaar.
    Dat het een goed jaar mag worden.
    Vooral een gezond nieuwjaar.

Wij wensen iedereen

12 maanden zonder ziekte,
    52 weken zonder stres ,
    365 dagen van geluk,
    8760 uren zonder ruzie,
    525600 minuten een lach op je gezicht,
    31536000' seconde liefde.

Het is misschien een beetje veel gevraagd maar we zetten maar hoog in.
    En als je niet alles waar kunt maken dan proberen we zoveel mogenlijk.

Groetjes uit Leende

• 03 Januari 2011 - 08:55

DORRY:

HOI KNALLERS.
    WAT EEN LEUKE FOTO'S.
    OMA IJSJE VAN HARTE BETERSCHAP EN JIJ OOK JOKE
    NOU HUMMEL DAT ETEN WAS KNAP HOOR.
    IK ZOU OOK WEL ZO.N FAM. ALS JIJ HEBT WILLEN, MAAR IK HEB NOG MAAR EEN ZUSJE DAT IS NIET VEEL .
    DUS NU MOETEN WIJ DEXA HET BESTE WENSEN ,WANT HIJ IS WEER IN AANTOCHT.
    ANK LIET WETEN DAT JOU PAPA MIJN KALENDER AFGEGEVEN HEEFT.
    IK KRIJG HEM EERDAAGS.
    PACO HEEFT EEN LICHTSLANG EN EEN SNOER IJSPEGELS KAPOT GEBETEN.
    IK DENK DAT HIJ HET TE VOND.
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 03 Januari 2011 - 10:24

Willeke:

Hallo Super Janske en familie,

Als 1ste de Beste Wensen voor 2011!! Ik zie aan je verslagen dat je het goed gevierd hebt en super geknald in het nieuwe jaar!! En 2010 mooi achter gelaten dit komt niet meer terug.

Nu nog genieten van je vakantie, goed blijven eten met dit koude weer dat het kacheltje ook blijft branden!! Zet hem op deze week!!!
    Groetjes Willeke

• 03 Januari 2011 - 14:33

Franka Uit Best :

hallo janke en familie

de beste wensen voor 2011 en vooral een gezond jaar

• 03 Januari 2011 - 14:35

Leontien:

Beste familie beks,
    Ik wil jullie alle goeds voor 2011 toewensen.

Iedere week lees ik jullie aangrijpende verhalen en ben diep geraakt door jullie reisverslagen.
    Ik zou janske graag een klein cadeautje willen sturen. Hebben jullie een postadres waar ik iets heen kan sturen?

Lieve groeten Leontien

• 03 Januari 2011 - 16:58

Judith & Ron, Wout,?:

Hallo Janske,

Heb je het een beetje warm kunnen houden?
    Hopelijk is het vandaag gelukt om wat brandstof in je lijfje te doen door te eten...
    Misschien heb je Karin wel weer geholpen?
    Hoe ging het bij mama, wij moesten wel weer even wennen vandaag; in het donker opstaan en in het donker weer thuiskomen.!

Zet 'm op!